eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jabłonka › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w łącznej kwocie 3.216.942,25 zł



Ogłoszenie z dnia 2021-10-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w łącznej kwocie 3.216.942,25 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JABŁONKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892222

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 3 Maja 1

1.5.2.) Miejscowość: Jabłonka

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-480

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 182-611-100

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@jablonka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jablonka.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.jablonka.pl/index.php/zamowienia-publiczne-mainmenu-37/35-ogoszenia-o-przetargach/6306-rint-271-1-21-2021-udzielenie-i-obsluga-kredytu-dlugoterminowego-w-lacznej-kwocie-3-216-942-25-zl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w łącznej kwocie 3.216.942,25 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7038f955-1558-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00242840

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001701/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3792209,25 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00180355/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RINT.271.1.21.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 213450,91 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2.1. Część I kredyt w wysokości 1.078.564,00 zł (słownie: jeden milion siedemdziesiąt osiem tysięcy pięćset sześćdziesiąt cztery złote 00/100),z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Jabłonka;
2.1.1. Wypłata kredytu: kredyt będzie udzielony na rachunek Gminy Jabłonka w terminie do 31.12.2021 r. według zapotrzebowania Zamawiającego, w dowolnych terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2021 r.
2.1.2. Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika.
2.1.3. Oprocentowanie kredytu zmienne przez cały okres kredytowania – zmiana stopy procentowej następować będzie, co kwartał kalendarzowy wg stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, poprzedzający okres obrachunkowy, lub ostatniego dnia roboczego przed datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowania, plus stała marża. W całym okresie kredytowania marża Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie.
2.1.4. W celu porównania złożonych ofert zamawiający wskazuje do obliczeń stawkę WIBOR 3M – 0,21 z dnia 12 sierpnia 2021 roku, którą należy podać w Załączniku nr 1 do SWZ.
2.1.5. Wyłącznie do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć datę 12 sierpnia 2021 (data przyjęta dla potrzeb złożenia oferty).
2.1.6. Zamawiający przyjmuje sposób naliczania wartości odsetek stanowiący składnik całkowitego kosztu kredytowego zgodnie z Prawem Bankowym:
1) liczba dni odsetkowych rocznie: 365/366 w roku przestępnym
2) faktyczna liczba dni w miesiącu
2.1.7. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Spłata odsetek następować będzie, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych.
2.1.8. Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu
2.2. 2.1.9. Kredyt w kwocie 1.078.564,00 zł (słownie: jeden milion siedemdziesiąt osiem tysięcy pięćset sześćdziesiąt cztery złote 00/100), z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Jabłonka będzie spłacany przez okres 7 lat w ratach kwartalnych:
• w roku 2022 spłata 4 rat po 25.000,00 zł,
• w roku 2023 spłata 4 rat po 37.500,00 zł,
• w roku 2024 spłata 4 rat po 37.500,00 zł,
• w roku 2025 spłata 4 rat po 37.500,00 zł,
• w roku 2026 spłata 4 rat po 37.500,00 zł,
• w roku 2027 spłata 4 rat po 50.000,00 zł,
• w roku 2028 spłata 4 rat po 44.641,00 zł.
2.1.10. Kredyt udzielony będzie na okres 7 lat z okresem spłaty rozpoczynającym się najpóźniej od 31 marca 2022 r.
2.1.11. Ustala się okres karencji w spłacie kredytu do dnia 30.03.2022 roku.
2.1.12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. O terminie daty spłaty Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę w terminie 2 dni przed datą spłaty. (Powiadomienie zostanie doręczone osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź faksu).
2.1.14. Zamawiający dopuszcza przy naliczaniu odsetek przyjęcie kalendarza rzeczywistego.
2.1.15. W przypadku gdy termin zapłaty przypadnie na dzień wolny od pracy, uregulowanie należności nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie.
2.1.16. Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2021 r.
2.1.17. Z tytułu przedterminowej spłaty części lub całości kredytu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji.
2.1.18. Jednorazowa prowizja bankowa zostanie pobrana w dniu spłaty pierwszej raty kredytu od kwoty wykorzystanego kredytu.
2.1.19. Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SWZ w załączniku Nr 1.
2.1.20. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych.
2.1.21. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów i bez wymaganej zgody Wykonawcy oraz konieczności sporządzenia aneksu
2.1.22. Wszystkie materiały niezbędne do zbadania zdolności kredytowej znajdują się na stronie pod adresem http://www.jablonka.pl/index.php/zamowienia-publiczne-mainmenu-37/62-dokumenty-finansowe

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.5.5.) Wartość części: 68981,30 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II - kredyt w wysokości 2.138.378,25 zł (słownie: dwa miliony sto trzydzieści osiem tysięcy trzysta siedemdziesiąt osiem złotych 25/100 ), z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
2.2.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2.138.378,25 zł (słownie: dwa miliony sto trzydzieści osiem tysięcy trzysta siedemdziesiąt osiem złotych 25/100), z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
2.2.2. Wypłata kredytu: kredyt będzie udzielony na rachunek Gminy Jabłonka w terminie do 31.12.2021 r. według zapotrzebowania Zamawiającego, w dowolnych terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2021 r.
2.2.3. Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika.
2.2.4. Oprocentowanie kredytu zmienne przez cały okres kredytowania – zmiana stopy procentowej następować będzie, co kwartał kalendarzowy wg stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, poprzedzający okres obrachunkowy, lub ostatniego dnia roboczego przed datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowania, plus stała marża. W całym okresie kredytowania marża Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie.
2.2.5. W celu porównania złożonych ofert zamawiający wskazuje do obliczeń stawkę WIBOR 3M – 0,21 z dnia 12 sierpnia 2021 roku, którą należy podać w Załączniku nr 1 do SIWZ.
2.2.6. Wyłącznie do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć datę 12 sierpień 2021 (data przyjęta dla potrzeb złożenia oferty).
2.2.7. Zamawiający przyjmuje sposób naliczania wartości odsetek stanowiący składnik całkowitego kosztu kredytowego zgodnie z Prawem Bankowym:
1) liczba dni odsetkowych rocznie: 365/366 w roku przestępnym
2) faktyczna liczba dni w miesiącu
2.2.8. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Spłata odsetek następować będzie, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych.
2.2.9. Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu
2.2.10. Kredyt w kwocie 2.138.378,25 zł (słownie: dwa miliony sto trzydzieści osiem tysięcy trzysta siedemdziesiąt osiem złotych 25/100), z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek będzie spłacany przez okres 7 lat w ratach kwartalnych:
• w roku 2022 spłata 3 rat po 43.868,00 zł oraz 1 rata w wysokości 43.868,49 zł,
• w roku 2023 spłata 3 rat po 68.436,00 zł oraz 1 rata w wysokości 68.437,00 zł,
• w roku 2024 spłata 3 rat po 68.436,00 zł oraz 1 rata w wysokości 68.437,00 zł,
• w roku 2025 spłata 3 rat po 68.436,00 zł oraz 1 rata w wysokości 68.437,00 zł,
• w roku 2026 spłata 3 rat po 68.436,00 zł oraz 1 rata w wysokości 68.437,00 zł,
• w roku 2027 spłata 3 rat po 93.436,00 zł oraz 1 rata w wysokości 93.437,00 zł,
• w roku 2028 spłata 3 rat po 123.545,00 zł oraz 1 rata w wysokości 123.545,76 zł.
2.2.11. Kredyt udzielony będzie na okres 7 lat z okresem spłaty rozpoczynającym się najpóźniej od 31 marca 2022 r.
2.2.12. Ustala się okres karencji w spłacie kredytu do dnia 30.03.2022 roku.
2.2.13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. O terminie daty spłaty Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę w terminie 2 dni przed datą spłaty. (Powiadomienie zostanie doręczone osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź faksu).
2.2.14. Zamawiający dopuszcza przy naliczaniu odsetek przyjęcie kalendarza rzeczywistego.
2.2.15. W przypadku gdy termin zapłaty przypadnie na dzień wolny od pracy, uregulowanie należności nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie.
2.2.16. Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2021 r.
2.2.17. Z tytułu przedterminowej spłaty części lub całości kredytu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji.
2.2.18. Jednorazowa prowizja bankowa zostanie pobrana w dniu spłaty pierwszej raty kredytu od kwoty wykorzystanego kredytu.
2.2.19. Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SWZ w załączniku Nr 1.
2.2.20. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych.
2.2.21. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów i bez wymaganej zgody Wykonawcy oraz konieczności sporządzenia aneksu
2.2.22. Wszystkie materiały niezbędne do zbadania zdolności kredytowej znajdują się na stronie pod adresem http://www.jablonka.pl/index.php/zamowienia-publiczne-mainmenu-37/62-dokumenty-finansowe

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.5.5.) Wartość części: 144469,61 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 33530,78 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 45610,6 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 33530,78 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPÓŁDZIELCZY W JABŁONCE

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 735-000-80-98

7.3.3) Ulica: Krakowska 3

7.3.4) Miejscowość: Jabłonka

7.3.5) Kod pocztowy: 34-480

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 33530,78 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 70176,56 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 88882,75 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 70176,56 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPÓŁDZIELCZY W JABŁONCE

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 735-000-80-98

7.3.3) Ulica: ul. Krakowska 3

7.3.4) Miejscowość: Jabłonka

7.3.5) Kod pocztowy: 34-480

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 70176,56 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.