eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubin › Dostawa (zakup) energii elektrycznej dla odbiorców Gminy Lubin w 2023 roku.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-05-16

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa (zakup) energii elektrycznej dla odbiorców Gminy Lubin w 2023 roku.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LUBIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647541

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Księcia Ludwika I 3

1.5.2.) Miejscowość: Lubin

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-300

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.7.) Numer telefonu: 768403100

1.5.8.) Numer faksu: 768403140

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ug.lubin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.lubin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/ug_lubin

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa (zakup) energii elektrycznej dla odbiorców Gminy Lubin w 2023 roku.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3a40a746-919a-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00218263

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00023026

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 – z późn. zmianami) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Szczegółowe uzasadnienie zawarto w informacjach dodatkowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OR.271.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 185850,01 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa (zakup) energii elektrycznej dla odbiorców Gminy Lubin w 2023 roku.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 185850,01 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 185850,01 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 185850,01 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TAURON Sprzedaż sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6762337735

7.3.3) Ulica: ul. Łagiewnicka 60

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 30-417

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 185850,01 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Termin realizacji: 01.01.2023-31.12.2023.
W ramach przedmiotowego postępowania z dostawcą rezerwowym, zostało zawartych 29 umów, na łączną kwotę 185 850,01 zł brutto. Umowy były zawierane w okresie od 20.12.2022 do 28.12.2022 r.
Na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy
zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty m.in. w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną.
Z dniem 31.12.2022r. przestała obowiązywać umowa szczegółowa dot. dostawy energii elektrycznej (odbiorcy
końcowi energii elektrycznej) -Dostawa energii na potrzeby grupy zakupowej utworzonej na podstawie Porozumienia w
zakresie wspólnego przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia publicznego.
Z aktualnego stanu prawnego wynika, że na podstawie Porozumienia nr IN-K.272.2.8.1.2022 z 16.05.2022r. Gmina Wiejska
Lubin wzięła udział we wspólnym postępowaniu przetargowym, którego przedmiotem było wyłonienie dostawcy
(sprzedawcy) energii elektrycznej od dnia 1 stycznia 2023r. do dnia 31.12.2023 dla potrzeb punktów poboru energii
elektrycznej (PPE), organizowanym przez Gminę Miejską Lubin.
W dniu 11.10.2022r. postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Dostawa energii elenktycznej dla potrzeb
odbiorców końcowych energii elektrycznej zrzeszonych w ramach grupy zakupowej utworzonej na podstawie pełnomocnictw
udzielonych Gminie Miejskiej Lubin, zostało unieważnione, ponieważ nie złożono żadnej oferty.
Następnie na podstawie Pełnomocnictwa z dnia 03.11.2022r. Gmina Lubin zgłosiła udział we wspólnym przeprowadzeniu
negocjacji z dotychczasowy dostawcą energii elektrycznej, tj. Energa – Obrót S.A. z s. w Gdańsku. Energa – Obrót nie
przystąpiła, w wyznaczonym przez Gminę Miejską Lubin terminie, do negocjacji.
W związku z zaistniałą sytuacją, Gmina pismem z dnia 27.12.2022r poinformowała Operatora Systemu Dystrybucyjnego -
Tauron Dystrybucja S.A., że dotychczas obowiązująca umowa na dostawę energii elektrycznej zawarta z Energa – Obrót
S.A. z s. w Gdańsku wygasa z dniem 31 grudnia 2022 r. oraz że nie będzie kontynuowana, ani też nie została zawarta
kolejna umowa z żadnym innym dostawcą energii elektrycznej. Jednoczenie Gmina zwróciła się do TAURON Sprzedaż GZE
Sp. z o.o. tj. rezerwowego sprzedawcy energii elektrycznej, wskazanego w treści pełnomocnictwa do przeprowadzenia
procesu zmiany sprzedawcy, udzielonego Energa – Obrót S.A. z s. w Gdańsku o przygotowanie umów na tzw. rezerwową
sprzedaż energii elektrycznej.
Posiadanie umów ze sprzedawcą energii elektrycznej było konieczne do złożenia Oświadczenia składanego przez
odbiorców uprawnionych, o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. b-e ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach
nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w
2023 rok.
W odpowiedzi na powyższe Tauron Dystrybucja poinformował Gminę, że zawarł dla Gminy Lubin
Umowę rezerwową sprzedaży energii elektrycznej ze Sprzedawcą rezerwowym.
W związku z powyższym, mamy do czynienia z wyjątkową sytuacją gdy zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia,
która nie wynikała z przyczyn leżących po stronie zamawiającego i której nie mógł on przewidzieć, a nie można zachować
terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.