eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zamość › Rewitalizacja Starej Bramy Lwowskiej w Zamościu - Etap I



Ogłoszenie z dnia 2022-05-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rewitalizacja Starej Bramy Lwowskiej w Zamościu – Etap I

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO ZAMOŚĆ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368747

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek Wielki 13

1.5.2.) Miejscowość: Zamość

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-400

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: (84) 677-23-37

1.5.8.) Numer faksu: (84) 639-30-54

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamosc.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umzamosc.bip.lubelskie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umzamosc.bip.lubelskie.pl/index.php?id=71

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rewitalizacja Starej Bramy Lwowskiej w Zamościu – Etap I

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b8ab2bf-c9e3-11ec-b879-9a86e5ac3946

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00185970

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019889/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.22 Rewitalizacja Starej Bramy Lwowskiej w Zamościu - Etap I

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00142679/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IM-ZP.272.16.2022.MS

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja Starej Bramy Lwowskiej w Zamościu – Etap I.
2. Zamówienie realizowane będzie dla zadania pn. „Zamość, Brama Lwowska Stara (koniec XVI w.): konserwacja wątku ceglanego, elementów kamiennych i tynków wraz z portalem i attyką” oraz w ramach zadania inwestycyjnego o nazwie „Rewitalizacja Starej Bramy Lwowskiej w Zamościu”.
3. Zamówienie planowane jest do dofinansowanie ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
4. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje wykonanie:
1) Izolacji dachu zielonego
2) Wnętrza Starej Bramy Lwowskiej
a) roboty przygotowawcze – ustawienie rusztowań wewnętrznych, wraz z instalacją odgromową i osłonami z siatki,
b) naprawa spękań ścian i sklepień.
3) Elewacji południowej
a) roboty przygotowawcze – ustawienie rusztowań wewnętrznych, wraz z instalacją odgromową, daszkami ochronnymi i osłonami z siatki,
b) naprawa spękań ścian i sklepień,
c) elewacja tynkowa,
d) renowacja kamiennego rzygacza,
e) elewacja ceglana,
f) konserwacja nakryw kamiennych.
4) Elewacji zachodniej
a) roboty przygotowawcze – ustawienie rusztowań wewnętrznych, wraz z instalacją odgromową, daszkami ochronnymi i osłonami z siatki,
b) elewacja tynkowa,
c) konserwacja nakryw kamiennych.
5) Elewacji wschodniej wraz z attyką
a) roboty przygotowawcze – ustawienie rusztowań wewnętrznych, wraz z instalacją odgromową, daszkami ochronnymi i osłonami z siatki,
b) elewacja tynkowa – tył attyki,
c) konserwacja nakryw kamiennych.
6) Projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i oznakowania, zgodnie z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu.
W ramach zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu czasowej organizacji ruchu i oznakowania placu budowy, zgodnie z zatwierdzoną czasową organizacją ruchu drogowego.
5. Zamawiający wymaga wykonania wszystkich robót budowlanych w ramach zamówienia, opisanych w projekcie architektoniczno-budowlanym, projekcie technicznym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej „STWiOR”), zgodnie z „Programem prac konserwatorskich Bramy Lwowskiej Starej w Zamościu”, stanowiącymi załączniki do SWZ.
6. Wykonawca, w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do:
1) wykonania wszelkich robót przygotowawczych,
2) współdziałania z inspektorem nadzoru,
3) przywrócenia terenu prowadzonych prac do stanu pierwotnego, łącznie z wykonaniem prac porządkowych, w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu,
4) zagospodarowania placu budowy,
5) utrzymania zaplecza budowy,
6) przygotowania dokumentacji powykonawczej,
7) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówie-nia,
8) wykonania zamówienia na zasadach i warunkach opisanych w STWiOR oraz niniejszej SWZ.
7. Na przedmiot zamówienia składa się zakres opisany w pkt 1 – 4 oraz wszystkie prace i czynności niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót do wykonania oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, określa w kolejności ważności: dokumentacja projektowa, tj. projekt architektoniczno-budowlany, program prac konserwatorskich, projekt techniczny, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiące załączniki do SWZ, które stanowią jej integralną część, umowa oraz Polskie Normy lub aprobaty techniczne, warunki techniczne wykonania i odbioru robót.
9. Zamawiający informuje, że dokumenty wymienione w pkt 8, umowa oraz SWZ, wzajemnie się uzupełniają. W przypadku ujawnienia rozbieżności, nieuwzględnienia, czy pominięcia w umowie, czy SWZ jakiegokolwiek obowiązku Wykonawcy wynikającego z dokumentacji projektowej wymienionej w pkt 8 lub odwrotnie, pierwszeństwo będzie nadawać się znaczeniu stwierdzenia istnienie obowiązku, pomijać się będzie zaś znaczenie zmierzające do zwolnienia Wykonawcy z realizacji obowiązku.
10. Wymagania dotyczące robót budowlanych oraz warunki wykonania przedmiotu zamówienia, zostały szczegółowo określone przez Zamawiającego w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
11. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w specyfikacji warunków zamówienia oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
12. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową. Umowa na realizację robót budowlanych będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie wykonywania robót budowlanych i prac związanych z jej realizacją w większej ilość obmiarowej niż ujęte w dokumentacji projektowej, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót budowlanych przewidzianych w dokumentacji projektowej, stanowiących załączniki do SWZ w zakresie opisanym w pkt 1 – 3 (z uwzględnieniem pkt 5 – 8 powyżej) zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca dla obliczenia ceny powinien zapoznać się z dokumentacją projektową i dokonać własnej weryfikacji zakresu rzeczowego i obmiarowego w stosunku do dokumentacji projektowej oraz proponowanej technologii prac. Wykonawca ma prawo we własnym zakresie skorygować roboty budowlane do wielkości według własnych obliczeń na podstawie załączonej do SWZ dokumentacji projektowej.
13. Występujące w dokumentacji projektowej: nazwy producentów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, w odniesieniu do wymaganych materiałów, urządzeń, sprzętu czy towarów – Zamawiający zaleca, aby traktować jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, funkcjonalnych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Zmiany te mają być korzystne dla Zamawiającego, np. obniżą koszty eksploatacji i konserwacji, poprawią parametry techniczne, będą stanowić aktualizację rozwiązań ze względu na postęp technologiczny oraz zmiany obowiązujących przepisów. Zastosowane materiały równoważne muszą odpowiadać cechom technicznym i jakościowym materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej, oraz posiadać stosowne dopuszczenia, certyfikaty i aprobaty techniczne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane w dokumentacji technicznej, zobowiązany jest wykazać, ze zastosowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Podane w dokumentacji projektowej nazwy, typy urządzeń i wyposażenia nie są ostatecznie obowiązujące pod warunkiem, że Wykonawca zaproponuje, a inspektor nadzoru i projektant zatwierdzi materiały, urządzenia i wyposażenie nie gorsze niż przewiduje standard wyznaczony w tej dokumentacji.
14. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. 1320 z późn. zm.), Zamawiający określił w pkt 22 SWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
Powyższe wymagania określają w szczególności:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia,
2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób,
3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.
15. Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia zapewnić dostępność dla wszystkich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych –zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
16. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części. Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części zostało zawarte w pkt 20 SWZ.
17. Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia wizji lokalnej w miejscu realizacji robót – warunki odbycia wizji lokalnej zostały określone w pkt 26 SWZ.
18. Miejsce wykonywania robót budowlanych: województwo lubelskie, Zamość, ulica Partyzantów, ulica W. Łukasińskiego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45453100-8 - Roboty renowacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45262510-9 - Roboty kamieniarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi, że „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty;”
Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 02.05.2022 r. Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego poprzez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 2022/BZP 00142679/01. Od dnia wszczęcia postępowania Zamawiający zapewnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania bezpłatny, pełny i nieograniczony dostęp do specyfikacji warunków zamówienia wraz z załącznikami.
W dniu 17.05.2022 r. o godz. 8:25, czyli przed otwarciem ofert, Zamawiający działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości 397.026,01 zł brutto.

W przedmiotowym postępowaniu do upływu wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 17.05.2022 r. do godz. 9:00, zostały złożone trzy oferty:
- oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Marcin Trepko z/s ul. Graniczna 6a, 22-400 Zamość, z ceną ryczałtową 363.022,57 zł brutto,
- oferta nr 2 złożona przez Wykonawcę KATANGA Grzegorz Kwapisiewicz Sp. z o.o. z/s ul. Złotoglin 128, 27-215 Parszów, z ceną ryczałtową 516.600,00 zł brutto,
- oferta nr 3 złożona przez Wykonawcę MGKON Konserwacja Zabytków Sp. z o.o. z/s ul. Złota 7 lok. 18, 00-019 Warszawa, z ceną ryczałtową 453.000,00 zł brutto.

Oferta nr 1, złożona przez Wykonawcę Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Marcin Trepko z/s ul. Graniczna 6a, 22-400 Zamość została odrzucona. W związku z powyższym najwyżej oceniona została oferta nr 3, złożona przez Wykonawcę MGKON Konserwacja Zabytków Sp. z o.o. z/s ul. Złota 7 lok. 18, 00-019 Warszawa, z ceną ryczałtową 453.000,00 zł brutto, która przewyższa kwotę przeznaczoną na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia o 55.973,99 zł. Zamawiający po przeanalizowaniu swojej sytuacji finansowej stwierdził, że nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na realizację przedmiotowego zamówienia do ceny oferty nr 3.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 453000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 516600,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.