eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na budynku Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie



Ogłoszenie z dnia 2023-04-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na budynku Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350132584

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Zarzecze, 106

1.4.2.) Miejscowość: Kraków

1.4.3.) Kod pocztowy: 30-134

1.4.4.) Województwo: małopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@straz.krakow.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/kwpsp-krakow

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00169376

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-04-07

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00168179

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

3.5. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej

Przed zmianą:
https://platformazakupowa.pl/pn/malopolska_straz/proceedings?
input_proceedings_search=&globalMode%5B%5D=all&procee
ding_type%5B%5D=all&search-in%5B%5D=1&searchin%5B%5D=2&searchin%
5B%5D=3&searchin%5B%5D=4&companydivisions%5B%5D=1784

Po zmianie:
https://platformazakupowa.pl/pn/malopolska_straz/proceedings?
input_proceedings_search=&globalMode%5B%5D=all&procee
ding_type%5B%5D=all&search-in%5B%5D=1&searchin%5B%5D=2&searchin%5B%5D=3&searchin%5B%5D=4&companydivisions%5B%5D=1784

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

3.6. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej

Przed zmianą:
W postępowaniu o udzielenie
przedmiotowego zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami (składnie ofert, oświadczeń, dokumentów,
zawiadomień, pytań oraz przekazywanie informacji) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej
pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/malopolska_straz. Za datę i godzinę wpływu dokumentu w przedmiotowym
postępowaniu przyjmuje
się termin złożenia dokumentu na platformie zakupowej.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, oświadczeń itp. zostały opisane w
regulaminie internetowej platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o. o. dostępnym na stronie platformy oraz
instrukcji dla Wykonawców dostępnej na stronie przedmiotowego postępowania w pozycji: wymagania i specyfikacja. Ponadto
wszystkie niezbędne instrukcje potrzebne do użytkowania przedmiotowej platformy znajdują się pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. W sprawach
technicznych związanych z obsługą platformy należy kontaktować się z Centrum Wsparcia Klienta nr tel. (22) 101 02 02, e-mail:
cwk@platformazakupowa.pl, które udzieli wszelkich informacji związanych z
procesem składania ofert, rejestracji oraz innych aspektów technicznych.

Po zmianie:
W postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami (składnie ofert, oświadczeń, dokumentów, zawiadomień, pytań oraz przekazywanie informacji) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/malopolska_straz. Za datę i godzinę wpływu dokumentu w przedmiotowym postępowaniu przyjmuje się termin złożenia dokumentu na platformie zakupowej.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, oświadczeń itp. zostały opisane w regulaminie internetowej platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o. o. dostępnym na stronie platformy oraz instrukcji dla Wykonawców dostępnej na stronie przedmiotowego postępowania w pozycji: wymagania i specyfikacja. Ponadto
wszystkie niezbędne instrukcje potrzebne do użytkowania przedmiotowej platformy znajdują się pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. W sprawach
technicznych związanych z obsługą platformy należy kontaktować się z Centrum Wsparcia Klienta nr tel. (22) 101 02 02, e-mail: cwk@platformazakupowa.pl, które udzieli wszelkich informacji związanych z
procesem składania ofert, rejestracji oraz innych aspektów technicznych.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

3.12. Oferta - katalog elektroniczny

Przed zmianą:
Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty

Po zmianie:
Nie dotyczy

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.1.2. Numer referencyjny

Przed zmianą:
WZP.2370.19.2023.ŁB

Po zmianie:
WZP.2370.19.2023

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest: dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na budynku Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie (ul. Zarzecze 106, 30 - 134 Kraków o mocy maksymalnej 40 KWp i nie mniejszej niż 39,22 KWp oraz dokonanie stosownego zgłoszenia o przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej zakładu energetycznego, a także przeprowadzenie właściwych uzgodnień w zakresie ppoż.

Ze względu na specyfikę i charakter przedmiotu zamówienia nie został on podzielony na części.

Instalacja powinna zostać zabudowana na dachu istniejącego budynku KW PSP w Krakowie.

Charakterystyka instalacji
 minimalna moc zainstalowana DC elektrowni fotowoltaicznej 39,22 kW;
 maksymalna moc zainstalowana DC elektrowni fotowoltaicznej 40 kW;
 maksymalne napięcie instalacji fotowoltaicznej po stronie DC wynoszące 1000V.
 napięcie znamionowe instalacji wewnętrznej 400 / 230 V;
 istn. moc przyłączeniowa dla budynku wynosi 40kw;
 przyłączenie do sieci dystrybutora Tauron.

Do budowy instalacji fotowoltaicznej przewiduje się zastosowanie modułów fotowoltaicznych monokrystalicznych o mocy nie mniejszej niż 460 W.

Minimalne wymagania w stosunku do modułów fotowoltaicznych przedstawia poniższe zestawienie:
- Moc Maksymalna(Pmax) [W] 460 W
- Napięcie obwodu otwartego(Voc) [V] 49.56
- Napięcie w punkcie mocy maksymalnej(Vmp) [V] 41,21
- Prąd obwodu zamkniętego(Isc) [A] 11,32
- Tolerancja mocy 0∼+5W
- Temperatura pracy 40°C∼+85°C
- Maks. obciążenie frontu 5400 Pa
- Obciążenie statyczne z tyłu (napór wiatru) nie mniejsze niż 2400 Pa
- Gwarancja na wydajność liniową po 25 latach nie mniejsza 80,00%
- Gwarancja na produkt nie mniejsza niż 12 lat
- Maksymalna waga modułu fotowoltaicznego 30 kg

Każdy użyty panel musi posiadać certyfikat zgodności z normą PN-EN 61215 lub z normami równoważnymi wydanymi przez właściwą akredytowaną jednostkę certyfikującą.

Podstawowe minimalne parametry techniczne projektowanych falowników przedstawione zostały w zestawieniu:
- Typ Beztransformatorowy
- Moc znamionowa AC nie mniejsza niż 33 300 VA lub dwa urządzenia o - minimalnej mocy znamionowej nie mniejszej niż 17 000 VA
- Napięcie znamionowe AC 230/400 V
- Prąd wyjściowy AC nie mniejszy niż 36 A
- Maksymalne napięcie wejściowe DC nie mniejsze niż 1000 V
- Współczynnik THD nie większy niż 3 %
- Sprawność europejska nie mniejsza niż 98 %
- Rozłączenie DC TAK
- Ochrona przeciw pracy wyspowej TAK
- Ochrona przed odwrotną polaryzacją DC TAK
- Klasa ochronności nie mniejsza niż I
- Stopień ochrony – nie mniejszy niż IP65
- Komunikacja - min. RS485 / WiFi
- Gwarancja na produkt nie mniejsza niż 5 lat

Zainstalowane falowniki fotowoltaiczne muszą posiadać certyfikat sprzętu potwierdzający spełnienie wymagań określonych w NC RfG i wymogach ogólnego stosowania wynikających z NC RfG, wydawany przez upoważniony podmiot certyfikujący.

Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest: dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej na budynku Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie (ul. Zarzecze 106,, 30 - 134 Kraków o mocy maksymalnej 40 KWp i nie mniejszej niż 39,22 KWp oraz dokonanie stosownego zgłoszenia o przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej zakładu energetycznego, a także przeprowadzenie właściwych uzgodnień w zakresie ppoż.

Ze względu na specyfikę i charakter przedmiotu zamówienia nie został on podzielony na części.

Instalacja powinna zostać zabudowana na dachu istniejącego budynku KW PSP w Krakowie.

Charakterystyka instalacji
- minimalna moc zainstalowana DC elektrowni fotowoltaicznej 39,22 kW;
- maksymalna moc zainstalowana DC elektrowni fotowoltaicznej 40 kW;
- maksymalne napięcie instalacji fotowoltaicznej po stronie DC wynoszące 1000V.
- napięcie znamionowe instalacji wewnętrznej 400 / 230 V;
- istn. moc przyłączeniowa dla budynku wynosi 40kw;
- przyłączenie do sieci dystrybutora Tauron.

Do budowy instalacji fotowoltaicznej przewiduje się zastosowanie modułów fotowoltaicznych monokrystalicznych o mocy nie mniejszej niż 460 W.

Minimalne wymagania w stosunku do modułów fotowoltaicznych przedstawia poniższe zestawienie:
- Moc Maksymalna(Pmax) [W] 460 W
- Napięcie obwodu otwartego(Voc) [V] 49.56
- Napięcie w punkcie mocy maksymalnej(Vmp) [V] 41,21
- Prąd obwodu zamkniętego(Isc) [A] 11,32
- Tolerancja mocy 0∼+5W
- Temperatura pracy 40°C∼+85°C
- Maks. obciążenie frontu 5400 Pa
- Obciążenie statyczne z tyłu (napór wiatru) nie mniejsze niż 2400 Pa
- Gwarancja na wydajność liniową po 25 latach nie mniejsza 80,00%
- Gwarancja na produkt nie mniejsza niż 12 lat
- Maksymalna waga modułu fotowoltaicznego 30 kg

Każdy użyty panel musi posiadać certyfikat zgodności z normą PN-EN 61215 lub z normami równoważnymi wydanymi przez właściwą akredytowaną jednostkę certyfikującą.

Podstawowe minimalne parametry techniczne projektowanych falowników przedstawione zostały w zestawieniu:
- Typ Beztransformatorowy
- Moc znamionowa AC nie mniejsza niż 33 300 VA lub dwa urządzenia o - minimalnej mocy znamionowej nie mniejszej niż 17 000 VA
- Napięcie znamionowe AC 230/400 V
- Prąd wyjściowy AC nie mniejszy niż 36 A
- Maksymalne napięcie wejściowe DC nie mniejsze niż 1000 V
- Współczynnik THD nie większy niż 3 %
- Sprawność europejska nie mniejsza niż 98 %
- Rozłączenie DC TAK
- Ochrona przeciw pracy wyspowej TAK
- Ochrona przed odwrotną polaryzacją DC TAK
- Klasa ochronności nie mniejsza niż I
- Stopień ochrony – nie mniejszy niż IP65
- Komunikacja - min. RS485 / WiFi
- Gwarancja na produkt nie mniejsza niż 5 lat

Zainstalowane falowniki fotowoltaiczne muszą posiadać certyfikat sprzętu potwierdzający spełnienie wymagań określonych w NC RfG i wymogach ogólnego stosowania wynikających z NC RfG, wydawany przez upoważniony podmiot certyfikujący.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
Zdolność techniczna lub zawodowa:

O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonali co najmniej dwie prace o podobnym charakterze
(tj. dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych) o mocy min. 35 kWp.

Po zmianie:
Zdolność techniczna lub zawodowa:

O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonali co najmniej dwie prace o podobnym charakterze (tj. dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych) o mocy min. 35 kWp.)

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
Podmiotowe środki dowodowe (składane wraz z ofertą):

1. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi załącznik do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu (dotyczy również każdego wspólnika spółki cywilnej).

2. Oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby techniczne, zawodowe, finansowe lub ekonomiczne o braku istnienia wobec niego podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie musi zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi załącznik do SWZ. (jeżeli Wykonawca przewiduje udział podmiotu udostępniającego zasoby w realizacji zamówienia).

Podmiotowe środki dowodowe składane na wezwanie:
1. Wykaz dostaw lub usług, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – wykaz ma potwierdzać zrealizowane prace o podobnym charakterze (tj. dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych o mocy min. 35 kWp.). W przedmiotowym wykazie należy zamieścić informacje o podmiotach, na rzecz których prace zostały wykonane lub są wykonywane, mocy instalacji oraz załączyć dowody określające, czy prace zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Po zmianie:
Podmiotowe środki dowodowe (składane na wezwanie):

Wykaz dostaw lub usług, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – wykaz ma potwierdzać zrealizowane prace o podobnym charakterze (tj. dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych o mocy min. 35 kWp.). W przedmiotowym wykazie należy zamieścić informacje o podmiotach, na rzecz których prace zostały wykonane lub są wykonywane, mocy instalacji oraz załączyć dowody określające, czy prace zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych

Przed zmianą:
Przedmiotowe środki dowodowe (składane wraz z ofertą):

1. Karty katalogowe, certyfikaty i inne dokumenty równoważne zawierającą dane techniczne zaoferowanych elementów instalacji fotowoltaicznej oraz potwierdzające spełnienie wyspecyfikowanych przez Zamawiającego wymagań technicznych w zakresie modułów fotowoltaicznych i falownika, które zostały określone w rozdziale III SWZ.

2. Oświadczenie o dostarczeniu najpóźniej w dniu odbioru faktycznego:
 potwierdzenia dokonanie stosownego zgłoszenia o przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej Zakładu Energetycznego;
 potwierdzenia dokonania stosownych uzgodnień w zakresie ppoż. dla zamontowanej mikroinstalacji fotowoltaicznej.

Po zmianie:
Przedmiotowe środki dowodowe (składane wraz z ofertą):

1. Karty katalogowe, certyfikaty i inne dokumenty równoważne zawierającą dane techniczne zaoferowanych elementów instalacji fotowoltaicznej oraz potwierdzające spełnienie wyspecyfikowanie przez Zamawiającego wymagań technicznych w zakresie modułów fotowoltaicznych i falownika, które zostały określone w rozdziale III SWZ.

2. Oświadczenie o dostarczeniu najpóźniej w dniu odbioru faktycznego:
- potwierdzenia dokonanie stosownego zgłoszenia o przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej Zakładu Energetycznego;
- potwierdzenia dokonania stosownych uzgodnień w zakresie ppoż. dla zamontowanej mikroinstalacji fotowoltaicznej.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.10. Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu

Przed zmianą:
Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie
do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Zamawiający nie będzie wzywał do ich uzupełnienia, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy
służy potwierdzaniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka
dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.

Po zmianie:
Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Zamawiający nie będzie wzywał do ich uzupełnienia, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy
służy potwierdzaniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka
dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów

Przed zmianą:
Oświadczenie o dostarczeniu najpóźniej w dniu odbioru faktycznego:
- potwierdzenia dokonanie stosownego zgłoszenia o przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej Zakładu Energetycznego;
- potwierdzenia dokonania stosownych uzgodnień w zakresie ppoż. dla -zamontowanej mikroinstalacji fotowoltaicznej.

Po zmianie:
Inne dokumenty (dostarczane na etapie odbioru faktycznego):
- instrukcja obsługi sporządzona w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi
przepisami;
- książka gwarancyjna, karta gwarancyjna lub dokument równoważny potwierdzający okres gwarancji udzielonej przez producenta na panele oraz falownik sporządzona w języku polskim.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.6. Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

Przed zmianą:
Każdy z podmiotów występujących wspólnie zobowiązany jest do złożenia, oświadczeń i dokumentów określonych w ww. rozdziale SWZ. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.

Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (wspólnicy spółki cywilnej, konsorcja itp.) ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy
i wniesienie należytego wykonania umowy.

Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z przedsiębiorcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (lider).

Wykonawca, który przewiduje udział podwykonawców w celu w wskazania braku istnienia
wobec nich podstaw do wykluczenia z udziału w postepowaniu składa oświadczenie o braku
podstaw wykluczenia z postępowania każdego z podwykonawców oddzielnie. Oświadczenie musi zostać podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez właściwego podwykonawcę

Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w celu w wskazania braku istnienia wobec
nich podstaw do wykluczenia z udziału w postepowaniu składa oświadczenie o braku podstaw wykluczenia i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu dla każdego z podmiotów podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez właściwy podmiot udostępniający swoje zasoby.

W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

Wykonawca zgodnie z art. 118 ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia. W tym celu musi przedstawić zamawiającemu:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia

Po zmianie:
Każdy z podmiotów występujących wspólnie zobowiązany jest do złożenia, oświadczeń i dokumentów określonych w ww. rozdziale SWZ. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.

Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (wspólnicy spółki cywilnej, konsorcja itp.) ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie należytego wykonania umowy.

Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z przedsiębiorcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (lider).

Wykonawca, który przewiduje udział podwykonawców w celu w wskazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania każdego z podwykonawców oddzielnie. Oświadczenie musi zostać podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez właściwego podwykonawcę

Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w celu w wskazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenie o braku podstaw wykluczenia i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu dla każdego z podmiotów podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez właściwy podmiot udostępniający swoje zasoby.

W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

Wykonawca zgodnie z art. 118 ustawy Prawo zamówień publicznych może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia. W tym celu musi przedstawić zamawiającemu:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
Przewidywane zmiany w umowie Zamawiający opisał w rozdziale XX SWZ.

Po zmianie:
Z uwagi na obszerność zakresu i rodzaju zmian przewidywane zmiany w umowie Zamawiający opisał w rozdziale XX SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.