Ogłoszenie z dnia 2023-06-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00185639/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-04-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Kredyt długoterminowy na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i emisji obligacji przez Gminę Łabiszyn w 2023 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łabiszyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351200
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac 1000-lecia
1.5.2.) Miejscowość: Łabiszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-210
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@labiszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.labiszyn.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://josephine.proebiz.com/pl/tender/40463/summary1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kredyt długoterminowy na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i emisji obligacji przez Gminę Łabiszyn w 2023 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c273803f-df6a-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00246675
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00063480/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Kredyt długoterminowy na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i emisji obligacji przez Gminę Łabiszyn w 2023 r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00185639
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IGM.271.7.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 591414,21 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1)Przedmiotem zamówienia jest: Kredyt długoterminowy na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i emisji obligacji przez Gminę Łabiszyn w 2023 r.
2)Informacje ogólne:
a)Kredyt długoterminowy w kwocie: 2 794 000,00 zł
b)Okres kredytowania: do 15.05.2028 r.
c)Oprocentowanie: zmienna stopa procentowa WIBRO dla 3 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych,
d)zabezpieczenie: weksel in blanco,
e)Spłata kapitału zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,
f)Płatność odsetek zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,
g)Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SWZ
h)W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy
i)Prowizja będzie płatna jednorazowo w ciągu 30 dni od podpisania umowy, z tym że Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu uruchomienia kredytu.
j)Kredyt długoterminowy w wysokości 2 794 000,00 zł. zostanie postawiony do dyspozycji przez bank w dwóch transzach:
- w terminie 3 dni od podpisania umowy w wysokości 1 000 000,00 zł
- od 24.11.2023 r. w wysokości 1 794 000,00 zł
3) Informujemy, że:
a)Zamawiający nie posiada aktualnych zaświadczeń z ZUS i US. Na etapie podpisania Umowy, Zamawiający na wniosek Wykonawcy może przedłożyć zaświadczenia ZUS i US,
b)kontrasygnata Skarbnika Gminy zostanie złożona na wekslu oraz na deklaracji wekslowej,
c)Zamawiający nie ma podmiotów powiązanych, które korzystają z kredytów, w tym poręczonych przez Gminę,
d)Gmina nie jest organem założycielskim szpitala,
e)Gmina nie wspiera szpitali finansowo – tj. dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej;
f)Gmina informuje, że w przeszłości nie wystąpiły, nie są planowane do przejęcia z mocy prawa zadłużenia:
•po podmiocie, dla którego Gmina była podmiotem założycielskim,
•na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,
•stowarzyszenia,
g) w załączniku do postępowania przetargowego zawarto wszystkie informacje o zaangażowaniu w innych bankach i instytucjach finansowych, a także o wyemitowanych papierach wartościowych,
h)Gmina nie posiada innego zobowiązania niż z tytułu zaciągniętych kredytów i wyemitowanych obligacji (w tym przyjęte depozyty)
i)brak jest poręczenia i gwarancji, weksla i poręczenia wekslowego wystawionego przez JST i na jej zlecenie;
j)Zamawiający nie posiada podmiotów, których jest udziałowcem/akcjonariuszem,
k)Zamawiający nie posiada należności z tytułu pożyczek udzielonych przez JST,
l)Zamawiający posiada wszystkie rachunki w Banku Spółdzielczym „Pałuki” w Żninie, w tym jeden rachunek główny 628181-0000-0015-0024-2000-0006, a także rachunki techniczne/dedykowane, które niezbędne są obsługi konkretnych projektów, środków zewnętrznych w ramach prowadzonych rozliczeń;
m) Wartość mienia komunalnego na dzień 18.04.2023r. wynosi 37 310 820,80 zł,
n) w przypadku wyboru oferty, Zamawiający w okresie obowiązywania umowy będzie przedstawiał sprawozdania: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb-27S, Rb-28S w okresach kwartalnych w sytuacji, gdy nie były publikowane na stronie BIP Zamawiającego,
o) Zawarte przez Gminę umowy wsparcia z wyszczególnieniem wspieranego podmiotu, kwoty wsparcia zadłużenia podmiotu zabezpieczonego umową wsparcia - brak
p) Zobowiązania wymagalne Gminy - brak
q) należność z tytułu podatków i wszelkich opłat realizowanych przez Urząd Miejski w Łabiszynie, Urzędy Skarbowe – 1 338 855,84 zł
r) należności z tytułu wypłaconych przez Miejski Ośrodek Opieki Społecznej zaliczek alimentacyjnych w części należnej Gminie, budżetowi państwa i innym gminom – 2 261 856,75 zł
s) - należność z tytułu dostaw wody i poboru ścieków – 110 136,85 zł
t) Razem: 3 710 849,44 zł
4) Umowy zawarte przez JST:
a) Transakcje wykupu wierzytelności w drodze cesji (jako dłużnik)- brak
b) Umowy leasingu (również leasing zwrotny) - brak
c) Umowy podpisane w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego - brak
d) Umowy z odroczonym terminem płatności dłuższym niż 1 rok, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28.12.2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego (Dz.U. z 2011 r., nr 298, poz. 1767) - brak
e) Informacje na temat wiarygodności Gminy Łabiszyn:
f) na rachunkach bankowych nie ciążą zajęcia egzekucyjne;
g) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach, innych instytucjach finansowych, wobec ZUS lub US,
h) w ciągu ostatnich 3 lat nie był prowadzony w Gminie program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy o finansach publicznych,
i) w ciągu ostatnich 3 lat nie były prowadzone wobec Gminy za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne,
j) w ciągu ostatnich 3 lat nie zostały zawieszone organy samorządu i nie ustanowiono w nim zarząd komisarycznego/nie został rozwiązany organ stanowiący,
k) w ciągu ostatnich 3 lat nie wystąpiły zajęcia egzekucyjne,
l) w ciągu ostatnich 3 lat nie została podjęta uchwałą o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Gminę Łabiszyn.
5) Dla porównania ofert w postępowaniu przetargowym przyjęto:
• stawkę WIBOR 3M określoną w SWZ i formularzu ofertowym (stanowiący załącznik nr 1 do SWZ)
• spłatę kredytu na ostatni dzień roboczy m-ca w przypadku kiedy ostatnim dniem jest dzień wolny od pracy;
• 365 dni kalendarzowych w roku.
Wyżej wymienione dane nie mogą ulec zmianie podczas przygotowywania formularza ofertowego przez Wykonawcę. W przypadku kiedy Wykonawca dokona modyfikacji w wymienionych powyżej wartościach, lub zmieni termin spłaty rat, lub datę spłaty kredytu – to oferta taka zostanie przez Zamawiającego odrzucona.
Dla porównania ofert w postępowaniu przyjęto równe wskaźniki dla wszystkich wykonawców biorących udział w postępowaniu. W przypadku postępowań przetargowych na Kredyty, wartość Zamówienia stanowią (zgodnie z przepisami Prawa Zamówień Publicznych) opłaty i prowizje ponoszone przez Zamawiającego w trakcie spłaty kredytu. W związku z powyższym, dla celów porównania ofert, zgodnie z zapisami w SWZ (kryteria oceny ofert) Wykonawcy zobligowani są do wypełnienia Formularza (załącznik nr 1) zgodnie z instrukcją. Wypełnić należy tylko pola oznaczone kolorem żółtym. Pozostałe pola pozostają bez zmian.
Po wypełnieniu pól oznaczonych kolorem żółtym Zamawiający proponuje zapisać formularz ofertowy w postaci pliku pdf. a następnie podpisać kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Brak podpisu pod dokumentem skutkuje odrzuceniem oferty. Formularz ofertowy bez podpisu elektronicznego lub z podpisem przez osobę nieupoważnioną podlega odrzuceniu wraz z całą ofertą.
Po wyborze oferty najkorzystniejszej, dla potrzeb Umowy kredytowej Zamawiający dopuszcza:
- w przypadku jeżeli ostatni dzień miesiąca nie jest dniem roboczym, spłatę na ostatni dzień roboczy obowiązującego miesiąca lub przesunięcie spłaty na pierwszy dzień pracujący następnego miesiąca;
- dopuszcza przyjęcie stawki WIBOR 3M jako średniej arytmetycznej z m-ca poprzedzającego okres obrachunkowy
- kalendarz spłat 365/366 dni,
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 562533,76 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 634879,16 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 562533,76 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5540313395
7.3.3) Ulica: Kołłątaja 8
7.3.4) Miejscowość: Bydgoszcz
7.3.5) Kod pocztowy: 85-080
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BANK SPÓŁDZIELCZY W BYDGOSZCZY
jakie przetargi wygrała firma
BANK SPÓŁDZIELCZY W BYDGOSZCZY
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 562533,76 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-05-25 do 2028-05-158.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI ŁABISZYN
więcej: przetargi ŁABISZYN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Nekla
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Waganiec
- Udzielenie Gminie Mędrzechów kredytu długoterminowego w wysokości 1 600 000,00 zł. na częściowe pokrycie deficytu budżetowego.
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Lubartowskiego wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.