eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Przeprowadzenie kompleksowego audytu prawno-organizacyjnego Centralnego Ośrodka Informatyki za okres 01.01.2019 r. - 31.12.2023 r.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie kompleksowego audytu prawno-organizacyjnego Centralnego Ośrodka Informatyki za okres 01.01.2019 r. - 31.12.2023 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRALNY OŚRODEK INFORMATYKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 100999489

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleje Jerozolimskie 132-136

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-305

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@coi.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.coi.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - instytucja gospodarki budżetowej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Informatyzacja i Teleinformatyka

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przeprowadzenie kompleksowego audytu prawno-organizacyjnego Centralnego Ośrodka Informatyki za okres 01.01.2019 r. - 31.12.2023 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-64e82ba8-e76e-11ee-9c02-ce2b643d361d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00257750

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00225888/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Audyt prawny działalności

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-64e82ba8-e76e-11ee-9c02-ce2b643d361d

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.coi.gov.pl/zamowienia-publiczne

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się:
1) przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
lub
2) drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@coi.gov.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określone w pkt 27 Rozdziału I SWZ - "Ochrona danych osobowych"

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określone w pkt 27 Rozdziału I SWZ - "Ochrona danych osobowych"

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: COI-ZAK.262.12.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest „Przeprowadzenie kompleksowego audytu prawno-organizacyjnego Centralnego Ośrodka Informatyki za okres 01.01.2019 r. - 31.12.2023 r.”. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w rozdziale II SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79212000-3 - Usługi audytu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79400000-8 - Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe osoby skierowane do realizacji zamówienia jako Konsultant ITIL

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe osoby skierowane do realizacji zamówienia jako konsultant Prince

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj.: Wykonawca powinien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości polisy 3 000 000,00 PLN.
2) zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
a) Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał bądź – w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych wykonuje trzy umowy o wartości 300 000,00 PLN brutto każda, których przedmiotem było świadczenie usług przeprowadzenia audytu prawno – organizacyjnego (z wyłączeniem prawa podatkowego):
a. co najmniej jedna umowa dotycząca jednostek o której mowa w art. 4 oraz 5 Ustawy Pzp
b. co najmniej jedna umowa dotycząca spółek prawa handlowego o statusie średniego lub dużego przedsiębiorcy,
c. co najmniej jedna umowa, dotycząca podmiotu, którego wiodącym przedmiotem działalności jest branża IT o statusie średniego lub dużego przedsiębiorcy;
b) Wykonawca powinien wykazać, że dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a. Ekspert ds. Audytu korporacyjnego - kwestie organizacyjne:
1. posiada minimum 2 lat doświadczenie zawodowe w dziedzinie audytów korporacyjnych w kwestiach organizacyjnych (zdobytego
w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów korporacyjnych - kwestie organizacyjne.
b. Ekspert ds. Audytu korporacyjnego – kwestie finansowe:
1. posiada minimum 2 lat doświadczenia zawodowego w dziedzinie audytów korporacyjnych w kwestiach finansowych (zdobytego
w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów korporacyjnych – kwestie finansowe.
c. Ekspert ds. Audytu działalności związanej z ochroną danych osobowych, prawem ochrony środowiska i pomocą publiczną:
1. posiada minimum 2 lat doświadczenia zawodowego w dziedzinie audytów działalności związanej z ochroną danych osobowych, prawem ochrony środowiska i pomocą publiczną (zdobytego w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów działalności związanej z ochroną danych osobowych, prawem ochrony środowiska i pomocą publiczną.
d. Ekspert ds. Audytu kluczowych umów i projektów:
1. posiada minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie audytów kluczowych umów i projektów (zdobytego w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów kluczowych umów i projektów.
e. Ekspert ds. Audytu sporów:
1. posiada minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie audytów sporów (zdobytego w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów sporów.
f. Ekspert ds. Audytu procesu zarządzania ryzykiem prawnym:
1. posiada minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie audytów procesu zarządzania ryzykiem prawnym (zdobytego w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów procesu zarządzania ryzykiem prawnym.
g. Ekspert ds. Audytu w zakresie zarządzania informacją:
1. posiada minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie audytów w zakresie zarządzania informacją (zdobytego w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów
w zakresie zarządzania informacją.
h. Ekspert ds. Audytu IP – zarządzanie własnością intelektualną:
1. posiada minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie audytów zarządzania własnością intelektualną (zdobytego w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów zarządzanie własnością intelektualną.
i. Ekspert ds. Audytu IT:
1. posiada minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie audytów IT (zdobytego w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów IT.
j. Ekspert ds. Audytu w zakresie zarządzania wyższą kadrą menedżerską:
1. posiada minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie audytów zarządzania wyższą kadrą menedżerską (zdobytego w ciągu ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert),
2. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert był autorem lub współautorem lub członkiem zespołu autorskiego i opracował co najmniej dwa (2) sprawozdania z przeprowadzonych audytów zarządzania wyższą kadrą menedżerską.
Zamawiający dopuszcza aby jedna z ww. osób była ekspertem maksymalnie w dwóch dziedzinach.
c) Wykonawca wdrożył normę systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001: lub równoważną. Zamawiający wskazuje następujące warunki równoważności dla normy ISO 27001 i uzna za normę równoważną opisywanej, normę która:
a. Definiuje szczegółowe wymagania w obszarze standaryzacji zarządzania bezpieczeństwem informacji,
b. Została wskazana w obowiązującym na dzień składania ofert przepisie prawa powszechnie obowiązującego, na terenie Państwa Członkowskiego Unii Europejskiej lub NATO, jako norma wymagana dla rozwiązań służących do zarządzania bezpieczeństwem informacji.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, sporządzonym zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do Formularza Oferty.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 8.1.1) SWZ – dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości 3 000 000,00 PLN.
2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 8.1.2) lit. a) SWZ - wykazu usług (sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Formularza Oferty) wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 8.1. 2) lit. b) SWZ – wykazu osób (sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Formularza Oferty) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia,
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
4. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 8.1. 2) lit. c) SWZ zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem spełniania przez wykonawcę określonych norm zarządzania jakością.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga załączenia do oferty przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 6 000,00 zł [słownie: sześć tysięcy złotych 00/100];
2. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium na cały okres związania ofertą.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie, o którym mowa w pkt 10.1. SWZ oddzielnie dla każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy został określony w Rozdziale III SWZ - Projektowane Postanowienia Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-08 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma eZamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-08 13:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-07

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

I. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 10.1. Instrukcji dla Wykonawców- Rozdział I SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
II. Jeżeli oświadczenie Wykonawcy na wykazanie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do
wykluczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
III. W kwestiach nieuregulowanych w SWZ zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i
Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 2415)

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.