eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kęty › Doposażenie w sprzęt nagłośnieniowy w ramach zadania "Zachowanie dziedzictwa lokalnego Gminy Kęty poprzez modernizację sceny widowiskowej Domu Kultury w Kętach"



Ogłoszenie z dnia 2024-03-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Doposażenie w sprzęt nagłośnieniowy w ramach zadania „Zachowanie dziedzictwa lokalnego Gminy Kęty poprzez modernizację sceny widowiskowej Domu Kultury w Kętach”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM KULTURY W KĘTACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357165380

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Żwirki i Wigury 2A

1.5.2.) Miejscowość: Kęty

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-650

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.7.) Numer telefonu: +4833 844 86 70

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@domkultury.kety.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.domkultury.kety.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gminakety.ezamawiajacy.pl/pn/gminakety/demand/147542/notice/public/details

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Doposażenie w sprzęt nagłośnieniowy w ramach zadania „Zachowanie dziedzictwa lokalnego Gminy Kęty poprzez modernizację sceny widowiskowej Domu Kultury w Kętach”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b6c2a344-cb2d-11ee-a84d-d63fc4d19e65

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00240237

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00088352/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Doposażenie w sprzęt nagłośnieniowy w ramach zadania „Zachowanie dziedzictwa lokalnego Gminy Kęty poprzez modernizację sceny widowiskowej Domu Kultury w Kętach”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zadanie dofinansowane jest w ramach poddziałania 19.2. „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” Objętego Programem Rozwoju Obszarów wiejskich na lata 2014 -2020.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00105487

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DAT.263.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 155760,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa do budynku Domu Kultury w Kętach fabrycznie nowego sprzętu nagłośnieniowego wraz z akcesoriami tj.:
1) kolumn głośnikowych ze zwrotnica pasywną,
2) kolumn głośnikowych liniowych ze zwrotnicą pasywną,
3) kolumn basowych,
4) wzmacniaczy.
oraz wraz z akcesoriami dodatkowym, montażem i przeprowadzeniem szkolenia z użytkowania sprzętu.

Zadanie dofinansowane jest w ramach poddziałania 19.2. „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” Objętego Programem Rozwoju Obszarów wiejskich na lata 2014 -2020.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SWZ tj. załącznik nr 3 oraz załącznik nr 4

4.5.3.) Główny kod CPV: 32342400-6 - Sprzęt nagłaśniający

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

32342410-9 - Sprzęt dźwiękowy

32342412-3 - Głośniki

32343000-9 - Wzmacniacze

32343100-0 - Wzmacniacze częstotliwości akustycznych

80511000-9 - Usługi szkolenia personelu

80531100-6 - Usługi szkolenia przemysłowego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z zapisami art. 255 ust. 6) ustawy Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przesłanka unieważnienia postępowania określona ww. przepisie opiera się na trzech okolicznościach których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością jego zastosowania, tj.: musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada postępowania); wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego; wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.
Wyżej wskazane okoliczności występują w przedmiotowym postępowaniu, dlatego postępowanie to obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu tj.:
1) naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada postępowania):art. 16 pkt 1) w związku z art. 99 ust. 1 i ust. 4 poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny.
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ zawarł szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz ze wskazaniem wymagań jakościowych odnoszących się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia. Zamawiający w tym dokumencie wskazał wszystkie oczekiwane parametry urządzeń, które następnie będą podstawą oceny zgodności oferty z SWZ. W ramach realizacji zamówienia wymagano dostarczenia sprzętu o określonych w tabelach właściwościach, które dla wzmacniacza były następujące:
Wzmacniacz: czterokanałowa z procesorem DSP z możliwością łączenia w sieć , muszą pracować stabilnie w przedziale 2-8 ohm, Moc pojedynczego kanału nie mniejsza niż 1200W przy 8 Ohm, DSP z konwerterem AD/DA 96 kHz/ min.24 bity , maksymalny czas opóźnienia procesu nie więcej niż 0,100 ms, z filtrami FIR, z możliwością przyjęcia sygnału analogowego, AES3, DANTE
Zamawiający wskazał konkretne cechy techniczne urządzeń - o czym świadczy tytuł tabeli „Wymagane parametry techniczne”- czyli cechy, które oferowany sprzęt miał posiadać i miały być oceniane podczas oceny ofert. Parametry zostały określone w taki sposób, aby wykonawcy, przygotowując ofertę (a następnie Zamawiający ją oceniając), mógł stwierdzić w sposób kategoryczny (tak/nie), czy oferta jest zgodna z danym parametrem, czy też nie. Oczekiwania zamawiającego zostały opisane w sposób jasny, przez podanie konkretnej wielkości, bądź określenie granic porównywalności za pomocą określeń „maksimum” lub „minimum”.
W toku badania ofert Zamawiający powziął wątpliwości co do poprawności sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia pod katem jego zgodności z art. 99 ust. 1 ustawy. Wskazać należy, że przepis art. 99 ust. 1 ustawy nakłada na Zamawiającego obowiązek opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Z powyższego przepisu wynika, że podstawowym obowiązkiem Zamawiającego jest dokonanie opisu w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, a więc w taki, który zapewnia, że wykonawcy będą w stanie, bez dokonywania dodatkowych interpretacji, zidentyfikować, co jest przedmiotem zamówienia i że wszystkie elementy istotne dla wykonania zamówienia będą w nim uwzględnione. Z powyższych przepisów wynika, że opis przedmiotu zamówienia powinien pozwolić wykonawcom na przygotowanie oferty i obliczenie ceny z uwzględnieniem wszystkich czynników wpływających na nią. Ustawa podaje także, że opisu należy dokonać za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń oraz uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Pozostałe w informacjach dodatkowych

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 6

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Szczegółowa analiza opisu przedmiotu zamówienia wskazała, iż został on opisany w sposób niejednoznaczny, co mogło Wykonawców wprowadzić w błąd jak również w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. W opisie przedmiotu zamówienia wskazano omyłkowo wymaganie, iż wzmacniacz musi wykazywać maksymalny czas opóźnienia procesu nie więcej niż 0,100 ms, a prawidłowo winno być, iż wzmacniacz musi cechować minimalny czas opóźnienia nie więcej niż 1 ms. Na zaistniałą omyłkę zwrócił uwagę jedne z oferentów, wskazując w formularzu ofertowym „Zaszła tu pomyłka, niemożliwy jest maksymalny 0.1ms w żadnym wzmacniaczu, chyba, że mówimy o innym procesie niedoprecyzowane”. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający konstruując zapisy SWZ omyłkowo wprowadził błędne wymagania techniczne oraz opisał przedmiot zamówienia w sposób niejednoznaczny, a przede wszystkim opis nie odpowiada rzeczywistym intencjom i potrzebom Zamawiającego. Zamawiający doprowadził do sytuacji, w której wymagań zawartych w opisie przedmiotu zamówienia nie spełniał żaden produkt. Powyższa wada spowodowała złożenie przez Wykonawców ofert niezgodnych z treścią SWZ.
2)wada skutkująca niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego:
Wada postępowania, o której mowa w powyżej w punkcie 1) niniejszego uzasadnienia skutkuje niemożnością zawarcia umowy zgodnej z głównymi zasadami ustawy wyraźnymi w art. 16 ustawy – zasadą uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Niekorzystne i nieprawidłowo ukształtowane w SWZ wymagania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia uniemożliwiły wzięciu udziału w postępowaniu innym wykonawcom i doprowadziły do ograniczenia konkurencji w postępowaniu. Specyfikacja Warunków Zamówienia, w tym opis przedmiotu zamówienia zawarty w załączniku nr 3 do SWZ, wprowadzał błędne wymagania techniczne oraz przedmiot zamówienia został sporządzony w sposób niejednoznaczny. Zamawiający doprowadził do sytuacji, w której wymagań zawartych w opisie przedmiotu zamówienia nie spełniał żaden produkt. Powyższa wada spowodowała złożenie przez Wykonawców ofert niezgodnych z treścią SWZ i w sposób nieuzasadniony ograniczała konkurencję prowadząc do nierównego traktowania wykonawców, naruszając tym samym zasadę sporządzania opisu przedmiotu zamówienia określoną w art. 99 ustawy. Zatem na gruncie przedmiotowej sprawy mamy do czynienia z ograniczeniem zasady uczciwej konkurencji.
Zapisy Załącznika 3 do SWZ dotyczące ww. przedmiotów zamówienia naruszały zasadę sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia zawartą w art. 99 ust. 4 ustawy, stanowiącą, iż przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, oraz określoną w art. 16 ust. 1 ustawy zasadę, iż „Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców”. Zamawiający dopuścił się zatem naruszenia art. 99 ust. 4 w związku z art. 16 pkt 1) ustawy. W opisanych okolicznościach faktycznych, dalsze prowadzenie przez Zamawiającego postępowania i udzielenie zamówienia, spowodowałoby naruszenie podstawowych zasad zamówień publicznych określonych w art. 16 ustawy, tj. zasad przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób przejrzysty oraz zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, a umowa zawarta w wyniku przeprowadzenia procedury obarczonej taką wadą podlegałaby unieważnieniu.

3)wada niemożliwa do usunięcia: Zamawiający 22.02.2024 r. dokonał otwarcia ofert tj. czynności nie podlegającej powtórzeniu w postępowaniu, wobec czego nie może skorzystać z ustawowej możliwości modyfikacji treści SWZ w zakresie opisu przedmiotu zamówienia w celu zmiany wymagań dotyczących parametrów sprzętu w zakresie listy dźwiękowej, certyfikatów i monitora.
Pełna treść uzasadnienia w zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania z dnia 4 marca 2024 r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.