eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › ZAKUP SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO I OPROGRAMOWANIA



Ogłoszenie z dnia 2022-05-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
ZAKUP SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO I OPROGRAMOWANIA

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BYDGOSKI

1.3.) Oddział zamawiającego: STAROSTWO POWIATOWE W BYDGOSZCZY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: KONARSKIEGO 1-3

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-066

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 52-58-35-400

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat.bydgoski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/pow_bydgoszcz

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ZAKUP SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO I OPROGRAMOWANIA

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0da62cb4-aaa6-11ec-baa2-b6d934483bfb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00164627

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003605/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00096302/03

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OR-VII.272.3.3.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 204999 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Oprogramowanie antywirusowe - odnowienie licencji oraz podniesienie do wersji ESET PROTECT Entry ON-PREM (222 szt.) do pracy biurowej. Szczegółowy opis części 1 zamówienia zawiera Specyfikacja Techniczna, będąca jednocześnie Formularzem cenowym, stanowiąca Załącznik 1/ 1 do SWZ.
Wymagania (minimalne) wobec oprogramowania to m.in.:
1. Rozwiązanie musi wspierać instalację na systemach Windows Server (od 2012), Linux oraz w postaci maszyny wirtualnej w formacie OVA lub dysku wirtualnego w formacie VHD.
2. Rozwiązanie musi zapewniać instalację z użyciem nowego lub istniejącego serwera bazy danych MS SQL i MySQL.
3. Rozwiązanie musi zapewniać pobranie wszystkich wymaganych elementów serwera centralnej administracji w postaci jednego pakietu instalacyjnego i każdego z modułów oddzielnie bezpośrednio ze strony producenta.

4.5.3.) Główny kod CPV: 48761000-0 - Pakiety oprogramowania antywirusowego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

4.5.5.) Wartość części: 35000 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zintegrowana zapora sieciowa (firewall), zbudowana w oparciu o dedykowane rozwiązania sprzętowe – 2 szt. Szczegółowy opis części 2 zamówienia zawiera Specyfikacja Techniczna, będąca jednocześnie Formularzem cenowym, stanowiąca Załącznik 1/ 2 do SWZ.
Wymagania (minimalne) wobec systemu to m.in.: Zapewnienie zabezpieczeń w 2 lokalizacjach, tj. wymagane dwa urządzenia nie pracujące w klastrze. Dostarczony system bezpieczeństwa musi zapewniać wszystkie wymienione w Specyfikacji technicznej funkcje sieciowe i bezpieczeństwa niezależnie od dostawcy łącza. Dopuszcza się aby poszczególne elementy wchodzące w skład systemu bezpieczeństwa były zrealizowane w postaci osobnych, komercyjnych platform sprzętowych lub komercyjnych aplikacji instalowanych na platformach ogólnego przeznaczenia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 48730000-4 - Pakiety oprogramowania zabezpieczającego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

48214000-1 - Pakiety oprogramowania do sieciowego systemu operacyjnego

4.5.5.) Wartość części: 70000 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Serwer FUJITSU Server PRIMERGY RX2520 lub równoważny – 1 szt. Szczegółowy opis części 3 zamówienia zawiera Specyfikacja Techniczna, będąca jednocześnie Formularzem cenowym, stanowiąca Załącznik 1/3 do SWZ. Wymagania (minimalne) wobec sprzętu to m.in.: obudowa Typu Rack, wysokość maksimum 2U; Dostarczona wraz z szynami umożliwiającymi pełne wysunięcie serwera z szafy rack oraz ramieniem porządkującym ułożenie przewodów w szafie rack; Obudowa musi umożliwiać instalację 8 dysków 2,5” Hot-Swap.

4.5.3.) Główny kod CPV: 48821000-9 - Serwery sieciowe

4.5.5.) Wartość części: 9999 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 4 zamówienia obejmuje niżej wymienione licencje:
1) Windows Server Standard 2022 (lub równoważna) 2CPU/2VMP – 10 szt.,
2) Windows Server 2022 User CAL CSP/OLP – 180 szt.
Szczegółowy opis części 4 zamówienia zawiera Specyfikacja Techniczna, będąca jednocześnie Formularzem cenowym, stanowiąca Załącznik 1/4 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

48214000-1 - Pakiety oprogramowania do sieciowego systemu operacyjnego

4.5.5.) Wartość części: 90000 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 32221,08 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 84102,48 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 32221,08 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "IKARIA" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 100658110

7.3.3) Ulica: Omłotowa 12/14

7.3.4) Miejscowość: Łódź

7.3.5) Kod pocztowy: 94-251

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 32221,08 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 dni

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 81261,18 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 81261,18 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 81261,18 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): IMMITIS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: LOCO ADAM SAWCZUK SPÓŁKA JAWNA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 341560864

7.3.3) Ulica: Dworcowa 83

7.3.4) Miejscowość: Bydgoszcz

7.3.5) Kod pocztowy: 85-009

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 81261,18 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-05-16

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 9900,27 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 46078,88 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 9900,27 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): IMMITIS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: LOCO ADAM SAWCZUK SPÓŁKA JAWNA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 341560864

7.3.3) Ulica: Dworcowa 83

7.3.4) Miejscowość: Bydgoszcz

7.3.5) Kod pocztowy: 85-009

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 9900,27 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Ważne oferty na realizację części 4 zamówienia złożyło pięciu Wykonawców. Podczas badania ofert Zamawiający ustalił, że treść dwóch ofert wymaga złożenia wyjaśnień odnośnie spełniania przez zaoferowane oprogramowanie serwerowe wymagań określonych przez Zamawiającego oraz wyjaśnień odnośnie zaoferowanej ceny. W odpowiedzi z dnia 13.04.2022 r. na wezwanie o złożenie wyjaśnień, jeden z Wykonawców poinformował o przedstawieniu oferty zgodnej z opisem przedmiotu zamówienia uszczegółowionym odpowiedziami na zapytania, tym samym kwestionując zasadność wezwania do złożenia wyjaśnień oraz poprawę oczywistych omyłek rachunkowych, jakich Zamawiający dokonał w ofercie. Jednocześnie Wykonawca zwrócił uwagę na obowiązek Zamawiającego szczegółowego, jednoznacznego i precyzyjnego określenia przedmiotu zamówienia. W opinii Wykonawcy, Zamawiający błędnie wskazał liczbę licencji, co stanowi podstawę do unieważnienia postępowania, gdyż na tym etapie postępowania nie ma możliwości naprawy błędu Zamawiającego.
Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający ponownie przeanalizował opis przedmiotu zamówienia w zakresie części 4 dotyczący licencji serwerowych biorąc pod uwagę zapisy SWZ oraz wyjaśnienia przedstawione w udzielonych odpowiedziach na zapytania Wykonawców.
Zamawiający oczekiwał 10 licencji Windows Server Standard 2022 (lub równoważnej) 2CPU/2VMP), co zostało wskazane w Specyfikacji technicznej/ formularzu cenowym dla części 4, stanowiącym załącznik nr 1/ 4 do SWZ. Tym samym Zamawiający zamierzał zakupić licencje (10 sztuk) umożliwiające korzystanie z dwóch środowisk OSE lub maszyn wirtualnych, tj. dla 20 środowisk OSE lub wirtualnych maszyn (10 licencji x 2CPU/2VMP).
Po zapoznaniu się z odpowiedzią Wykonawcy, Zamawiający stwierdził, że zarzut braku szczegółowego, jednoznacznego i precyzyjnego określenia przedmiotu zamówienia jest uzasadniony. Zamawiający nie doprecyzował, ani na etapie ogłaszania postępowania o zamówienia, ani na etapie udzielania odpowiedzi Wykonawcom, dla ilu rdzeni fizycznych ma być jedna licencja (dla 2, czy dla 16 rdzeni), co spowodowało, że przedmiot zamówienia nie został określony w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Tym samym Zamawiający dokonał czynności opisu przedmiotu zamówienia z naruszeniem przepisów ustawy Pzp, która mogła mieć wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, a w konsekwencji uniemożliwić zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Ponadto Zamawiający rozważył, czy brak złożenia oferty przez Wykonawcę, który skierował pytania do Zamawiającego w dniu 01.04.2022 r. nie jest spowodowane brakiem jednoznacznego i wyczerpującego opisu wymagań odnośnie licencji serwerowych. Zamawiający mógł nieumyślnie spowodować ograniczenie konkurencji oraz uniemożliwić udział w przedmiotowym postępowaniu potencjalnym Wykonawcom, którzy mogliby złożyć ofertę na realizację części nr 4 zamówienia - w przypadku jednoznacznego i wyczerpującego opisu przedmiotu zamówienia.
Wada w treści SWZ w zakresie określenia wymagań odnośnie licencji serwerowych jest nieusuwalna, gdyż została ujawniona po otwarciu ofert, zatem ma ona charakter nieodwracalny. Zamawiający nie ma już możliwości dokonania zmian w treści SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.