eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › Naprawa i konserwacja pojazdów służbowych Urzędu Miasta Gdyni, Straży Miejskiej w Gdyni oraz OSP Wiczlino w 2022 roku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Naprawa i konserwacja pojazdów służbowych Urzędu Miasta Gdyni, Straży Miejskiej w Gdyni oraz OSP Wiczlino w 2022 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Gdyni

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675557

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54

1.5.2.) Miejscowość: Gdynia

1.5.3.) Kod pocztowy: 81-382

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wydz.administracyjny@gdynia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.um.gdynia.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/umgdynia

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Naprawa i konserwacja pojazdów służbowych Urzędu Miasta Gdyni, Straży Miejskiej w Gdyni oraz OSP Wiczlino w 2022 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fd1783d2-b00e-11ec-baa2-b6d934483bfb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00228130

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00009681/36/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Naprawa samochodów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00103600/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 23/22

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Naprawy, konserwacje, wymiany w pojazdach marki: Skoda, Opel, Renault Clio, Volkswagen;

4.5.3.) Główny kod CPV: 50112000-3 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji samochodów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50112100-4 - Usługi w zakresie napraw samochodów

4.5.5.) Wartość części: 68900,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

naprawy, konserwacje, wymiany w pojazdach marki: Skoda, Opel, Renault Clio, Volkswagen;

4.5.3.) Główny kod CPV: 50112000-3 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji samochodów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50112100-4 - Usługi w zakresie napraw samochodów

4.5.5.) Wartość części: 135000,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

naprawy, konserwacje, wymiany w pojazdach marki: Mercedes

4.5.3.) Główny kod CPV: 50112000-3 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji samochodów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50112100-4 - Usługi w zakresie napraw samochodów

4.5.5.) Wartość części: 20000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania
w zakresie Części 1, Części 2, Części 3 postępowania

W myśl art. 260 a działając na postawie art. 255 pkt 3) ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11.09.2019 roku (tj. Dz. U. 2021, poz. 1129 ze zm.) Zamawiający Gmina Miasta Gdyni – Gdynia – Miasto na prawach Powiatu zawiadamia o unieważnieniu Części 1, Części 2 oraz Części 3 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1pn.: „Naprawa samochodów służbowych Urzędu Miasta Gdyni, Straży Miejskiej w Gdyni oraz Osp Wiczlino na 2022 roku”.



Uzasadnienie faktyczne:
Do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 07.04.2022 r. godz. 12:00 wpłynęła 1 oferta. Po dokonaniu oceny oferty Zamawiający wykazuje, iż w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2) do SWZ w punkcie 1.3 Wykonawca wpisał ceny za roboczogodzinę: w Części 1 - 21 970, 00 zł, w Części 2 – 25 540,00 zł, w Części 3 – 2630,00 zł. Wobec powyższego cena oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w zakresie ww. części. W tym stanie rzeczy Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy Pzp.




Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3) ustawy - Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11.09.2019 roku (tj. Dz. U. 2021, poz. 1129 ze zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę którą, Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Cytowany przepis zawiera podobną podstawę unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego co przepis art. 93 ust. pkt 4 poprzednio obowiązującej ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych z tą różnica, iż obecna ustawa odnosi ją również do kryterium kosztu. Bezsprzecznie na koszt niniejszego zamówienia wpływa w sposób decydujący cena jednej roboczogodziny naprawy pojazdu. Ta zaś, w wysokości zaoferowanej przez Wykonawcę niemalże 100-krotnie przewyższa średnie stawki cen tej usługi występujące obecnie na wolnym rynku. „Udzielenie zamówienia w takiej sytuacji prowadziłoby do naruszenia zasad gospodarności i efektywności wydatkowania środków publicznych. Nie można bowiem zapominać, że celem postępowania o zamówienie publiczne nie jest nabycie przez jednostkę przedmiotu postępowania „za wszelką cenę”, ale nabycie go



w warunkach własnej kalkulacji i założonego budżetu na dany cel, co mieści się w autonomii jednostki dokonującej nabycia określonych rzeczy lub praw. Decyzja, wyrażająca zamiar nabycia określonego przedmiotu, tak jak każda decyzja podejmowana w warunkach rynkowych przez podmioty komercyjne, zawiera w sobie wyznaczone przez zamawiającego granice, w jakich będzie się poruszał, w tym granice finansowe, do jakich jest zainteresowany nabyciem przedmiotu zamówienia” (tak A. Gawrońska-Baran [w:] E. Wiktorowska, A. Wiktorowski, P. Wójcik, A. Gawrońska-Baran, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2021, art. 255.).

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania
w zakresie Części 1, Części 2, Części 3 postępowania

W myśl art. 260 a działając na postawie art. 255 pkt 3) ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11.09.2019 roku (tj. Dz. U. 2021, poz. 1129 ze zm.) Zamawiający Gmina Miasta Gdyni – Gdynia – Miasto na prawach Powiatu zawiadamia o unieważnieniu Części 1, Części 2 oraz Części 3 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1pn.: „Naprawa samochodów służbowych Urzędu Miasta Gdyni, Straży Miejskiej w Gdyni oraz Osp Wiczlino na 2022 roku”.



Uzasadnienie faktyczne:
Do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 07.04.2022 r. godz. 12:00 wpłynęła 1 oferta. Po dokonaniu oceny oferty Zamawiający wykazuje, iż w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2) do SWZ w punkcie 1.3 Wykonawca wpisał ceny za roboczogodzinę: w Części 1 - 21 970, 00 zł, w Części 2 – 25 540,00 zł, w Części 3 – 2630,00 zł. Wobec powyższego cena oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w zakresie ww. części. W tym stanie rzeczy Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy Pzp.




Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3) ustawy - Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11.09.2019 roku (tj. Dz. U. 2021, poz. 1129 ze zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę którą, Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Cytowany przepis zawiera podobną podstawę unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego co przepis art. 93 ust. pkt 4 poprzednio obowiązującej ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych z tą różnica, iż obecna ustawa odnosi ją również do kryterium kosztu. Bezsprzecznie na koszt niniejszego zamówienia wpływa w sposób decydujący cena jednej roboczogodziny naprawy pojazdu. Ta zaś, w wysokości zaoferowanej przez Wykonawcę niemalże 100-krotnie przewyższa średnie stawki cen tej usługi występujące obecnie na wolnym rynku. „Udzielenie zamówienia w takiej sytuacji prowadziłoby do naruszenia zasad gospodarności i efektywności wydatkowania środków publicznych. Nie można bowiem zapominać, że celem postępowania o zamówienie publiczne nie jest nabycie przez jednostkę przedmiotu postępowania „za wszelką cenę”, ale nabycie go



w warunkach własnej kalkulacji i założonego budżetu na dany cel, co mieści się w autonomii jednostki dokonującej nabycia określonych rzeczy lub praw. Decyzja, wyrażająca zamiar nabycia określonego przedmiotu, tak jak każda decyzja podejmowana w warunkach rynkowych przez podmioty komercyjne, zawiera w sobie wyznaczone przez zamawiającego granice, w jakich będzie się poruszał, w tym granice finansowe, do jakich jest zainteresowany nabyciem przedmiotu zamówienia” (tak A. Gawrońska-Baran [w:] E. Wiktorowska, A. Wiktorowski, P. Wójcik, A. Gawrońska-Baran, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2021, art. 255.).

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 25540,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 25540,00 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania
w zakresie Części 1, Części 2, Części 3 postępowania

W myśl art. 260 a działając na postawie art. 255 pkt 3) ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11.09.2019 roku (tj. Dz. U. 2021, poz. 1129 ze zm.) Zamawiający Gmina Miasta Gdyni – Gdynia – Miasto na prawach Powiatu zawiadamia o unieważnieniu Części 1, Części 2 oraz Części 3 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1pn.: „Naprawa samochodów służbowych Urzędu Miasta Gdyni, Straży Miejskiej w Gdyni oraz Osp Wiczlino na 2022 roku”.



Uzasadnienie faktyczne:
Do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 07.04.2022 r. godz. 12:00 wpłynęła 1 oferta. Po dokonaniu oceny oferty Zamawiający wykazuje, iż w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2) do SWZ w punkcie 1.3 Wykonawca wpisał ceny za roboczogodzinę: w Części 1 - 21 970, 00 zł, w Części 2 – 25 540,00 zł, w Części 3 – 2630,00 zł. Wobec powyższego cena oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w zakresie ww. części. W tym stanie rzeczy Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy Pzp.




Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3) ustawy - Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11.09.2019 roku (tj. Dz. U. 2021, poz. 1129 ze zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę którą, Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Cytowany przepis zawiera podobną podstawę unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego co przepis art. 93 ust. pkt 4 poprzednio obowiązującej ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych z tą różnica, iż obecna ustawa odnosi ją również do kryterium kosztu. Bezsprzecznie na koszt niniejszego zamówienia wpływa w sposób decydujący cena jednej roboczogodziny naprawy pojazdu. Ta zaś, w wysokości zaoferowanej przez Wykonawcę niemalże 100-krotnie przewyższa średnie stawki cen tej usługi występujące obecnie na wolnym rynku. „Udzielenie zamówienia w takiej sytuacji prowadziłoby do naruszenia zasad gospodarności i efektywności wydatkowania środków publicznych. Nie można bowiem zapominać, że celem postępowania o zamówienie publiczne nie jest nabycie przez jednostkę przedmiotu postępowania „za wszelką cenę”, ale nabycie go



w warunkach własnej kalkulacji i założonego budżetu na dany cel, co mieści się w autonomii jednostki dokonującej nabycia określonych rzeczy lub praw. Decyzja, wyrażająca zamiar nabycia określonego przedmiotu, tak jak każda decyzja podejmowana w warunkach rynkowych przez podmioty komercyjne, zawiera w sobie wyznaczone przez zamawiającego granice, w jakich będzie się poruszał, w tym granice finansowe, do jakich jest zainteresowany nabyciem przedmiotu zamówienia” (tak A. Gawrońska-Baran [w:] E. Wiktorowska, A. Wiktorowski, P. Wójcik, A. Gawrońska-Baran, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2021, art. 255.).

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2630,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2630,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.