eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białystok › Świadczenie usługi teleopieki na rzecz osób starszych zamieszkujących na terenie Miasta Białegostoku.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi teleopieki na rzecz osób starszych zamieszkujących na terenie Miasta Białegostoku.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BIAŁYMSTOKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002333177

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Malmeda Icchoka 8

1.5.2.) Miejscowość: Białystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-440

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 85 879 79 50

1.5.8.) Numer faksu: 85 879 79 51

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mopr.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bipmopr.um.bialystok.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://moprbialystok.ezamawiajacy.pl.

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi teleopieki na rzecz osób starszych zamieszkujących na terenie Miasta Białegostoku.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2c74934f-9835-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00228209

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00045043/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Usługi teleopieki nad seniorami w ramach Gminnego programu osłonowego „Wsparcie seniorów Miasta Białegostoku” na lata 2024 - 2025.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00544999

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.26.1.7.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 538740,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi teleopieki nad ok. 615 seniorami zamieszkującymi na terenie Miasta Białegostoku, w ramach gminnego programu osłonowego „Wsparcie seniorów Miasta Białegostoku” na lata 2024-2025.

2. W przypadku otrzymania środków, przedmiot zamówienia
współfinansowany będzie z dotacji celowej budżetu państwa, w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024.

3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:

a) świadczenie usługi całodobowego monitoringu dla seniorów, zamieszkujących na terenie Miasta Białegostoku, i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia, oraz bezpieczeństwa dla użytkowników opasek, wskazanych przez Zamawiającego, przez prowadzone przez Wykonawcę Centrum monitoringu, gwarantujące szeroko pojęty system bieżącego monitorowania stanu seniora w miejscu jego zamieszkania oraz pozwalające na natychmiastową reakcję – przy wykorzystaniu urządzeń (opasek bezpieczeństwa) Novama by HRP H66 v 3, producenta Novamed Pharma Sp. z o.o., będących w ich użytkowaniu.

System Centrum monitoringu powinien :

- umożliwiać połączenie z nim opasek bezpieczeństwa model Novama by HRP H66 v3, producent Novamed Pharma sp. z o.o., w które wyposażeni będą seniorzy, aby w przypadku trudnej sytuacji lub nagłego zagrożenia poprzez wciśnięcie guzika alarmowego znajdującego się na urządzeniu, możliwe było połączenie się z centralą i podjęcie natychmiastowej interwencji przez dyspozytora. Po odebraniu zgłoszenia dyspozytor powinien podjąć decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi. W zależności od sytuacji może on zapewnić wsparcie emocjonalne, poprosić o interwencję kogoś z jego najbliższego otoczenia (rodzinę, sąsiadów, opiekunów), poprosić o interwencję pracownika MOPR lub wezwać służby ratunkowe oraz prowadzić telefoniczne nadzorowanie przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do momentu przybycia wezwanych osób/ służb,

- przy użyciu opaski model Novama by HRP H66 v3, producenta Novamed Pharma sp. z o.o., odbierać, rejestrować i przechowywać, m.in.: datę i godzinę użycia przycisku SOS, lokalizację GPS w przypadku wystąpienia alarmu, moment zdjęcia i założenia opaski bezpieczeństwa, czas ładowania baterii i poziom jej naładowania, moment wystąpienia alarmu, zapisy rozmów dyspozytora Centrum monitoringu z użytkownikiem opaski oraz rejestr czynności jakie wykonał dyspozytor Centrum monitoringu włącznie z czasem, w jakim zostały przeprowadzone,

- umożliwiać: odczytanie pozycji GPS, prowadzenie rozmowy z użytkownikiem opaski za jej pośrednictwem lub w przypadku braku aktywności opaski, za pośrednictwem telefonu, generowanie bilingów i raportów połączeń dla poszczególnych użytkowników opaski bezpieczeństwa, zdalną aktualizację danych użytkownika, monitorowanie parametrów życiowych seniorów (np. ciśnienie tętnicze, puls, saturacja) i w razie konieczności podjęcie przez dyspozytora interwencji poprzez nawiązanie kontaktu z seniorem lub jego opiekunem, nawet jeśli nie został wciśnięty guzik alarmowy, monitorowanie detekcji upadków i w razie konieczności podjęcie przez dyspozytora interwencji poprzez nawiązanie kontaktu z seniorem lub jego opiekunem, nawet jeśli nie został wciśnięty guzik alarmowy,

b) utrzymywanie Centrum monitoringu w stałej gotowości w okresie trwania umowy poprzez zatrudnianie odpowiedniej ilości przeszkolonych dyspozytorów (ratowników medycznych i/lub opiekunów medycznych i/lub pielęgniarek) oraz innych niezbędnych osób w celu zapewnienia gwarancji prawidłowego świadczenia usługi w trybie 24 godziny/7 dni w tygodniu. Centrum powinno być wyposażone w technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalające na monitorowanie zgłoszeń SOS przychodzących od użytkowników opasek bezpieczeństwa model Novama by HRP H66 v 3, będących w użytkowaniu seniorów, automatyczną identyfikację osoby wzywającej pomocy, kontakt głosowy i przyzywania natychmiastowej pomocy po otrzymaniu sygnału. W przypadku wystąpienia zdarzenia zagrażającego zdrowiu lub życiu użytkownika opaski powinno nastąpić skuteczne powiadomienie jednej z osób wskazanych do kontaktu o wywołanym alarmie i zaistniałym problemie, w razie konieczności wezwanie służb ratunkowych: Pogotowia Ratunkowego i/lub Policji i/lub Straży Pożarnej, a także prowadzenie telefonicznego nadzorowania przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do momentu przybycia wezwanych służb/osób,


Wykonawca zobowiązany będzie do:

- zapewnienia całodobowego dyżuru dyspozytorów Centrum monitoringu, których zadaniem będzie utrzymywanie kontaktu telefonicznego z użytkownikami opasek, w tym m.in.:

• przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników opasek przychodzących na numer linii SOS na skutek wciśnięcia przez nich przycisku SOS, ustalenie przyczyny użycia przycisku oraz niezwłoczne podejmowanie skutecznych interwencji, adekwatnych do sytuacji, np. nawiązanie kontaktu z użytkownikiem opaski, powiadomienie odpowiednich służb ratunkowych celem udzielenia pomocy, wsparcia. W przypadku odebrania przez Centrum monitoringu sygnału z detektora upadku, dyspozytor powinien podjąć interwencję poprzez nawiązanie kontaktu z seniorem lub jego opiekunem, nawet jeśli nie został wciśnięty guzik alarmowy,

• telefoniczne nadzorowanie przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do przybycia osób lub służb,

• udzielanie odpowiedzi na zgłaszane przez użytkowników opasek bezpieczeństwa pytania dotyczące zakresu świadczonej usługi lub działania sprzętu oraz udzielanie wsparcia technicznego,

- wprowadzenia do bazy danych Centrum monitoringu, danych identyfikujących użytkowników opasek, ich opiekunów i sytuację zdrowotną użytkowników opasek z kart informacyjnych wg. wzoru Wykonawcy, w celu właściwej obsługi zgłoszeń, w terminie 5 dni od daty otrzymania danych. Karty informacyjne, wypełnione i podpisane przez użytkowników opasek, zostaną zebrane przez Zamawiającego i przekazane Wykonawcy. Dostarczenie druków do wypełnienia przez seniorów do siedziby Zamawiającego leży po stronie Wykonawcy. Dane osobowe zawarte w kartach informacyjnych podlegają ochronie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L Nr 119 ze zm.),

c) konfigurację systemu monitoringu każdego użytkownika i wykonanie testu łączności urządzenia przed rozpoczęciem świadczenia usługi całodobowego monitoringu dla danego użytkownika opaski, w ciągu maksymalnie 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu opaski bezpieczeństwa, a także w trakcie realizacji usługi – jeden raz w miesiącu dla każdego użytkownika opaski,

d) zdalną aktywację usługi dla każdego użytkownika, monitorowanie i obsługę zdarzeń technicznych (np. niski stan baterii, wyłączenie opaski, zdalny reset zawieszonej opaski, itp.) i w razie konieczności kontakt telefoniczny z użytkownikiem, natychmiastowe podejmowania działań w celu usunięcia awarii lub usterki systemu, bieżące informowanie Zamawiającego i użytkowników opasek lub ich opiekunów o zakłóceniu działania systemu (czasie trwania awarii lub usterki i terminie jej usunięcia), w tym dla pojedynczego użytkownika - przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku wystąpienia zmiany użytkownika opaski, Wykonawca zobowiązany będzie do aktywacji usługi dla nowego użytkownika w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia takiego przypadku Wykonawcy,

e) zapewnienie abonamentu telefonicznego do wszystkich kart SIM, zapewniającego prawidłowe działanie usługi w okresie trwania umowy przez 24 godziny na dobę. Wykonawca zapewni odpowiednią pulę danych (ilości minut, sms-ów, Internetu) do komunikacji z Centrum monitoringu, w każdym miejscu i o każdej porze, oraz wybór operatora komórkowego zapewniającego korzystanie z usługi teleopieki w sposób niezakłócony,

f) dostarczenie kart SIM do opasek bezpieczeństwa model Novama by HRP H66 v3, producenta Novamed Pharma sp. z o.o., w które wyposażeni będą seniorzy, wymiany ich w urządzeniach w siedzibie Zamawiającego oraz skonfigurowania ustawień opasek w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy. Wykonawca zapewni kartę SIM na wymianę w przypadku jej zagubienia lub awarii,

g) zapewnienie działania w opasce bezpieczeństwa funkcji, w które została wyposażona, w szczególności: przycisk SOS, pomiar pulsu i ciśnienia, pomiar saturacji, wykrycie upadku, wykonywanie połączeń przychodzących, lokalizacja GPS, możliwość zsynchronizowania opaski z glukometrem i możliwość przesyłania danych z glukometru na opaskę, oraz możliwości zdalnego zarządzania funkcjami opaski, w tym: regulacji czułości czujnika upadku lub jego wyłączenie, regulacji głośności opaski, włączanie i wyłączanie poszczególnych funkcjonalności,

h) przeprowadzenie szkoleń dla użytkowników, którzy po raz pierwszy objęci będą usługą teleopieki, osób upoważnionych przez użytkowników opasek oraz wskazanych pracowników Zamawiającego, z zakresu funkcjonowania teleopieki, w siedzibie Zamawiającego, jeden raz w miesiącu, w terminie ustalonym pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą (nie przewiduje się szkoleń online),

i) przedstawianie Zamawiającemu comiesięcznych raportów do 10 dnia następnego miesiąca oraz raportu końcowego z wykonania usługi, obejmujących w szczególności informacje o ilości i rodzaju podjętych działań, w tym ilości wywołanych sygnałów za pomocą przycisku alarmowego i rodzaju podjętej interwencji w przypadku wywołania alarmu i jej wyniku oraz na żądanie Zamawiającego w całym okresie obowiązywania umowy,

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 218005,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 243540,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 218005,20 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): SIDLY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: TELELUBMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 147363415

7.3.3) Ulica: Chmielna 2/31

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-020

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 218005,20 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.