eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych



Ogłoszenie z dnia 2023-04-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631281080

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Zielona 8

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 61-851

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.7.) Numer telefonu: 618593430

1.5.8.) Numer faksu: 618593429

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zdp.poznan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdp.poznan.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5e3f04e6-df41-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00184492

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00021839/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.7 Koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wszelkie oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, po których pojawi się
komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Komunikacja poprzez „Wyślij wiadomość” umożliwia dodanie do
treści wysyłanej wiadomości plików lub spakowanego katalogu (załączników).2.Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom
informacje za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i
otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią
niniejszej SWZ a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze
oświadczenie Zamawiającego. 3.Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny
Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy. 4.Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż
512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego
nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana
dowolna, inna przeglądarka internetowa, niż Internet Explorer,4)włączona obsługa JavaScript, 5)zainstalowany program Adobe
Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu
TLS 1.3., 7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany
wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. 5.Zamawiający informuje, że instrukcje
korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania
ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce
„Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
6.Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.7.W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia, wszystkie oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje, w tym także zapytania i wyjaśnienia dot. SWZ Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie za
wyjątkiem oferty, oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale VIII SWZ, które składa się w formie elektronicznej lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula informacyjna zawarta w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): klauzula informacyjna zawarta w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WZ.261.2.11.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 12

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Buk, Stęszew w ilości 52933mb.
W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Dopiewo w ilości 46034mb.
W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Tarnowo Podgórne w ilości 47708mb.
W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Rokietnica w ilości 28715mb.
W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Suchy Las w ilości 16755mb.
W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Czerwonak, Murowana Goślina w ilości 40322mb. W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Swarzędz, Czerwonak. W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 8

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Kostrzyn , Pobiedziska w ilości 57444mb. W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 9

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Kleszczewo w ilości 43331mb. W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 10

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Kórnik w ilości 54163mb.
W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 11

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Mosina w ilości 37079mb.
W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 12

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest koszenie traw i chwastów w pasach dróg powiatowych na terenie gminy Komorniki w ilości 38651mb. W skład zamówienia wchodzą usługi polegające na koszeniu traw i chwastów mechanicznym i ręcznym , 2-krotnie na całej szerokości pasa drogowego (z zebraniem i wywozem śmieci z pasów dróg, usunięciem traw i chwastów wrośniętych w chodniki, krawężniki, ścieki oraz z usunięciem skoszonej trawy na terenach zabudowanych oraz poza terenem zabudowanym wzdłuż chodników, dróg rowerowych, pieszo-rowerowych i na długości do 10% pozostałych odcinków dróg objętych koszeniem na części , usunięciem odrostów roślin zielonych/krzewów/drzew o średnicy do 2 cm przy powierzchni ziemi) - na całej szerokości pasa dróg powiatowych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wskazane w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania koszenia szerokiego

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 usługi polegające na koszeniu traw i chwastów kosiarką bijakową w pasach dróg o wartości co najmniej 20 000,00PLN brutto każda.
*okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował łącznie minimum:
- kosiarka doczepna bijakowa – 1 szt.,
- kosiarka żyłkowa - spalinowa lub elektryczna – 1 szt.
Wykonawca składając ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, musi wykazać dysponowanie osobnym kompletem sprzętu w odniesieniu do każdej części zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawca sporządza ofertę na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ dołączając formularz cenowy
będący nierozłącznym elementem formularza ofertowego, stanowiący załącznik nr 7 do SWZ. Ponadto wraz z ofertą
Wykonawca składa:
1) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania,
2) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu,
4) pełnomocnictwo, jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w rozdz. XIII ust. 4 SWZ,
5) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (jeśli
dotyczy),
6) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (jeśli dotyczy),
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
usługi wykonają poszczególni Wykonawcy,

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5) W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną:
a) warunek określony w ust. 8 pkt 4 ppkt a) musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców, który będzie miał obowiązek uczestnictwa w realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie wykazywanego doświadczenia (doświadczenie nie podlega sumowaniu),
b) warunek określony w ust. 8 pkt 4 ppkt b) Wykonawcy mogą spełniać łącznie,
c) w stosunku do żadnego z nich nie mogą istnieć podstawy do wykluczenia, określone w ust. 2, 21 i 3.
6) Wspólnicy spółki cywilnej traktowani są jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający działając zgodnie z przepisami art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2. Zmiany w umowie mogą dotyczyć:
1) podwykonawstwa, zmiana szczegółowo opisana w § 10 niniejszej umowy,
2) terminu realizacji zamówienia określonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli jest następstwem zmiany określonej w pkt 3) poniżej;
3) terminu realizacji zamówienia w odniesieniu do terminów określonych w § 2 ust. 1 niniejszej umowy w przypadku:
a) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania usług,
b) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron,
c) niemożności wykonywania prac z powodu braku dostępności do miejsc niezbędnych do ich wykonania z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
d) niemożności wykonywania prac, gdy uprawniony organ nie dopuszcza do wykonania usług lub nakazują wstrzymanie usług z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
e) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji;
f) ujawnienia niewybuchów lub niewypałów wymagających wstrzymania prac, w celu ich usunięcia przez specjalistyczne służby;
g) wykonania dodatkowych usług, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Powyższe zdarzenia i okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 3 lit. a-f, mogące mieć wpływ na przesunięcie terminu należy zgłaszać Zamawiającemu na bieżąco (tj. w dniu ich wystąpienia).
4. W przypadku konieczności zmiany terminu realizacji, w przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 3 lit. a-f , Wykonawca zobowiązany jest wystąpić z pisemnym wnioskiem do Zamawiającego. Wniosek powinien zawierać szczegółowe uzasadnienie zmiany terminu.
5. Zmiana, o której mowa w ust. 2 pkt 3 lit. g, będzie następstwem sporządzenia aneksu do niniejszej umowy, na postawie przepisów wymienionych w ust. 2 pkt 3 lit. g.
6. W przedstawionych w ust. 2 pkt 3 przypadkach, wystąpienia opóźnień lub wstrzymania realizacji, strony mogą ustalić nowe terminy realizacji usługi, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy, postoju lub terminowi niezbędnemu do wykonania usług dodatkowych. Wniosek należy złożyć do Zamawiającego najpóźniej ostatniego dnia obowiązującego terminu (tj. bez uwzględnienia ewentualnego okresu, przestoju).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-04-28 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-28 11:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-05-27

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. –
Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo
wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w
art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu
pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, 655, 835, 2180 i 2185) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106 oraz z 2022 r. poz. 1488) jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.