eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgierz › Koszenie traw w pasach drogowych dróg gminnych , dróg wewnętrznych, działkach miejskich i rowach na terenie Gminy Miasto Zgierz



Ogłoszenie z dnia 2022-06-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Koszenie traw w pasach drogowych dróg gminnych , dróg wewnętrznych, działkach miejskich i rowach na terenie Gminy Miasto Zgierz

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Zgierz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057721

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Jana Pawła II 16

1.5.2.) Miejscowość: Zgierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umz.zgierz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.zgierz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/umz.zgierz/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Koszenie traw w pasach drogowych dróg gminnych , dróg wewnętrznych, działkach miejskich i rowach na terenie Gminy Miasto Zgierz

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-619f08f2-c49b-11ec-b879-9a86e5ac3946

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00188941

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00067291/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Koszenie traw w pasach drogowych dróg gminnych wewnętrznych, działkach miejskich i rowach na terenie miasta Zgierza.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00135353/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZM.271.14.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 303700 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja prac związanych z koszeniem trawników w pasach drogowych dróg gminnych, dróg wewnętrznych, działkach miejskich i rowach na terenie Gminy Miasto Zgierz na terenach określonych w :
1) w wykazie terenów do wykaszania - drogi gminne, rowy- załącznik nr 1,
2) w wykazie terenów do wykaszania - działki miejskie - załącznik nr 2,
Koszenie trawników ma być realizowane z grabieniem i wywozem skoszonej trawy.
Koszenie trawników powinno być wykonane przy użyciu sprzętu mechanicznego, dostosowanego do lokalnych warunków terenowych, stanu technicznego, trawnika i istniejących obsadzeń( zadrzewień). Podczas koszenia w obrębie drzew i krzewów należy ze szczególną ostrożnością
kierować sprzętem w taki sposób, by nie spowodować uszkodzeń opalikowania, uszkodzeń pni drzew, koron drzew oraz krzewów. Każdorazowe zniszczenie pni drzew skutkować będzie koniecznością
wykonania przez Wykonawcę obsadzeń rekompensujących - zamiennych o parametrach tożsamych z parametrami drzewa uszkodzonego. To samo dotyczy palików. W przypadku krzewów wymiana roślin na nowe wymagana będzie przy uszkodzeniu 25 % korony krzewu. W przypadku zniszczenia
trawników na skutek zbyt krótkiego przycięcia trawy, konieczne jest odtworzenia całej zniszczonej połaci trawnika poprzez wysiew nasion mieszanki traw po uprzednim spulchnieniu podłoża oraz jego
wertykulacji. Połacie odtworzonego trawnika oraz ponownie posadzone rośliny wymagają jednorocznej pielęgnacji na koszt Wykonawcy, który dopuści do zniszczeń. Koszenie należy wykonać maksymalnie nisko, optymalna wysokość trawy po skoszeniu powinna wynosić 5 cm. Nie wolno doprowadzić do wykoszenia na wysokość mniejszą niż podane 5 cm,
ponieważ prowadzić to będzie do obumarcia trawnika. Koszenie należy wykonać w taki sposób,aby powierzchnia całej połaci była równej wysokości. Czas od rozpoczęcia koszenia trawnika na konkretnym odcinku ułicy do jego zakończenia powinien być maksymalnie skrócony tj. dokoszenie
drobnych fragmentów, które nie mogą być skoszone inaczej niż ręcznie musi być wykonane natychmiast po przejeździe sprzętu, nie później niż w ciągu 24 godzin od zakończenia koszenia konkretnej połaci trawnika, natomiast wygrabianie i wywóz pokosu z terenu skoszonego nie później niż w ciągu 48 godzin. Wymagane jest na tyle staranne wykoszenie, by po zakończeniu prac nie były widoczne granice poszczególnych przejazdów sprzętu (w postaci wąskich pasów z wyrośniętymi roślinami). Zaleganie pokosu oraz nie wykoszenie i pozostawienie fragmentów nie dokoszonych jest
niedopuszczalne powyżej określonego czasu. W przypadku stwierdzenia zaśmiecenia terenu, przed przystąpieniem do prac. Wykonawca zobowiązany jest zebrać zanieczyszczenia. Niedopuszczalne jest koszenie terenu, na którym występują śmieci i rozdrabnianie ich podczas koszenia prowadzące do
dodatkowego zaśmiecania terenu. W przypadku koszenia trawników w sąsiedztwie dróg jezdnych, skoszona trawa, która znajduje się na
powierzchni jezdni, krawężników, opasek lub korytek ściekowych, musi być na bieżąco, niezwłocznie z nich usuwana. Niezależnie od tego, czy koszenie trawników połączone jest z wygrabieniem skoszonej trawy czy nie,
Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu koszenia w danym dniu, usunąć pokos z sąsiednich nawierzchni i ich obrzeży, przejść dla pieszych oraz elementów małej architektury ( np. ławek ,koszy). Zebranej w pryzmy trawy bezwzględnie nie należy pozostawiać na trawnikach na okres dni wolnych
od pracy f weekendy, święta ). Koszenie rowów odwadniających obejmuje koszenie traw i odkrzaczenie skarp rowów na całej wysokości oraz korony rowów pasem szerokości 1,0 m z zebraniem skoszonych roślin oraz
odsłoniętych zanieczyszczeń wraz z ich wywozem.
UWAGA: Wykaszarki (kosiarki żyłkowe) mogą być stosowane sporadycznie, tylko w miejscach uniemożliwiających użycie innych kosiarek mechanicznych. W rejonie Osiedli Stare Miasto, Nowe Miasto, Przybyłów, Rudunki koszenie powinno być wykonywane przede wszystkim przy użyciu kosiarek samojezdnych, a w pasach drogowych z wykorzystaniem kosiarek samozbierających. Wykonawca rozpocznie wykonywanie danego zlecenia, nie później niż w terminie dwóch dni od daty otrzymania pisemnego zlecenia z terminem nie dłuższym niż 10 dni. Zlecenie zostanie wysłane przez Zamawiającego na podany adres e-mail lub fax Wykonawcy,
a wykonawca winien niezwłocznie potwierdzić fakt jego otrzymania ( e-mail, fax). Zamawiający zastrzega sobie prawo wydania zleceń na wszystkie zadania jednocześnie. Jednostką miary jest lm2 powierzchni objętej koszeniem; Cena jednostkowa: za jednorazowe skoszenie trawnika o powierzchni lm 2, niezależnie od stopnia nachylenia i jego zagospodarowania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia koszenia interwencyjnego terenów niewymienionych w załączniku nr 1 i 2.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia koszenia interwencyjnego terenów niewymienionych w załączniku nr 1 i 2. Standard koszenia terenów zieleni:
Koszenie obejmuje zarówno tereny zieleni z założonymi trawnikami, jak również tereny nie urządzone. W zakres zadania wchodzi koszenie trawy, chwastów, wykoszenie samosiewów, a także każdorazowe wygrabienie i wywiezienie pokosu z całej powierzchni. Koszenie musi być wykonywane w maksymalnym zakresie przy zastosowaniu kosiarek mechanicznych nierotacyjnych z mieleniem pokosu lub jego pochłanianiem, a tylko dla koszenia małych powierzchni i skarp oraz koszenia wykańczającego dopuszcza się stosowanie kosiarek rotacyjnych prowadzonych ręcznie oraz
wykaszarek. Dobór sprzętu musi uwzględniać specyfikę pracy w pasie drogowym - rozdrobnienie powierzchni, ruch uliczny, obsadzenia drzewami i krzewami, znaki drogowe i inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Ze względu na ryzyko zagęszczania gruntu wokół drzew i krzewów, należy
dobierać sprzęt w taki sposób by nacisk na osie był maksymalnie ograniczony.
Wykonawca ma obowiązek prowadzić roboty przy nieprzerwanym ruchu ulicznym z odpowiednim oznakowaniem, zabezpieczeniem miejsca prowadzenia robót i zapewnieniem bezpieczeństwa ruchu
na czas prowadzenia robót - zgodnie z przepisami o ruchu drogowym , przepisami BHP w sposób ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu. Ewentualne zabrudzenie jezdni, chodników, ścieżek rowerowych opasek przyjezdniowych pokosem musi być usunięte niezwłocznie, najpóźniej na koniec dnia pracy. Wykonawca ma obowiązek przygotowania terenu przed rozpoczęciem prac, tak aby usługa przebiegała w sposób bezkolizyjny dla ludzi i sprzętu. Za prawidłowe zabezpieczenie prac oraz skutki dla osób je wykonujących oraz uczestników ruchu drogowego całkowitą odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
Usuwanie odpadów wielkogabarytowych kolidujących z koszeniem terenów zielonych:
Usunięcie odpadów wielkogabarytowych powinno być zrealizowane wyłącznie w przypadku kolizji z pracami polegającymi na koszeniu. W zakres zadania wchodzi zebranie opisanych odpadów oraz ich zagospodarowanie tj. transport i przyjęcie do miejsca ich utylizacji.
Ogólne warunki realizacji zamówienia:
Okres realizacji zamówienia od dnia podpisania umowy na okres 6 miesięcy.
Podstawą rozliczenia przedmiotowych robót będzie rzeczywiste wykonanie rzeczowo - ilościowe przyjęte protokołem odbiorczym robót przez Zamawiającego. Protokół winien zawierać obmiary robót z potwierdzeniem: ilości robót, terminu wykonania, miejsca realizacji i należytego ich wykonania.
Terminy koszenia traw będą wyznaczane/ zlecane przez Zamawiającego w zależności od porostu trawy. Załączniki:
- Wykaz terenów do wykaszania
- Wykaz terenów do wykaszania - drogi gminne, rowy Załącznik Nr 1
- działki miejskie - Załącznik Nr 2
UWAGA:
W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane w opisie przedmiotu zamówienia czynności.
Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
Zamawiający wymaga w zakresie realizacji zamówienia zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane niżej czynności:
- koszenie, obsługa kosiarek

4.5.3.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77312000-0 - Usługi usuwania chwastów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 257290,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 261600,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 257290,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zieleń-Pawlak sp.j.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 470768866

7.3.3) Ulica: ul. Zbiorcza 2a

7.3.4) Miejscowość: Łódź

7.3.5) Kod pocztowy: 92-332

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 257290 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.