eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żywiec › Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 6 500 000 zł



Ogłoszenie z dnia 2021-10-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 6 500 000 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Żywiecki

1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Żywcu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181729

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Krasińskiego 13

1.5.2.) Miejscowość: Żywiec

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 338605000

1.5.8.) Numer faksu: +48 338605083

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zywiec.powiat.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zywiec.powiat.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/; https://bip-pzzywiec.finn.pl/na-podstawie-ustawy-pzp

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 6 500 000 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c9febfaa-e611-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00248753

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003355/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Kredyt długoterminowy na kwotę 6.500.000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00118495/05

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZZP.272.22.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pn.: Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 6 500 000 zł, w 2021 r. z przeznaczeniem na:
1) sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego Powiatu Żywieckiego w 2021 r. w wysokości 3 000 000 zł;
2) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów bankowych w wysokości 3 500 000 zł.
2. Uruchomienie kredytu nastąpi w postaci jednej transzy na podstawie dyspozycji Zamawiającego (podmiot, nr rachunku bankowego, kwota wyrażona w PLN). Dyspozycja, o której mowa powyżej, zostanie złożona przez Zamawiającego nie później niż do dnia 25.10.2021 r.
3. Wypłata transzy kredytu nastąpi w formie przelewu na rachunek bieżący Zamawiającego w terminie zadeklarowanym przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym (ilość dni roboczych), liczonym od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia kredytu.
4. Spłata rat kapitałowych nastąpi w następujących terminach:
1) I rata – 31.10.2023 r., kwota: 200 000 PLN;
2) II rata – 31.10.2024 r., kwota: 300 000 PLN;
3) III rata – 31.10.2025 r., kwota: 1 000 000 PLN;
4) IV rata – 31.10.2026 r., kwota: 1 000 000 PLN;
5) V rata – 31.10.2027 r., kwota: 4 000 000 PLN;
z zastrzeżeniem ust. 12 i 13.
5. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika.
6. Na potrzeby obliczenia odsetek od kredytu Wykonawca powinien przyjąć:
1) rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366),
2) oprocentowanie kredytu wg stawki WIBOR 1M z dnia 27.04.2021 r. plus stała marża banku.
7. Raty odsetkowe płatne będą w okresach miesięcznych do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca z rachunku bankowego Zamawiającego, po otrzymaniu naliczenia od Banku, wg stopy WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca i mającej zastosowanie do określenia wysokości oprocentowania od 1-go dnia następnego miesiąca, powiększonej o stałą marżę Banku.
8. Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od faktycznego zadłużenia. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej części kredytu, a w przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki naliczane będą do dnia faktycznej spłaty, a nie do końca umowy.
9. Zmiana wysokości oprocentowania kredytu następować będzie raz w miesiącu. Okres odsetkowy obejmuje okres jednego miesiąca. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej obliczonej dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o wskaźnik WIBOR 1M, składający się ze zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M oraz stałej marży Banku. Marża banku będzie wielkością stałą wyrażoną w procentach i będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania. W przypadku, gdy w okresie kredytowania stawka bazowa WIBOR 1M byłaby ujemna, to należy przyjąć stawkę bazową na poziomie 0,00%.
10. Bank nie będzie pobierał prowizji przygotowawczej oraz opłat i prowizji:
1) za udzielenie i uruchomienie kredytu;
2) za rozpatrzenie wniosku;
3) za wypłatę transzy;
4) za zmianę harmonogramu spłaty;
5) za aneks do umowy;
6) za wcześniejszą spłatę kredytu lub przedłużenie okresu kredytowania;
7) za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu.
11. Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SWZ.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu spłaty całości zadłużenia lub części (zmiana terminu spłaty dotyczy wcześniejszej spłaty lub wydłużenia okresu kredytowania, przy czym wcześniejsza spłata całości kredytu nie może nastąpić wcześniej, niż po upływie terminu zapłaty pierwszej raty kapitałowej, o której mowa w ust. 4 pkt 1.
Ponadto, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminów spłat rat kapitałowych kredytu oraz wysokości tych rat. Zmiany te dokonywane będą w formie aneksu do umowy kredytowej.
13. Wydłużenie okresu kredytowania może nastąpić w szczególnie uzasadnionych przypadkach za zgodą Banku w drodze aneksu do umowy na pisemny wniosek Kredytobiorcy. W przypadku wydłużenia okresu kredytowania Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy dotyczącą formy zabezpieczenia, udzielenia dodatkowego zabezpieczenia albo ograniczenia zabezpieczenia.
14. Zamawiający udostępni następujące dokumenty:
a) uchwała WPF Powiatu Żywieckiego na lata 2021-2027,
b) sprawozdania finansowe z wykonania budżetu za lata 2016 - I kwartał 2021, tj.:
- sprawozdanie Rb-27S,
- sprawozdanie Rb-28S,
- sprawozdanie Rb-NDS,
- sprawozdanie Rb-N,
- sprawozdanie Rb-Z,
c) niezbędne uchwały RIO w Katowicach dotyczące budżetu,
d) zaświadczenia z ZUS i US,
e) Uchwałę Rady Powiatu Żywieckiego w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
Wyżej wymienione dokumenty są do pobrania w formie elektronicznej na stronach BIP Powiatu zakładka: Finanse Powiatu ( https://bip-pzzywiec.finn.pl/bipkod/008)
15. Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez wykonawcę lub podwykonawcę do wykonania czynności polegających na obsłudze wypłaty transzy kredytu oraz spłaty kredytu przez Zamawiającego były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 295900,09 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 526426,89 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 295900,09 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Gliwicach, Oddział w Gliwicach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6310101649

7.3.3) Ulica: Dworcowa 41

7.3.4) Miejscowość: Gliwice

7.3.5) Kod pocztowy: 44-100

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 296135,74 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2027-10-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.