eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grudziądz › Wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu Powiatu Grudziądzkiego w okresie 3 lat

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-06-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu Powiatu Grudziądzkiego w okresie 3 lat

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Grudziądzki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118610

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Małomłyńska 1

1.5.2.) Miejscowość: Grudziądz

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-300

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.5.7.) Numer telefonu: 56 45 14 400

1.5.8.) Numer faksu: 56 45 14 401

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@powiatgrudziadzki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: powiatgrudziadzki.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.bip.powiatgrudziadzki.pl oraz httpsov.pl://miniportal.uzp.g

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Wykonywanie zadań publicznych o charakterze ponadgminnym

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu Powiatu Grudziądzkiego w okresie 3 lat

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a694c128-d39f-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00201242

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021149/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu Powiatu Grudziądzkiego w okresie 3 lat

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00159032/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RZ.272.1.1.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 307500,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu Powiatu Grudziądzkiego w okresie 3 lat, tj. od 01.10.2022 r. do 30.09.2025 r., jego jednostek organizacyjnych oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego tj. organu administracji rządowej wchodzącego w skład zespolonej administracji powiatowej w pełnym zakresie wynikającym z ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305 z późn. zm.), wykaz jednostek zawiera załącznik nr 7 do swz.
Zamówienie obejmuje:
1) Prowadzenie bankowej obsługi budżetu Powiatu Grudziądzkiego i jednostek organizacyjnych oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego (otwarcie
i obsługa podstawowych i pomocniczych rachunków bankowych).
2) Prowadzenie obsługi płatności za pomocą kasy automatycznej w budynku Starostwa Powiatowego:
- realizacja wpłat dokonywanych gotówką przez osoby fizyczne i prawne na rzecz Powiatu z tytułu dochodów realizowanych przez Powiat za pomocą kasy automatycznej – opłatomatu, zapewnionej przez bank,
- kasa automatyczna zostanie zainstalowana przez bank w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu,
- dokonywanie wpłat gotówką będzie możliwe w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Zamawiającego,
- urządzenie musi posiadać następującą funkcjonalność: zapewnić księgowanie w czasie rzeczywistym na rachunku bankowym przypisanym do danego typu opłaty w przypadku jej uiszczania gotówką, zapewnić możliwość manualnego wprowadzenia rodzaju oraz wysokość dokonywanej wpłaty, drukować potwierdzenie uiszczenia opłaty z danymi wpłacającego (imię i nazwisko w przypadku osób fizycznych oraz nazwa w przypadku podmiotów gospodarczych) oraz kwotą i rodzajem uiszczonej opłaty,
- bank zapewni stały dostęp w kasie automatycznej środków finansowych na wypłatę reszty dla wpłacającego zarówno w banknotach i w monetach oraz papieru do wydruku potwierdzeń wpłat,
- bank zapewni techniczną obsługę i uruchomienie kasy automatycznej, niezbędną konserwację i serwis urządzenia,
- bank zapewni reagowanie na błędy, usterki i awarie występujące w trakcie eksploatacji kasy automatycznej w terminie nie dłuższym niż 2 godziny od momentu przekazania przez Zamawiającego zgłoszenia,
- bank zapewni dostarczanie materiałów eksploatacyjnych do wydruku potwierdzeń wpłat dla każdego urządzenia w całym okresie realizacji zamówienia,
- bank zapewni wprowadzanie zmian w wydrukach potwierdzenia wpłat w zakresie prezentacji danych przetwarzania w oprogramowaniu kasy automatycznej,
- bank wykona test poprawności działania kasy automatycznej, pozytywny wynik testu stanowi warunek podpisania protokołu odbioru i przyjęcia danego urządzenia do eksploatacji przez Zamawiającego,
- bank zapewni szkolenie pracowników urzędu w zakresie obsługi kasy automatycznej,
- bank opracuje i przekaże Zamawiającemu, najpóźniej w terminie 5 dni roboczych od podpisania Umowy, szczegółową procedurę postępowania i wzajemnego informowania
w przypadku podejrzenia lub wykrycia przestępstw dotyczących zgromadzonej gotówki,
- bank zobowiązany jest do ubezpieczenia urządzenia od zdarzeń losowych.
3) Zapewnienie elektronicznego systemu obsługi bankowej.
4) Zainstalowanie usługi bankowości elektronicznej w Starostwie Powiatowym oraz w jednostkach organizacyjnych powiatu grudziądzkiego (Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Łasinie, Placówka Opiekuńczo - Wychowawcza w Wydrznie
Nr 1, Placówka Opiekuńczo - Wychowawcza w Wydrznie Nr 2, Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Białochowie Nr 3, Powiatowy Zarząd Dróg w Grudziądzu, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Centrum Obsługi Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych) oraz w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego tj. organu administracji rządowej wchodzącego w skład zespolonej administracji powiatowej,
czyli łącznie na dziewięciu stanowiskach komputerowych.
5) Zapewnienie realizacji przelewów/dyspozycji złożonych w tym samym dniu.
6) Na wniosek Zamawiającego - uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym w każdym roku budżetowym obowiązywania umowy (limit zadłużenia w rachunku bieżącym w każdym roku budżetowym do kwoty 1.000.000,00 zł) na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego, do wysokości określonej w każdym roku przez Radę Powiatu w uchwale budżetowej.
Szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa, przy czym:
- każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował zmniejszenie salda kredytu,
- od uruchamianego kredytu nie będą pobierane żadne prowizje i opłaty,
- wykonawca nie będzie pobierał prowizji i odsetek od niewykorzystanej części kredytu,
- kredyt powinien zostać postawiony do dyspozycji w ciągu pięciu dni od daty złożenia wniosku o kredyt w rachunku bieżącym,
- zamawiający płaci odsetki od rzeczywistego zadłużenia,
- kredyt oprocentowany będzie wg stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego kolejny miesięczny okres odsetkowy, powiększonej o marżę Wykonawcy w wysokości określonej w złożonej ofercie, która będzie stała w okresie obowiązywania zamówienia,
- odsetki od wykorzystywanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, przy czym pierwszy okres rozpoczyna się od dnia postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego, kolejne okresy liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym dzień całkowitej spłaty kredytu,
- zmiana stawek bazowych nie wymaga odrębnego zawiadamiania Zamawiającego.
7) Lokowanie wolnych środków na rachunku Powiatu na lokacie typu „Overnight”. Środki pieniężne na rachunku Powiatu typu „Overnight” podlegają oprocentowaniu, które oparte będzie na sumie zmiennej stopy procentowej WIBID 1M z ostatniego dnia miesiąca i marży niezmiennej przez cały okres obowiązywania umowy. Lokata powinna być tworzona wg stanu (salda) środków, nie wcześniej jak po terminie ostatniej sesji przychodzącej, obowiązującej w banku. Likwidacja lokaty nastąpi w dniu następnym z jednoczesną kapitalizacją odsetek na rachunku lokaty i przeksięgowaniem środków na rachunek wskazany przez Zamawiającego.
8) Zamawiający zastrzega sobie swobodę lokowania wolnych środków w innych bankach, zgodnie z art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.).
9) Oprocentowanie środków na rachunkach budżetu Powiatu i jego jednostek organizacyjnych oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w stosunku rocznym będzie oparte na zmiennej stawce WIBID 1M minus marża niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy. Odsetki będą naliczane w okresach miesięcznych w ostatnim dniu roboczym. Zmiana wysokości oprocentowania będzie dokonywana
w okresach miesięcznych w pierwszym dniu rozpoczynającym okres obrachunkowy w oparciu o stawkę WIBID 1M według notowań z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc bieżący za który naliczane są odsetki. Okresem obrachunkowym jest miesiąc kalendarzowy. Marża banku pozostanie niezmienna
w całym okresie obowiązywania umowy.
10) Możliwość otwierania w trakcie umowy rachunków pomocniczych dla Powiatu Grudziądzkiego i jego jednostek organizacyjnych oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
11) Szacunkowa wartość wpłat gotówkowych do automatycznej kasy z tytułu należności przypadających Zamawiającemu (np. opłaty komunikacyjne, opłaty za czynności geodezyjne, opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów, najem lokali mieszkalnych i inne) w formie gotówkowej wynosi 1.300.000,00 zł w ciągu jednego roku, tj. 3.900.000,00 zł w ciągu trzech lat trwania umowy.
12) Z tytułu zapewnienia kasy automatycznej, jej obsługi i obsługi bankowej (Cena C1) Zamawiający będzie płacił ryczałt. Płatność dokonywana będzie w miesięcznych równych kwotach w terminie 14 dni od dnia otrzymania faktury.
13) Bank z tytułu zapewnienia kasy automatycznej, jej obsługi i obsługi bankowej nie będzie pobierał żadnych innych opłat i prowizji.
14) Przechowywanie depozytu w postaci dysków zawierających dane gromadzone przez Zamawiającego (między innymi kopie danych geodezyjnych i kartograficznych oraz kopie baz finansowych), składowane poza budynkiem Starostwa Powiatowego w Grudziądzu przez Wykonawcę. Depozyt będzie znajdował się w zamkniętej i opieczętowanej bezpiecznej kopercie. Wymiana depozytu tj. odbiór depozytu znajdującego się w banku i złożenie następnego będzie odbywało się w raz w tygodniu, tj. przy odbiorze przez Wykonawcę gotówki z kasy automatycznej.
15) System elektronicznej obsługi rachunków bankowych musi spełniać wymogi bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych (RODO).
Rozwiązania równoważne - Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66112000-8 - Usługi depozytowe

66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

30144400-4 - Automaty do pobierania opłat

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy pzp ponieważ do dnia terminu składania ofert tj. 27 maja 2022 r. nie wpłynęła żadna oferta.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.