eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Chełmińska › Udzielenie i obsługa kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na sfinansowanie zadań inwestycyjnych określonych w Uchwale budżetowej na 2022 rok



Ogłoszenie z dnia 2022-05-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na sfinansowanie zadań inwestycyjnych określonych w Uchwale budżetowej na 2022 rok

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dąbrowa Chełmińska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350642

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bydgoska 21

1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Chełmińska

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-070

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 523816005

1.5.8.) Numer faksu: 523816290

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dabrowachelminska.lo.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

dabrowachelminska.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na sfinansowanie zadań inwestycyjnych określonych w Uchwale budżetowej na 2022 rok

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b08e0bcd-c6d7-11ec-b879-9a86e5ac3946

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00168816

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00011175/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie i obługa kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na sfinansowanie zadań inwestycyjnych określonych w Uchwale budżetowej na 2022 rok.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00138916/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 271.8.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: „Udzielenie i obsługa kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na sfinansowanie zadań inwestycyjnych określonych w Uchwale budżetowej na 2022 rok”.
Wysokość kredytu: 1 479 115,36 zł (słownie: jeden milion czterysta siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sto piętnaście złotych 36/100) na częściowe pokrycie kosztów inwestycji pn.
1) „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”, kwota kredytu 39 221,00 zł.
2) „ Budowa sieci wodociągowej na ul. Produkcyjnej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”, kwota kredytu 30 000,00 zł.
3) „Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi gminnej Nr 050543C ul. Nowa w miejscowości Czarże”, kwota kredytu 40 000,00 zł.
4) „Przebudowa ulicy Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+150 oraz sięgacza ul. Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+052,00 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”, kwota kredytu 181 153,36 zł.
5) „Budowa dróg na osiedlu „Pod Gruszą” w miejscowości Ostromecko”, kwota kredytu 350 000,00 zł.
6) „Przebudowa drogi gminnej Nr 050514C w miejscowości Nowy Dwór”, kwota kredytu 252 000,00 zł.
7) „Budowa drogi w sołectwie Borki”, kwota kredytu 300 000,00 zł.
8) „Budowa kuchni dla Zespołu Szkół im. Celestyna Kamińskiego w Dąbrowie Chełmińskiej”, kwota kredytu 100 000,00 zł.
9) „Wykonanie miejsca rekreacji i wypoczynku w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”, kwota kredytu 186 741,00 zł.
Uruchomienie kredytu planuje się od dnia (dzień uruchomienia podany orientacyjnie dla celów wyceny i sporządzenia oferty):
1) 16-05-2022 „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska” w jednej transzy, kwota kredytu 39 221,00 zł.
2) 16-05-2022 „ Budowa sieci wodociągowej na ul. Produkcyjnej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” w jednej transzy, kwota kredytu 30 000,00 zł.
3) 16-05-2022 „Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi gminnej Nr 050543C ul. Nowa w miejscowości Czarże” w jednej transzy, kwota kredytu 40 000,00 zł.
4) 16-05-2022 „Przebudowa ulicy Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+150 oraz sięgacza ul. Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+052,00 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” w jednej transzy, kwota kredytu 181 153,36 zł.
5) 16-05-2022 „Budowa dróg na osiedlu „Pod Gruszą” w miejscowości Ostromecko” w jednej transzy, kwota kredytu 350 000,00 zł.
6) 16-05-2022 „Przebudowa drogi gminnej Nr 050514C w miejscowości Nowy Dwór” w jednej transzy, kwota kredytu 252 000,00 zł.
7) 16-05-2022 „Budowa drogi w sołectwie Borki” w jednej transzy, kwota kredytu 300 000,00 zł.
8) 16-05-2022 „Budowa kuchni dla Zespołu Szkół im. Celestyna Kamińskiego w Dąbrowie Chełmińskiej” w jednej transzy, kwota kredytu 100 000,00 zł.
9) 16-05-2022 „Wykonanie miejsca rekreacji i wypoczynku w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” w jednej transzy, kwota kredytu 186 741,00 zł.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do uruchomienia kredytu w terminie wcześniejszym lub późniejszym niż w terminie podanym orientacyjne dla celów wyceny i sporządzenia oferty. Wszystkie uruchomienia transz kredytu nastąpią najpóźniej do 30.11.2022 r.
Zamawiający zamierza rozpocząć spłatę kredytu od 31.01.2023 r. i zakończyć 31.12.2032 r. z tym, że spłata odsetek rozpocznie się od miesiąca następującego po miesiącu uruchomienia kredytu.
Zamawiający zobowiązuje się spłacać kapitał kredytu wraz z odsetkami banku w okresach miesięcznych poczynając od miesiąca stycznia 2023 r. na koniec każdego miesiąca w równych ratach. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą ilość dni.
Zamawiający nie przewiduje żadnego potwierdzenia wydatkowania środków.
Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 1M (obowiązującą na pierwszy dzień miesiąca) powiększone o stałą marżę Banku. Jeżeli stawka WIBOR 1M nie jest ogłoszona to przyjmuje się stawkę z ostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca.
Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia.
Zamawiający nie przewiduje żadnych opłat i prowizji związanych z udzieleniem i obsługą kredytu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z uruchomienia kredytu lub jego części i oczekuje, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości, z których Zamawiający zrezygnował.
Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będą:
a) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy procentowej opartej o WIBOR 1M (obowiązującą na 26.04.2022 r.)
W przypadku spłaty zarówno kapitału jak i odsetek, jeśli dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, to spłata nastąpi ostatniego dnia roboczego danego miesiąca.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty całkowitej lub częściowej kredytu i oczekuje, że Bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości, z których Zamawiający zrezygnował.
Zabezpieczenie udzielonego kredytu: weksel własny in blanco wystawiony przez Gminę Dąbrowa Chełmińska wraz z kontrasygnatą Skarbnika wraz z deklaracją wekslową.
Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt. 5 k.p.c.
Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytobiorcę Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe, które stanowią Załącznik nr 6 do SWZ:
1. sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce i deficycie za 2021 rok,
2. sprawozdanie Rb – Z o zobowiązaniach za rok 2021 rok,
3. sprawozdanie Rb – N o należnościach za rok 2021 roku,
4. sprawozdanie Rb – 27S z wykonania planu dochodów budżetowych za 2021 rok,
5. sprawozdanie Rb – 28S z wykonania planu wydatków budżetowych za 2021 rok,
Pierwsza rata kredytu będzie stanowiła ratę wyrównawczą.
Wnioski o uruchomienie transz kredytu będą składane do Wykonawcy sukcesywnie w miarę potrzeb Zamawiającego.
Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 494781,97 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 504955,63 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 494781,97 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5540313395

7.3.3) Ulica: Ks. Hugona Kołłątaja 8

7.3.4) Miejscowość: Bydgoszcz

7.3.5) Kod pocztowy: 85-080

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-18

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 494781,97 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.