Ogłoszenie z dnia 2023-04-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00083045/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
"Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Pudliszkach oraz budynku
Przedszkola Samorządowego przy ulicy Szkolnej w Pudliszkach"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KROBIA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050623
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: RYNEK 1
1.5.2.) Miejscowość: Krobia
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-840
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65 571 11 11
1.5.8.) Numer faksu: 65 571 11 11
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@krobia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krobia.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/krobi1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Pudliszkach oraz budynkuPrzedszkola Samorządowego przy ulicy Szkolnej w Pudliszkach"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9fb61702-9664-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00163158
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00030116/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 "TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PUDLISZKACH ORAZ BUDYNKU PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO PRZY ULICY SZKOLNEJ W PUDLISZKACH"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00083045
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WO.271.1.2023.ZP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 2649255,04 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
BUDYNEK I (UL. SZKOLNA 20):
1. Przedmiotem zadania jest wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku wraz z zmianą sposobu użytkowania części budynku na oddział przedszkolny Szkoły Podstawowej w Pudliszkach z klasami integracyjnymi przy ul. Szkolnej 20. Zakres prac obejmuje ocieplenie ścian zewnętrznych oraz dachu, wymianę stolarki, przystosowanie budynku dla potrzeb osób niepełnosprawnych, przebudowę pomieszczeń celem adaptacji na oddział przedszkolny, modernizację dojścia do budynku, w tym schodów zewnętrznych, wymianę instalacji elektrycznej.
BUDYNEK II (UL. SZKOLNA 1A):
1. Przedmiotem zadania jest termomodernizacji Przedszkola Samorządowego w Pudliszkach przy ul. Szkolnej 1a. Zakres prac: ocieplenie ścian zewnętrznych oraz dachu, remont tarasu i schodów, budowa podjazdu dla osób niepełnosprawnych, budowa dojść do i wokół budynku, wymiana stolarki wewnętrznej i zewnętrznej, wymiana instalacji elektrycznej, wod-kan, C.O. i gaz, zakup, dostawa i montaż niezbędnego wyposażenia, przebudowa technologii kotłowni.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
UZASADNIENIE:
Wolą Zamawiającego w tej kwestii jest brak podziału zamówienia na części
Argumenty przemawiające za brakiem podziału:
1. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części, ponieważ nie jest to uzasadnione ze względu na specyfikę realizacji robót. Przedmiotowe zamówienie ma bowiem charakter wykonawstwa jednobranżowego w tej samej lokalizacji . Ponadto ewentualny podział zamówienia na części groziłby generowaniem nadmiernych trudności technicznych i organizacyjnych np. związanych z potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia.
2. Podział na części i ewentualne skutki podziału, w tym kilku wykonawców i kilka umów, w przypadku zwłoki któregoś z nich, znacznie skomplikują rozliczenie otrzymanego dofinansowania (Polski Ład) oraz znacząco wpłyną na płynność finansową Gminy.
3. W przypadku podziału przez zamawiającego niniejszego postępowania przetargowego na części istnieje ryzyko, że któraś z części może zostać niezrealizowana, np. z uwagi na brak oferty, złożenie oferty której wartość przekracza wielkość środków jakie zamawiający przeznaczył na jej realizację, lub niespełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu.
4. Zamawiający minimalizuje koszty zamówienia jak i koszty własne. Należy podkreślić, iż większa liczba umów wiąże się ze zwiększoną liczbą spotkań roboczych z wykonawcami oraz z większą ilością procedur odbioru etapów, weryfikacją wykonanych robót, rozliczenia umów. Rolą zamawiającego jest m.in. koordynacja realizacji umowy, w tym dokonywanie odbiorów etapów. Procedura odbioru, związana jest z badaniem poprawnego wykonania przedmiotu umowy, w tym zgłoszeniem uwag lub zastrzeżeń do przedstawionych protokołów. Przy oddziale mamy do czynienia ze zwiększonymi czynnościami księgowymi związanymi z wypłatą należnego wynagrodzenia, rozliczaniem umów, naliczaniem kar umownych, złożenie wniosku o refundację dopiero w chwili zakończenia prac obu wykonawców
5. Podzielenie zamówienia na części zwiększy liczbę protokołów odbioru etapów prac. Istnieje również duże ryzyko nie zgrania w czasie harmonogramów realizacji umów, przy założeniu obecnego składu osobowego zamawiającego i kosztów z tym związanych. Podział postępowania negatywnie wpłynie również na termin realizacji samego zamówienia i rozliczenie końcowe oraz refundację.
6. Podział zamówienia na części znacząco zwiększy koszty zamawiającego z uwagi na:
1) utratę efektu skali, przez co nie będzie możliwe zrealizowanie przez wykonawcę zakupów hurtowych i utratę zniżek u dostawców i producentów, w stosunku do pojedynczych zakupów; transportu towarów w jedno miejsce po jednych kosztach.
2) koniecznością pozyskania dwóch gwarancji na zabezpieczenie należytego wykonania umów zamiast 1, których koszty zostaną przez wykonawców wkalkulowane w wartości ofert, a które zamawiający będzie zobligowany ponieść.
Wskazując powyższe zamawiający zaznacza, że jako podmiot publiczny zgodnie z ustawą o finansach publicznych jest zobligowany do dbania o stan finansów publicznych poprzez unikanie zbędnych kosztów.
Opisane powyżej potencjalne koszty, narażają zamawiającego na zarzut niegospodarnego wydawania środków publicznych. Zamawiający zamierza udzielić zamówienia jednemu wykonawcy (wykonawcom wspólnie ubiegającym się o zamówienie), który złoży ofertę obejmującą wszystkie elementy przedmiotu zamówienia obejmującego wykonanie tożsamych prac w jednej lokalizacji za jednym transportem materiałów i zasobów ludzkich wykonawcy a także efektywnym wykorzystaniu zasobów zamawiającego.
Preambuła obowiązującej dyrektywy klasycznej 2014/24/UE, w motywie 78 dopuszcza ograniczenie podzielenia zamówienia na części w szczególności jeżeli uzasadnione to jest albo nadmiernymi trudnościami technicznymi lub nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, lub też potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.
Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych wnioskodawca zapewnia zgodność postępowania zakupowego z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym
w szczególności z przepisami PrZamPubl co nie oznacza, że zamawiający ma nie przestrzegać innych przepisów prawa w tym zakresie np. ustawy o finansach publicznych i przepisów w zakresie dyscypliny finansów publicznych. Zgodnie z art. 44 ustawy o finansach publicznych wydatki publiczne powinny być dokonywane:
1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;
2) w sposób umożliwiający terminową realizację zadań;
3) w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań
Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe:
1. Fakturowanie następować będzie na podstawie faktur częściowych (nie częściej niż raz w miesiącu kalendarzowym) oraz faktury końcowej.
2. Wartość faktur częściowych nie może przekroczyć 70 % wartości brutto umowy.
3. Podstawą do wystawiania faktur częściowych będą kosztorysy powykonawcze
i protokoły odbioru częściowego robót za zakończony etap robót potwierdzone przez Zamawiającego.
4. Podstawą wystawienia faktury końcowej będzie podpisany ze strony Zamawiającego protokół końcowy bezusterkowego odbioru zadania.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 11
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 10
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 11
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2881977,58 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4366500,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2881977,58 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RAF-MAL ZAKŁAD USŁUGOWO REMONTOWY RAFAŁ PIOTROWSKI
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6961727887
7.3.3) Ulica: UL. POWSTAŃCÓW WLKP. 38
7.3.4) Miejscowość: GOSTYŃ
7.3.5) Kod pocztowy: 63-800
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
RAFAŁ PIOTROWSKI RAF-MAL ZAKŁAD USŁUGOWO-REMONTOWY
jakie przetargi wygrała firma
RAFAŁ PIOTROWSKI RAF-MAL ZAKŁAD USŁUGOWO-REMONTOWY
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2881977,58 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont pracowni lekcyjnych i łazienek w ZSCKR im. J. Dziubińskiej w Zduńskiej Dąbrowie
- Modernizacja infrastruktury kulturalnej w miejscowości Kowale i Zawyki, gm. Suraż.
- Remont i przebudowa szatni i łazienek w hali sportowej (dotyczy parteru i I piętra) Liceum Ogólnokształcącego nr XV przy ul. Wojrowickiej 58 we Wrocławiu.
- Przebudowa lokali wraz z remontem części wspólnych w budynku mieszkalnym wielorodzinnym z usługami w parterze przy ul. Wschodniej 40 w Łodzi.
- Przebudowa sanitariatów oraz pomieszczenia socjalnego przy ul. Dawida 2 we Wrocławiu
- Wykonanie robót remontowych w lokalach mieszkalnych zlokalizowanych przy Rwańskiej 1/3 m 7, Ks. P. Skargi 4 m 6, Plac Czarnieckiego 3 m 4A w Piotrkowie Trybunalskim
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.