eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sobótka › Bankowa obsługa budżetu Miasta i Gminy Sobótka oraz jednostek organizacyjnych Gminy



Ogłoszenie z dnia 2022-07-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Bankowa obsługa budżetu Miasta i Gminy Sobótka oraz jednostek organizacyjnych Gminy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sobótka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935112

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Sobótka

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-050

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@sobotka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sobotka.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sobotka

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Bankowa obsługa budżetu Miasta i Gminy Sobótka oraz jednostek organizacyjnych Gminy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b88f49dd-e7c3-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00256483

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019896/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Bankowa obsługa budżetu Miasta i Gminy Sobótka oraz jednostek organizacyjnych Gminy

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00201043/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RIiGK.271.9.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 376848,32 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie bankowej obsługi budżetu Miasta i Gminy Sobótka i jednostek organizacyjnych Gminy w okresie do 30 czerwca 2026 roku, obejmującej:
1) otwarcie, prowadzenie i likwidację podstawowych i pomocniczych rachunków ban-kowych budżetu Miasta i Gminy Sobótka i jednostek organizacyjnych Gminy,
2) realizację poleceń przelewu, krajowych i zagranicznych, w tym również w wersji papierowej w sytuacji awarii sieci informatycznej,
3) przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych, w związku z tym Zama-wiający wymaga od Wykonawcy, posiadania (przez okres obowiązywania umowy) placówki /oddziału, filii/ punktu kasowego/ na terenie Miasta Sobótka, umożliwiającej dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych od godz. 09:00 do godz. 16:00.
4) możliwość składania przynajmniej do godziny 14:00 poleceń przelewu do innych banków, których realizacja nastąpi w tym samym dniu, a środki wpłyną na rachunek beneficjenta najpóźniej w następnym dniu roboczym po dokonaniu transakcji,
5) sporządzanie dziennych wyciągów bankowych wraz z załącznikami z wyszczególnieniem danych objętych wyciągiem w wersji papierowej, w terminie do godz. 12:00 następnego dnia operacyjnego,
6) wydawanie czeków,
7) wydawanie historii rachunków, na wniosek Zamawiającego,
8) świadczenie usług bankowości elektronicznej, pozwalających na dostęp do rachunków bankowych i dokonywanie operacji w czasie rzeczywistym za pośrednictwem sieci informatycznej,
9) oprocentowanie środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach podstawo-wych i pomocniczych poniżej kwoty 50.000,-zł. w oparciu o stawkę WIBID 1M +/- marża.
10) automatyczne lokowanie środków pozostających na koniec dnia na wszystkich rachunkach bankowych na lokatach jednodniowych typu „overnight”, w dni przed dniami ustawowo wolnymi od pracy lub w piątki na lokatach odpowiednio 2 lub 3- dniowych, a w przypadku tzw. długich weekendów na lokatach 4- 5 dniowych , pod warunkiem, że saldo konta na rachunku jest równe lub wyższe od kwoty 50.000,-zł. i oprocentowanie lokaty terminowej będzie wyższe niż oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bieżących. Oprocentowanie liczone będzie w oparciu o stawkę WIBID O/N +/-marża. Lokowanie środków na innych lokatach krótko lub długoterminowych dostępnych w ofercie banku odbywać się będzie na warunkach każdorazowo ustalanych w wyniku indywidualnych negocjacji
11) kapitalizację odsetek w okresach kwartalnych,
12) wydawanie zaświadczeń o posiadaniu konta, opinii o sytuacji finansowej Zamawia-jącego,
13) potwierdzanie sald prowadzonych rachunków bankowych na koniec roku kalendarzowego oraz na żądanie Zamawiającego,
14) usługa wyzerowania wskazanych rachunków jednostek organizacyjnych gminy po-legająca na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na tych rachunkach na wskazany rachunek gminy,
15) w przypadku łączenia, przekształcania jednostek organizacyjnych Zamawiającego lub powoływania nowych jednostek organizacyjnych Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zadeklaro-wanych w ofercie,
16) nieodpłatne dostarczenie i zainstalowanie programu bankowości elektronicznej w jednostkach organizacyjnych Gminy oraz przeprowadzenie szkolenia wskazanych pracowników przy współpracy z informatykiem Urzędu Miasta i Gminy Sobótka, w celu doprowadzenia do kompatybilności systemu bankowego z systemem księgowym Urzędu Miasta i Gminy,
17) świadczenie usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych oraz zapewnienia współpracy z systemem informatycznym Zamawiającego, w tym przeprowadzanie rozliczeń pieniężnych na rachunkach wirtualnych Zamawiającego, zautomatyzowaniu identyfikacji płatnika i rodzaju płatności polegającej na udostępnieniu przez bank odpowiedniej liczby cyfr w ramach numeru rachunku, dostarczaniu raportu dotyczącego masowych płatności z tytułu wpłat na rachunki wirtualne następnego dnia po dokonaniu wpłat. Płatności masowe dotyczą około 16.000 zobowiązanych do wnoszenia podatków i opłat. Podatki i opłaty wnoszone są w okresach miesięcznych i kwartalnych.
18) uruchomienie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości określonej corocznie w uchwale budżetowej przez Radę Miejską w Sobótce, bez ponoszenia przez Zamawiającego opłat, a jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanego kredytu. Wysokość kredytu w rachunku bieżącym określona w uchwale budżetowej Gminy Sobótka na 2022 rok wynosi 2.000.000,-zł.. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalone na bazie WIBOR 3M +/- marża banku. Prawnym zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający zobowiązuje się do ostatecznej spłaty kredytu poprzez spłatę salda debetowego rachunku bieżącego w terminie do ostatniego dnia roboczego roku budżetowego.
19) obsługa poza kolejnością upoważnionych pracowników jednostek organizacyjnych Gminy.Jednostki organizacyjne Gminy Sobótka objęte zamówieniem:
1) Urząd Miasta i Gminy Sobótka ,
2) Ośrodek Pomocy Społecznej w Sobótce,
3) Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ”ŚLĘŻA” w Sobótce,
4) Ślężański Ośrodek Kultury w Sobótce,
5) Muzeum im. Stanisława Dunajewskiego w Sobótce,
6) Przedszkole Nr 1 w Sobótce,
7) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sobótce,
8) Szkoła Podstawowa Nr 2 w Sobótce,
9) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rogowie Sobóckim,
10) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Świątnikach,
11) Ślężański Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sobótce.
Zastrzega się, iż w całym okresie obowiązywania umowy ilość rachunków podstawowych jak również ilość jednostek organizacyjnych może ulec zmianie.
Zastrzega się, aby wszystkie jednostki organizacyjne Gminy miały takie samo prawo do zawarcia umów na wykonanie bankowej obsługi, na warunkach będących przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego. W przypadku łączenia, przekształcenia bądź utworzenia nowych jednostek organizacyjnych Gminy, Wykonawca podpisze z nimi umowę na prowadzenie obsługi bankowej na takich samych zasadach i warunkach, jakie zostaną zawarte w umowach podpisanych z Wykonawcą.
Z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Gminy zostaną zawarte odrębne umowy obsługi bankowej, na warunkach będących przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego, według jednolitego wzoru umowy ustalonego z wybranym Wykonawcą, z uwzględnieniem zmian wynikających ze specyfiki jednostki.
Zamawiający wymaga, aby bank stosował warunki podane w ofercie dotyczące opłat i oprocentowania środków w stosunku do jednostek organizacyjnych Gminy, które posiadają lub otworzą rachunki w banku wybranym w wyniku rozstrzygnięcia przetargu.Z tytułu innych opłat, niż określone w SWZ Wykonawca będzie pobierał opłaty zgodnie z obowiązującą w banku taryfą opłat i prowizji.
Wykonawca naliczy i pobierze prowizje za zrealizowane operacje bankowe na koniec każdego dnia roboczego, a opłaty za prowadzenie rachunku w ostatnim dniu każdego miesiąca.
Na podstawie danych historycznych za 2021 r., przewiduje się w okresie miesiąca, między innymi:
 otwarcie i prowadzenie 11 rachunków podstawowych i 74 pomocniczych,
 dokonanie wpłat gotówkowych o szacunkowej wartości 20 000 zł,
 dokonanie wypłat gotówkowych o szacunkowej wartości 40 000 zł,
 dokonanie 5 szt. wypłat w kasie banku, tj. świadczeń rodzinnych i innych zasiłków wy-nikających z ustawy o pomocy społecznej, dodatków mieszkaniowych oraz stypendiów szkolnych
 dokonanie 4530 szt. przelewów bankowych,
 wydanie 17 szt. czeków,
 pobranie 156 szt. wyciągów bankowych z załącznikami dla kont podstawowych,
 pobranie 344 szt. wyciągów bankowych z załącznikami dla kont pomocniczych,
Ponadto przewiduje się:
 otwarcie i obsługę kont masowych dla płatników podatków i opłat – rolnego i od nieruchomości oraz opłat za użytkowanie wieczyste gruntów i za gospodarowanie odpadami komunalnymi ok. 12.200 szt.,
 otwarcie i obsługę kont masowych dla płatników opłaty za pobór wody i odprowadzanie ścieków ok. 13.774 szt.,
Przewidywane średniomiesięczne saldo na rachunkach podstawowych - 400 000,00zł
Przewidywane średniomiesięczne saldo na rachunkach pomocniczych - 3 000 000,00zł
Przewidywana ilość osób korzystających z bankowości elektronicznej – 30 osób
4. W celu dokonania analizy finansowej Gminy Sobótka, Zamawiający udostępni poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie http://bip.sobotka.pl/ następujące informacje:
1) Sprawozdanie RB-NDS o nadwyżce/deficycie Gminy Sobótka za 2020 rok i 2021 rok,
2) Sprawozdanie Rb-27S o dochodach Gminy Sobótka za 2020 rok oraz za 2021 roku,
3) Sprawozdanie Rb-28S o wydatkach Gminy Sobótka za 2020 rok oraz za 2021 roku,
4) Sprawozdanie Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych według stanu na koniec IV kwartału 2020 roku oraz według stanu na koniec IV kwartału 2021 roku,
5) Sprawozdanie Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń według stanu na koniec IV kwartału 2020 roku oraz według stanu na koniec IV kwartału 2021 roku,
6) Uchwałę nr V/78/2021 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 1 czerwca 2021 r. w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Sobótce o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Sobótka za 2020 rok,
wszelkie informacje w SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 376848,32 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 376848,32 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 376848,32 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9130004136

7.3.3) Ulica: Rynek 4

7.3.4) Miejscowość: Kąty Wrocławskie

7.3.5) Kod pocztowy: 55-080

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-06-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 376848,32 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2026-06-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.