eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubomino › Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu dla Gminy Lubomino na sfinansowanie deficytu w kwocie 1 000 000,00 zł

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-09-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu dla Gminy Lubomino na sfinansowanie deficytu w kwocie 1 000 000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubomino

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000540920

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kopernika 7

1.5.2.) Miejscowość: Lubomino

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-135

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.7.) Numer telefonu: 895324450

1.5.8.) Numer faksu: 895324451

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@lubomino.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubomino.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu dla Gminy Lubomino na sfinansowanie deficytu w kwocie 1 000 000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6998ddd6-ff29-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00178436

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00045911/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu dla Gminy Lubomino na sfinansowanie deficytu w kwocie 1 000 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00151023/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RGK i T.271.8.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 182634,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia: udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu dla Gminy Lubomino na sfinansowanie deficytu w kwocie 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).
2. CPV- 66113000-5 – usługi udzielania kredytu.
3. Kredyt zostanie udzielony w złotych polskich w wysokości 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych) z uwzględnieniem karencji w spłacie kapitału do 30 czerwca 2022 roku.
4. Spłata wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami do dnia 30 września 2030 roku.
5. Kredyt uruchamiany będzie w transzach
I transza do 30 sierpnia 2021 w kwocie 250 000,00 zł
II transza do 30 września 2021 w kwocie 250 000,00 zł
III transza do 30 listopada 2021 w kwocie 500 000,00 zł
terminy i kwoty transz mogą ulec zmianie.
6. Uruchomienie kredytu nastąpi po podpisaniu umowy kredytowej. Kredyt uruchomiony zostanie bez prowizji i opłat.
7. Kredyt zostanie wykorzystany do dnia 30.11.2021 r.
8. Kredyt w transzach będzie przekazywany na konto bankowe kredytobiorcy – Zamawiającego – WBS Jonkowo o/Lubomino Nr 41 8857 1054 3001 0007 0292 0002
9. Oprocentowanie zmienne według stopy WIBOR 3M – wyliczone jako średnia wszystkich notowań, miesiąca poprzedzającego spłatę – powiększone o marżę banku. O wysokości oprocentowania oraz o zmianie oprocentowania, udzielający kredytu powiadamia kredytobiorcę pisemnie. Poza kwotami określonymi w ofercie, wykonawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat. W celu złożenia oferty należy przyjąć WIBOR 3M na dzień 17.08.2021 roku.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie oprocentowania kredytu opartego na stawce bazowej WIBOR 3 M ustalanej według zasad obowiązujących u wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
10. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego i płatne będą ostatniego dnia roboczego miesiąca przy czym: 1) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty 1 transzy kredytu i kończy się w dniu poprzedzającym umowny termin spłaty odsetek, 2) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Spłata odsetek będzie realizowana po otrzymaniu pisemnego zawiadomienia z banku – bez obciążania Zamawiającego kosztami. W okresie karencji odsetki płatne będą od zaciągniętej kwoty kredytu, w okresie spłaty kapitału – od zadłużenia malejącego. Pierwsza płatność odsetek nastąpi we wrześniu 2021 r.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania wcześniejszej spłaty kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych, bez poboru przez bank pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu.
12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z części kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji.
13. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego pełnej kwoty kredytu, wysokość odsetek będzie wynikała z wartości wykorzystanego kredytu.
14. Zmiany terminów spłaty kredytu możliwe są za zgodą obu stron.
15. Oprocentowanie niespłaconych w terminie rat kredytu naliczone będzie w wysokości określonej dla odsetek ustawowych.
16. Zamawiający zastrzega, na swój wniosek, możliwość przesunięcia terminu postawienia do dyspozycji środków bez ponoszenia dodatkowych kosztów, przy czym zamówienie zostanie zrealizowane najpóźniej do 30 listopada 2021 r. W przypadku przesunięcia terminu postawienia do dyspozycji Zamawiającego środków, odsetki liczone będą od dnia faktycznego uruchomienia kredytu lub jego poszczególnych transz.
17. Zaciągnięcie i spłata kredytu nastąpi w złotych polskich (PLN), a w przypadku wejścia Polski do strefy EURO, przewalutowanie kredytu nastąpi bez dodatkowych opłat.
18. Postanowienia w umowie nie mogą zmieniać lub zaostrzać warunków określonych w niniejszej SIWZ.
19. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy zawartej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w zakresie dotyczącym wysokości kredytu oraz terminów spłaty kredytu.
20. Na cenę oferty składają się wszelkie opłaty, odsetki i inne podobne świadczenia związane z udzieleniem Zamawiającemu, kredytu bankowego. Do celów wyliczenia oferty należy przyjąć datę uruchomienia kredytu 30 sierpnia 2021 r.
21. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania przez Wykonawcę prowizji, opłat z tytułu przygotowania i postawienia kredytu do dyspozycji.
22. Warunki spłaty kredytu:
Raty udzielonego kredytu płatne po upływie karencji, w następujących terminach i wysokości:

do 30.09.2022 r. – 25 000,00 zł
do 31.12.2022 r. – 25 000,00 zł
do 31.03.2023 r. – 12 500,00 zł
do 30.06.2023 r. – 12 500,00 zł
do 30.09.2023 r. – 12 500,00 zł
do 31.12.2023 r. – 12 500,00 zł
do 31.03.2024 r. – 25 000,00 zł
do 30.06.2024 r. – 25 000,00 zł
do 30.09.2024 r. – 25 000,00 zł
do 31.12.2024 r. – 25 000,00 zł
do 31.03.2025 r. – 25 000,00 zł
do 30.06.2025 r. – 25 000,00 zł
do 30.09.2025 r. – 25 000,00 zł
do 31.12.2025 r. – 25 000,00 zł
do 31.03.2026 r. – 25 000,00 zł
do 30.06.2026 r. – 25 000,00 zł
do 30.09.2026 r. – 25 000,00 zł
do 31.12.2026 r. – 25 000,00 zł
do 31.03.2027 r. – 25 000,00 zł
do 30.06.2027 r. – 25 000,00 zł
do 30.09.2027 r. – 25 000,00 zł
do 31.12.2027 r. – 25 000,00 zł
do 31.03.2028 r. – 25 000,00 zł
do 30.06.2028 r. – 25 000,00 zł
do 30.09.2028 r. – 25 000,00 zł
do 31.12.2028 r. – 25 000,00 zł
do 31.03.2029 r. – 50 000,00 zł
do 30.06.2029 r. – 50 000,00 zł
do 30.09.2029 r. – 50 000,00 zł
do 31.12.2029 r. – 50 000,00 zł
do 31.03.2030 r. – 50 000,00 zł
do 30.06.2030 r. – 50 000,00 zł
do 30.09.2030 r. – 100 000,00 zł



23. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową, który zostanie podpisany przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań w imieniu Gminy Lubomino tj. Wójta Gminy Lubomino, Skarbnik Gminy Lubomino dokona kontrasygnaty na deklaracji wekslowej. Rozliczenie wyłącznie w walucie polskiej PLN.
24. Kredyt może być przeznaczony na refundacje wydatków poniesionych w 2021 roku przed podpisaniem umowy kredytowej.
25. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
26. Wstępne zbadania zdolności kredytowej Zamawiający może być dokonać na podstawie budżetu Gminy dostępnego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Lubomino.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 51624,37 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 65094,22 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 51624,37 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy z siedzibą w Pasłęku

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5781002337

7.3.3) Ulica: Bohaterów Westerplatte 17

7.3.4) Miejscowość: Pasłęk

7.3.5) Kod pocztowy: 14-400

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-09-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 51624,37 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2030-09-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.