eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bystra › Świadczenie kompleksowej usługi prania wraz z najmem bielizny szpitalnej oraz wdrożenie systemu RFID dla Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej



Ogłoszenie z dnia 2022-07-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie kompleksowej usługi prania wraz z najmem bielizny szpitalnej oraz wdrożenie systemu RFID dla Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000640923

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: J. Fałata 2

1.5.2.) Miejscowość: Bystra

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-360

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 334991810

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@szpitalbystra.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalbystra.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://www.bip.szpitalbystra.pl/?id=885&mode=0

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie kompleksowej usługi prania wraz z najmem bielizny szpitalnej oraz wdrożenie systemu RFID dla Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ffad1d49-e365-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00237949

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00022061/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Wykonywanie usług pralniczych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00195268/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 18/Dz.ZPI/380/Dz.AE/7/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 860162,60 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zmówienia jest świadczenie kompleksowej usługi prania wraz z najmem bielizny szpitalnej oraz wdrożenie systemu RFID dla Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii w Bystrej.
2) Usługa obejmuje pranie wraz z transportem oraz doposażeniem Centrum w pościel szpitalną oraz pranie i transport pościeli hotelowej „Apartamenty Bystra” w tym dezynfekcję, prasowanie, maglowanie, suszenie, czyszczenie chemiczne, składanie oraz bieżącą reperację (szycie, cerowanie, wszywanie łat zgodnie z kolorystyką asortymentu, doszywanie tasiemek, guzików, wszywanie zamków), wyselekcjonowanie prania uszkodzonego (zwrot w opisanych workach do „kasacji”),wykaz asortymentu do prania i czipowania określa zał. nr 2 do SWZ.
3) Wykonawca zobowiązany jest wdrożyć u Zamawiającego w terminie do 30 dni od podpisania umowy system RFID (system radiowej identyfikacji bielizny) poprzez:
- oznakowanie bielizny najmowanej i bielizny pościelowej z Apartamentów Bystra chipami/tagami
- zainstalowanie odpowiednich urządzeń w magazynie bielizny czystej Zamawiającego pozwalających na bezdotykowe ewidencjonowanie bielizny czystej,
- wyposażenie magazynu bielizny czystej w zestaw komputerowy z drukarką oraz oprogramowaniem do prowadzenia rozliczeń przy zastosowaniu technologii RFID. Rozliczenia on-line muszą być prowadzone osobno dla wszystkich komórek organizacyjnych Zamawiającego. Zamawiający oczekuje od wdrażanego oprogramowani funkcjonalności w zakresie wymaganym do prowadzenia ewidencji w szczególność możliwości generowania raportów obejmujących przekazywaną bieliznę do pralni oraz przyjmowaną z pralni do Szpitala i Apartamentów Bystra (sztuki i kilogramy) z możliwością generowania raportów zbiorczych za cały Szpital jak również na poszczególne placówki/Oddziały Szpitala
4) W okresie przejściowym od podpisania umowy do czasu wdrożenia systemu RFID, prowadzenie ewidencji zlecanej do prania bielizny i odzieży szpitalnej oraz sporządzanie zbiorczego zestawienia wypranej bielizny będzie odbywać się wg wzoru stanowiący zał. nr 1 do umowy.
5) Wykonawca zobowiązany jest w terminie do 30 dni od podpisania umowy dostarczyć dzierżawiony asortyment bielizny pościelowej, o której mowa w zał. 2 nr do SWZ.
6) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia:
a) worków rozpuszczalnych (przewidywana ilość worków w okresie realizacji zamówienia – 900 szt.), a także uzupełnianie ich w zależności od potrzeb;
b) worków materiałowych przystosowanych do prania w temperaturze min 90°C na bieliznę brudną o wymiarach nim. 60 cm szerokości i 100 cm wysokości w ilości 200 szt.; W przypadku kasacji worka Wykonawca uzupełni worki o ilości wskazane w kasacji;
c) markerów do opisywania wg potrzeb;
d) wózków metalowych w ilości 4 szt. (wózki o wysokości ok. 160-170 cm, ścianki boczne wykonane z siatki metalowej, dno wykonane z materiału nadającego się do mycia i dezynfekcji, z wkładem - workiem materiałowym (czystym bez plam systematycznie wymienianym i pranym przez wykonawcę).
e) wózka na brudną bieliznę pościelową służącego do zbierania pościeli z oddziałów i zwożenia jej do punktu odbioru prania brudnego w IV Pawilonie. Wózek o wysokości ok. 110-120 cm ścianki boczne wykonane z siatki metalowej, dno wykonane z materiału nadającego się do mycia i dezynfekcji) w ilości 1 szt.;
7) Usługa obejmuje niżej wymieniony asortyment bielizny szpitalnej, hotelowej oraz asortyment różny:
a) bielizna pościelowa szpitalna: poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady bawełniane;
b) bielizna pościelowa hotelowa : poszwy, poszewki, prześcieradła, poszewka jaś;
c) bielizna operacyjna: prześcieradła operacyjne, fartuchy, chusty, bluzy, spodnie, spódnice, pokrowce, koszule chirurgiczne, fartuchy barierowe;
d) odzież ochronna medyczna, odzież ochronna pozostała;
e) asortyment pozostały: poduszki, koce, kołdry, obrusy, piżamy, firany, materace zwykłe i materace przeciwodleżynowe, pokrowce różne, pokrowce barierowe, ścierki, serwetki, ręczniki, worki bieliźniarki, narzuty.
8) Do prania przeznaczane będą następujące rodzaje brudnej bielizny szpitalnej:
a) bielizna zabrudzona, tzn. bielizna używana, nie skażona i nie zanieczyszczona, wymagająca prania i dezynfekcji termicznej;
b) bielizna skażona, tzn. bielizna używana, zanieczyszczona wydalinami i wydzielinami chorego lub pochodząca od chorego z rozpoznanym zakażeniem lub podejrzeniem zakażenia, wymagająca prania oraz dezynfekcji termicznej i chemicznej;
c) bielizna termowrażliwa, barierowa, tzn. bielizna ulegająca uszkodzeniu w normalnych procesach prania i dezynfekcji termicznej, wymagająca stosowania odpowiednich technologii
9) Łączna szacunkowa ilość asortymentu przeznaczonego do prania w okresie realizacji zamówienia wynosi 127 860 kg pranie szpitalne oraz 11 100 kg pranie hotelowe. Podana ilość jest ilością szacunkową w skali 30 miesięcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia w trakcie realizacji zamówienia zakresu usługi, jeżeli wystąpią okoliczności powodujące, że wykonanie określonej części zamówienia nie będzie ze względów ekonomicznych, organizacyjnych lub technicznych leżało w interesie Zamawiającego.
10) Zamawiający gwarantuje wykonanie realizacji umowy o wartości nie mniejszej niż 80 % wartości wskazanej w umowie.
11) W przypadku zmniejszenia wartości realizacji umowy do 80 % Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie.
12) Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:
a) Zarówno podstawowa usługa pralnicza, jak i towarzysząca jej usługa transportowa winny być wykonywane zgodnie z obowiązującymi wymogami sanitarnymi i higienicznymi wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t. j. Dz. U. z 2021 r, poz. 2069 z późn. zm.);
b) w procesie prania winny być stosowane profesjonalne środki chemiczne piorące i dezynfekujące o zakresie działania dezynfekcyjnego, wpisane do Rejestru Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych;
c) Usługa winna być wykonywana w warunkach czystości mikrobiologicznej, potwierdzanej wykonywanymi przez wykonawcę na własny koszt okresowymi badaniami w pralni wykonującej usługę prania na czystość mikrobiologiczną bielizny, komory dezynfekcyjnej, komory załadunkowej samochodu transportującego, które wykonawca zobowiązany będzie przedstawiać zamawiającemu na każde jego żądanie;
d) Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji usługi komorą do dezynfekcji materacy, kołder, poduszek, koców;
e) Wykonawca będzie dysponował na czas realizacji usługi śluzą 3-stopniową lub pełną barierą higieniczną, uniemożliwiającą stykanie się bielizny czystej z brudną oraz przemieszczanie się osób pomiędzy strefami;
f) Wykonawca winien realizować usługę z uwzględnieniem następujących zasad szczegółowych:
- postępowanie z bielizną w zależności od stopnia zagrożenia epidemiologicznego zgodnie z obowiązującym w szpitalu podziałem na bieliznę zabrudzoną, bieliznę skażoną oraz bieliznę termowrażliwą;
- odbieranie brudnego asortymentu przeznaczonego do prania z wyznaczonych pomieszczeń znajdujących się na terenie zakładu zamawiającego, na własnych wózkach, 3 razy w tygodniu tj. poniedziałki, środy, piątki w godzinach 7:30 – 8:00 oraz dostarczanie posegregowanej asortymentowo i zapakowanej w pakiety czystej bielizny, odzieży i pozostałego asortymentu w godz. 7:00 – 7:30 do centralnego magazynu prania czystego oraz do Apartamentów Bystra;
- płukanie bielizny fasonowej przy użyciu płynu antystatycznego, prasownie bielizny fasonowej maglowanie bielizny pościelowej szpitalnej oraz hotelowej, ubrań i fartuchów operacyjnych;
- segregowanie i ważenie prania czystego, zabezpieczanie czystej bielizny poprzez oddzielne pakowanie i opisywanie na poszczególne komórki organizacyjne Zamawiającego do zamykanych worków foliowych w sposób uniemożliwiający jej zabrudzenie z podziałem na pościel szpitalną oraz hotelową wg. asortymentu (nie więcej niż: po 5 szt. poszw, po 1 szt. koców, poduszek oraz kołder, po 10 szt. pozostałego asortymentu); transportowanie/dostarczanie odzieży fasonowej w workach foliowych na wieszakach;
- elektroniczny wykaz rodzaju i ilości asortymentu dostarczonego (wypranego), rodzaju i ilości asortymentu pozostawionego do ponownego prania lub do reperacji, asortymentu (zwrotów) po ponownym praniu;
- w przypadku zniszczenia lub zagubienia przez wykonawcę przekazanego mu asortymentu, wykonawca uzupełni stwierdzone braki poprzez zakupienie i przekazanie zamawiającemu nowego asortymentu o parametrach/właściwościach nie gorszych niż asortyment zniszczony/zagubiony w terminie nie dłuższym niż pięć dni od dnia powiadomienia wykonawcy przez zamawiającego o stwierdzonych brakach;
- czas wykonania usługi prania wraz z transportem nie może przekroczyć 72 godzin od momentu przekazania przez zamawiającego asortymentu brudnego do momentu dostarczenia przez wykonawcę asortymentu czystego,
- Wykonawca umożliwi wykonywanie w każdym czasie przez Zespół Kontroli Zakażeń Szpitalnych zamawiającego kontroli w ramach dochodzenia epidemiologicznego oraz wymazów mikrobiologicznych bielizny a także pokryje koszty posiewów dodatnich.
13) Zamawiającemu po zakończeniu umowy przysługuje prawo odkupienia wynajmowanej pościel po cenie uzgodnionej z Wykonawcą, a w przypadku gdy asortyment nie będzie odkupowany przez Zamawiającego, Zamawiający w terminie 30 dni od zakończenia umowy zwróci Wykonawcy najmowany asortyment.
14) W cenie 1kg Wykonawca winien uwzględnić wszystkie koszty realizacji zamówienia w tym pranie, transport pościeli szpitalnej i hotelowej oraz najem pościeli.
12) Zamawiający nie przewiduje rozwiązań równoważnych.
13) Obowiązek uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich uczestników. Zamawiający zapewnił dostępność przedmiotu zamówienia dla wszystkich użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych, poprzez jego ogólnodostępność i brak specjalnych wymogów odnośnie jego użytkowania przez osoby niepełnosprawne.

4.5.3.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

98311000-6 - Usługi odbierania prania

98315000-4 - Usługi prasowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1093564,71 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1093564,71 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1093564,71 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Praxima Krakpol Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 356301355

7.3.3) Ulica: ul. Dworcowa 2

7.3.4) Miejscowość: Trzebinia

7.3.5) Kod pocztowy: 32-540

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-06-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1093564,71 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.