eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › ZP/1/2024 - Świadczenie usług ochrony fizycznej dla Muzeum Miasta Łodzi



Ogłoszenie z dnia 2024-03-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ZP/1/2024 - Świadczenie usług ochrony fizycznej dla Muzeum Miasta Łodzi

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Miasta Łodzi

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000598411

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ogrodowa 15

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 91-065

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.7.) Numer telefonu: +48 (42) 307 26 57

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.wronka@muzeum-lodz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum-lodz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mml.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ZP/1/2024 - Świadczenie usług ochrony fizycznej dla Muzeum Miasta Łodzi

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-295480a1-cbef-11ee-875e-a22221c84ba7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00234924

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00183925/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług ochrony fizycznej dla Muzeum Miasta Łodzi

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00190739

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/1/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 444607,40 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług ochrony fizycznej dla Muzeum Miasta Łodzi

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 19.02.2024 r. jeden z Wykonawców chcących przystąpić do postępowania zgłosił Zamawiającemu problem z właściwym działaniem Platformy zakupowej – brak możliwości przystąpienia do postępowania. Wykonawca został poproszony o kontakt z Platformą pod numerem +48 (22) 257 22 23. Problem został rozwiązany i zarówno Wykonawcy, jak i kilku innym Wykonawcom udało się złożyć ofertę, zatem Zamawiający uznał problem za rozwiązany.
W dniu składania ofert 29.02.2024 r. o godz. 08:30 Zamawiający otrzymał informację od innego Wykonawcy o podobnym problemie, jednak po jego konsultacji z infolinią Platformy zakupowej udało mu się złożyć ofertę. Do Zamawiającego wpłynęła także kolejna oferta, zatem Zamawiający ponownie uznał problem za rozwiązany.
W dniu 29.02.2024 r. o godz. 09:58 Zamawiający otrzymał jednak informację od jeszcze jednego Wykonawcy, iż: „(…) podczas przystępowania do postępowania na ochronę obiektu (ZP/1/2024) na platformie ukazuje się błąd, w związku z czym nie jesteśmy w stanie przekazać oferty za pośrednictwem platformy.
Sprawdzaliśmy możliwość przystąpienia do postępowania na różnych komputerach i przeglądarkach. (…).”
W związku z faktem, iż termin składania ofert upływał w dniu 29.02.2024 r. o godz. 10:00 Zamawiający nie miał czasu na reakcję na informację od Wykonawcy i dokonanie zmiany terminu składania ofert, celem umożliwienia mu złożenia oferty.
Art. 68 ustawy Pzp stanowi iż: „Przekazywanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, wniosków, o których mowa w art. 371 ust. 3, oraz prac konkursowych odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających zachowanie integralności, autentyczności, nienaruszalności danych i ich poufności w ramach wymiany i przechowywania informacji, w tym zapewniających możliwość zapoznania się z ich treścią wyłącznie po upływie terminu na ich składanie.” zatem wykorzystanie Platformy zakupowej Zamawiającego było jedyną możliwością złożenia oferty przez Wykonawcę.
Po upływie terminu składania ofert Zamawiający zgłosił nieprawidłowe działanie Platformy dostawcy rozwiązania za pośrednictwem poczty elektronicznej i skontaktował się z nim dodatkowo telefonicznie, celem przyspieszenia odpowiedzi. Początkowo pracownik infolinii zaprzeczył, jakoby problem ze składaniem ofert dotyczył oprogramowania Platformy zakupowej, jednak potwierdził, iż kilku Wykonawców kontaktowało się z nim w tej sprawie. Po dokładnej analizie problemu Zamawiający otrzymał jednak za pośrednictwem poczty elektronicznej odpowiedź na zgłoszenie, w której usługodawca potwierdził Zamawiającemu, iż w sytuacji kiedy Wykonawca logował się bezpośrednio na stronie systemu zakupowego https://mml.ezamawiajacy.pl z pominięciem logowania na www.oneplace.marketplanet.pl był faktycznie problem z niepoprawnym linkiem.
W związku z faktem, iż Zamawiający jest odpowiedzialny za narzędzia informatyczne z których korzysta - awaria platformy jest okolicznością obciążającą Zamawiającego. Zgodnie z orzecznictwem KIO (np. KIO 268/19), uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od Zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać właśnie z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty.
W wyniku przeprowadzonych czynności wyjaśniających okazało się zatem, że brak możliwości złożenia oferty spowodowany był problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej Zamawiającego i Zamawiający obowiązany jest do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, gdyż w wyniku uniemożliwienia wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy zostaje naruszona zasada równego traktowania i zachowania uczciwej konkurencji.
(...) Patrz: SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Dotyczy: 5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
(...) Uniemożliwienie złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca). Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty wywołuje nieodwracalny skutek. W takim przypadku żadne przewidziane przez ustawę Pzp czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert.
Uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy powoduje dyskryminację wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, gdyby awarii nie było, ponieważ ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. W takim przypadku zostaje ograniczona Wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii Platformy stanowi zatem niemożliwą do usunięcia wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, gdyż może mieć wpływ na wynik postępowania, w związku z powyższym Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.