eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwałki › Poprawa infrastruktury drogowej w miejscowościach turystycznych gminy Suwałki



Ogłoszenie z dnia 2024-03-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Poprawa infrastruktury drogowej w miejscowościach turystycznych gminy Suwałki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA SUWAŁKI

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670970

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Świerkowa 45

1.4.2.) Miejscowość: Suwałki

1.4.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.4.4.) Województwo: podlaskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.4.7.) Numer telefonu: 875659300

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.suwalki.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00258229

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-03-25

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00252314

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
3.1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego „Poprawa infrastruktury drogowej w miejscowościach turystycznych gminy Suwałki”.
3.2.Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) rozbudowa drogi gminnej klasy „D” DG nr 101992B w miejscowości Osowa – Czarnakowizna (łącznik), z nawierzchni żwirowej na nawierzchnię bitumiczną, o łącznej długości ok. 308,2 m;
2) budowa i rozbudowa drogi gminnej klasy „D” DG nr 166502B od drogi wojewódzkiej nr 635 do drogi gminnej DG 102009B w miejscowości Stary Folwark, z nawierzchni żwirowej na nawierzchnię bitumiczną, o długości ok. 375 m.
3.3.Zakres prac do wykonania w szczególności:
1) w miejscowości Osowa – Czarnakowizna:
a) budowę drogi kategorii ruchu KR 1, szerokości jezdni 5,0 m o nawierzchni utwardzonej bitumicznej dwuwarstwowej;
b) budowę drogi dla pieszych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości 2,0 m, ograniczony od strony jezdni krawężnikiem oraz obrzeżem od strony działek;
c) budowa pobocza przy jezdni o szerokości 1,00 – 1,25 m;
d) przebudowę skrzyżowania z drogą gminną 101992B polegającą na dostosowaniu rzędnych wylotu do istniejącej nawierzchni bitumicznej na skrzyżowaniu;
e) budowę wyniesionego przejęcia dla pieszych (1 szt.);
2) w miejscowości Stary Folwark:
a)budowę drogi kategorii ruchu KR 1, szerokości jezdni 5,0 m o nawierzchni utwardzonej bitumicznej dwuwarstwowej;
b)budowę drogi dla pieszych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości 2,0 m, ograniczony od strony jezdni krawężnikiem oraz obrzeżem od strony działek;
c)budowa pobocza kruszywowego o szerokości 0,4 – 0,75 m;
d)budowę wyniesionego przejęcia dla pieszych (1 szt.);
e)budowę oświetlenia ulicznego;
Uwaga: Dokumentacja projektowa dołączona do SWZ dotyczy etapu I i II. Przedmiot zamówienia dotyczy Etapu I oraz montaż lampy ulicznej nr 13 wraz z wykonaniem uzbrojenia terenu do istniejącego oświetlenia znajdującego się na działce nr. 386 z Etapu II.
3)dowiązanie wysokościowe i terenowe (podłużne) do istniejącego zagospodarowania terenów;
4)budowę utwardzonych zjazdów;
5)budowę i przebudowę przepustów pod zjazdami (w niezbędnym zakresie);
6)humusowanie skarp,;
7)budowę kanałów technologicznych;
8)wycinkę kolidującego zadrzewienia i zakrzewienia oraz zabezpieczenie drzew znajdujących się w rejonie prowadzonych prac (jeżeli dotyczy);
9)przebudowę i zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia kolidującego z przebudową drogi – zgodnie z warunkami wydanymi przez gestorów sieci;
10)oznakowanie poziome i pionowe odcinka budowanych dróg;
11)zapewnienie odwodnienia dróg poprzez odpowiednie pochylenie niwelety drogi;
12)wykonanie regulacji wysokościowej lub ewentualnej przebudowy wszelkich ujawnionych elementów sieci uzbrojenia terenu (dotyczy również pobocza), w przypadku stwierdzenia uszkodzenia skrzynek zasuw, hydrantów bądź włazów studni Wykonawca wymieni uszkodzony element na nowy w ramach wynagrodzenia umownego;
13)wykonanie dokumentacji powykonawczych wraz mapami inwetaryzacyjnymi;
14)udzielenie gwarancji jakości i rękojmi na roboty budowlane.
3.4.Inwestycję należy realizować w oparciu o SWZ, dokumentacje projektowe wraz z załącznikami, STWIOR, umowę o roboty budowlane oraz Decyzją nr 6/2022 o Zezwoleniu na Realizacje Inwestycji Drogowej z dnia 04.04.2022 r. dotyczącą inwestycji w miejscowości Osowa-Czarnakowizna, oraz Decyzją nr 3/2022 o Zezwoleniu na Realizacje Inwestycji Drogowej z dnia 28.01.2022 r. dotyczącą inwestycji w miejscowości Stary Folwark.
3.5.Obiekty został dostosowany do osób niepełnosprawnych. Dojścia i przejazdy bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, obrzeża betonowe i krawężniki na przejściu wyniesionym w poziomie nawierzchni chodnika. Na dojściu do przejścia dla pieszych w nawierzchni chodnika zastosowano ostrzegawcze płytki w kolorze żółtym z wypustkami na potrzeby osób niedowidzących.
3.6.Zamawiający dysponuje „Wstępną promesą dotyczącą dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Nr Edycja8/2023/1697/PolskiLad na kwotę 1 900 000,00 zł (słownie: jeden milion dziewięćset tysięcy złotych zero groszy). Udział własny wynosi 5% wartości Zadania inwestycyjnego, z czego wartość Zadania inwestycyjnego stanowi sumę kwot Dofinansowania z Programu i udziału własnego.
3.7.Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp oraz nie wprowadza wymogu sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego o którym mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.
3.8.Wszystkie elementy z rozbiórki nadające się do ponownego użycia stanowią własność Zamawiającego, natomiast elementy uznane jako odpad, Wykonawca powinien zutylizować we własnym zakresie i na własny koszt. Klasyfikacji elementów uznanych jako odpad dokonuje inspektor nadzoru.
3.9.Wszelkie materiały oraz pozyskanie wszelkich zgód od gestorów sieci na przystąpienie do realizacji prac (w tym poniesienie kosztów nadzoru czy sporządzenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia prac) związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt.
3.10.Zamawiający informuje, że obowiązującą formą rozliczenia pomiędzy stronami będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
3.11.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zobowiązany jest również do powiadomienia gestorów sieci z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie realizacji prac. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.12.Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający szczegółowo opisał w Dokumentacji projektowej i załącznikach do SWZ.
3.13.Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 60 miesięcznej gwarancji jakości oraz udzielenia 60 miesięcznej rękojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia.
3.14.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany został w następujących dokumentach:
a) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ),
b) dokumentacji projektowej wraz z załącznikami i załączonymi do niej decyzjami, uzgodnieniami, warunkami, stanowiąca załącznik do SWZ,
c) Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót,
d) projekcie Umowy.
3.15.Z uwagi na ryczałtowe wynagrodzenie, przedmiary robót dołączone do SWZ mają jedynie charakter pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia (ma funkcję pomocniczą) i nie stanowi podstawy wyceny oferty. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców dołączenia do oferty kosztorysu ani żadnej innej kalkulacji ceny.
3.16.Zamawiający na podst. art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp zastrzega sobie unieważnienie postępowania, jeżeli środki, które Zmawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia nie zostaną mu przyznane.
3.21. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Podział na części spowodowałby nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz poważne trudności w skoordynowaniu działań różnych Wykonawców, co skutkowałoby nieprawidłową realizacją zamówienia. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, ponieważ wymagałoby to skoordynowanie działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Ponadto biorąc pod uwagę warunki, jakie zamawiający musi spełnić aby uzyskać dofinansowania z programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, podział zamówienia na części wiązałby się z dużym ryzykiem związanym z tym, iż proces udzielenia zamówienia w ramach każdej z części mogłyby zostać unieważnione podczas gdy inne zakończyłoby się zawarciem umowy. Sytuacja taka groziłaby utratą dofinansowania, ze względu na ryzyko wszczęcie kolejnych postępowań dla części (wcześniej unieważnionej po okresie 9 miesięcy od dnia udostępnienia Zamawiającemu Wstępnej Promesy. Podział zamówienia na części, w przypadku zróżnicowanego zakresu przedmiotu umowy dla każdej z części lub zawarcia umowy z różnymi wykonawcami w innych terminach, wiązałby się z trudnościami dotyczącymi skoordynowania wypłat transy dofinansowania z płatnością na rzecz Wykonawców. Warto zaznaczyć, że Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców przy realizacji przedmiotowego zamówienia, nie zastrzegając obowiązku wykonywania kluczowych części zamówienia przez jednego Wykonawcę. Zamówienie udzielane jest w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.
3.22.Jeżeli dokumentacja postępowania w tym dokumentacja projektowa wraz z załącznikami, wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych, Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim odniesieniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, jak np. katalogach czy stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.

Po zmianie:
3.1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego „Poprawa infrastruktury drogowej w miejscowościach turystycznych gminy Suwałki”.
3.2.Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) rozbudowa drogi gminnej klasy „D” DG nr 101992B w miejscowości Osowa – Czarnakowizna (łącznik), z nawierzchni żwirowej na nawierzchnię bitumiczną, o łącznej długości ok. 308,2 m;
2) budowa i rozbudowa drogi gminnej klasy „D” DG nr 166502B od drogi wojewódzkiej nr 653 do drogi gminnej DG 102009B w miejscowości Stary Folwark, z nawierzchni żwirowej na nawierzchnię bitumiczną, o długości ok. 375 m.
3.3.Zakres prac do wykonania w szczególności:
1) w miejscowości Osowa – Czarnakowizna:
a) budowę drogi kategorii ruchu KR 1, szerokości jezdni 5,0 m o nawierzchni utwardzonej bitumicznej dwuwarstwowej;
b) budowę drogi dla pieszych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości 2,0 m, ograniczony od strony jezdni krawężnikiem oraz obrzeżem od strony działek;
c) budowa pobocza przy jezdni o szerokości 1,00 – 1,25 m;
d) przebudowę skrzyżowania z drogą gminną 101992B polegającą na dostosowaniu rzędnych wylotu do istniejącej nawierzchni bitumicznej na skrzyżowaniu;
e) budowę wyniesionego przejęcia dla pieszych (1 szt.);
2) w miejscowości Stary Folwark:
a)budowę drogi kategorii ruchu KR 1, szerokości jezdni 5,0 m o nawierzchni utwardzonej bitumicznej dwuwarstwowej;
b)budowę drogi dla pieszych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości 2,0 m, ograniczony od strony jezdni krawężnikiem oraz obrzeżem od strony działek;
c)budowa pobocza kruszywowego o szerokości 0,4 – 0,75 m;
d)budowę wyniesionego przejęcia dla pieszych (1 szt.);
e)budowę oświetlenia ulicznego;
Uwaga: Dokumentacja projektowa dołączona do SWZ dotyczy etapu I i II. Przedmiot zamówienia dotyczy Etapu I oraz montaż lampy ulicznej nr 13 wraz z wykonaniem uzbrojenia terenu do istniejącego oświetlenia znajdującego się na działce nr. 386 z Etapu II.
3)dowiązanie wysokościowe i terenowe (podłużne) do istniejącego zagospodarowania terenów;
4)budowę utwardzonych zjazdów;
5)budowę i przebudowę przepustów pod zjazdami (w niezbędnym zakresie);
6)humusowanie skarp,;
7)budowę kanałów technologicznych;
8)wycinkę kolidującego zadrzewienia i zakrzewienia oraz zabezpieczenie drzew znajdujących się w rejonie prowadzonych prac (jeżeli dotyczy);
9)przebudowę i zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia kolidującego z przebudową drogi – zgodnie z warunkami wydanymi przez gestorów sieci;
10)oznakowanie poziome i pionowe odcinka budowanych dróg;
11)zapewnienie odwodnienia dróg poprzez odpowiednie pochylenie niwelety drogi;
12)wykonanie regulacji wysokościowej lub ewentualnej przebudowy wszelkich ujawnionych elementów sieci uzbrojenia terenu (dotyczy również pobocza), w przypadku stwierdzenia uszkodzenia skrzynek zasuw, hydrantów bądź włazów studni Wykonawca wymieni uszkodzony element na nowy w ramach wynagrodzenia umownego;
13)wykonanie dokumentacji powykonawczych wraz mapami inwetaryzacyjnymi;
14)udzielenie gwarancji jakości i rękojmi na roboty budowlane.
3.4.Inwestycję należy realizować w oparciu o SWZ, dokumentacje projektowe wraz z załącznikami, STWIOR, umowę o roboty budowlane oraz Decyzją nr 6/2022 o Zezwoleniu na Realizacje Inwestycji Drogowej z dnia 04.04.2022 r. dotyczącą inwestycji w miejscowości Osowa-Czarnakowizna, oraz Decyzją nr 3/2022 o Zezwoleniu na Realizacje Inwestycji Drogowej z dnia 28.01.2022 r. dotyczącą inwestycji w miejscowości Stary Folwark.
3.5.Obiekty został dostosowany do osób niepełnosprawnych. Dojścia i przejazdy bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, obrzeża betonowe i krawężniki na przejściu wyniesionym w poziomie nawierzchni chodnika. Na dojściu do przejścia dla pieszych w nawierzchni chodnika zastosowano ostrzegawcze płytki w kolorze żółtym z wypustkami na potrzeby osób niedowidzących.
3.6.Zamawiający dysponuje „Wstępną promesą dotyczącą dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Nr Edycja8/2023/1697/PolskiLad na kwotę 1 900 000,00 zł (słownie: jeden milion dziewięćset tysięcy złotych zero groszy). Udział własny wynosi 5% wartości Zadania inwestycyjnego, z czego wartość Zadania inwestycyjnego stanowi sumę kwot Dofinansowania z Programu i udziału własnego.
3.7.Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp oraz nie wprowadza wymogu sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego o którym mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.
3.8.Wszystkie elementy z rozbiórki nadające się do ponownego użycia stanowią własność Zamawiającego, natomiast elementy uznane jako odpad, Wykonawca powinien zutylizować we własnym zakresie i na własny koszt. Klasyfikacji elementów uznanych jako odpad dokonuje inspektor nadzoru.
3.9.Wszelkie materiały oraz pozyskanie wszelkich zgód od gestorów sieci na przystąpienie do realizacji prac (w tym poniesienie kosztów nadzoru czy sporządzenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia prac) związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt.
3.10.Zamawiający informuje, że obowiązującą formą rozliczenia pomiędzy stronami będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
3.11.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zobowiązany jest również do powiadomienia gestorów sieci z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie realizacji prac. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.12.Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający szczegółowo opisał w Dokumentacji projektowej i załącznikach do SWZ.
3.13.Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 60 miesięcznej gwarancji jakości oraz udzielenia 60 miesięcznej rękojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia.
3.14.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany został w następujących dokumentach:
a) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ),
b) dokumentacji projektowej wraz z załącznikami i załączonymi do niej decyzjami, uzgodnieniami, warunkami, stanowiąca załącznik do SWZ,
c) Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót,
d) projekcie Umowy.
3.15.Z uwagi na ryczałtowe wynagrodzenie, przedmiary robót dołączone do SWZ mają jedynie charakter pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia (ma funkcję pomocniczą) i nie stanowi podstawy wyceny oferty. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców dołączenia do oferty kosztorysu ani żadnej innej kalkulacji ceny.
3.16.Zamawiający na podst. art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp zastrzega sobie unieważnienie postępowania, jeżeli środki, które Zmawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia nie zostaną mu przyznane.
3.21. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Podział na części spowodowałby nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz poważne trudności w skoordynowaniu działań różnych Wykonawców, co skutkowałoby nieprawidłową realizacją zamówienia. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, ponieważ wymagałoby to skoordynowanie działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Ponadto biorąc pod uwagę warunki, jakie zamawiający musi spełnić aby uzyskać dofinansowania z programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, podział zamówienia na części wiązałby się z dużym ryzykiem związanym z tym, iż proces udzielenia zamówienia w ramach każdej z części mogłyby zostać unieważnione podczas gdy inne zakończyłoby się zawarciem umowy. Sytuacja taka groziłaby utratą dofinansowania, ze względu na ryzyko wszczęcie kolejnych postępowań dla części (wcześniej unieważnionej po okresie 9 miesięcy od dnia udostępnienia Zamawiającemu Wstępnej Promesy. Podział zamówienia na części, w przypadku zróżnicowanego zakresu przedmiotu umowy dla każdej z części lub zawarcia umowy z różnymi wykonawcami w innych terminach, wiązałby się z trudnościami dotyczącymi skoordynowania wypłat transy dofinansowania z płatnością na rzecz Wykonawców. Warto zaznaczyć, że Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców przy realizacji przedmiotowego zamówienia, nie zastrzegając obowiązku wykonywania kluczowych części zamówienia przez jednego Wykonawcę. Zamówienie udzielane jest w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.
3.22.Jeżeli dokumentacja postępowania w tym dokumentacja projektowa wraz z załącznikami, wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych, Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim odniesieniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, jak np. katalogach czy stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.