eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grodzisk Mazowiecki › Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) do obiektów Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim



Ogłoszenie z dnia 2021-11-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) do obiektów Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Grodzisku Mazowieckim

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000324790

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: W. Bartniaka 21/23

1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.7.) Numer telefonu: 22 77 09 202

1.5.8.) Numer faksu: 22 755 73 76

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: karolina.kruger@grodzisk.sr.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://grodzisk.sr.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.ms.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Wymiar Sprawiedliwości

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) do obiektów Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60c7996f-1c39-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00252876

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00016216/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) do obiektów Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00189533/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/SR/2/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 140558,22 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia, objętym niniejszym postępowaniem, jest zrealizowanie przez Wykonawcę kompleksowej dostawy gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) wysokometanowego do obiektów Sądu Rejonowego w Grodzisku Mazowieckim:
2. Dostawa gazu ziemnego do budynku przy ul. Bartniaka 21/ 23 musi uwzględniać następujące czynniki:
• gaz ma być dostarczony do punktu zdawczo-odbiorczego, którym jest zespół urządzeń gazowych, służących do przyłączenia sieci wewnętrznej, będącą własnością Zamawiającego, z siecią gazową operatora systemu;
• punkt redukcyjno-pomiarowy znajduje się na zewnątrz obiektu (gazomierz miechowy G25);
• paliwo będzie zużywane przez dwa kotły dwufunkcyjne CO o mocy 37-90 kW każdy, typu Viessmann;
• moc umowna: 180 kW/h na podstawie współczynnika konwersji 10,972;
• moc przyłączeniowa: 34 m3/h;
• dotychczasowa grupa taryfowa: W 5.1;
3. Dostawa gazu ziemnego do budynku przy ul. Kościuszki 14 musi uwzględnić następujące czynniki (dotychczasowy właściciel dla każdego z kotłów zawarł odrębną umowę dostarczania paliwa gazowego, tj. razem cztery umowy dostarczania paliwa gazowego):
• gaz ma być dostarczony do punktu zdawczo-odbiorczego, którym jest zespół urządzeń gazowych, służących do przyłączenia sieci wewnętrznej, będącą w dyspozycji Zamawiającego (na podstawie umowy najmu), z siecią gazową operatora systemu;
• jeden punkt redukcyjno-pomiarowy znajduje się na zewnątrz obiektu (cztery gazomierze miechowe G4);
• paliwo będzie zużywane przez cztery kotły dwufunkcyjne CO o mocy: jeden kocioł 45 kW i trzy kotły po 24 kW każdy;
• moc umowna dla każdego z kotłów: do 110 kW/h na podstawie współczynnika konwersji 10,972;
• moc przyłączeniowa dla każdego z kotłów: do 110 kW/h;
• dotychczasowa grupa taryfowa dla każdego z kotłów: W-1.1.

4. Zapotrzebowanie Zamawiającego na gaz do budynku przy ul. Bartniaka 21/23 na okres 24 miesięcy (przewidywany okres: od 01.12.2021 r. – 30.11.2023 r.) łącznie wynosi 720 000 kWh. Zapotrzebowanie Zamawiającego na gaz do ul. Kościuszki 14 na okres 24 miesięcy (przewidywany okres: od 01.12.2021 r. – 30.11.2023 r.) łącznie wynosi 300 000 kWh. Szacunkowe zapotrzebowanie na paliwo gazowe przyjęte zostało do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia, co może odbiegać od faktycznego wykorzystania paliwa gazowego i w żadnym razie nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Prognozowane zużycie gazu ma charakter orientacyjny, bowiem nie można z góry ustalić ilości, która zostanie dostarczona Zamawiającemu i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu paliwa gazowego w podanej ilości.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta Wykonawcy PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o., która w oparciu o art. 226 ust. 2 pkt 5 PZP została odrzucona w związku z niezgodnością z warunkami zamówienia.
Powyższy Przepis jest skorelowany z art. 218 ust. 2 PZP, zgodnie z którym treść oferty musi być zgodna z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia. Dostrzeżenia wymaga, że przez warunki zamówienia, zgodnie z definicją określoną w art. 7 pkt 29 PZP, należy rozumieć warunki, które dotyczą zamówienia lub postępowania o udzielenie zamówienia, wynikające w szczególności z opisu przedmiotu zamówienia, wymagań związanych z realizacją zamówienia, kryteriów oceny ofert, wymagań proceduralnych lub projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego. Warunki zamówienia opisywane lub określane są w dokumentach zamówienia, w szczególności Specyfikacji Warunków Zamówienia – dalej: SWZ (art. 7 pkt 3 PZP). Z definicji warunków zamówienia, a także obligatoryjnych elementów SWZ wynika, że oprócz wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia i jego realizacji (merytorycznych), określane są również wymagania proceduralne (formalne), dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia. Odrzucenie oferty na podstawie tego przepisu może mieć miejsce wyłącznie w przypadku, kiedy treść oferty, rozumianej jako oświadczenie woli Wykonawcy (zawartość merytoryczna oferty), nie odpowiada warunkom zamówienia opisanym lub określonym w dokumentach zamówienia w odniesieniu do przedmiotu zamówienia lub sposobu jego realizacji. Zatem niezgodność treści oferty z warunkami zamówienia polega na materialnej niezgodności zobowiązania Wykonawcy wyrażonego w jego ofercie ze świadczeniem, zaoferowania którego oczekuje Zamawiający i które opisał w dokumentach zamówienia. Zamawiający, badając wystąpienie omawianej przesłanki, weryfikuje zawartość merytoryczną oferty, a więc zgodność oferowanych dostaw z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia co do sposobu ich wykonania, oczekiwanego zakresu, ilości, jakości, warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania przedmiotu zamówienia w stopniu zaspokajającym oczekiwania i interesy Zamawiającego. Odrzucenie oferty na podstawie tej przesłanki nie może mieć miejsca w przypadku, kiedy niezgodność treści oferty dotyczy warunków (wymagań) proceduralnych, w tym co do formy oferty, sposobu jej sporządzenia czy przekazania. Niezgodność treści oferty z warunkami zamówienia zachodzi więc, gdy zawartość merytoryczna złożonej w danym postępowaniu oferty nie odpowiada ukształtowanym przez Zamawiającego i zawartym w SWZ wymaganiom.
Zgodnie z warunkami Zamawiającego zawartymi w Rozdziale XV ust. 1 SWZ i w Załączniku nr 2 do SWZ i umowy zatyt. oferta „Ceny jednostkowe podane przez Wykonawcę za sprzedaż gazu, opłaty abonamentowe i za usługę dystrybucji (opłaty stałe i zmienne) nie mogą być wyższe niż ceny obowiązujące na dzień składania oferty (zgodne z obowiązującą taryfą Wykonawcy zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki)”.
W złożonej ofercie Wykonawca wskazał dużo wyższe ceny aniżeli obowiązujące na dzień składania oferty, zgodne z obowiązującą taryfą Wykonawcy zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Wobec powyższego, oferta Wykonawcy jest niezgodna z SWZ i została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP w związku z uregulowaniami Rozdziału XV ust. 1 SWZ w zw. z wymogami formularza ofertowego stanowiącymi Załącznik nr 2 do SWZ i do umowy.
Z uwagi na to, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta, która została odrzucona, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt 2 PZP.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.