eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¯o³ynia › Przebudowa dróg gminnych w ¯o³yni ul. Bia³obrzeska "Do Szko³y" w km 0+011,00 - km 0+724,22 i "Zagumnie" w Brzózie Stadnickiej Cz. 2 w km 0+960 - 1+674,32



Og³oszenie z dnia 2021-10-13


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych w ¯o³yni ul. Bia³obrzeska ”Do Szko³y”
w km 0+011,00 – km 0+724,22 i ”Zagumnie” w Brzózie Stadnickiej Cz. 2 w km 0+960 – 1+674,32

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina ¯o³ynia

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581844

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Rynek 22

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¯o³ynia

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-110

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.7.) Numer telefonu: 17 224 30 18

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mmarcinek@zolynia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.zolynia.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa dróg gminnych w ¯o³yni ul. Bia³obrzeska ”Do Szko³y”
w km 0+011,00 – km 0+724,22 i ”Zagumnie” w Brzózie Stadnickiej Cz. 2 w km 0+960 – 1+674,32

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-1b1108e8-2c11-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00231409

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-10-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00036631/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.6 Przebudowa dróg gminnych w ¯o³yni ul. Bia³obrzeska ”Do Szko³y” w km 0+011,00 – km 0+724,22 i ”Zagumnie” w Brzózie Stadnickiej Cz. 2 w km 0+960 – 1+674,32

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu (Elektroniczna Skrzynka Podawcza – nazwa – Urz±d Gminy ¯o³ynia), dostêpnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: mmarcinek@zolynia.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. 2) Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP). 3) Regulamin korzystania z systemu miniPortal jest dostêpny pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi Warunki korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP) s± dostêpne pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/warunkikorzystania 4) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za
po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 5) Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP. 6) Zamawiaj±cy przekazuje link do postêpowania oraz ID postêpowania jako za³±cznik nr 11 do swz. 7) Wykonawca sk³ada ofertê wraz z wymaganymi o¶wiadczeniami i dokumentami za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Funkcjonalno¶æ do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcê jest dostêpna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegó³ach danego postêpowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowi±zany jest podaæ adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona bêdzie korespondencja zwi±zana z postêpowaniem. 8) Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w szczególno¶ci w formacie danych .doc, .docx, .xls, .xlsx, .pdf. 9) Oferta powinna zostaæ opatrzona w³a¶ciwym podpisem. Podpis mo¿e zostaæ z³o¿ony bezpo¶rednio na pliku z ofert± wykonawcy lub na „paczce” dokumentów elektronicznych zawieraj±cych ofertê wykonawcy. Opatrzenie w³a¶ciwym podpisem oferty (lub paczki) nastêpuje przed czynno¶ci± jej zaszyfrowania. Z³o¿enie podpisu jedynie na formularzu ePUAP przeznaczonym do z³o¿enia, wycofania oferty nie jest równoznaczne ze z³o¿eniem podpisu pod ofert± - podpis z³o¿ony jedynie na ww. formularzu nie mo¿e wywieraæ skutków w odniesieniu do z³o¿onej za jego pomoc± oferty Wykonawcy. Oferta bowiem,
zgodnie z art. 63 ustawy Pzp, a nie formularz elektroniczny, za po¶rednictwem którego jest przekazywana, musi zostaæ opatrzona w³a¶ciwym podpisem. 10) Ca³y proces szyfrowania ma miejsce na stronie miniPortal.uzp.gov.pl. Sposób z³o¿enia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany zosta³ w „Instrukcji u¿ytkownika”, dostêpnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/ . 11) Wewn±trz szyfrowanego folderu nie mog± znajdowaæ siê wcze¶niej zaszyfrowane pliki. 12) Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w:
 Rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz
 Rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
13) Szczegó³owe informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zosta³y w rozdz. XIII i XVII SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy realizuje obowi±zek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ).

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiaj±cy realizuje obowi±zek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.5.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest:

1) Przebudowa drogi gminnej w ¯o³yni ul. Bia³obrzeska „DO SZKO£Y” km 0+011 – km 0+724,22

Zakres robót obejmuje :
- mechaniczne usuniecie warstwy ziemi urodzajnej(humusu) o gr. warstwy 10-20 cm –
1961,355 m2
- mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa , gruzu , destruktu asfaltowego o ¶redniej
grubo¶ci 20cm z zagospodarowaniem materia³u lub utylizacj± , rozbiórka nawierzchni bitumicznej
gr 5 cm - – 25,30 m2
- karczowanie drzew i krzewów z frezowaniem pni i usuniêciem korzeni – 8 szt
- wykonanie nasypów mechanicznie – 1226,738 m3
- mechaniczne skropienie emulsj± asfaltowa podbudowy – 3708,744 m2
- wykonanie podbudowy z kruszywa ³amanego gr warstwy 20 cm – 35833,744 m2
- wykonanie podbudowy z kruszywa ³amanego gr 12 cm pod warstwy konstrukcyjne chodnika -
1426,44 m2
- wykonanie podbudowy z kruszywa stabilizowanego cementem gr warstwy 10 cm – 5277,828 m2
- wykonanie nawierzchni niezwi±zanej z kruszywa ³amanego 0-31,5 mm gr. 10 cm – 534,915 m2
- wykonanie warstwy ¶cieralnej z betonu asfaltowego gr 4 cm – 3566,10 m2
- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej gr 8cm – 1426,44 m2
- wykonanie przepustów z rur PEHD – 116 m


2) Przebudowa drogi gminnej „ZAGUMNIE” w Brzózie Stadnickiej cz. 2 w km 0+960 – km 1+674,32

Zakres robót obejmuje :
- mechaniczne usuniecie warstwy ziemi urodzajnej(humusu) o gr. warstwy 10-20 cm – 863,18 m2
- mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa , gruzu , destruktu asfaltowego o ¶redniej
grubo¶ci 10 cm , 50 cm z zagospodarowaniem materia³u lub utylizacja – 52,30 m2
- karczowanie drzew i krzewów z frezowaniem pni i usuniêciem korzeni – 15 szt
- wykonanie nasypów mechanicznie – 1799,837 m3
- mechaniczne skropienie emulsj± asfaltowa podbudowy – 3571,60 m2
- wykonanie podbudowy z kruszywa ³amanego gr warstwy 20 cm – 3530,792 m2
-wykonanie podbudowy z kruszywa ³amanego gr 12 cm pod warstwy konstrukcyjne chodnika -
600m2
- wykonanie podbudowy z kruszywa stabilizowanego cementem gr warstwy 10 cm – 3596,784 m2
- wykonanie nawierzchni niezwi±zanej z kruszywa ³amanego 0-31,5 mm gr. 10 cm – 863,28 m2
- wykonanie warstwy ¶cieralnej z betonu asfaltowego gr 4 cm – 3571,60 m2
- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej gr 8cm – 600 m2
- wykonanie przepustów z rur PEHD – 30 m

Minimalny zakres realizacji przedmiotu zamówienia wynosi 70%.
Opisany zakres robót nie wprowadza ¿adnych barier dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz jest zaprojektowany z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników.

2. Szczegó³owy zakres robót okre¶la:
1) Dokumentacja projektowa,
2) Przedmiary robót,
3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót.

3. Rozwi±zania równowa¿ne:
W ka¿dym przypadku u¿ycia w opisie przedmiotu zamówienia lub za³±cznikach norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Wykonawca analizuj±c dokumentacjê projektow± powinien za³o¿yæ, ¿e ka¿demu odniesieniu, o którym mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp u¿ytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równowa¿ne". Wszystkie kryteria i cechy opisane w normach, ocenach technicznych, specyfikacjach technicznych i systemach referencji technicznych wyznaczaj± minimalne standardy, które musi spe³niæ oferowany produkt lub us³uga.

Okre¶lone w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót, ST typy materia³ów i urz±dzeñ podano dla wyznaczenia minimalnego standardu technicznego. Wykonawcy robót przys³uguje prawo ich zast±pienia przez materia³y i urz±dzenia o co najmniej równowa¿nych parametrach technicznych pod warunkiem osi±gniêcia za³o¿onych standardów technicznych. Wykonawca proponuj±cy materia³y i urz±dzenia równowa¿ne odpowiedzialny jest za sprawdzenie mo¿liwo¶ci ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod ka¿dym wzglêdem (w tym np: w³a¶ciwo¶ci, wymiarów, ciê¿aru, sposobu transportu i monta¿u).

Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zania spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.

4. Dok³adny zakres zadania oraz inne informacje niezbêdne do wyceny robót przedstawia dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
5. Wykonawca podczas odbioru przedstawi Zamawiaj±cemu komplet dokumentacji niezbêdnej do odbioru, w szczególno¶ci: kosztorys powykonawczy, atesty wbudowanych materia³ów, deklaracje zgodno¶ci, certyfikaty, inwentaryzacjê powykonawcz±.
6. Ka¿da pozycja w kosztorysie ofertowym powinna byæ odrêbnie wyceniona.
Kosztorys ofertowy uproszczony musi byæ w pe³ni zgodny z zapisami zawartymi w przedmiarze robót (materia³, opis, ilo¶æ) i ma zawieraæ ceny jednostkowe dla poszczególnych pozycji oraz sumowanie.
7. W cenie kosztorysu ofertowego nale¿y uwzglêdniæ równie¿ wykonanie inwentaryzacji powykonawczej, wytyczenie geodezyjne.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: 3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysoko¶ci do 20% ³±cznej warto¶ci umowy brutto.
Okre¶lenie przedmiotu: Zamawiaj±cy przewiduje na zamówieniu udzielenie, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych.
Zakres robót budowlanych: zamówienia te bêd± dotyczyæ przedmiotu zamówienia i polegaæ bêd± na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówieñ. Zostan± one udzielone, je¿eli zajdzie potrzeba powtórzenia tego samego rodzaju zamówienia.
Warunki na jakich zostan± udzielone zamówienia: zamówienie udzielone zostanie w trybie zamówienia z wolnej rêki zgodnie z warunkami zamówienia podstawowego. Zostanie udzielone w jednym lub kilku zamówieniach w przypadku, gdy wyst±pi taka potrzeba oraz gdy Zamawiaj±cy bêdzie posiada³ ¶rodki finansowe na jego realizacjê.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy stosowaæ bêdzie nastêpuj±ce kryteria:

1) cena (waga 60%)
Kryterium – „cena” – poszczególnym ofertom zostan± przyznane punkty za cenê w skali 1-60

2) okres gwarancji (waga 40%) – nie mo¿e byæ on krótszy ni¿ 36 miesiêcy i nie d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy od dnia odbioru koñcowego
Kryterium – „Okres gwarancji” – poszczególnym ofertom zostan± przyznane punkty za okres gwarancji w skali do 40 pkt
Wymagany minimalny okres gwarancji to 36 miesiêcy.
W przypadku niepodania przez Wykonawcê okresu gwarancji, Zamawiaj±cy przyjmie minimalny okres gwarancji jako¶ci, tj. 36 miesiêcy od daty odbioru koñcowego przedmiotu umowy. Je¿eli Wykonawca zaproponuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, do obliczenia punktów za to kryterium zostanie przyjêty 60-miesiêczny okres gwarancji, jako maksymalny odpowiadaj±cy wymaganiom Zamawiaj±cego. Oferowany okres gwarancji nale¿y podaæ w pe³nych miesi±cach.

Zamawiaj±cy do oceny kryterium „okres gwarancji” pobierze dane z oferty Wykonawcy.


3) £±czna ocena oferty:

P = Pc + Pg

P – sumaryczna ilo¶æ punktów
Pc – ilo¶æ punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Cena”
Pg – ilo¶æ punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Okres gwarancji”

Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowiæ bêdzie koñcow± ocenê danej oferty.
Zamawiaj±cy zastosuje zaokr±glenie ka¿dego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.

2. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza na dan± czê¶æ tzn. uzyska najwy¿sz± liczbê punktów w ³±cznej ocenie ofert. Oferta w ³±cznej ocenie oferty mo¿e uzyskaæ maksymalnie 100 pkt.
3. Zamawiaj±cy zastosuje zaokr±glanie wyników oceny do dwóch miejsc po przecinku.
4. Szczegó³owy sposób oceny ofert okre¶lony zosta³ w Rozdziale XX SWZ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie okre¶la.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Zamawiaj±cy nie okre¶la.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie okre¶la.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej;
Zamawiaj±cy okre¶la wymagania, opis poni¿ej:

W celu potwierdzenia spe³nienia tego warunku Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci drogowej zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 z pó¼n. zm.) lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów przewidzian± na stanowisko kierownika budowy (wg za³±cznika nr 4 do swz);

W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza siê kwalifikacje równowa¿ne do przedstawionych powy¿ej zdobyte w innych pañstwach na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2020 poz. 1333 z pó¼n. zm.) w zwi±zku z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 220) lub art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz.U. z 2019 poz. 1117 z pó¼n. zm.).

INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW POLEGAJ¡CYCH NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW, NA ZASADACH OKRE¦LONYCH W ART. 118-123 UPZP:
1) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych (na zasadach okre¶lonych w art. 118 - 123 uPzp).
2) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w rozdz. X pkt 1 ppkt 1 swz, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (art. 108 ust. 1 uPzp) oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, stanowi±cym za³±cznik nr 6 do swz.
3) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
4) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa powy¿ej, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
1) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
2) sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
5) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ wykonawcy, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych brak podstaw wykluczenia z postêpowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu:

a) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; (zgodnie z warunkiem okre¶lonym w Rozdziale IX – pkt 1 ppkt 4 swz) (wg za³±cznika nr 4 do swz).

Informacja:
• Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa powy¿ej Wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Formularz ofertowy, wg za³±cznika nr 1 do swz.
2) Kosztorys ofertowy uproszczony – na ca³o¶æ zamówienia.
3) O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (art. 108 ust. 1 uPzp) oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (art. 112 ust. 2 pkt 4 uPzp) - (wg za³±cznika nr 2 do swz), stanowi±ce dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia, spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, odpowiednio na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe.

W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców (dotyczy równie¿ wspólników spó³ki cywilnej), o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia z postêpowania oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
4) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (wg za³±cznika nr 5 do swz), (je¶li dotyczy tj. w przypadku polegania przez Wykonawcê na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby).
5) O¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby - (wg za³±cznika nr 6 do swz), (je¶li dotyczy tj. w przypadku polegania przez Wykonawcê na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby)
6) O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 uPzp - o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy (wg za³±cznika nr 3 do swz), (je¶li dotyczy tj. wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia).
7) Dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania:

a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów (w formularzu oferty) oraz z zastrze¿eniem ppkt b)

b) je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt a), Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nale¿y do oferty za³±czyæ pe³nomocnictwo lub inny dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu lub do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy.
8) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa – (je¶li dotyczy tj. w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty sk³adane w toku postêpowania bêd± zawiera³y tajemnicê przedsiêbiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, ¿e nie mog± byæ one udostêpniane, oraz wykazuje, ¿e zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).
9) Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom, na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowi±zany wskazaæ w ofercie czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom oraz je¿eli s± ju¿ znani, podaæ nazwy ewentualnych podwykonawców (Wykonawca zamieszcza informacje w tym zakresie w o¶wiadczeniu stanowi±cym za³±cznik nr 2 do swz).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2) Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców, o których mowa w pkt 1.
3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o których mowa w rozdz. X pkt 1 ppkt 1 swz sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
4) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
W przypadku, o którym mowa powy¿ej, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
5) Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu lub do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia. Pe³nomocnictwo lub inny dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika winno byæ za³±czone do oferty.
Pe³nomocnictwo winno:
1. okre¶laæ do jakiego postêpowania ma zastosowanie,
2. wskazywaæ pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania,
3. zawieraæ nazwê z okre¶leniem adresu i siedziby wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia.
6) Zaleca siê, aby Pe³nomocnikiem by³ jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
7) Dokument pe³nomocnictwa musi byæ podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy musz± byæ z³o¿one przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze.
8) Pe³nomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiaj±cym, w toku postêpowania zwraca siê do Zamawiaj±cego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiaj±cy kieruje informacje, korespondencjê itp.
9) Wspólnicy spó³ki cywilnej/uczestnicy konsorcjum s± traktowani jak Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±.
10) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty wspólnej jako najkorzystniejszej) Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± maj± obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê konsorcjum/umowê spó³ki cywilnej.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 uPzp Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia w zakresie i na warunkach wskazanych poni¿ej:
1) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego;
2) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku konieczno¶ci usuniêcia b³êdów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umow± terminie,
3) w zakresie zmiany zakresu/sposobu realizacji zamówienia w przypadku konieczno¶ci usuniêcia b³êdów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umow± zakresie, z zastrze¿eniem, i¿ przedmiotowa zmiana zakresu/sposobu realizacji zamówienia bêdzie wi±za³a siê jedynie z usuniêcia ww. b³êdów,
4) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku konieczno¶ci wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej w rozumieniu art. 36a ustawy Prawo budowlane,
5) w zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, wstrzymuj±cych lub opó¼niaj±cych realizacjê robót, jak równie¿ wykonania koniecznych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do projektowanych, je¿eli bêdzie potrzebny dodatkowy czas na ich wykonanie,
6) w zakresie zmiany zakresu/sposobu realizacji zamówienia w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, jak równie¿ wykonania koniecznych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do projektowanych, których niewykonanie bêdzie skutkowa³o niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umow± zakresie z zastrze¿eniem, i¿ przedmiotowa zmiana zakresu/sposobu realizacji zamówienia bêdzie wi±za³a siê jedynie z wykonaniem ww. robót,
7) w zakresie zmiany terminu wykonania lub zmiany zakresu/sposobu realizacji zamówienia w przypadku zmian powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa zwi±zanych z przedmiotem zamówienia, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy w przewidzianym umow± zakresie lub terminie, z zastrze¿eniem, i¿ przedmiotowa zmiana bêdzie ogranicza³a siê jedynie do zmiany niezbêdnej dla dostosowania siê do zmiany przepisów prawnych,
8) w zakresie zmiany terminu wykonania lub zmiany zakresu/sposobu realizacji zamówienia w przypadku wyst±pienia si³y wy¿szej, uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ, przez któr± na potrzeby niniejszej umowy rozumie siê zdarzenie zewnêtrzne o charakterze niezale¿nym od stron, którego strony nie mog³y przewidzieæ przed zawarciem niniejszej umowy, oraz którego strony nie mog³y unikn±æ ani któremu nie mog³y zapobiec przy zachowaniu najwy¿szej nale¿ytej staranno¶ci, w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub ska¿enia, wyj±tkowo niesprzyjaj±ce warunki atmosferyczne, zamieszki, strajki lub inne formy protestu, akty niepos³uszeñstwa obywatelskiego, demonstracje i rozruchy spo³eczne, ataki terrorystyczne, stan wojenny, stan wyj±tkowy, dzia³ania wojenne, stan zagro¿enia epidemicznego, stan epidemii, akty w³adz pañstwowych utrudniaj±ce lub uniemo¿liwiaj±ce wykonanie zobowi±zañ umownych, ekonomiczne nastêpstwa globalnego kryzysu finansowego;
Przez wyj±tkowo niesprzyjaj±ce warunki atmosferyczne rozumie siê takie, które za wzglêdu na wymogi technologiczne determinuj±ce wykonanie poszczególnych robót skutkuj± wstrzymaniem prowadzenia tych¿e robót, a ilo¶æ dni wystêpowania wyj±tkowo niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych lub intensywno¶æ opadów skutkuj±ca przeszkodami, o których mowa wy¿ej, jest wiêksza od ¶redniej z ostatniego piêciolecia, licz±c wstecz od daty sk³adania ofert. Okresem porównawczym bêdzie miesi±c.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-10-28 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostêpnego na ePUAP (Elektronicznej Skrzynki Podawczej – nazwa – Urz±d Gminy ¯o³ynia) i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-28 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-11-26

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

- Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia - ci±g dalszy:
4. Zmiany tre¶ci umowy wymagaj± zgody obydwu stron i formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci.
9. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19 i maj±cych wp³yw na realizacjê postanowieñ niniejszej umowy zastosowanie bêdzie mia³ art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1842 z pó¼n. zm.).
1. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wyko¬nawcy mo¿e nast±piæ w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i us³ug,
2) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych,
- je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê.

2. Obowi±zek wykazania wp³ywu zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 1) - 4) na koszty wykonania zamówienia nale¿y do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez Zamawiaj±cego. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia obowi±zywaæ bêdzie od dnia z³o¿enia wniosku.
3. Zmiany tre¶ci umowy wymagaj± zgody obydwu stron i formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci.
4. Warunkiem wprowadzenia zmian opisanych w ust. 1 jest pisemny wniosek o zmianê umowy (zawarcie aneksu) z³o¿ony przez Wykonawcê.

1. Wynagrodzenie Wykonawcy, na zasadach okre¶lonych w niniejszej umowie oraz w tre¶ci art. 439 uPzp, podlegaæ bêdzie waloryzacji prowadz±cej do dokonania zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w przypadku zmiany ceny daj±cych siê wyodrêbniæ i ustaliæ materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia. Waloryzacja ta bêdzie dokonana po 12 miesi±cach trwania umowy z zachowaniem nastêpuj±cych zasad i w nastêpuj±cy sposób:
1) waloryzacja wynagrodzenia nastêpuje po 12 miesi±cach trwania umowy w kolejnym roku kalendarzowym,
2) waloryzacja dokonywana bêdzie w okresie roku, w których mo¿e nastêpowaæ zmiana wynagrodzenia Wykonawcy,
3) poziom zmiany ceny materia³ów lub kosztów, uprawniaj±cy strony umowy do ¿±dania zmiany wynagrodzenia (tj.: ¶rednioroczny wska¼nik cen towarów i us³ug konsumpcyjnych) nie mo¿e byæ mniejszy ni¿ 10% ,
4) stosowany przez strony umowy sposób okre¶lenia wp³ywu zmiany ceny materia³ów lub kosztów na koszt wykonania zamówienia okre¶la siê jako waloryzacjê wynagrodzenia,
5) waloryzacja dokonywana bêdzie w oparciu o og³aszany w komunikacie przez Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego ¶rednioroczny wska¼nik cen towarów i us³ug konsumpcyjnych w ujêciu rocznym za rok 2021,
6) waloryzacji, w okresach nie czêstszych ni¿ okresy roczne okre¶lone powy¿ej w punkcie 2, podlega pozosta³a do wyp³aty czê¶æ Wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy tj. czê¶æ wynagrodzenia nale¿na za prace i roboty wykonane w kolejnym okresie, w którym waloryzacja nastêpuje,
7) waloryzacji podlegaæ bêd± jednostkowe ceny rycza³towe robót wykazane w kosztorysie ofertowym stanowi±cym element oferty Wykonawcy oraz zwi±zana z ich zmian± wysoko¶æ wynagrodzenia kosztorysowego okre¶lonego w § 7 niniejszej umowy,
8) maksymalna wysoko¶æ zmiany wynagrodzenia okre¶lonego w § 7 niniejszej umowy jak± dopuszcza Zamawiaj±cy w efekcie zastosowania postanowieñ o zasadach wprowadzania zmian w wysoko¶ci wynagrodzenia wynikaj±cych z dokonywania waloryzacji nie mo¿e przekroczyæ 3% wynagrodzenia okre¶lonego w § 7 umowy z chwili jej zawarcia.
INFORMACJA: Szczegó³owe informacje zosta³y zawarte w rozdz. XIV umowy w § 14, 15, 16.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.