eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Prace interwencyjne związane ze świadczeniem usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.



Ogłoszenie z dnia 2023-05-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Prace interwencyjne związane ze świadczeniem usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350768365

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bolesława Czerwieńskiego 16

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-319

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zbk.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbk-krakow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zbkkrakow.ezamawiajacy.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Prace interwencyjne związane ze świadczeniem usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ac374c2c-e01a-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00234089

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00502693/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Utrzymanie czystości i porządku w budynkach, na terenach utwardzonych i zielonych - interwencyjne, w tym przycinka drzew

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00186814

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 36/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 462962,69 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są prace interwencyjne związane ze świadczeniem usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.

Zamawiający zleca prace interwencyjne związane ze świadczeniem usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w miejscach każdorazowo wskazanych przez Zamawiającego.
Zamawiający będzie każdorazowo określał w odrębnych zleceniach szczegółowy zakres prac oraz termin ich wykonania.
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia we własnym zakresie i na swój koszt stanu zaopatrzenia wszystkich niezbędnych materiałów, środków czystości, środków transportowych, łącznościowych, urządzeń, narzędzi, sprzętu itp. oraz zatrudnienia osób niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia.
Zamówienie obejmuje:
Sprzątanie i pielęgnacja terenów zielonych poprzez:
1. grabienie trawników, skwerów i klombów, w celu usunięcia zanieczyszczeń i liści wraz z wywozem na miejsce unieszkodliwiania otrzymanych odpadów zielonych,
2. sprzątanie nieczystości i śmieci ze wskazanego terenu i ich złożenie do miejsc do tego celu przeznaczonych (pojemniki na odpadu komunalne usytuowane na terenie nieruchomości), w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami (uchwała Nr LXXXIII/2359/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Kraków) w tym zasadami selektywnej zbiórki odpadów, a w przypadku braku na terenie nieruchomości pojemników na odpady komunalne (nieruchomość niezamieszkała oraz nieruchomość, na której nie powstają odpady komunalne) wywóz uprzątniętych odpadów na miejsce unieszkodliwienia,
3. usuwanie z terenów połamanych gałęzi,
4. koszenie traw, pielęgnacja i cięcia krzewów, żywopłotów w celu utrzymania ich należytego stanu i estetyki, formowanie żywopłotów wraz z wywozem na miejsce unieszkodliwiania otrzymanych odpadów zielonych (selektywna zbiórka odpadów roślinnych),
5. plewienie, podsypywanie korą (zakup kory w gestii Wykonawcy na jego koszt),

oraz wykonywanie pozostałych prac nie wymienionych ww. zakresie, a wynikających z potrzeby utrzymania w należytym stanie terenów zielonych.

Sprzątanie terenów utwardzonych poprzez:
1. w okresie zimowym oczyszczanie ze śniegu, lodu i błota oraz usuwanie śliskości i gołoledzi (z wyłączeniem używania soli), posypanie piaskiem, brak konieczności wywozu śniegu,
2. sprzątanie, zamiatanie zanieczyszczeń i śmieci ze wskazanego terenu i ich złożenie do miejsc do tego celu przeznaczonych (pojemniki na odpady komunalne usytuowane na terenie nieruchomości), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami: uchwała Nr LXXXIII/2359/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Kraków oraz ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w tym zasadami selektywnej zbiórki odpadów, a w przypadku braku na terenie nieruchomości pojemników na odpady komunalne (nieruchomość niezamieszkała oraz nieruchomość, na której nie powstają odpady komunalne) wywóz uprzątniętych odpadów na miejsce unieszkodliwienia,
3. usuwanie traw, chwastów wyrastających ze szczelin wraz z wywozem na miejsce unieszkodliwiania otrzymanych odpadów zielonych,

oraz wykonywanie pozostałych prac nie wymienionych ww. zakresie, a wynikających z potrzeby utrzymania w należytym stanie terenów utwardzonych.

Likwidacja dzikich wysypisk poprzez:
uprzątniecie i wywóz z miejsc wskazanych przez Zamawiającego rzeczy nietypowych, nieczystości, gruzu, mebli itp. zgromadzonych w znacznym skupisku, ich złożenie w punkcie unieszkodliwiania, odzysku lub recyklingu. Usługa obejmuje uprzątniecie terenu, załadunek, transport i złożenie w punkcie odbioru odpadów.

Przycinka – cięcie drzew:
wykonywanie przycinki lub cięcia drzew w sposób profesjonalny, zgodnie ze sztuką ogrodniczą oraz z obowiązującymi przepisami m. in. zgodnie z art. 87a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (z późn. zm.), z użyciem specjalistycznego sprzętu, przez osoby posiadające uprawnienia z zakresu pielęgnacji drzew, wraz z wywozem na miejsce unieszkodliwiania otrzymanych odpadów zielonych. Każdorazowo Wykonawca jest zobowiązany do wykonania dokumentacji fotograficznej przed podjęciem czynności związanych z przycinką drzewa i po zakończeniu prac.

Usuwanie z terenów wiatrołomów i wiatrowałów:
usuwanie wiatrowałów i wiatrołomów wraz z wywozem na miejsce unieszkodliwiania otrzymanych odpadów zielonych (bez względu na wymiary drzewa).

Mycie pojemników na odpady komunalne:
Mycie pojemników (zewnątrz, wewnątrz) wodą z dodatkiem środków chemicznych, pod wysokim ciśnieniem oraz dezynfekcja przez spryskanie specjalnym preparatem, który unieszkodliwia zarazki i pozostawia przyjemny zapach.
Zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego wiedzą mycie pojemników na odpady komunalne znajduje się w PKWiU 81.29.19.0 "Pozostałe usługi sprzątania i czyszczenia, gdzie indziej niesklasyfikowane" oraz podlega opodatkowaniu stawką 23%, na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Usuwanie samosiewów drzew i krzewów niewymagających zezwolenia na ich usunięcie zgodnie z zapisami ustawy o ochronie środowiska wraz z wywozem na miejsce unieszkodliwiania otrzymanych odpadów zielonych. Każdorazowo Wykonawca jest zobowiązany do wykonania dokumentacji fotograficznej przed podjęciem czynności związanych z przycinką drzewa i po zakończeniu prac.

Rekultywacja terenu zielonego:
- przekopanie wskazanej powierzchni terenu (trawnika),
- oczyszczenie terenu z resztek budowlanych oraz innych zanieczyszczeń (kamieni, gruzu, szkła elementów metalowych),
- usuwanie chwastów,
- wyrównanie terenu, nadmiar ziemi wywieźć, niedobór ziemi uzupełnić,
- wertykulacja trawnika (proces nacinania i wyczesywania darni),
- usuwanie mchu i wapnowanie,
- wałowanie trawy i aeracja trawnika,
- rozścielenie warstwy ziemi urodzajnej równą warstwą z wymieszanym kompostem na całej powierzchni przeznaczonej pod siew,
- dosiewanie trawy,
- nawożenie,
Uwaga:
Zakres rekultywacji każdorazowo będzie określony przez Administratora.


UWAGA!
Każdorazowo po wykonaniu usługi związanej z powstaniem odpadów biodegradowalnych (koszenie, przycinka drzew i krzewów, usuwanie wiatrowałów itp.) a także innych odpadów oraz likwidacja dzikich wysypisk Wykonawca powinien do protokołu potwierdzającego wykonanie prac określonych przedmiotową umową dołączyć kartę przekazania odpadów do odpowiedniego punktu unieszkodliwiania, odzysku lub recyklingu odpadów oraz w przypadku przycinki dodatkowo dokumentację fotograficzną wykonaną po zakończeniu prac.

Prawidłowość wykonania cięć drzew będzie oceniana zgodnie z aktualnymi normami jakościowymi Polskiego Towarzystwa Chirurgów Drzew (PTCHD).
W przypadku uszkodzenia drzewa lub krzewu podczas realizacji przedmiotu umowy, a także w przypadku wadliwego wykonywania czynności, które mogą wpłynąć na pogorszenie stanu zdrowotnego drzewa lub wpływają na estetykę drzewa, Wykonawca zostanie obciążony karą umowną w wysokości 10 zł za każdy centymetr obwodu drzewa mierzonego na wys. 1,30m. Wykonawca, który przy wykonywaniu przedmiotu umowy naruszy wymagania określone ustawą o ochronie przyrody ponosi odpowiedzialność zgodnie z art. 88 ust.1 Ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 poz. 55 z późn. zm).
W okresie od lipca 2022 r. do marca 2023 r. wykonano:
- sprzątanie terenu utwardzonego: ok. 1 500,00 m2,
- sprzątanie terenu zielonego: ok. 17 000,00 m2,
- pielęgnacja terenu zielonego: ok. 36 000,00 m2,
- likwidacja dzikich wysypisk: ok. 170 m3,
- przycinka drzew: 90 sztuk,
- usuwanie wiatrowałów i wiatrołomów: 40 szt.
- mycie i dezynfekcja pojemników: 20 szt. + 10 szt.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77342000-9 - Przycinanie żywopłotów

90620000-9 - Usługi odśnieżania

90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane

77340000-5 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 477336 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 477336 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 477336 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BD Zieleń Bogusław Dziewolski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9441275860

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 30-412

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 500000 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.