eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dobrzyniewo Duże › Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Dobrzyniewo Duże w latach 2024-2025

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-02-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Dobrzyniewo Duże w latach 2024-2025

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dobrzyniewo Duże

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659250

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dobrzyniewo Duże, ul.Białostocka, 25

1.5.2.) Miejscowość: Dobrzyniewo Duże

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-002

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 085 742 81 55

1.5.8.) Numer faksu: 085 719 71 47

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@dobrzyniewo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobrzyniewo.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/dobrzyniewo

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Dobrzyniewo Duże w latach 2024-2025

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78ce3d31-7d58-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00220830

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00004215/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Dobrzyniewo Duże w latach 2024-2025

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00480470

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Rir.271.46.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w tym powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Dobrzyniewo Duże w latach 2024-2025, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów, przesyłek niedoręczonych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 1640 ze zm.)
3.2. Szczegółowe wymagania zamawiającego dotyczące sposobu świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia zostały zawarte w Opisie Przedmiotu Zamówienia, zwanych dalej „OPZ”, który stanowi załącznik nr 1 do SWZ. Pozostałe warunki realizacji zamówienia regulują zapisy Projektu Umowy, który stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
3.3. Opis przedmiotu zamówienia według kodów i nazw określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV):
64100000-7 Usługi pocztowe i kurierskie
3.4. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte są w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
3.5. Przy realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca winien mieć na względzie, że podmioty publiczne będą miały obowiązek wysyłać i odbierać dokumenty z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń. Zaleca się koordynację w ramach współpracy, bowiem doręczenie elektroniczne może być powiązane albo z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego, świadczoną przez tzw. operatora wyznaczonego, z której korzystać będą podmioty publiczne oraz niektóre podmioty niepubliczne, albo z kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego, świadczoną przez prywatnych dostawców usług zaufania.
3.6. E-doręczenia uregulowane zostały przede wszystkich w dwóch aktach prawnych:
• w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 285) oraz aktach wykonawczych do przedmiotowej ustawy.
• w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (rozporządzenie eIDAS) (Dz. U. UE. L. z 2014 r. Nr 257, str. 73).

4.5.3.) Główny kod CPV: 64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Stosownie do treści przepisu art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Mając na względzie dotychczasowe orzecznictwo KIO, przesłanka dotycząca unieważnienia postępowania, opisana w art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp opiera się na trzech następujących okolicznościach, które w sytuacji łącznego wystąpienia skutkują zastosowaniem powyższego przepisu. Musi zatem wystąpić naruszenie przepisów regulujących udzielenie zamówienia, czyli wspominana wada postępowania, która ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenia zamówienia publicznego, jak również musi być niemożliwa do usunięcia. Wada postępowania musi także mieć charakter trwały i musi rzeczywiście wystąpić i powodować niemożliwość zawarcia ważnej umowy. Wyżej wskazane okoliczności występują w przedmiotowym postępowaniu, dlatego postępowanie to obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, co Zamawiający wykazuje poniżej. Odwołując się do powyższego należy zauważyć, iż w przedmiotowym postępowaniu, które zostało wszczęte w dniu 07.11.2023 r. opublikowany został Zał. nr 2 do SWZ - Formularz ofertowy, jak również Zał. nr 5 do SWZ - Formularz kalkulacji. Zamawiający w treści SWZ, w zakresie opisu przedmiotu zamówienia zawarł informację, iż przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w tym powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gminy Dobrzyniewo Duże w latach 2024-2025, w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów, przesyłek niedoręczonych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 1640 ze zm.). Następnie wskazał, iż szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte są w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Zał. nr 1 do SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym Zał. nr 4 do SWZ. W wyniku omyłki pisarskiej nie uwzględniono powyższych aspektów w pozostałych załącznikach, tj. Zał. nr 2 do SWZ - Formularz ofertowy, jak również Zał. nr 5 do SWZ - Formularz kalkulacji. Dopiero po ważnym otwarciu ofert, Zamawiający zwrócił również uwagę na fakt, że ilości określone w powyższych załącznikach w ramach zamówienia, są niezgodne ze stanem faktycznym i założeniami określonymi w SWZ. W takiej sytuacji realizacja zamówienia byłaby utrudniona i odbiegała od jego rzeczywistych potrzeb. Zaistniała omyłka pisarska skutkowała skalkulowaniem ceny oferty przez Wykonawcę jedynie w odniesieniu do wartości obejmujących jeden rok świadczenia przedmiotowej usługi, a nie jak zostało pierwotnie określone w treści SWZ, w zakresie opisu przedmiotu zamówienia - świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w tym powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Gm. Dobrzyniewo Duże w latach 2024-2025. KIO w orzeczeniu z dnia 2.03.2010 r., sygn. KIO/UZP 184/10 stwierdziła, iż nieporównywalność ofert w naturalny sposób wiąże się z naruszeniem uczciwej konkurencji, czym potwierdziła swoje wcześniejsze stanowisko wyrażone w orzeczeniach sygn. KIO/UZP 812/09 i 833/09. Ponad powyższe, zwrócić należy uwagę na sytuację w której znalazłby się Zamawiający, kontynuując postępowanie, gdyż zgodnie z duchem Pzp ugruntowanym w orzecznictwie KIO, poprawienie oczywistej omyłki nie może prowadzić do wytworzenia nowej treści oświadczenia woli (KIO z 17.1.2008 r., KIO/UZP 77/07), które by nastąpiło w gdyby Zamawiający kontynuował postępowanie i postanowił oceniać oferty (oferta w której nie została doliczona kalkulacja obejmująca rok 2025) (...) - Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania z dn. 20.11.2023 r.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 146582,90 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 146582,90

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.