eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ślesin › Dostawa (zakup) paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych



Ogłoszenie z dnia 2024-03-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa (zakup) paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚLESIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019310

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kleczewska, 15

1.5.2.) Miejscowość: Ślesin

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-561

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@slesin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.slesin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/863004

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa (zakup) paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fa41fa81-98e3-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00244058

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00063473/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Dostawa (zakup) paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych na potrzeby Gminy Ślesin

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00547961

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.1.12.TP.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 226913,39 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia stanowi:
Dostawa (zakup) paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych na potrzeby Gminy Ślesin.

1.1. Wspólny Słownik Zamówień:
09000000-3 Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii;
09132100-4 Benzyna bezołowiowa;
09134100-8 Olej napędowy.

1.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
zakup paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych w transakcjach bezgotówkowych na potrzeby Gminy Ślesin. Zamawiający dopuszcza dokonywanie transakcji bezgotówkowych przy użyciu Kart Flotowych.

1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru:
1) Przedmiotem zamówienia jest zakup paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych w transakcjach bezgotówkowych na potrzeby Gminy Ślesin oraz zakup oleju napędowego do statku pasażerskiego „Pawełek” wraz z dostawą do portu w Ślesinie ul. Napoleona.
2) Przedmiot zamówienia obejmuje zakup:
a) oleju napędowego letniego i zimowego (ON)
b) etyliny bezołowiowej (Pb 95)

Zamawiający dopuszcza dokonywanie transakcji bezgotówkowych przy użyciu Kart Flotowych.
3) Zamówienie podzielone jest na 2 części:
Część I: Zakup paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych
1. Tankowanie będzie odbywać się według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Przewidywane wielkości zakupu w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wyniosą:
1) olej napędowy ON (letni i zimowy) – 35 582 l tj. [35,6 m³]
2) etylina bezołowiowa (Pb) – 7 791 l, tj. [8 m³]
2. Zakupy paliw będą realizowane partiami w formie nalewania na stacji paliw wskazanej w ofercie i w umowie do zbiorników pojazdów oraz zbiorników przenośnych spełniających wymagane normy zgodnie z zamówieniem składanym przez osobę dokonującą w imieniu Zamawiającego zakupu, według bieżącego zapotrzebowania, z zapłatą ceny zakupu przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w terminach płatności określonych w umowie zawartej w wyniku niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia.
Część II: Zakup oleju napędowego do statku pasażerskiego „Pawełek”
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup oleju napędowego do statku pasażerskiego „Pawełek” wraz z dostawą do portu w Ślesinie, ul. Napoleona.
2. Przewidywane wielkości zakupu w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wyniosą:
1) olej napędowy ON – 2500 l tj. [2,5 m³]

4) Wskazane ilości zakupów są szacunkowe i zostały określone na podstawie dotychczasowego przeciętnego zapotrzebowania. Zamawiający zastrzega sobie prawo ewentualnego zmniejszenia, bądź zwiększenia ilości zamówienia w stosunku do wyżej określonego zapotrzebowania. Z tytułu wykorzystania mniejszej ilości litrów paliwa w stosunku do założonych wielkości, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia.
5) Przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania jakościowe zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1314) oraz normami dla oleju napędowego (ON) – PN-EN 590:2013-12; dla benzyny bezołowiowej (Pb) – PN-EN 228:2013-04; lub innymi przepisami lub normami obowiązującymi w dniu zakupu. W przypadku zmiany obowiązujących norm jakościowych w trakcie trwania umowy, wykonawca dostosuje jakość paliw do nowych norm.

UWAGA!
Wykonawca może złożyć ofertę na wybraną część lub na wszystkie części.

6) Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym dokonywane będą w sposób i na zasadach przewidzianych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 4 do SWZ.
7) Wykaz pojazdów i osób uprawnionych do dokonywania zakupów stanowi załącznik do umowy.
8) W przypadku zastrzeżeń co do jakości przedmiotu zamówienia Zamawiający powiadomi o powyższym fakcie Wykonawcę i w obecności jego przedstawiciela pobrane zostaną próbki z zakwestionowanej dostawy w celu poddania ich badaniom w niezależnym laboratorium badawczym.
9) W przypadku potwierdzenia przez laboratorium badawcze zastrzeżeń Zamawiającego co do jakości przedmiotu zamówienia, Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia o właściwych parametrach technicznych w ilości, która została zakwestionowana. Dodatkowo Wykonawca obciążony zostanie kosztami badania próbek, kosztami usuwania awarii lub kosztami ich wymiany, jeżeli zastosowany podmiot zamówienia niespełniający wymogów jakościowych spowoduje uszkodzenia lub zniszczenie. Podstawą do obciążenia Wykonawcy kosztami napraw będą protokoły oględzin i napraw.
10) Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09132100-4 - Benzyna bezołowiowa

09134100-8 - Olej napędowy

4.5.5.) Wartość części: 214398,39 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia stanowi:
Dostawa (zakup) paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych na potrzeby Gminy Ślesin.

1.1. Wspólny Słownik Zamówień:
09000000-3 Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii;
09132100-4 Benzyna bezołowiowa;
09134100-8 Olej napędowy.

1.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
zakup paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych w transakcjach bezgotówkowych na potrzeby Gminy Ślesin. Zamawiający dopuszcza dokonywanie transakcji bezgotówkowych przy użyciu Kart Flotowych.

1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru:
1) Przedmiotem zamówienia jest zakup paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych w transakcjach bezgotówkowych na potrzeby Gminy Ślesin oraz zakup oleju napędowego do statku pasażerskiego „Pawełek” wraz z dostawą do portu w Ślesinie ul. Napoleona.
2) Przedmiot zamówienia obejmuje zakup:
a) oleju napędowego letniego i zimowego (ON)
b) etyliny bezołowiowej (Pb 95)

Zamawiający dopuszcza dokonywanie transakcji bezgotówkowych przy użyciu Kart Flotowych.
3) Zamówienie podzielone jest na 2 części:
Część I: Zakup paliw płynnych do pojazdów i sprzętów silnikowych
1. Tankowanie będzie odbywać się według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Przewidywane wielkości zakupu w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wyniosą:
1) olej napędowy ON (letni i zimowy) – 35 582 l tj. [35,6 m³]
2) etylina bezołowiowa (Pb) – 7 791 l, tj. [8 m³]
2. Zakupy paliw będą realizowane partiami w formie nalewania na stacji paliw wskazanej w ofercie i w umowie do zbiorników pojazdów oraz zbiorników przenośnych spełniających wymagane normy zgodnie z zamówieniem składanym przez osobę dokonującą w imieniu Zamawiającego zakupu, według bieżącego zapotrzebowania, z zapłatą ceny zakupu przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w terminach płatności określonych w umowie zawartej w wyniku niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia.
Część II: Zakup oleju napędowego do statku pasażerskiego „Pawełek”
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup oleju napędowego do statku pasażerskiego „Pawełek” wraz z dostawą do portu w Ślesinie, ul. Napoleona.
2. Przewidywane wielkości zakupu w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wyniosą:
1) olej napędowy ON – 2500 l tj. [2,5 m³]

4) Wskazane ilości zakupów są szacunkowe i zostały określone na podstawie dotychczasowego przeciętnego zapotrzebowania. Zamawiający zastrzega sobie prawo ewentualnego zmniejszenia, bądź zwiększenia ilości zamówienia w stosunku do wyżej określonego zapotrzebowania. Z tytułu wykorzystania mniejszej ilości litrów paliwa w stosunku do założonych wielkości, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia.
5) Przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania jakościowe zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1314) oraz normami dla oleju napędowego (ON) – PN-EN 590:2013-12; dla benzyny bezołowiowej (Pb) – PN-EN 228:2013-04; lub innymi przepisami lub normami obowiązującymi w dniu zakupu. W przypadku zmiany obowiązujących norm jakościowych w trakcie trwania umowy, wykonawca dostosuje jakość paliw do nowych norm.

UWAGA!
Wykonawca może złożyć ofertę na wybraną część lub na wszystkie części.

6) Rozliczenia pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym dokonywane będą w sposób
i na zasadach przewidzianych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 4 do SWZ.
7) Wykaz pojazdów i osób uprawnionych do dokonywania zakupów stanowi załącznik do umowy.
8) W przypadku zastrzeżeń co do jakości przedmiotu zamówienia Zamawiający powiadomi o powyższym fakcie Wykonawcę i w obecności jego przedstawiciela pobrane zostaną próbki z zakwestionowanej dostawy w celu poddania ich badaniom w niezależnym laboratorium badawczym.
9) W przypadku potwierdzenia przez laboratorium badawcze zastrzeżeń Zamawiającego co do jakości przedmiotu zamówienia, Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia o właściwych parametrach technicznych w ilości, która została zakwestionowana. Dodatkowo Wykonawca obciążony zostanie kosztami badania próbek, kosztami usuwania awarii lub kosztami ich wymiany, jeżeli zastosowany podmiot zamówienia niespełniający wymogów jakościowych spowoduje uszkodzenia lub zniszczenie. Podstawą do obciążenia Wykonawcy kosztami napraw będą protokoły oględzin i napraw.
10) Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09132100-4 - Benzyna bezołowiowa

09134100-8 - Olej napędowy

4.5.5.) Wartość części: 12515,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
1) Zgodnie z art. 260 ust. 2 ustawy Pzp
„Zamawiający udostępnia niezwłocznie informacje, o których mowa w ust. 1, na stronie internetowej prowadzonego postępowania”.
2) Zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Pzp (w odniesieniu do Części I):
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
Wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu”.
3) Zgodnie z art. 255 pkt 1 ustawy Pzp (w odniesieniu do Części II):
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
Nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty”.
4) W związku z art. 266 ustawy Pzp:
„Do przygotowania i prowadzenia przez zamawiających publicznych postępowania
o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne stosuje się przepisy działu II, z wyjątkiem przepisów art. 83, art. 86, art. 87 ust. 3, art. 88-90, art. 97 ust. 2, art. 124, art. 125 ust. 2 i 6, art. 126, art. 127 ust. 1, art. 129, art. 130, art. 132-188, art. 220, art. 227 ust.1, art. 257, art. 264 i art. 265, chyba że przepisy niniejszego działu stanowią inaczej.

Uzasadnienie faktyczne:
1) W niniejszym postępowaniu do terminu składania ofert tj. 21.12.2023 r. godz. 08:00 na realizację:
- Części I wpłynęła 1 oferta złożona przez firmę: WATIS Sp. z o.o., Al. Wyszyńskiego 3, 62-420 Strzałkowo - cena oferty: 258 772,10 zł,
- Części II nie wpłynęła żadna oferta.
2) Zamawiający zgodnie z art. 222 ust 4 ustawy Pzp, przed otwarciem ofert udostępnił
na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynoszącą 250.000,00 zł (brutto), w tym:
- na realizację Części I: 236.200,00 zł (brutto),
- na realizację Części II: 13.800,00 zł (brutto).
3) W toku badania oferty wraz z załącznikami stwierdzono, że złożona przez Wykonawcę oferta nie została opatrzona elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp, w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Złożenie oferty bez podpisu elektronicznego jest uchybieniem nieusuwalnym. Dlatego też brak podpisu dokumentów elektronicznych skutkuje ich nieważnością i oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
4) Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie:
- Część I: art. 255 pkt 2 ustawy Pzp,
- Część II: art. 255 pkt 1 ustawy Pzp.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
1) Zgodnie z art. 260 ust. 2 ustawy Pzp
„Zamawiający udostępnia niezwłocznie informacje, o których mowa w ust. 1, na stronie internetowej prowadzonego postępowania”.
2) Zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Pzp (w odniesieniu do Części I):
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
Wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu”.
3) Zgodnie z art. 255 pkt 1 ustawy Pzp (w odniesieniu do Części II):
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
Nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty”.
4) W związku z art. 266 ustawy Pzp:
„Do przygotowania i prowadzenia przez zamawiających publicznych postępowania
o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne stosuje się przepisy działu II, z wyjątkiem przepisów art. 83, art. 86, art. 87 ust. 3, art. 88-90, art. 97 ust. 2, art. 124, art. 125 ust. 2 i 6, art. 126, art. 127 ust. 1, art. 129, art. 130, art. 132-188, art. 220, art. 227 ust.1, art. 257, art. 264 i art. 265, chyba że przepisy niniejszego działu stanowią inaczej.

Uzasadnienie faktyczne:
1) W niniejszym postępowaniu do terminu składania ofert tj. 21.12.2023 r. godz. 08:00 na realizację:
- Części I wpłynęła 1 oferta złożona przez firmę: WATIS Sp. z o.o., Al. Wyszyńskiego 3, 62-420 Strzałkowo - cena oferty: 258 772,10 zł,
- Części II nie wpłynęła żadna oferta.
2) Zamawiający zgodnie z art. 222 ust 4 ustawy Pzp, przed otwarciem ofert udostępnił
na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynoszącą 250.000,00 zł (brutto), w tym:
- na realizację Części I: 236.200,00 zł (brutto),
- na realizację Części II: 13.800,00 zł (brutto).
3) W toku badania oferty wraz z załącznikami stwierdzono, że złożona przez Wykonawcę oferta nie została opatrzona elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp, w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Złożenie oferty bez podpisu elektronicznego jest uchybieniem nieusuwalnym. Dlatego też brak podpisu dokumentów elektronicznych skutkuje ich nieważnością i oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
4) Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie:
- Część I: art. 255 pkt 2 ustawy Pzp,
- Część II: art. 255 pkt 1 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.