Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00134282/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-14
- 2023/BZP 00139500/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-16
- 2023/BZP 00151952/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-27
- 2023/BZP 00163835/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Olszanica oraz Stefkowa - etap III + etap IV”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Olszanica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440057
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Olszanica 81
1.5.2.) Miejscowość: Olszanica
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-722
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@olszanica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olszanica.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-21006360-be83-11ed-b311-9aae6ad31be81.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Olszanica oraz Stefkowa - etap III + etap IV”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-21006360-be83-11ed-b311-9aae6ad31be8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00228837
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00020950/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Olszanica oraz Stefkowa - etap III + etap IV"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00134282
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RRG.271.1.3.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Olszanica oraz Stefkowa- etap III+etap IV”
4.2. Opis inwestycji z wniosku o dofinansowanie:
Gmina Olszanica, biorąc pod uwagę ograniczoną kwotę środków w niniejszym naborze, zdecydowała się zachować w sposób odpowiedzialny i racjonalny, zgłaszając tylko jedno absolutnie dla niej priorytetowe zadanie inwestycyjne, jakim jest budowa w gminie kanalizacji sanitarnej. Każdy z dwóch złożonych przez Gminę Olszanica wniosków dotyczy tej samej inwestycji, a jedyna różnica pomiędzy nimi wynika z zakresu rzeczowego, jaki będzie zrealizowany w zależności od kwoty przyznanego wsparcia finansowego. Tak więc, pozytywne rozpatrzenie niniejszego wniosku pozwoli na wybudowanie około 15 kilometrów kanalizacji sanitarnej w miejscowości Olszanica i Stefkowa. Fakt, że Gmina Olszanica przez wiele kolejnych lat, w bardzo żmudnym, kosztownym i czasochłonnym procesie, opracowywała dokumentację techniczną kanalizacji sanitarnej dla wszystkich miejscowości znajdujących się na jej terenie i dzięki temu posiada aktualnie wszystkie prawomocne pozwolenia na budowę jest najlepszym dowodem na to, że inwestycję tę uznaje za bezwzględnie priorytetową, a konieczność jej realizacji wynika ze zdiagnozowanych dużo wcześniej i wyraźnie zaakcentowanych przez naszą wspólnotę lokalną potrzeb. Tym samym, Gmina Olszanica nie zgłasza inwestycji wymyślonych ad hoc w związku z ogłoszonym aktualnie naborem, które realizowane mają być dodatkowo w trwającej często przez bardzo wiele lat i nie dającej gwarancji ostatecznego powodzenia formule „zaprojektuj wybuduj”, lecz zgłasza inwestycję w pełni przemyślaną, całkowicie przygotowaną do natychmiastowej realizacji oraz bezwzględnie konieczną zarówno do prawidłowego funkcjonowania, jak też zdynamizowania rozwoju naszej wspólnoty lokalnej. Podkreśleniem ponadlokalnego znaczenia tej inwestycji niech będzie z kolei fakt, że została ona zapisana zarówno w przyjętym przez Zarząd Województwa Podkarpackiego Programie Strategicznym „Błękitny San”, jak też w rządowym „Programie dla Bieszczad”.
4.3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
Budowie sieci kanalizacji sanitarnej: grawitacyjnej (PVC o średnicach 200 i 160 mm) i tłocznej (PE 90 mm) o łącznej długości 12,738 km w miejscowości Olszanica i Stefkowa wraz z obiektami technicznymi (1 przepompownia),
Budowa w/w obiektów ma za zadanie zapewnić możliwość odprowadzenia ścieków sanitarnych z budynków mieszkalnych, instytucji, obiektów użyteczności publicznej do oczyszczalni ścieków w Uhercach Mineralnych.
Zakres zadania obejmuje:
- roboty przygotowawcze
- roboty ziemne – wykopy
- odwodnienie wykopów
- montaż rurociągów (wykonanie podsypki i obsypki, ułożenie i łączenie rur)
- montaż uzbrojenia sieci kanalizacji sanitarnej (studzienek kanalizacyjnych)
- przewierty sterowane
- budowa jednej przepompowni ścieków (P12 S)
- próby szczelności
- kolizje z obiektami terenowymi
Do zadań Wykonawcy należy również:
- wykonanie dokumentacji powykonawczej
- obsługa geodezyjna oraz przeprowadzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej
- przeprowadzenie prób eksploatacyjnych, prób szczelności, próbnej eksploatacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zapisami STWiORB
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232420-2 - Roboty w zakresie ścieków
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45233251-3 - Wymiana nawierzchni
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający, po terminie składania ofert, podczas ich badania i oceny, stwierdził, iż opis przedmiotu zamówienia zawiera znaki handlowe. Opis techniczny projektu wykonawczego zawierał wskazanie: BIOFILTR typu „KSBF”, w które wyposażone są studnie rozprężne w celu eliminacji odorów emitowanych ze studni oraz nazewnictwo rury ciśnieniowej „PE TS SDR17”, które są nazwani handlowymi.W konsekwencji należy przyjąć, iż powyższe uchybienie stanowi naruszenie wyrażonej w art. 16 Ustawy PZP zasady przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, przejrzystości i proporcjonalności postępowania, bowiem w niedopuszczalny sposób ograniczyło to konkurencję, eliminując z postępowania Wykonawców, którzy mogliby złożyć ważną, podlegającą merytorycznej ocenie ofertę, a tego nie uczynili ze względu na przedstawiony przez Zamawiającego opis techniczny projektu wykonawczego.
Tym samym wystąpiła wada postępowania, w postaci naruszenia przepisu art. 16 ustawy Pzp, która na tym etapie, po upływie terminu składania ofert, jest nieusuwalna.
Jednocześnie, w myśl art. 58 §1 kodeku cywilnego, § 1 czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie natomiast z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia z dnia 2 sierpnia 2021 r. (KIO 1905/21), przesłankę z art. 255 pkt 6) ustawy pzp należy czytać szeroko – „Wskazana przesłanka literalnie obejmuje szerszy zakres sytuacji, przykładowo nie tylko udzielenie zamówienia w niewłaściwym trybie, ale każde naruszenie „niewzruszalne”, które mogło mieć znaczenie dla wyboru najkorzystniejszej oferty. Zatem natura możliwych okoliczności w ramach tej przesłanki wskazuje na konieczność ich odniesienia do istotnych elementów postępowania o udzielenie zamówienia, wpływających na przestrzeganie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, tj. jawności, przejrzystości, uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, związanych z wyborem najkorzystniejszej oferty”.
W niniejszym postępowaniu, Zamawiający w sposób oczywisty uchybił art. 16
ustawy, nie zapewniając przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji oraz przejrzystości i proporcjonalności postępowania.
Niewątpliwie, stanowi to czynność sprzeczną z ustawą i jako taka pozostaje nieważna
z mocy samego prawa.
Powyższa wada jest nieusuwalna na tym etapie postępowania – uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z naruszeniem art. 16 ustawy Pzp i art. 58 §1 kc niniejsze postępowanie podlega unieważnieniu w oparciu o przepisy art. 255 pkt 6) ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5498100,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 9260547,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa systemu monitoringu ppoż. i systemu łączności w KPN - roboty budowlane
- Pokrycie papą termozg. wierz. dachu obiektu SPWZOZMSWiA w Bydgoszczy - Z nr 1, oraz budowa siłowni - dodatkowe źródło energii elektrycznej - baterie fotowoltaiczne, odnawialne źródła energii - Z nr 2
- "Rem. drogi gminnej realiz. w ramach inwest. pn. "Przebudowa nawierzchni drogi publicznej nr 112383D położonej na działce 279/3 obręb Bolków 0002 - ul. Bema" realizowany w dwóch etapach - Etap I i II"
- Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych/ piwnicy wraz z robotami towarzyszącymi budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Miedarach.
- "Budowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Niziny, gm. Tuczępy - Zbiornik nr 2"
- Wymiana ślizgu zjeżdżalni wodnej wraz z wanną hamowną na Pływalni Pingwin przy ul. Oławskiej 3a w Warszawie (powtórzony)
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.