eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strachówka › PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 430802W W MIEJSCOWOŚCI PIASKI



Ogłoszenie z dnia 2023-05-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 430802W W MIEJSCOWOŚCI PIASKI

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STRACHÓWKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582724

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Cypriana Kamila Norwida 6

1.5.2.) Miejscowość: Strachówka

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-282

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.7.) Numer telefonu: 257562828

1.5.8.) Numer faksu: 257562829

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@strachowka.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.strachowka.4bip.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://strachowka.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 430802W W MIEJSCOWOŚCI PIASKI

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2c1d151d-e283-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00230322

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00057833/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Przebudowa drogi gminnej Nr 430802W w miejscowości Piaski

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Program Rozowju Obszarów Wiejskich 2014 - 2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00189100

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.5.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 721615,57 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia stanowi: „PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 430802W W MIEJSCOWOŚCI PIASKI”

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:


Inwestycja przewiduje wykonanie przebudowy drogi gminnej w miejscowości Piaski o szerokości 4,0 ÷ 5,0 m dług ości 998 m, wraz ze skrzyżowaniami, dla której zaplanowano:

1) Wykonanie jezdni z betonu asfaltowego o szerokości od 4,0 do 5,0 m o szacunkowej powierzchni – 4 130 m2.
Konstrukcja jezdni grogi gminnej:
warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 8 S 50/70 - gr. 3 cm,
warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 11 W 50/70 - gr. 4 cm,
podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego 0/32 stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm
warstwa podbudowy z kruszywa betonowego 4/63 mm stabilizowanego mechanicznie o grubości 20 cm (poszerzenie istniejącej podbudowy),
wyprofilowane i zagęszczone podłoże.

2) Wykonanie zjazdów indywidualnych o szacunkowej powierzchni: 347 m2

Konstrukcja zjazdów indywidualnych:
mieszanka kruszywa łamanego 0/32 i kruszywa naturalnego 1:1 stabilizowanego mechanicznie o gr. 15 cm,
wyprofilowane i zagęszczone podłoże.

3) Wykonanie poboczy o szerokości 0,75 m o szacunkowej powierzchni: 1 521 m2
Konstrukcja poboczy:
mieszanka kruszywa łamanego 0/32 mm i naturalnego w stosunku 1:1 stabilizowanego mechanicznie o gr. warstwy 20 cm,
wyprofilowane i zagęszczone podłoże.

4) Wykonanie elementów odwodnienia
wymiana przepustu DN600 rury HDPE klasy SN8 o długości 9 m;
Odtworzenie istniejących rowów – około 655 m3

5) Wykonanie stałej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem
wykonanie oznakowania poziomego – około 8,8 m2;
wykonanie oznakowania pionowego – około 9 znaków (ostrzegawcze, zakazu, tabliczki)

6) Roboty brukarskie:
Ustawienie oporników betonowych 12×25×100 na ławie z oporem z betonu – 37 m;

7) Dodatkowe roboty:
• roboty rozbiórkowe,
• roboty ziemne (wykopu, nasypy),
• rozbiórka istniejącej nawierzchni jezdni,
• wykonanie rur osłonowych typu AROT – zabezpieczenie przewodów telekomunikacyjnych,
• uporządkowanie terenu budowy


Szczegółowy zakres zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar robót szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
Dodatkowe informacje, które należy uwzględnić przy wykonywaniu zamówienia (dotyczy wszystkich zadań):
• na czas prowadzenia robót zabezpieczyć i oznakować miejsce prowadzenia robót,
• ewentualne konieczności wejścia na działki będące własnością innych osób należy uzgodnić przed rozpoczęciem prac,
• zamówienie należy wykonać z materiałów własnych dopuszczonych do stosowania w budownictwie na podstawie ustawy Prawo budowlane i przy użyciu własnego sprzętu,
• obsługa geodezyjna (geodezyjne tyczenie oraz geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza) leży po stronie Wykonawcy,
• przed rozpoczęciem prac należy bezwzględnie opracować i uzgodnić projekt czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, co jest niezbędnym warunkiem rozpoczęcia robót,
• po wykonaniu robót należy przywrócić teren do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem prac.

KOD CPV:
Dział: 45000000-7 – Roboty budowlane
Grupa: 45200000-9 – Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej.
Klasa: 45230000-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei, wyrównanie terenu.
45111200-0 Roboty ziemne w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
45314300-4 Instalowanie infrastruktury okablowania

TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

4 miesiące od daty zawarcia umowy


Gwarancja i rękojmia:
Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot umowy – 36 miesięcy.
Wymagany okres rękojmi na wykonany przedmiot umowy – 36 miesięcy.

Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 260 ust. 1 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.)- dalej ustawa Pzp, zamawiający zawiadamia o unieważnieniu postępowania.

Uzasadnienie prawne

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty zgodnie z art. 255 pkt 3.

Uzasadnienie faktyczne

W toku prowadzonego postępowania do zamawiającego wpłynęły dwie oferty.

1. Oferta firmy Balcerak Mariusz Usługi Transportowe Samochodowe Budowa Dróg, Aksamitna 18, 05-240 Postoliska NIP: PL 7621617864 z ceną brutto: 742 922,31 zł i okresem gwarancji jakości 36 miesięcy;
2. Oferta firmy PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWY DRÓG I MOSTÓW Sp. z o.o., ul. Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki NIP: PL 8220010022 z ceną brutto: 986 510,12 zł i okresem gwarancji jakości 60 miesięcy.


Oferta firmy Balcerak Mariusz Usługi Transportowe Samochodowe Budowa Dróg, Aksamitna 18, 05-240 Postoliska została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 11.09.2019 r. - Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 ) „1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli 5) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.” Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy odrzucono ofertę wykonawcy - Balcerak Mariusz Usługi Transportowe Samochodowe Budowa Dróg, Aksamitna 18, 05-240 Postoliska, ponieważ oferta złożona przez wykonawcę nie odpowiadała wymogom określonym przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zgodnie z zapisami SWZ w przedmiotowym postępowaniu obowiązywało wynagrodzenie kosztorysowe. Wykonawca zobowiązany był do złożenia Kosztorysu ofertowego - wypełnionego i podpisanego przez wykonawcę. Wykonawca nie załączył kosztorysu ofertowego.
Specyfikacja Warunków Zamówienia w Rozdziale II – Wymagania stawiane wykonawcy wskazywała dokumenty które mają zostać złożone wraz z ofertą. SWZ jednoznacznie wskazywał, że Do oferty wykonawca załącza również: Kosztorys ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę . Wykonawca nie załączył kosztorysu ofertowego.
Stanowi to, nie budzącą wątpliwości, niezgodności treści oferty z określonymi przez Zamawiającego warunkami zamówienia. Opis warunków określonych w SWZ był precyzyjny i jednoznaczny i nie pozwalał na różną interpretację.
Wskazać należy również, że kosztorys ofertowy nie miał znaczenia jedynie formalnego. Także zawarty w SWZ opis sposobu obliczenia ceny wskazywał, że „Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia wyliczoną w "Kosztorysie ofertowym" sporządzonym na podstawie przedmiaru stanowiącego załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, należy przenieść do "Formularza ofertowego". Dodatkowo zgodnie z zapisami SWZ w postępowaniu „Obowiązuje wynagrodzenie kosztorysowe.".

Zgodnie z informacją podaną przez zamawiającego na stronie prowadzonego postępowania tj. https://strachowka.ezamawiajacy.pl kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia wynosi 866 000,00 zł brutto.

Po odrzuceniu oferty firmy Balcerak Mariusz Usługi Transportowe Samochodowe Budowa Dróg z ceną brutto742 922,31 zł jedyna podlegająca ocenie ofertą pozostała oferta oferta firmy PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWY DRÓG I MOSTÓW Sp. z o.o. z ceną brutto: 986 510,12 zł.

W związku z powyższym zamawiający po przeanalizowaniu możliwości finansowych stwierdza, iż w chwili obecnej nie jest w stanie zwiększyć kwoty wstępnie przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisem art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, dlatego unieważnia przedmiotowe postępowanie.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 986510,12 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 986510,12 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.