eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Zakup, dostawa i montaż mebli w ramach pierwszego wyposażenia budynku przy al. Modrzewiowej 25 w Krakowie.



Ogłoszenie z dnia 2022-06-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup, dostawa i montaż mebli w ramach pierwszego wyposażenia budynku przy al. Modrzewiowej 25 w Krakowie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kraków

1.3.) Oddział zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554353

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Józefińska 14

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 30-529

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: do@mops.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup, dostawa i montaż mebli w ramach pierwszego wyposażenia budynku przy al. Modrzewiowej 25 w Krakowie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1d2b9841-eba5-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00229599

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00020333/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Zakup wyposażenia Modrzewiowa 25

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00207640/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 271.2.17.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 141932,78 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakup, dostawa i montaż mebli ze stali nierdzewnej na wymiar wraz ze sprzętem AGD w pomieszczeniach kuchni i zmywalni - zgodnie z projektem Zamawiającego, na które składają się:
a) Stół załadowczy do zmywarki ze zlewem o wymiarach 130x70x85 cm (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.4_Zmywalnia) – 1 szt.,
b) Stół wyładowczy o wymiarach 80x70x85 cm (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.4_Zmywalnia) – 1 szt.,
c) Szafa przelotowa o wymiarach 120x70x180 cm (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.4_Zmywalnia) – 1 szt.,
d) Stół roboczy z umywalką o wymiarach 121,5x70x85 cm (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 szt.,
e) Basen o wymiarach 80x70x85 cm (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 szt.,
f) Regał ociekowy o wymiarach 60x70x180 cm (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 szt.,
g) Stół chłodniczy o wymiarach 134x70x85 cm (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 szt.,
h) Stół ze zlewem o wymiarach 110x60x85 cm (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 szt.,
i) Stół centralny o wymiarach 120x60x85 cm z 2 szufladami i półką (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 szt.,
j) Zestaw: zmywarko wyparzarka wraz z podstawą pod zmywarkę z 2 koszami (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.4_Zmywalnia) – 1 komplet,
k) Automatyczny zmiękczacz do wody (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ – pomieszczenia 1.4_Zmywalnia oraz 1.5 Kuchnia) – 2 szt.,
l) Zestaw: bateria prysznicowa + syfon (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ – pomieszczenia 1.4_Zmywalnia oraz 1.5_Kuchnia) – 2 komplety,
m) Płyta indukcyjna (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 szt.,
n) Zestaw: Piec konwekcyjno – parowy wraz z podstawą pod piec (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 komplet,
o) Okap kondensacyjny o wymiarach 230x100x45 cm (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 szt.,
p) Umywalka gastronomiczna nierdzewna (szczegółowy opis w załącznikach nr 5 i nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 1 szt.,
q) Zestaw: bateria zlewowa + syfon (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ – pomieszczenie 1.5_Kuchnia) – 3 zestawy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39141000-2 - Meble i wyposażenie kuchni

4.5.5.) Wartość części: 54343,35 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakup, dostawa oraz montaż mebli w pomieszczeniach gospodarczych i technicznych, na które składają się:
a) Regał (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 12 szt.,
b) Regał (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 6 szt.,
c) Szafki do szatni (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 6 szt.,
d) Szafa medyczna na leki (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 1 szt.,
e) Szafa na dokumenty (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 2 szt.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39141100-3 - Regały

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39141300-5 - Szafy

4.5.5.) Wartość części: 37262,20 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakup i dostawa mebli do pomieszczeń biurowych i mieszkalnych, na które składają się:
a) Krzesło nr 1 (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 67 szt.,
b) Krzesło nr 2 (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 7 szt.,
c) Krzesło nr 3 (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 4 szt.,
d) Fotel obrotowy „czarny” (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 5 szt.,
e) Fotel obrotowy „szary” (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 2 szt.,
f) Sofa nr 1 (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 1 szt.,
g) Stolik nr 1 (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 1 szt.,
h) Zestaw: 2 pufy, 2 pufy (siedziska) z oparciem, 4 sofy, (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) komplet – 8 elementów,
i) Stolik kawowy nr 1 (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 2 szt.,
j) Sofa nr 2 (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 1 szt.,
k) Fotel (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 2 szt.,
l) Sofa nr 3 (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 1 szt.,
m) Zestaw stolików kawowych (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ)
– 1 zestaw,
n) Stolik kawowy nr 2 (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 1 szt.,
o) Szafka wisząca (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 2 szt.,
p) Szafa na pościel (szczegółowy opis w załączniku nr 6 do SWZ) – 4 szt.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39000000-2 - Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39153000-9 - Meble konferencyjne

39143110-0 - Łóżka i kanapy oraz specjalne meble tapicerowane

39111100-4 - Siedziska obrotowe

39110000-6 - Siedziska, krzesła i produkty z nimi związane, i ich części

4.5.5.) Wartość części: 82971,77 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Gmina Miejska Kraków - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w
Krakowie ul. Józefińska 14 działając na podstawie art. 260 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019
roku Prawo zamówień publicznych informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego pn. „Zakup, dostawa i montaż mebli ze stali nierdzewnej wraz ze
sprzętem AGD w pomieszczeniach kuchni i zmywalni - zgodnie z projektem Zamawiającego,
zakup mebli w pomieszczeniach gospodarczych i technicznych oraz zakup i dostawa mebli do
pomieszczeń mieszkalnych w ramach pierwszego wyposażenia budynku przy al. Modrzewiowej 25
w Krakowie nr 271.2.17.2022.
Podstawa prawna:
Podstawę prawną unieważnienia postępowania stanowi przepis art. 255 pkt. 6 ustawy z
dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z powołanym przepisem
zamawiający unieważnia postępowanie jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do
usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Podstawa faktyczna:
Zamawiający w dniu 14 czerwca 2022 roku opublikował na stronie prowadzonego
postępowania tj. miniPortalu oraz w BIP informacje o postępowaniu w sprawie zamówienia,
wyznaczył termin składania ofert na dzień 22 czerwca 2022 roku i otrzymał do niniejszego
postępowania 3 oferty. Po ich otwarciu i odszyfrowaniu zamawiający zamieścił na stronie
prowadzonego postępowania oraz w BIP informacje o złożonych ofertach.
Zamawiający informuje, że w trakcie trwania postępowania jeden z wykonawców,
chcący wziąć udział w postępowania zwrócił się w dniu 17 czerwca 2022 roku o godzinie 7:19 z
wnioskiem złożonym na adres do@mops.krakow.pl o wyjaśnienie i zmianę treści SWZ.
Okoliczność ta została ujawniona dopiero w dniu 22 czerwca 2022 r.Mimo, że wniosek wykonawcy
wpłynął z zachowaniem terminów, zamawiający nie mógł się do niego skutecznie ustosunkować ,
gdyż powziął informację o jego istnieniu już po terminie otwarcia ofert.
Zgodnie z regulacją art. 284 ust 2 obowiązany jest udzielić wyjaśnień niezwłocznie,
jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert albo ofert podlegających
negocjacjom, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści odpowiednio SWZ albo opisu
potrzeb i wymagań wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu
składania ofert albo ofert podlegającym negocjacjom. Czynność polegająca na udzieleniu
wyjaśnień (odpowiedzi) przez zamawiającego z uwagi na upływ terminu składania ofert nie
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków
tel. +48 (12) 616 54 27, fax. +48 (12) 616 54 28
e-mail: do@mops.krakow.pl
mogła zostać skutecznie uzupełniona na późniejszym etapie postępowania.
Ujawniony błąd powoduje, że nie można zawrzeć niepodlegającej unieważnieniu
umowy, zatem postępowanie to należy unieważnić. Za zaistniałą sytuację przepraszamy
Państwa Wykonawców.
Niezależenie od powyższego, odnotowania wymaga, że w zakresie części I zamówienia –
jedyną ofertą, która wpłynęła w trakcie postępowania była oferta wykonawcy: Tronus Polska sp.
z o.o. z siedzibą w Warszawie. Zamawiający informuje, że oferta ta zostałaby odrzucona z uwagi
na brak uczestnictwa tego wykonawcy w obowiązkowej wizji lokalnej. Tym samym, zamawiający
unieważniłby postępowanie w tej części z uwagi na brak ważnie złożonych ofert. Natomiast w
zakresie części II i części III zamówienia ceny zaproponowane przez Wykonawców w ofertach
ważnie złożonych przekraczały środki jakie miał zamiar przeznaczyć zamawiający na realizację
zamówienia w tych częściach, czego skutkiem mogłoby być unieważnienie w tym zakresie
postępowania z uwagi brak możliwości zwiększenie środków do poziomu cen zaproponowanych
w najkorzystniejszych ofertach.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 228780,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 228780,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Gmina Miejska Kraków - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w
Krakowie ul. Józefińska 14 działając na podstawie art. 260 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019
roku Prawo zamówień publicznych informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego pn. „Zakup, dostawa i montaż mebli ze stali nierdzewnej wraz ze
sprzętem AGD w pomieszczeniach kuchni i zmywalni - zgodnie z projektem Zamawiającego,
zakup mebli w pomieszczeniach gospodarczych i technicznych oraz zakup i dostawa mebli do
pomieszczeń mieszkalnych w ramach pierwszego wyposażenia budynku przy al. Modrzewiowej 25
w Krakowie nr 271.2.17.2022.
Podstawa prawna:
Podstawę prawną unieważnienia postępowania stanowi przepis art. 255 pkt. 6 ustawy z
dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z powołanym przepisem
zamawiający unieważnia postępowanie jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do
usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Podstawa faktyczna:
Zamawiający w dniu 14 czerwca 2022 roku opublikował na stronie prowadzonego
postępowania tj. miniPortalu oraz w BIP informacje o postępowaniu w sprawie zamówienia,
wyznaczył termin składania ofert na dzień 22 czerwca 2022 roku i otrzymał do niniejszego
postępowania 3 oferty. Po ich otwarciu i odszyfrowaniu zamawiający zamieścił na stronie
prowadzonego postępowania oraz w BIP informacje o złożonych ofertach.
Zamawiający informuje, że w trakcie trwania postępowania jeden z wykonawców,
chcący wziąć udział w postępowania zwrócił się w dniu 17 czerwca 2022 roku o godzinie 7:19 z
wnioskiem złożonym na adres do@mops.krakow.pl o wyjaśnienie i zmianę treści SWZ.
Okoliczność ta została ujawniona dopiero w dniu 22 czerwca 2022 r.Mimo, że wniosek wykonawcy
wpłynął z zachowaniem terminów, zamawiający nie mógł się do niego skutecznie ustosunkować ,
gdyż powziął informację o jego istnieniu już po terminie otwarcia ofert.
Zgodnie z regulacją art. 284 ust 2 obowiązany jest udzielić wyjaśnień niezwłocznie,
jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert albo ofert podlegających
negocjacjom, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści odpowiednio SWZ albo opisu
potrzeb i wymagań wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu
składania ofert albo ofert podlegającym negocjacjom. Czynność polegająca na udzieleniu
wyjaśnień (odpowiedzi) przez zamawiającego z uwagi na upływ terminu składania ofert nie
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków
tel. +48 (12) 616 54 27, fax. +48 (12) 616 54 28
e-mail: do@mops.krakow.pl
mogła zostać skutecznie uzupełniona na późniejszym etapie postępowania.
Ujawniony błąd powoduje, że nie można zawrzeć niepodlegającej unieważnieniu
umowy, zatem postępowanie to należy unieważnić. Za zaistniałą sytuację przepraszamy
Państwa Wykonawców.
Niezależenie od powyższego, odnotowania wymaga, że w zakresie części I zamówienia –
jedyną ofertą, która wpłynęła w trakcie postępowania była oferta wykonawcy: Tronus Polska sp.
z o.o. z siedzibą w Warszawie. Zamawiający informuje, że oferta ta zostałaby odrzucona z uwagi
na brak uczestnictwa tego wykonawcy w obowiązkowej wizji lokalnej. Tym samym, zamawiający
unieważniłby postępowanie w tej części z uwagi na brak ważnie złożonych ofert. Natomiast w
zakresie części II i części III zamówienia ceny zaproponowane przez Wykonawców w ofertach
ważnie złożonych przekraczały środki jakie miał zamiar przeznaczyć zamawiający na realizację
zamówienia w tych częściach, czego skutkiem mogłoby być unieważnienie w tym zakresie
postępowania z uwagi brak możliwości zwiększenie środków do poziomu cen zaproponowanych
w najkorzystniejszych ofertach.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 42988,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 87822,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Gmina Miejska Kraków - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w
Krakowie ul. Józefińska 14 działając na podstawie art. 260 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019
roku Prawo zamówień publicznych informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego pn. „Zakup, dostawa i montaż mebli ze stali nierdzewnej wraz ze
sprzętem AGD w pomieszczeniach kuchni i zmywalni - zgodnie z projektem Zamawiającego,
zakup mebli w pomieszczeniach gospodarczych i technicznych oraz zakup i dostawa mebli do
pomieszczeń mieszkalnych w ramach pierwszego wyposażenia budynku przy al. Modrzewiowej 25
w Krakowie nr 271.2.17.2022.
Podstawa prawna:
Podstawę prawną unieważnienia postępowania stanowi przepis art. 255 pkt. 6 ustawy z
dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z powołanym przepisem
zamawiający unieważnia postępowanie jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do
usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Podstawa faktyczna:
Zamawiający w dniu 14 czerwca 2022 roku opublikował na stronie prowadzonego
postępowania tj. miniPortalu oraz w BIP informacje o postępowaniu w sprawie zamówienia,
wyznaczył termin składania ofert na dzień 22 czerwca 2022 roku i otrzymał do niniejszego
postępowania 3 oferty. Po ich otwarciu i odszyfrowaniu zamawiający zamieścił na stronie
prowadzonego postępowania oraz w BIP informacje o złożonych ofertach.
Zamawiający informuje, że w trakcie trwania postępowania jeden z wykonawców,
chcący wziąć udział w postępowania zwrócił się w dniu 17 czerwca 2022 roku o godzinie 7:19 z
wnioskiem złożonym na adres do@mops.krakow.pl o wyjaśnienie i zmianę treści SWZ.
Okoliczność ta została ujawniona dopiero w dniu 22 czerwca 2022 r.Mimo, że wniosek wykonawcy
wpłynął z zachowaniem terminów, zamawiający nie mógł się do niego skutecznie ustosunkować ,
gdyż powziął informację o jego istnieniu już po terminie otwarcia ofert.
Zgodnie z regulacją art. 284 ust 2 obowiązany jest udzielić wyjaśnień niezwłocznie,
jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert albo ofert podlegających
negocjacjom, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści odpowiednio SWZ albo opisu
potrzeb i wymagań wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu
składania ofert albo ofert podlegającym negocjacjom. Czynność polegająca na udzieleniu
wyjaśnień (odpowiedzi) przez zamawiającego z uwagi na upływ terminu składania ofert nie
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków
tel. +48 (12) 616 54 27, fax. +48 (12) 616 54 28
e-mail: do@mops.krakow.pl
mogła zostać skutecznie uzupełniona na późniejszym etapie postępowania.
Ujawniony błąd powoduje, że nie można zawrzeć niepodlegającej unieważnieniu
umowy, zatem postępowanie to należy unieważnić. Za zaistniałą sytuację przepraszamy
Państwa Wykonawców.
Niezależenie od powyższego, odnotowania wymaga, że w zakresie części I zamówienia –
jedyną ofertą, która wpłynęła w trakcie postępowania była oferta wykonawcy: Tronus Polska sp.
z o.o. z siedzibą w Warszawie. Zamawiający informuje, że oferta ta zostałaby odrzucona z uwagi
na brak uczestnictwa tego wykonawcy w obowiązkowej wizji lokalnej. Tym samym, zamawiający
unieważniłby postępowanie w tej części z uwagi na brak ważnie złożonych ofert. Natomiast w
zakresie części II i części III zamówienia ceny zaproponowane przez Wykonawców w ofertach
ważnie złożonych przekraczały środki jakie miał zamiar przeznaczyć zamawiający na realizację
zamówienia w tych częściach, czego skutkiem mogłoby być unieważnienie w tym zakresie
postępowania z uwagi brak możliwości zwiększenie środków do poziomu cen zaproponowanych
w najkorzystniejszych ofertach.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 169275,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 193331,40 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.