eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bieruń › Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Gminie Bieruń.



Ogłoszenie z dnia 2021-10-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Gminie Bieruń.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń

1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258285

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek

1.5.2.) Miejscowość: Bieruń

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-150

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.bierun.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierun.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/bierun

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Gminie Bieruń.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-432f7a70-fb37-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00233744

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000677/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.8 Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Gminie Bieruń.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej : IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna dla działania:4.3. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej dla poddziałania: 4.3.4 - konkurs.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00152692/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.21.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 9592118,71 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 4826286,33 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn.: „Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Gminie Bieruń” w systemie zaprojektuj i wybuduj poprzez termomodernizację oraz modernizację i zastąpienie istniejących źródeł energii nowoczesnymi energooszczędnymi
i ekologicznymi źródłami ciepła oraz energii elektrycznej. Zamówienie dotyczy następujących zadań:
• Zadanie nr 1: Budynek przy ul. Warszawskiej 292 w Bieruniu;
• Zadanie nr 4: Budynek przedszkola przy ul. Kamiennej 17 w Bieruniu;
• Zadanie nr 5: Budynek Szkoły Podstawowej nr 1 wraz z oddziałami integracyjnymi (byłego Gimnazjum nr 2) ul. Licealna 17 a.
2. Zakres prac oraz ich opis znajduje się w SWZ oraz załącznikach do SWZ tj.: szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (SOPZ) oraz w projektowanych postanowieniach umowy.
3. Stosownie do treści art. 95 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że stawia wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na wykonaniu pracy w sposób określony art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 z późn. zm.) Szczegóły dotyczące w/w wymagania, w tym rodzaj czynności, których dotyczą wymagania, sposób weryfikacji zatrudnienia oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli, zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy (§24) , które stanowią załącznik do SWZ.
4. Zamówienie jest objęty wsparciem finansowym:
Zamówienie jest współfinansowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej : IV Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna dla działania:4.3. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej dla poddziałania: 4.3.4 Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej - konkurs.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych w ramach przedmiotowego zamówienia.
W ocenie Zamawiającego brak podziału zamówienia na części nie ogranicza na płaszczyźnie ilościowej jak również jakościowej możliwości udziału wykonawców Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Ponadto Zamawiający informuje, że dokonuje zamówień w zakresie modernizacji energetycznej budynków w częściach (odrębnych postępowaniach).
6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
7. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
8. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 96 ustawy.
9. Zamawiający nie przewiduje zastrzeżenia możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy.
10. Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych , o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy.
11. Zamawiający nie przewiduje organizowania dla Wykonawców wizji lokalnej oraz nie wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu dokumentów, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy.
12. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłymi Wykonawcami zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
13. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
14. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
15. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
17. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
18. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli środki publiczne, , które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
19. Kod CPV dotyczący przedmiotu zmówienia:
główny przedmiot:
45000000-7 – Roboty budowlane
kody pomocnicze:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacje cieplne
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno – kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie
Zgodnie z art. 255 pkt 3 Pzp: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Do upływu terminu składania ofert złożono 4 oferty. W informacji opublikowanej po otwarciu ofert, wskazano, że zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto
w wysokości: 4 826 286,33 zł.
W toku postępowania najwyżej została oceniona oferta nr 2 złożona przez konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowlane BUDOPOL Sp. z o.o. Jaskrów ul. Starowiejska 5 oraz Przedsiębiorstwo Budowlane CZĘSTOBUD Damian Świącik Częstochowa al. Bohaterów Monte Casino 40, oferująca wykonanie zamówienia za kwotę brutto: 6 121 721,07 zł.
W dniu 30.10.2021 Uchwałą Rady Miejskiej w Bieruniu zwiększono o 1 300 000,00 zł środki na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia tj. do kwoty w/w oferty. W dniu 1.10.2021 wezwano wykonawcę do złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki w postępowaniu, wyznaczając termin ich złożenia do dnia 7.10.2021.
Z uwagi na kończący się z dniem 6.10.2021 termin związania ofertą zamawiający zwrócił się do wykonawców o przedłużenie terminu związania ofertą o kolejne 30 dni, wyznaczając termin do złożenia oświadczenia do dnia 6.10.2021 r.
W dniu 6.10.2021 konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowlane BUDOPOL Sp. z o.o. Jaskrów
oraz Przedsiębiorstwo Budowlane CZĘSTOBUD Damian Świącik Częstochowa, złożyło pisemne oświadczenie, że nie wyrażają zgody na przedłużenie terminu związania ofertą o kolejne 30 dni.
Konsekwencją w/w oświadczenia był obowiązek odrzucenia oferty konsorcjum na podstawie art.226 ust. 1 pkt 12 Pzp.
Zgodę na przedłużenie terminu związania ofertą złożyło dwóch wykonawców: KAPIBARA Sp. z o.o. Sp.k. Knurów oraz PJM INVEST Sp. z o.o. Sp.k. Kielce.
W wyniku zaistniałej sytuacji ocena ofert przedstawiała się następująco:
Nr oferty Nazwa Wykonawcy Liczba uzyskanych punktów:
Cena ofertowa
brutto w zł

Waga: 60% Liczba uzyskanych punktów:
Okres gwarancji i rękojmi


Waga: 30% Liczba uzyskanych punktów:
Termin usunięcia wad:

Waga: 10% Łącznie suma uzyskanych punktów
1. KAPIBARA Sp. z o.o. Sp. komandytowa
44-190 Knurów, ul. Floriana 7 60,00 pkt. 30,00 pkt. 10,00 pkt. 100,00 pkt.
2. Konsorcjum Firm:
Przedsiębiorstwo Budowlane BUDOPOL Sp. z o.o. – lider konsorcjum
42-244 Jaskrów, ul. Starowiejska 5 Przedsiębiorstwo Budowlane CZĘSTOBUD Damian Świącik – partner konsorcjum
42-200 Częstochowa,
al. Bohaterów Monte Cassino 40
Oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 12 Prawa zamówień publicznych: wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenia terminu związania ofertą
3. Zakład Remontowo-Budowlany
Piotr Kapusta
28-130 Stopnica, ul. Dr Piotrowskiego 41 Oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 12 Prawa zamówień publicznych: wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenia terminu związania ofertą
4. PJM INVEST Sp. z o.o. Sp.K.
25-561 Kielce, ul. Witosa 66D 56,65 pkt. 30,00 pkt. 10,00 pkt. 96,65 pkt.

Najwyżej oceniona oferta nr 1, złożona przez wykonawcę - KAPIBARA Sp. z o.o. Sp.k. Knurów
z cenę ofertową brutto: 6 965 000,00 zł, przewyższa o 838 713,67 zł kwotę brutto jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Z uwagi na wykazany stan faktyczny i prawny postępowanie unieważnia się na wskazanej w preambule podstawie prawnej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.