eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wymiana drewnianej konstrukcji dachu oraz modernizacja poddasza pod względem BHP i ppoż. w budynku O-3 Polskiego Radia S.A. przy ul. Myśliwieckiej 3/5/7 w Warszawie



Ogłoszenie z dnia 2023-05-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wymiana drewnianej konstrukcji dachu oraz modernizacja poddasza pod względem BHP i ppoż. w budynku O-3 Polskiego Radia S.A. przy ul. Myśliwieckiej 3/5/7 w Warszawie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie

1.2.) Nazwa zamawiającego: Polskie Radio - Spółka Akcyjna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010420591

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 77/85

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-977

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 22 645 9110

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@polskieradio.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.prsa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

produkcja programów wraz z ich nadawaniem

1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie

Zamawiający 2

1.2.) Nazwa zamawiającego: Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Warszawie „Radio dla Ciebie” S.A.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 521-04-14-271

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Myśliwiecka 3/5/7

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-459

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biurozarzadu@rdc.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rdc.pl

1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne

Polskie Radio S.A. w Warszawie zostało upoważnione do przygotowania i przeprowadzenia w imieniu i na rzecz
Polskiego Radia S.A. oraz Polskiego Radia RDC S.A. postępowania o udzielenie zamówienia, jako Zamawiający
Wyznaczony. Polskie Radio RDC S.A. upoważniło i scedowało na Polskie Radio S.A. (Zamawiającego Wyznaczonego) wykonanie
wszelkich czynności niezbędnych dla prawidłowego i zgodnego z prawem zamówień publicznych przygotowania i
przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia wspólnego, zastrzeżone w postępowaniu do kompetencji
kierownika zamawiającego, z prawem do reprezentowania Stron w postępowaniu odwoławczym przed Krajową Izbą
Odwoławczą i w postępowaniu skargowym przed sądami powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także upoważniło
Zamawiającego Wyznaczonego do zawarcia, w imieniu na rzecz Polskiego Radia RDC S.A., umowy w sprawie zamówienia
wspólnego, jak też dokonywania ich zmian, po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji tych zmian przez Polskie Radio RDC
S.A.

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wymiana drewnianej konstrukcji dachu oraz modernizacja poddasza pod względem BHP i ppoż. w budynku O-3 Polskiego Radia S.A. przy ul. Myśliwieckiej 3/5/7 w Warszawie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b17ea18-f622-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00224689

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://polskieradio.logintrade.net

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Platforma Przetargowa Polskiego Radia S.A. dostępna pod adresem:
https://polskieradio.logintrade.net

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 4) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj.: elektronicznej Platformy Przetargowej Polskiego Radia S.A. dostępnej pod adresem: https://polskieradio.logintrade.net (dalej zwana: „Platformą”). Niniejsze postępowanie znajduje się w wykazie postępowań prowadzonych przez Zamawiającego zamieszczonym na Platformie pod adresem: https://polskieradio.logintrade.net/rejestracja/ustwowe.html
2. Komunikacja ustna, telefoniczna dopuszczalna jest jedynie w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, tj. w przypadku konieczności uzyskania informacji technicznych lub porządkowych związanych z niniejszym postępowaniem. Treść i przebieg rozmów będzie dokumentowany przez Zamawiającego. W pozostałych przypadkach wymagana jest komunikacja przy wykorzystaniu Platformy. Z wyjątkiem wskazanym w pierwszym zdaniu, Platforma służyć będzie do wymiany wszelkich pism, zawiadomień i informacji związanych z niniejszym postępowaniem, w szczególności wyjaśnień treści SWZ, modyfikacji treści SWZ, dotyczących przedłużenia terminu składnia ofert, wezwania do uzupełnienia dokumentów lub złożenia wyjaśnień, dotyczące dokonania poprawy omyłek, wyboru oferty najkorzystniejszej, przedłużenia terminu związania ofertą i innych wymaganych ustawą.
3. Użytkowanie Platformy jest bezpłatne.
4. Przeglądanie postępowań, pobieranie dokumentów, składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składanie ofert nie wymaga rejestracji ani logowania na Platformie.
5. W niniejszym postępowaniu Zamawiający zaleca rejestrację oraz logowanie, co najmniej, przy składaniu oferty, wyjaśnień, dokumentów lub oświadczeń w odpowiedzi na wezwania Zamawiającego kierowane w toku badania i oceny ofert.
6. Rejestrując się albo logując wykonawcy, akceptują warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie: https://polskieradio.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html.
7. Szczegółowe zasady korzystania z Platformy, w tym wymagania sprzętowo – techniczne umożliwiające korzystanie z Platformy, szczegółowy sposób składnia, zmiany i wycofania ofert, przekazywania oświadczeń, dokumentów zostały określone w Instrukcji korzystania Platformy Przetargowej Polskiego Radia S.A., stanowiącej Załącznik nr 12 do SWZ.
8. Osobą uprawnioną do kontaktu z wykonawcami w niniejszym postępowaniu jest p. Anastazja Kawalec – Biuro Zamówień Publicznych, e-mail: zamowienia.publiczne@polskieradio.pl, tel.: 508 011 351.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Treść klauzuli informacyjnej została zawarta w pkt II SWZ (plik SWZ - cz. ogólna)

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Treść klauzuli informacyjnej została zawarta w pkt II SWZ (plik SWZ - cz. ogólna)

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.B5.33.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych mających na celu wymianę drewnianej konstrukcji dachu oraz modernizację poddasza pod względem BHP i ppoż.
w budynku O-3 Polskiego Radia S.A. przy ul. Myśliwieckiej 3/5/7 w Warszawie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w postaci dokumentacji projektowej wskazanej w Załączniku nr 1 do SWZ oraz specyfikacji technicznej wykonania
i odbioru robót stanowiącej Załącznik nr 2 do SWZ. Pozostałe warunki wykonania zamówienia zawierają projektowane postanowienia umowy stanowiące Załącznik nr 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45262120-8 - Wznoszenie rusztowań

45262300-4 - Betonowanie

45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych

45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

45410000-4 - Tynkowanie

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych

45442100-8 - Roboty malarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert oraz dokona wyboru oferty najkorzystniejszej spośród ofert spełniających wymagania określone w SWZ, w oparciu o następujące kryteria:

„C – cena oferty” – maksymalna liczba punktów, którą może uzyskać oferta w tym kryterium to 100 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) wykonali w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swoim zakresem budowę lub przebudowę konstrukcji dachu wraz z pokryciem w czynnym obiekcie użyteczności publicznej, każda o minimalnej powierzchni dachu 2000 m2,

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny.

2) dysponują osobami (osobą), które zostaną skierowane do realizacji zamówienia poprzez pełnienie następujących funkcji:
a) kierownika budowy, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń;
b) kierownika robót, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
c) kierownika robót, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
d) kierownika robót, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń.

Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W stosunku do obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Przed wyborem oferty najkorzystniejszej, Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie określonym w pkt IX.1.5) SWZ [w art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy pzp], o braku przynależności z innym wykonawcą, który złożył ofertę w niniejszym postępowaniu do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, a w przypadku zaistnienia ww. okoliczności – oświadczenia o przynależności z innym wykonawcą, który złożył ofertę w niniejszym postępowaniu do tej samej grupy kapitałowej i dokumentów lub informacji potwierdzających przygotowanie oferty niezależnie od ww. innego wykonawcy. Wzór oświadczeń zawiera Załącznik nr 7 do SWZ,

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Przed wyborem oferty najkorzystniejszej, Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów:
1) wypełniony wykaz wykonanych robót budowlanych, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ, zawierający informacje na temat wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane, wskazane w wykazie, zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, określających czy zostały one wykonane należycie, przy czym dowodami są:
a) referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane,
b) oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit. a).
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji zamówień wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w pkt 4.2) musi dotyczyć wyłącznie zamówień, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył;
2) wypełniony wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich uprawnień (wskazaniem numeru uprawnień), oraz informacjami
o podstawie dysponowania tymi osobami, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do nazw własnych, norm, przepisów wskazanych przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych lub w przedmiarach, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą dokumentację w postaci przedmiotowych środków dowodowych, wykazującą, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Dokumentacja ma wskazywać parametry techniczne oferowanego materiału, produktu, sprzętu, wyposażenia, jakości lub technologii wykonania, itp., wraz z ich porównaniem z konkretnymi parametrami, normami lub przepisami wskazanymi w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub w przedmiarach.
Zamawiający oceniając przedstawione przedmiotowe środki dowodowe będzie porównywał wskazane tam parametry oraz sprawdzi, czy spełniają one minimalne wymagania właściwe dla przytoczonych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub w przedmiarach parametry, normy i przepisy.
Jednocześnie Zamawiający zaznacza, iż wykazanie równoważności nie polega na dowodzeniu, że zaoferowany produkt, usługa lub robota budowlana jest lepsza, czy że nie jest gorsza niż te, których wymaga Zamawiający, ale że umożliwia uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt XI.2 SWZ wymagane w przypadku powoływania się i oferowania
przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do nazw własnych, norm, przepisów wskazanych przez Zamawiającego w
dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, wskazujące, że
oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Zgodnie z pkt XI.3 SWZ w terminie składanie ofert wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:
1) wypełniony Formularz oferty – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5.1 do SWZ,
2) wypełnioną Tabelę wartości elementów scalonych, wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 5.2 do SWZ, zgodnie z wytycznymi wskazanymi w pkt XIV.9.2) SWZ,

UWAGA:
Punktem wyjściowym dla uzyskania danych (cen) do sporządzenia Tabeli wartości elementów scalonych, jest kosztorys sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej.

Kosztorys stanowiące podstawę do wypełnienia Tabeli wartości elementów scalonych będą żądane od wykonawcy, po podpisaniu umowy. Wymaga się by ceny wskazane w podsumowaniach kosztorysu każdej z branż i działów (robót ogólnobudowlanych, robót elektrycznych i teletechnicznych oraz robót sanitarnych – wentylacji mechanicznej i kanalizacyjnej) były tożsame z cenami podanymi w Tabeli wartości elementów scalonych.

3) wypełnione Zestawienie zastosowanych materiałów ze wskazaniem nazwy wyrobu i producenta, jednostki miary, ilości, ceny, sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5.3 do SWZ, zgodnie z wytycznymi wskazanymi w pkt XIV.9.3) SWZ,

UWAGA:
Punktem wyjściowym dla uzyskania danych (cen) do sporządzenia Zestawienia materiałów, jest kosztorys sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej.

Kosztorys stanowiący podstawę do wypełnienia Zestawienia materiałów będą żądane od wykonawcy, po podpisaniu umowy. Wymaga się by ceny materiałów wskazane w kosztorysie były tożsame z cenami wskazanymi w Zestawieniu materiałów dla materiałów tożsamych.

4) dowód wniesienia wadium – w przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż w pieniądzu,
5) pełnomocnictwo – w przypadku, gdy:
a) wykonawca ustanawia pełnomocnika (pełnomocników) do reprezentowania go w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
b) w sytuacji określonej w pkt X.3 – podmiot udostępniający zasoby ustanawia pełnomocnika (pełnomocników) do reprezentowania go w postępowaniu,
c) ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
W pełnomocnictwie należy określić zakres umocowania. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji mocodawcy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert w następujących formach (w zależności od wyboru wykonawcy):
1) pieniądzu, wpłaconym na konto: Polskie Radio S.A. (PKO BP S.A.) nr: 47 1020 1026 0000 1202 0482 7483;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości .
3. W przypadku wnoszenia wadium w formie wskazanej w pkt 2.1) (w pieniądzu) terminem wniesienia wadium jest data i godzina uznania rachunku bankowego Zamawiającego (zaksięgowania wymaganej kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego).
4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji/ poręczenia, wskazanych w pkt 2.2) – 2.4), wymagane jest załączenie do oferty za pośrednictwem Platformy, o której mowa w pkt IV.1., oryginału dokumentu gwarancji/poręczenia w postaci elektronicznej, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia ze strony gwaranta/ poręczyciela, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia.
5. Dokumenty gwarancji/poręczenia, należy załączyć na Platformie, w osobnym pliku oznaczonym „Wadium”, zgodnie z Instrukcją korzystania z Platformy stanowiącą Załącznik nr 12 do SWZ.
6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej, albo w formie poręczenia, koniecznym jest, aby:
1) gwarancja/poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy pzp,
2) gwarancja/poręczenie obejmowała cały okres związania ofertą określony w SWZ, poczynając od dnia składania ofert,
3) gwarancja/poręczenie zawierały klauzulę o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego,
4) z treści gwarancji/poręczenia jednoznacznie wynikało zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium,
5) w treści gwarancji/poręczenia znalazła się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania oraz jednoznaczne wskazanie Polskiego Radia S.A. w Warszawie (adres: 00-977 Warszawa, al. Niepodległości 77/85), jako beneficjenta gwarancji/poręczenia,
6) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia poręczenie/gwarancja obejmowały swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (konsorcjum/ spółki cywilnej),
7) warunki gwarancji/poręczenia powinny umożliwiać Zamawiającemu dochodzenie roszczeń po upływie ważności gwarancji/ poręczenia, jeżeli zdarzenie uzasadniające zatrzymanie wadium miało miejsce przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt XVIII.1 SWZ, o ile żądanie zapłaty wadium zostanie złożone nie później niż w terminie 7 dni po upływie okresu obowiązywania gwarancji/poręczenia,
8) gwarancja/poręczenie nie zawierały klauzul o ich automatycznym i całkowitym wygaśnięciu w przypadku zwrócenia oryginału gwarancji/poręczenia w terminie ich ważności, bez konieczności uzyskania odrębnego oświadczenia Zamawiającego o zrzeczeniu się uprawnień wynikających z gwarancji/poręczenia.
7. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), w wymaganej wysokości, formie lub wniesienie w sposób nieprawidłowy skutkuje odrzuceniem oferty, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 14) ustawy pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Wykazując spełnienie warunków udziału, określonych w pkt X.1, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolności tych z nich, którzy wykonają czynności określone w przedmiocie zamówienia, do których zdolności wskazane w warunku są wymagane. Wykazując spełnienie warunku udziału określonego w pkt X.1.1), nie dopuszcza się by wykonawca wykazywał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał danego zakresu czynności.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, wskazanych w pkt IX.1 oraz wykazania spełnienia warunków udziału określonych w pkt X.1, wraz z ofertą, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z pkt XI.1.1), załącza do oferty wspólnej oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Złącznik nr 6 do SWZ i wytycznymi zawartymi w pkt XI.1.1) oraz złożone zgodnie z wytycznymi zawartymi w Załączniku nr 12 do SWZ. Oświadczenie potwierdza spełnienie przez wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zmówienia warunku udziału, w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnienie warunków udziału, określonych w pkt X.1.
4. W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w celu wykazania spełnienia warunków określonych w pkt X.1., polegają na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby (sytuacja określona w pkt X.3) wraz z ofertą zobowiązani są złożyć oświadczenie oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, wskazane w pkt XI.1.2).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z ofertą oświadczenie, z którego będzie wynikać, które elementy przedmiotu zamówienia (jaki zakres) będą wykonywać poszczególni wykonawcy.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wraz z ofertą składają dokumenty wymienione w pkt XI.2 – w celu tam określonym.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają również dokumenty wymienione w pkt XI.3 – w zakresie i sytuacjach tam określonych.
8. W przypadku, gdy najwyżej ocenioną będzie oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed wyborem tej oferty Zamawiający w terminie wskazanym w pkt XI.4, wezwie wykonawców do:
1) złożenia przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia wskazanego w pkt XI.4.1);
2) złożenia wykazów oraz dokumentów lub oświadczeń wskazanych w pkt XI.4.2) – XI.4.3);
Postanowienia pkt XI.5 – XI.7 mają zastosowanie.
9. Do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy pzp oraz postanowienia SWZ dotyczące wykonawców.
10. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie
przedmiotu umowy, wynagrodzenia należnego wykonawcy, terminu realizacji umowy, przedmiotu umowy powierzanego
podwykonawcom, zmiany zakresu przedmiotu umowy powierzonego podwykonawcom, klauzul dotyczących ochrony danych
osobowych wynikających z RODO lub innych przepisów oraz w zakresie zmiany granicznego terminu przekazania
Wykonawcy Trenu robót, o którym mowa w § 3 ust. 2 i zmiany limitu środków finansowych przeznaczonego na rok 2023.
Szczegóły dotyczące ww. zakresów zmian oraz okoliczności ich wprowadzenia zostały dookreślone i wskazane w § 23
projektowanych postanowień umowy stanowiących Załącznik nr 10 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-06-27 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Przetargowa Polskiego Radia S.A. dostępna pod adresem: https://polskieradio.logintrade.net.Platforma uniemożliwia złożenie oferty po upływie wyznaczonego terminu składania ofert. O terminie złożenia oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-06-27 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-07-26

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

I.
1. Każdy z Wykonawców ma możliwość udziału w wizji lokalnej w celu dokonania oględzin terenu budowy.
2. Osoby zainteresowane udziałem w wizji lokalnej zobowiązane są przesłać swoje dane kontaktowe poprzez Platformę, przy użyciu funkcjonalności „Zadaj pytanie”
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 czerwca 2023 roku.
3. Termin wizji ustala się na dzień 12 czerwca 2023 roku, godz. 11:00.
4. Zamawiający informuje, że wizje lokalne przeprowadzane będą w obowiązującym w Polskim Radiu S.A. na dzień wizji reżimie sanitarnym.
5. W przypadku wprowadzenia na obszarze na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej ograniczeń związanych z występowaniem choroby Covid – 19, Zamawiający będzie miał prawo do realizacji wizji indywidualnie dla każdego z wykonawców, a godziny wizji będą ustalane przez Zamawiającego, zgodnie z kolejnością zgłoszeń, począwszy od godz. 10:00. W przypadku wprowadzenia ww. ograniczeń i dużej ilości zgłoszeń oraz braku możliwości realizacji wizji lokalnych dla wszystkich zainteresowanych w dniu 12 czerwca 2023 roku, wizje będą wyznaczane również w kolejnych dniach, zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Informacje
o wyznaczonych datach i godzinach będą przekazywane poprzez Platformę, bezpośrednio do wykonawców, którzy zgłosili zainteresowanie udziałem w wizji.
6. Jednocześnie Zamawiający zaznacza, że osoby biorące udział w wizji lokalnej mogą zostać zobowiązane do złożenia w recepcji obiektu O-3 oświadczenia sporządzonego zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 11 do SWZ. W przypadku postawienia takiego wymogu, osoby, które nie złożą oświadczenia lub nie zastosują się do reżimu sanitarnego nie zostaną wpuszczone na teren obiektu O-3 Polskiego Radia S.A.
II.
1. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie do 17 miesięcy licząc od dnia wprowadzania na teren robót do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego, przy czym do tego terminu nie wlicza się terminu na dokonanie odbioru końcowego.
2. Termin wprowadzenia na teren robót nastąpi nie wcześniej niż 2 tygodnie od zawarcia umowy i nie później niż do 31 sierpnia 2023 roku.
3. Szczegóły dotyczące terminów wykonania robót zostały wskazane w § 3 Załącznika nr 10 do SWZ.
III.
Po zakończeniu postępowania, a przed zawarciem umowy, wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do:
1) przedłożenia dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
2) przedłożenia dokumentów potwierdzających posiadanie:
 ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej lub posiadanego mienia (OC);
 ubezpieczenia wszelkich ryzyk budowy i montażu (CAR/EAR).
IV.
1. Przed podpisaniem umowy wybrany wykonawca przekaże zamawiającemu informacje niezbędne do wpisania do treści umowy (np. imiona i nazwiska upoważnionych osób, które będą reprezentować wykonawcę przy podpisaniu umowy), wraz z przekazaniem niezbędnych pełnomocnictw, o ile będą konieczne.
2. Po zawarciu umowy, a przed wprowadzeniem na teren robót Wykonawca, zobowiązany będzie do przedłożenia kosztorysu – sporządzonego metodą kalkulacji szczegółowej w sposób opisany w pkt XV SWZ, na podstawie, których zostały przygotowane: Tabela wartości elementów scalonych oraz Zestawienie materiałów, stanowiące jego ofertę.
3. Kosztorys może zostać złożony w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, lub jako dokument elektroniczny opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, albo podpisem zaufanym, albo podpisem osobistym wykonawcy albo pełnomocnika wykonawcy.
4. Wraz z kosztorysem podpisanym Wykonawca przekaże także kosztorys w wersji edytowalnej. Preferowane są w formaty „ath” umożlwiające edycję w programie NORMA PRO. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy kosztorysem podpisanym, a kosztorysem edytowalnym, podstawą oceny będzie podpisany kosztorys ofertowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.