eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługa transportu sanitarnego dla IPiN



Ogłoszenie z dnia 2024-03-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa transportu sanitarnego dla IPiN

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Psychiatrii i Neurologii

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288509

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Sobieskiego 9

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-957

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bmmichalska@ipin.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.ipin.edu.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ipin.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa transportu sanitarnego dla IPiN

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-08d9adbf-c1c7-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00243461

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00089282

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZP/TP/4/551/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację świadczeń zdrowotnych w zakresie usług transportu sanitarnego w podziale na następujące pakiety:
1) przewóz karetką specjalistyczną z udziałem lekarza, ratownika i kierowcy.
2) przewóz karetką podstawową z udziałem ratownika i kierowcy.
3) przewóz karetką transportową z udziałem sanitariusza i kierowcy.
4) przewóz karetką ogólną z udziałem lekarza, sanitariusza i kierowcy oraz 2-ch pracowników ochrony (pacjenci Kliniki Psychiatrii Sądowej)
5) przewóz karetką ogólną z udziałem ratownika medycznego/sanitariusza i kierowcy oraz 2-ch pracowników ochrony (pacjenci Kliniki Psychiatrii Sądowej).
2. Usługi te obejmują:
1) transport pacjentów, pomiędzy szpitalami na konsultacje i badania diagnostyczne, przekazanie do innego podmiotu leczniczego,
2) pomiędzy szpitalem a miejscem przebywania pacjenta (ze szpitala, jak również do szpitala na zlecenie Zamawiającego),
3) transport materiału biologicznego do badań lub innych materiałów/wyrobów medycznych, dokumentacji medycznej.
3. Świadczone usługi wymagają:
1) zapewnienia w obsadzie sanitarnej zespołu wyjazdowego pomocy doraźnej składu osobowego i wyposażenia zgodnego ze standardami i obowiązującymi przepisami, spełniającymi normy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane oraz w Ustawie o Państwowym Ratownictwie Medycznym,
2) zapewnienia ciągłości w zabezpieczeniu zespołów,
3) zachowania tajemnicy medycznej,
4) max. wymagany czas przyjazdu karetki od chwili telefonicznego złożenia zlecenia:
a) karetka specjalistyczna – niezwłocznie w czasie nie dłuższym niż 25 minut od zgłoszenia CITO,
b) pozostałe przypadki – do 45 minut.
4. Zamawiający przewiduje zlecanie w koniecznych przypadkach przewozów wszystkimi rodzajami transportów na odległość powyżej 25 km i poza Warszawę.
5. Zamawiający wymaga, żeby przewozy pilne w odległości do 150 km od siedziby Zamawiającego realizowane były w dniu wystawienia zlecenia na przewóz.
6. Zamawiający przewiduje również, w dni „dyżurowe” Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży (10-12 dyżurów w miesiącu), w nagłych przypadkach, przewóz pacjentów do innych szpitali położonych na terenie Polski, które w swojej strukturze mają oddział dzieci i młodzieży. Obowiązek wyszukania i wskazania placówki medycznej, do której należy przetransportować pacjenta, spoczywa na Zamawiającym.
7. Cena jednego wyjazdu powinna zawierać koszt dojazdu z bazy do siedziby Instytutu i winna być ceną ryczałtową za transport na odległość do 25 km na terenie Warszawy .
8. Transport na odległość powyżej 25 km, rozliczny będzie wg stawki za 1 km.
9. Wykonawca nie jest uprawniony do dokonywania zasadności zgłoszeń (tj. zamówień usługi) zlecanych przez pracowników Zamawiającego i zobowiązany jest je zrealizować na pierwsze żądanie pracowników Zamawiającego.
10. Usługi transportu sanitarnego będą wykonywane całodobowo przez wszystkie dni tygodnia.
11. Pracownicy Wykonawcy świadczący usługi transportu sanitarnego będą wyposażeni w środki ochrony osobistej adekwatne do wykonywanego przewozu oraz jednolitą odzież ochronną (uniformy), wyróżniającą ich tak, aby osoby postronne rozpoznawały w nich pracowników transportu sanitarnego.
12. W formularzu ofertowym Zamawiający określa przewidywaną liczbę wyjazdów w trakcie realizacji umowy i zastrzega, iż średnia ta oparta jest na przewidywaniach związanych z dotychczasową działalnością Zamawiającego i służy wyłącznie do kalkulacji ceny oferty.
13. Wyjazdy na odległość powyżej 25 km, rozliczane będą wg cen za 1 km podanych przez Wykonawcę w Ofercie – i nie wchodzą do kalkulacji ceny oferty.
14. Wykonawca powinien w druku oferta wycenić czas postoju/oczekiwania, z zastrzeżeniem, że postój do 30 minut wliczony jest do ceny przejazdu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Art. 255 pkt 6 ustawy Pzp: postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie, tj. do dnia 14.02.2024 r. godz. 10.00 złożone zostały oferty od 4 następujących wykonawców:
1) FALCK MEDYCYNA Sp. z o.o. Jana Olbrachta 94, 01-161 Warszawa,
wartość oferty: 1 018 000,00 zł,
2) PETRA MEDICA Sp. z o.o. ul. Grochowska 166 04-329 Warszawa,
wartość oferty: 250 000,00 zł,
3) MEDICOR Małgorzata Zembrzuska Określona 19 03-633 Warszawa,
wartość oferty: 168 800,00 zł
4) TOKARMEDIC Damian Tokarski Siennica Nadolna 185 22-302 Siennica Nadolna, wartość oferty: 291 180,00 zł
W niniejszym postępowaniu, po analizie otrzymanych ofert, Zamawiający zauważył, że dwóch wykonawców (FALCK MEDYCYNA Sp. z o.o. oraz PETRA MEDICA Sp. z o.o.) odmiennie zrozumiało postanowienia SWZ i niepoprawnie przeliczyło cenę oferty w zakresie ceny postoju.
W związku z powyższym otrzymane oferty są nieporównywalne pod względem ceny, wystąpiły znaczne różnice w cenach ofert: oferta najtańsza 168 800,00 zł, najwyższa: 1 018 000,00 zł.
W SWZ zostały ustalone dwa kryteria oceny ofert:
Cena (K1) - 80%
Cena za 10 minut postoju (K2) - 20%
W zakresie ceny za postój w formularzu ofertowym wykonawcy powinni wpisać cenę jednostkową za 10 minut postoju oraz przeliczyć tę cenę biorąc pod uwagę określoną przez Zamawiającego szacowaną ilość minut postoju.
Z uwagi na nieprecyzyjnie sformułowany postanowienia SWZ, wykonawcy błędnie sporządzili oferty, podając w nich błędnie przelicznik ceny za 10 min postoju.
Powyższe okoliczności miały wpływ na prawidłowość sporządzenia oferty przez wykonawców, co miało dla dwóch w/w wykonawców nieodwracalny skutek w postaci nieuznania ich ofert za najkorzystniejszą i tym samym mogło się przyczynić do ograniczenia konkurencji.
Dlatego trzeba przyjąć, że intencją ustawodawcy przy powołaniu się na przepis art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, było wprowadzenie przesłanki nieważności umowy zawartej z naruszeniem przepisów Prawa zamówień publicznych, jednak nie każdym, tylko kwalifikowanym – takim, które miało znaczenie dla przygotowania ofert, a więc wpłynęło na wynik postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.