eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wejherowo › Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań, z podziałem na części



Ogłoszenie z dnia 2022-07-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań, z podziałem na części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTA WEJHEROWA

1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675215

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Jakuba Wejhera 8

1.5.2.) Miejscowość: Wejherowo

1.5.3.) Kod pocztowy: 84-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzpifz@um.wejherowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wejherowo.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://wejherowo.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań, z podziałem na części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-836c6b01-8f32-11ec-9bc1-c2db95d08897

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00256068

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00027699/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania: pn. „Budowa ul. Staromłyńskiej w Wejherowie - etap 1”

1.3.7 Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania: pn. "Budowa ul. Św. Anny w Wejherowie w ramach zadania „Rewitalizacja Śródmieścia Wejherowa” z opcją”

1.3.8 Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania: pn. "Zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. Strzelecką a ul. Kalwaryjską w Wejherowie (...)"

1.3.9 Usluga pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. „Budowa ul. Parkowej i ul. Zamkowej wraz z zagospodarowaniem działki nr 7/2 i 8 obr. 17 w Wejherowie wraz z robotami towarzyszącymi”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00060913/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZPiFZ.271.2.2022.AO

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Budowa ul. Św. Anny w Wejherowie w ramach zadania „Rewitalizacja Śródmieścia Wejherowa” z opcją”.
1) W ramach powyższego zadania, wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest do:
a) wykonania robót budowlanych polegających na budowie powiązania drogowego łączącego ul. Parkową z ul. Mickiewicza w Wejherowie oraz zagospodarowaniu dz. nr 375/2 obr. Wejherowo 15 wraz z przebudową ul. Parkowej w Wejherowie, a także do dokonania wszelkich formalności umożliwiających użytkowanie obiektu budowlanego powstałego w wyniku wykonania ww. robót budowlanych,
b) wykonania robót budowlanych polegających na remoncie nawierzchni parkingu przy ul. Mickiewicza i ul. Św. Jacka w Wejherowie.
2) Opis przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy dla Części 1, zawierają:
a) Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) dla Części 1, stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ,
b) Projektowane postanowienia umowy, stanowiące Załącznik nr 7 do SWZ.
Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych, wykonywanych w ramach powyższego zadania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 51966,67 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. Strzelecką a ul. Kalwaryjską w Wejherowie w ramach zadania „Rewitalizacja Śródmieścia Wejherowa””.
1) W ramach powyższego zadania, wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych dla zadania pn. „Zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. Strzelecką a ul. Kalwaryjską w Wejherowie w ramach zadania „Rewitalizacja Śródmieścia Wejherowa”” oraz dokonania wszelkich formalności umożliwiających użytkowanie obiektu budowlanego powstałego w wyniku wykonania ww. robót budowlanych.
2) Opis przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy dla Części 2, zawierają:
a) Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) dla Części 2, stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ,
b) Projektowane postanowienia umowy, stanowiące Załącznik nr 7 do SWZ.
Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych, wykonywanych w ramach powyższego zadania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 40000,70 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Budowa ul. Parkowej i ul. Zamkowej wraz z zagospodarowaniem działki nr 7/2 i 8 obr. 17 w Wejherowie wraz z robotami towarzyszącymi”.
1) W ramach powyższego zadania, wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych dla zadania pn. „Budowa ul. Parkowej i ul. Zamkowej wraz z zagospodarowaniem działki nr 7/2 i 8 obr. 17 w Wejherowie wraz z robotami towarzyszącymi” oraz dokonania wszelkich formalności umożliwiających użytkowanie obiektu budowlanego powstałego w wyniku wykonania ww. robót budowlanych.
2) Opis przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy dla Części 3, zawierają:
a) Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) dla Części 3, stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ,
b) Projektowane postanowienia umowy, stanowiące Załącznik nr 7 do SWZ.
Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych, wykonywanych w ramach powyższego zadania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 162587,07 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Budowa ul. Staromłyńskiej w Wejherowie – etap 1”.
1) W ramach powyższego zadania, wykonawca robót budowlanych zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych dla zadania pn. „Budowa ul. Staromłyńskiej w Wejherowie – Etap 1” oraz dokonanie wszelkich formalności umożliwiających użytkowanie obiektu budowlanego powstałego w wyniku wykonania ww. robót budowlanych.
2) Opis przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowiązki Wykonawcy dla Części 4, zawierają:
a) Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) dla Części 4, stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ,
b) Projektowane postanowienia umowy, stanowiące Załącznik nr 7 do SWZ.
Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych, wykonywanych w ramach powyższego zadania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 50033,83 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający prowadził postęp. w celu wyboru najkorzyst. oferty i zawarcia umowy na pełnienie nadzoru inwestor. nad realizacją zad. pn.: Budowa ul. Staromłyńskiej w Wejherowie – etap 1. Jednocześnie Zamawiający przeprowadził kolejno 3 postępowania na wyłonienie wykonawcy robót budowl. w ramach ww. zadania. 2 pierwsze postępowania, prowadzone w trybie podst. bez przeprowadzenia negocjacji, zostały unieważnione ze względu na brak ofert. Trzecie postęp., prowadzone w trybie zam. z wolnej ręki, zostało unieważnione ponieważ przeprowadzone negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy, gdyż zaproponowana przez Wykonawcę cena za realizację przedmiotu zam. przekraczała możliwości finans. Zamawiającego. Ze względu na brak możliwości zwiększenia kwoty na sfinans. wykonania wszystkich robót budowl., przewidzianych w ramach zadania, Zamawiający planuje w sposób istotny ograniczyć ich zakres. Jednoczenie Zamawiający nie jest w stanie jednozn. wskazać kiedy i w jakim zakresie poszcz. roboty budowl. (branże) mogłyby być wykonywane, a tym samym określić zakresu i czasu realizacji usługi nadzoru inwestor. Powyższe okoliczności o charakterze faktycznym (niewystarczające środki finans. na wykonanie robót budowl., brak zgodności obecnego zakresu nadzoru inwestor. z nowym zakresem robót budowl. oraz konieczność zmiany pierwotnych warunków zam.) przesądzają o ich istotności. Zmiana okoliczności powoduje upadek potrzeby udzielenia zam. lub kontynuowania postęp. w świetle interesu publicznego. Podkreślić należy, że zgodnie z ustawą z 27.08.2009r. o fin. publicznych (Dz.U.2021.305 ze zm.) „wydatki publiczne powinny być dokonywane:1)w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad: a)uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, b)optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów; 2)w sposób umożliwiający terminową realizację zadań; 3)w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.” Podst. prawną określającą wysokość i cel wydatków publ. Zamawiającego jest uchwała budżet. Zgodnie z art.52 ust.1 pkt2 ww. ustawy wydatki stanowią nieprzekr. limit. Stanowi go kwota ujęta w odpowiedniej podział. klasyfik. określającej cel wydatku. Ustalenia planu po stronie wydatków mają charakter wiążący, dyrektywny. Naruszenie przepisów skutkuje konsek. prawnymi, do których należy zwłaszcza poniesienie odpow. za naruszenie dyscypliny finan. publicznych. Na marginesie należy dodać, że ewent. zmiana umowy na pełnienie nadzoru inwestor., w celu dostosowania jej do zmienionego zakresu robót budowl., również podlegałaby unieważnieniu, ponieważ zmiana ta w sposób znaczny zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynik. z umowy na wykonanie usługi. Niewykluczone jest również, że w przypadku zmienionego zakresu usługi nadzoru inwestor. (zmienione warunki zamówienia) przyjęte byłyby oferty innej treści. Zgodnie z art.454 Pzp istotna zmiana umowy wymaga przeprow. nowego postęp. Ponieważ usługa nadzoru inwestor., która była przedmiotem niniejszego postęp., dotyczyła ściśle określ. zakresu robót budowl., który nie będzie realizowany w całości, dalsze prowadzenie postęp. lub zawarcie umowy na pełnienie nadzoru inwestor. nie leży w interesie publicznym (jest niecelowe). Dodatkowo przewidzianą w SWZ formą wynagrodzenia za wyk. usługi jest wynagr. ryczałtowe. Cena ofert, złożonych przez Wykonawców w niniejszym postęp., obejmuje całkowity koszt wykonania przedmiotu zam. zgodnie z dokumentami zam., czyli jest bezpośrednio związana z zakresem nadzorowanych robót budowl., stopniem ich skomplik. i czasem realizacji. W przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z części robót budowl., cena ofert byłaby niezgodna z warunkami zmienionego zakresu zam. Powyżej wskazane okoliczności mają charakter istotny i nieprzewidywalny w chwili wszczęcia postęp., ponieważ Zamawiający nie mógł przewidzieć, że pomimo trzykrotnej próby wyłonienia wykonawcy robót budowl., zawarcie umowy nie dojdzie do skutku. W świetle powyższego postęp. należało unieważnić

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 49000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 67650,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.