eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ślesin › Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie



Ogłoszenie z dnia 2024-02-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚLESIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019310

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kleczewska, 15

1.5.2.) Miejscowość: Ślesin

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-561

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@slesin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.slesin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/866364

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cfd48637-9e5e-11ee-948d-82b0c04ef850

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00219782

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00063473/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00562214

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.2.11.TP.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1928402,03 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia stanowi realizacja zadania pn.: Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie
Zamówienie podzielone jest na 2 części:
1.1 Część I:
Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest rozbudowa i przebudowa budynku szkoły podstawowej w miejscowości Wąsosze Etap I, w celu dostosowania budynku do obowiązujących przepisów sanitarnych i przeciwpożarowych określonych z warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Zakres robót dotyczy części przewidzianej dla funkcjonowania oddziałów przedszkolnych i szkoły podstawowej. Wykonawca będzie realizował prace objęte Etapem I, które zostały uwzględnione w załączonych przedmiarach robót. Roboty należy wykonać zgodnie z projektem.

Opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określony został w dokumentacji projektowej, w przedmiarach robót dotyczących oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych

1.2 Wykonawca zobowiązany będzie:
UWAGA!
- W odniesieniu do Części I zamówienia Wykonawca będzie mógł rozpocząć prace dopiero w momencie uzyskania przez Gminę Ślesin pozwolenia na budowę. Zamawiający przewiduje uzyskanie pozwolenia na budowę w terminie do dnia 29.02.2024 r.
- tam gdzie nie ma zapisu, dla której części zapis ma zastosowanie, to dotyczy wszystkich części

1) bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej oraz niniejszej SWZ;
2) wykonywać prace z uwzględnieniem potrzeb dostępności dla osób niepełnosprawnych;
3) z uwagi na wykonywanie prac w trakcie roku szkolnego prowadzić prace w taki sposób by zapewnić bezpieczeństwo uczniów, nauczycieli oraz innych osób przebywających na terenie placówki oświatowej (dotyczy Części I);
4) do bieżącej współpracy z Dyrektorem Szkoły Podstawowej w Wąsoszach (dotyczy Części I);
5) zorganizować etapy prac w taki sposób aby możliwe było prowadzenie zajęć szkolnych oraz przeprowadzenie egzaminów (dotyczy Części I);
6) dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SWZ i dokumentacją projektową w terminie umownym;
7) niezwłocznie zgromadzić i/lub zawrzeć umowę na zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania, obejmujących w szczególności:
Część I:
a) stolarka okienna i drzwiowa,
b) materiały ścienne,
c) stal zbrojeniowa,
d) nadproża prefabrykowane,
e) materiały do termomodernizacji, w tym: styropian i wełna mineralna,
8) używać materiały i urządzenia do wybudowania:
a) oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymogami podstawowymi, albo
b) umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo
c) oznakowane znakiem budowlanym,
d) materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty;
e) wszystkie materiały stosowane przez wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.), a w szczególności art. 4 i art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2021 poz. 1213) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w STWiORB.
9) utrzymywać miejsca wykonywanych prac w stanie wolnym od przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady, śmieci, urządzenia, które nie są już potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia;
10) zorganizować oraz należycie zabezpieczyć miejsce wykonywanych prac budowlanych wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie oraz przed dostępem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności osób trzecich spowodowane swoim udziałem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia;
11) postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.);
12) przeprowadzać roboty budowlane i rozbiórkowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401);
13) usuwać natychmiastowo i skutecznie wszelkie szkody spowodowane przez Wykonawcę;
14) przed zgłoszeniem do odbioru wykonać z wynikiem pozytywnym wszelkie przewidziane przepisami prawa próby, odbiory i badania;
15) zakazuje się dokonywania dodatkowych ekspertyz i opinii bez zgody Zamawiającego, pod rygorem naliczenia kar umownych;
16) zgłaszać na piśmie gotowość do odbioru wykonanych prac wraz z potwierdzeniem tego wykonania przez inspektora nadzoru i uczestniczyć w ich odbiorze;
17) przed rozpoczęciem robót sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 z 2003 r., poz. 1126).

1.4. Wymagany minimalny okres gwarancji (dla Części I i II) w odniesieniu do przedmiotu zamówienia wynosi 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Okres gwarancji będzie punktowany w ramach kryterium oceny ofert.

1.5. Warunki płatności dla Części I i Części II:
1) Zamawiający przewiduje płatności z podziałem na rodzaj środków oraz wg poniższej kolejności:
a) środki finansowe Zamawiającego:
-wypłata jednorazowej zaliczki w wysokości 5% wynagrodzenia;
-wypłata pozostałej części wynagrodzenia Wykonawcy w jednej transzy po zakończeniu realizacji Inwestycji, do wysokości środków Zamawiającego przeznaczonych na realizację Inwestycji;
b) środki finansowe otrzymane w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych: wypłata wynagrodzenia Wykonawcy po zakończeniu realizacji Inwestycji.
2) Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr: 5 do SWZ;

1.6. Źródła finansowania:
1) środki własne Gminy Ślesin,
2) środki pozyskane w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 3PGR.

6. Termin wykonania zamówienia
Zamówienie należy zrealizować w terminie:
- Część I: 180 dni licząc od dnia ______________
* do umowy zostanie wprowadzony jeden z poniższych zapisów, w zależności od stanu faktycznego na dzień podpisania umowy:
- w przypadku braku prawomocnego pozwolenia na budowę na dzień zawarcia umowy pozostanie zapis:
uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę, lecz nie później niż do 30 września 2024 r.,
- w przypadku uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę przed podpisaniem umowy pozostanie zapis:
podpisania umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45262700-8 - Przebudowa budynków

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

4.5.5.) Wartość części: 1808902,91 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Montaż instalacji fotowoltaicznej na:
a) budynku szkoły podstawowej w Wąsoszach obejmujący:
- wykonanie dachowej konstrukcji wsporczej pod instalację fotowoltaiczną szt. 21,
- wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy minimalnej 10,26 kWp (panele fotowoltaiczne 18 szt. o mocy 570 Wp, urządzenia towarzyszące, inwerter, itp.),
- wykonanie instalacji odgromowej z wpięciem w istniejącą instalację na budynku,
- montaż systemu odłączania paneli w przypadku zagrożenia pożarowego,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej. Dokumentacja (instalacje o mocy 6,5 kWp i większe) musi być uzgodniona i podpisana przez Rzeczoznawcę PPoż.
b) budynku świetlicy wiejskiej w miejscowości Biskupie obejmujący:
- wykonanie dachowej konstrukcji wsporczej pod instalację fotowoltaiczną szt. 48,
- wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy minimalnej 13,68 kWp (panele fotowoltaiczne 24 szt. o mocy 570 Wp, urządzenia towarzyszące, inwerter, itp.),
- wykonanie instalacji odgromowej z wpięciem w istniejącą instalację na budynku,
- montaż systemu odłączania paneli w przypadku zagrożenia pożarowego,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej. Dokumentacja (instalacje o mocy 6,5 kWp i większe) musi być uzgodniona i podpisana przez Rzeczoznawcę P.Poż.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określony został w dokumentacji projektowej, w szczególności w przedmiarach robót dotyczących oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
1) bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót,
dokumentacji projektowej oraz SWZ;
2) wykonywać prace z uwzględnieniem potrzeb dostępności dla osób niepełnosprawnych;
3) dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SWZ i dokumentacją projektową w terminie umownym;
4) niezwłocznie zgromadzić i/lub zawrzeć umowę na zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania, obejmujących w szczególności:
a) panele fotowoltaiczne wraz z inwerterem,
tj. materiałów, które Wykonawca może zgromadzić na placu budowy lub własnym placu, jeszcze przed rozpoczęciem prac;
5) używać materiały i urządzenia do wybudowania:
a) oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymogami podstawowymi, albo
b) umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo
c) oznakowane znakiem budowlanym,
d) materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty;
e) wszystkie materiały stosowane przez wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.), a w szczególności art. 4 i art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2021 poz. 1213) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w STWiORB.
6) utrzymywać miejsca wykonywanych prac w stanie wolnym od przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady, śmieci, urządzenia, które nie są już potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia;
7) zorganizować oraz należycie zabezpieczyć miejsce wykonywanych prac budowlanych wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie oraz przed dostępem osób trzecich.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności osób trzecich spowodowane swoim udziałem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia;
8) postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas
realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.);
9) przeprowadzać roboty budowlane i rozbiórkowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401);
10) usuwać natychmiastowo i skutecznie wszelkie szkody spowodowane przez Wykonawcę;
11) przed zgłoszeniem do odbioru wykonać z wynikiem pozytywnym wszelkie przewidziane przepisami prawa próby, odbiory i badania;
12) zakazuje się dokonywania dodatkowych ekspertyz i opinii bez zgody Zamawiającego, pod rygorem naliczenia kar umownych;
13) zgłaszać na piśmie gotowość do odbioru wykonanych prac wraz z potwierdzeniem tego wykonania przez inspektora nadzoru i uczestniczyć w ich odbiorze;
14) przed rozpoczęciem robót sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 z 2003 r., poz. 1126).
1.4. Wymagany minimalny okres gwarancji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia wynosi 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Okres gwarancji będzie punktowany w ramach kryterium oceny ofert.
1.5. Warunki płatności
1) Zamawiający przewiduje płatności z podziałem na rodzaj środków oraz wg poniższej kolejności:
a) środki finansowe Zamawiającego:
- wypłata jednorazowej zaliczki w wysokości 5% wynagrodzenia;
- wypłata pozostałej części wynagrodzenia Wykonawcy w jednej transzy po zakończeniu realizacji Inwestycji, do wysokości środków Zamawiającego przeznaczonych na realizację Inwestycji;
b) środki finansowe otrzymane w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych:
wypłata wynagrodzenia Wykonawcy po zakończeniu realizacji Inwestycji.
2) Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr: 5 do SWZ;
1.6. Źródła finansowania:
1) środki własne Gminy Ślesin,
2) środki pozyskane w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 3PGR.
2. Rozwiązania równoważne
1) Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 16 i 99 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych
Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.
2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej jest obowiązany wykazać w składanej ofercie, że oferowane przez niego materiały, urządzenia techniczne i
elementy wyposażenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – załącznik nr 4. Zamawiający wymagać będzie złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających parametry tych materiałów i urządzeń. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów i urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca.
3) Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji oraz
dostosowanych pod względem rodzaju do przyjętych w projekcie rozwiązań funkcjonalnych i konstrukcyjnych.
6. Termin wykonania zamówienia
Wymagany maksymalny termin wykonania przedmiotu umowy wynosi 152 dni licząc od dnia podpisania umowy. Termin wykonania zamówienia będzie punktowany w ramach kryterium oceny ofert.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

4.5.5.) Wartość części: 119499,12 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

1) W niniejszym postępowaniu do terminu składania ofert tj. 26.01.2024 r. godz. 09:35 wpłynęło łącznie 9 ofert, w tym:
a) na realizację Części I - Przebudowa Szkoły w miejscowości Wąsosze w ramach zadania pn.: Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie. Dane złożonych ofert:
- MRW INSTALACJE MARCIN WICHER, Harcerska 12, 62-300 Września, cena oferty: 4.068.398,68 zł brutto,
- Anbud Firma Budowlana A. Kuźma Andrzej Kuźma, ul. Różana 5, 62-420 Strzałkowo, cena oferty: 3.579.864,74 zł brutto,
- „Arkada” Zakład Usług Remontowo-Budowlanych Krzysztof Winter, ul. Niepodległości 43, 62-310 Pyzdry, cena oferty: 4.478.388,26 zł brutto;
b) na realizację Części II - Montaż instalacji fotowoltaicznej na budynkach w m. Biskupie i Wąsosze w ramach zadania pn.: Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie. Dane złożonych ofert:
- EL-MAR, Różana 1, 62-590 Kawnice, cena oferty: 88.000,00 zł brutto,
- Ochotnicza Straż Pożarna w Ślesinie, ul. Powstańców Wielkopolskich 34 62-561 Ślesin, cena oferty: 99.495,95 zł brutto,
- ASTRALHOME SP. Z O.O., ul. Trzy Lipy 3, 80-172 Gdańsk, cena oferty: 80.187,34 zł brutto,
- SOLARIKA SP. Z O.O. SP. K., ul. Wiśniowa 15, 62-052 Komorniki, cena oferty: 90.077,82 zł brutto,
- GeoEnergia Tomasz Dębicki, ul. Wrzesińska 27, 62-307 Borzykowo, cena oferty: 101.874,95 zł brutto,
- MRW INSTALACJE MARCIN WICHER, Harcerska 12, 62-300 Września, cena oferty: 99.303,03 zł brutto,
- FEBE SP. Z O.O., ul. Legnicka 57W/17, 54-203 Wrocław, cena oferty: 98.660,00 zł brutto,
- Anbud Firma Budowlana A. Kuźma Andrzej Kuźma, ul. Różana 5, 62-420 Strzałkowo, cena oferty: 149.154,60 zł brutto,
- „Arkada” Zakład Usług Remontowo-Budowlanych Krzysztof Winter, ul. Niepodległości 43, 62-310 Pyzdry, cena oferty: 114.454,66 zł brutto,
2) Zamawiający zgodnie z art. 222 ust 4 ustawy Pzp, przed otwarciem ofert udostępnił
na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynoszącą 2.875.000,00 zł (brutto), w tym:
- Na realizację Części I: 2.731.250,00 zł,
- Na realizację Części II: 143.750,00 zł.
3) Złożone w niniejszym postepowaniu oferty na realizację Części I przedmiotu zamówienia znacznie przewyższają kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Ponadto zamawiający nie ma możliwości jej zwiększenia do kwoty zaoferowanej przez Wykonawców. Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia w zakresie części I na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.
4) Zgodnie z zapisami w dokumentacji postępowania Inwestycja miała być dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 3PGR. Wnioskowany do dofinansowani zakres inwestycji został zaakceptowany promesą wstępną. Aby Zamawiający mógł otrzymać ostateczną promesę, potwierdzającą otrzymanie dofinansowania Zamawiający zobowiązany był między innymi do przeprowadzenia procedury przetargowej zgodnie z zapisami regulaminu, uchwał i wstępnej promesy. Z powyższych dokumentów oraz interpretacji BGK wynika, iż Zamawiający zobowiązany był do przeprowadzenia ostatecznego postępowania w ramach którego do realizacji Inwestycji objętej zakresem z wniosku o zmianę inwestycji i promesy wstępnej (dla Części I i II) Wykonawca musiał zostać wyłoniony w terminie nie dłuższym niż 9 miesięcy od dnia udostępnienia Wnioskodawcy Wstępnej Promesy. Dla ponownego głoszenia postępowania na realizację Części I - Przebudowa Szkoły w miejscowości Wąsosze w ramach zadania pn.: Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie, termin już upłynął.
5) Biorąc powyższe pod uwagę, zgodnie z zapisami Rozdziału I Podrozdziału 15 ust. 2 SWZ, Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia w zakresie części I i II na podstawie art. 310 ustawy Pzp.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
1) W niniejszym postępowaniu do terminu składania ofert tj. 26.01.2024 r. godz. 09:35 wpłynęło łącznie 9 ofert, w tym:
a) na realizację Części I - Przebudowa Szkoły w miejscowości Wąsosze w ramach zadania pn.: Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie. Dane złożonych ofert:
- MRW INSTALACJE MARCIN WICHER, Harcerska 12, 62-300 Września, cena oferty: 4.068.398,68 zł brutto,
- Anbud Firma Budowlana A. Kuźma Andrzej Kuźma, ul. Różana 5, 62-420 Strzałkowo, cena oferty: 3.579.864,74 zł brutto,
- „Arkada” Zakład Usług Remontowo-Budowlanych Krzysztof Winter, ul. Niepodległości 43, 62-310 Pyzdry, cena oferty: 4.478.388,26 zł brutto;
b) na realizację Części II - Montaż instalacji fotowoltaicznej na budynkach w m. Biskupie i Wąsosze w ramach zadania pn.: Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie. Dane złożonych ofert:
- EL-MAR, Różana 1, 62-590 Kawnice, cena oferty: 88.000,00 zł brutto,
- Ochotnicza Straż Pożarna w Ślesinie, ul. Powstańców Wielkopolskich 34 62-561 Ślesin, cena oferty: 99.495,95 zł brutto,
- ASTRALHOME SP. Z O.O., ul. Trzy Lipy 3, 80-172 Gdańsk, cena oferty: 80.187,34 zł brutto,
- SOLARIKA SP. Z O.O. SP. K., ul. Wiśniowa 15, 62-052 Komorniki, cena oferty: 90.077,82 zł brutto,
- GeoEnergia Tomasz Dębicki, ul. Wrzesińska 27, 62-307 Borzykowo, cena oferty: 101.874,95 zł brutto,
- MRW INSTALACJE MARCIN WICHER, Harcerska 12, 62-300 Września, cena oferty: 99.303,03 zł brutto,
- FEBE SP. Z O.O., ul. Legnicka 57W/17, 54-203 Wrocław, cena oferty: 98.660,00 zł brutto,
- Anbud Firma Budowlana A. Kuźma Andrzej Kuźma, ul. Różana 5, 62-420 Strzałkowo, cena oferty: 149.154,60 zł brutto,
- „Arkada” Zakład Usług Remontowo-Budowlanych Krzysztof Winter, ul. Niepodległości 43, 62-310 Pyzdry, cena oferty: 114.454,66 zł brutto,
2) Zamawiający zgodnie z art. 222 ust 4 ustawy Pzp, przed otwarciem ofert udostępnił
na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynoszącą 2.875.000,00 zł (brutto), w tym:
- Na realizację Części I: 2.731.250,00 zł,
- Na realizację Części II: 143.750,00 zł.
3) Złożone w niniejszym postepowaniu oferty na realizację Części I przedmiotu zamówienia znacznie przewyższają kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Ponadto zamawiający nie ma możliwości jej zwiększenia do kwoty zaoferowanej przez Wykonawców. Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia w zakresie części I na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.
4) Zgodnie z zapisami w dokumentacji postępowania Inwestycja miała być dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 3PGR. Wnioskowany do dofinansowani zakres inwestycji został zaakceptowany promesą wstępną. Aby Zamawiający mógł otrzymać ostateczną promesę, potwierdzającą otrzymanie dofinansowania Zamawiający zobowiązany był między innymi do przeprowadzenia procedury przetargowej zgodnie z zapisami regulaminu, uchwał i wstępnej promesy. Z powyższych dokumentów oraz interpretacji BGK wynika, iż Zamawiający zobowiązany był do przeprowadzenia ostatecznego postępowania w ramach którego do realizacji Inwestycji objętej zakresem z wniosku o zmianę inwestycji i promesy wstępnej (dla Części I i II) Wykonawca musiał zostać wyłoniony w terminie nie dłuższym niż 9 miesięcy od dnia udostępnienia Wnioskodawcy Wstępnej Promesy. Dla ponownego głoszenia postępowania na realizację Części I - Przebudowa Szkoły w miejscowości Wąsosze w ramach zadania pn.: Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze i Biskupie, termin już upłynął.
5) Biorąc powyższe pod uwagę, zgodnie z zapisami Rozdziału I Podrozdziału 15 ust. 2 SWZ, Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia w zakresie części I i II na podstawie art. 310 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.