Ogłoszenie z dnia 2023-04-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00113270/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
DOSTAWA SHAVERA GINEKOLOGICZNEGO
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Wrocławiu
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zaopatrzenia i Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000977893
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: H. Kamieńskiego 73a
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 51-124
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@wssk.wroc.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wssk.wroc.pl/przetargi/zamowienia-publiczne
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-85b637db-b733-11ed-9236-36fed59ea7dd1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA SHAVERA GINEKOLOGICZNEGO2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-85b637db-b733-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00161495
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00012349/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.30 Dostawa Shavera ginekologicznego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00113270
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Szp/ZP-023/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa do siedziby Zamawiającego shavera ginekologicznego zwanych dalej „sprzętem medycznym”.
2. Szczegółowe wymagania dotyczące minimalnych parametrów techniczno – użytkowych przedmiotu zamówienia zawierają Załączniki nr 5 do SWZ.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę shavera ginekologicznego określonego w załączniku nr 5 do SWZ przez Wykonawcę oraz udzielenie instruktażu w zakresie obsługi sprzętu medycznego, o którym mowa w ust. 1, w jednym, dwóch lub trzech terminach, w zależności od potrzeb Zamawiającego, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu instruktażu i ilości osób z Zamawiającym.
4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z przepisem art. 281 ust 1 pkt 1) Zamawiający zobowiązany jest do wskazania w SWZ adresu strony internetowej prowadzonego postępowania.Ponadto, w myśl przepisu art. 281 ust 1 pkt 8) Zamawiający w SWZ podaje informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
Wypełniając obowiązki wynikające z w/w przepisów Zamawiający w prowadzonych przez siebie postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego jako stronę prowadzonego postępowania oraz sposób komunikowania się w postępowaniach podaje stronę platformy komercyjnej https://platformazakupowa.pl/, na której prowadzone są wszystkie postępowania w jednostce Zamawiającego.
Zamawiający rejestrując przedmiotowe postępowanie na Platformie e-zamowienia omyłkowo zaznaczył, że postępowanie jest prowadzone na platformie e-zamowienia.
Tym samym doszło do sytuacji, że w ogłoszeniu o zamówieniu oraz dokumentach zamówienia zostały wskazane dwa różne miejsca prowadzenia tego samego postępowania oraz miejsca komunikowania się w postępowaniu, mianowicie:
W ogłoszeniu jest:
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-85b637db-b733-11ed-9236-36fed59ea7dd
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej:
https://www.platformazakupowa.pl/pn/wssk_wroclaw
Natomiast w SWZ jest:
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://www.platformazakupowa.pl/pn/wssk_wroclaw
ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ UDOSTĘPNIANE BĘDĄ ZMIANY I WYJAŚNIENIA TREŚCI SWZ ORAZ INNE DOKUMENTY ZAMÓWIENIA BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANE Z POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postepowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane na stronie internetowej: https://www.platformazakupowa.pl/pn/wssk_wroclaw
Taki sposób przygotowania dokumentów spowodował, że Wykonawcy nie mieli pełnej i jednoznacznej wiedzy na temat tego, gdzie jest prowadzone postepowanie, gdzie mogą składać wnioski o wyjaśnienie treści SWZ i co najważniejsze, gdzie należy składać oferty w postępowaniu. Naruszone przez Zamawiającego zostały zatem przepisy prawa dotyczące informacji wskazywanych potencjalnym Wykonawcom w treści ogłoszenia i dokumentów zamówienia, określone w art. 281 Pzp.
W toku postępowania do Zamawiającego poprzez platformę e-zamówienia wpłynęły wnioski o wyjaśnienie treści swz. Wnioski te, jak stwierdził Zamawiający wpłynęły w terminie przewidzianym w art. 284 ust 1 ustawy Pzp, w związku z czym Zamawiający był zobowiązany do udzielenia wyjaśnień w myśl przepisu art. 284 ust 2 Pzp.
Ponieważ wnioski o wyjaśnienie treści SWZ zostały przesłane przez Wykonawcę poprzez platformę e-zamówienia, nie zostały one odczytane przez Zamawiającego i nie została na nie udzielona odpowiedź tak jak przewidują to przepisy prawa.
Brak odpowiedzi na pytania Wykonawców skierowane w ustawowym terminie stanowi naruszenie przez Zamawiającego przepisu z ust 2 w art. 284 ustawy Pzp.
Wskazane powyżej okoliczności mogły spowodować, że zainteresowany postępowaniem wykonawca zrezygnował z udziału w przedmiotowym postępowaniu. Ograniczony został zatem krąg wykonawców mogących ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego.
Tym samym naruszone zostały naruszone jedne z najważniejszych zasad udzielania zamówień publicznych określonych w art. 16 Prawa zamówień publicznych tj.
( ........)
Uzasadnienie prawne:
Art. 255 pkt 6) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.).
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Usługi restauracyjne dla potrzeb dla dzieci uczęszczających do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 16 we Wrocławiu. CPV 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9, 55.52.00.00-1, 55.52.12.00-0.
- Usługi restauracyjne dla potrzeb dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 118 we Wrocławiu. CPV 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9, 55.52.00.00-1, 55.52.12.00-0.
- "Świadczenie usług pocztowych na rzecz Zamawiającego w okresie 24 miesięcy"
- REMONT POMIESZCZEŃ SANITARNYCH W ZAMIEJSCOWYCH ODDZIAŁACH REHABILITACYJNYCH WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO WE WROCŁAWIU ZLOKALIZOWANYCH PRZY UL. POŚWIĘCKIEJ 8
- "Świadczenie usług z zakresu opieki zdrowotnej oraz usług z zakresu medycyny pracy dla Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Wrocławiu"
- USŁUGA PORTIERSKA I DOZORU W OBIEKTACH DOLNOŚLĄSKIEGO SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO-WYCHOWAWCZEGO NR 12 DLA UCZNIÓW NIESŁYSZĄCYCH I SŁABOSŁYSZĄCYCH ORAZ Z INNYMI NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI WE WROCŁAWIU
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- dostawa unitu stomatologicznego
- Poprawa dostępności informacyjno - komunikacyjnej oraz dostępności architektonicznej w budynkach UM Biłgoraj
- Dostawa mobilnego aparatu RTG
- Dostawa cewników PFA do 3D wraz z dzierżawą generatora dla potrzeb Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie
- Dostawa drobnego sprzętu medycznego
- Dostawa sprzętu jednorazowego dla Szpitala w Dębnie
więcej: Urządzenia medyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.