eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dobczyce › Poprawa bezpieczeństwa i komunikacji drogowej na terenie Gminy Dobczyce.



Ogłoszenie z dnia 2023-03-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Poprawa bezpieczeństwa i komunikacji drogowej na terenie Gminy Dobczyce.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dobczyce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555424

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 26

1.5.2.) Miejscowość: Dobczyce

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-410

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@dobczyce.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.dobczyce.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl; https://bip.malopolska.pl/ugimdobczyce,m,401730,2022.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Poprawa bezpieczeństwa i komunikacji drogowej na terenie Gminy Dobczyce.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b2ee5f28-8682-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00144781

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00521013

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.1391.2022.ANGI

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 4184809,56 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

"Budowa drogi gminnej klasy dojazdowej od km 0+002,50 do km 0+081,60 wraz z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych w m. Dobczyce, Gmina Dobczyce”.
Zakres tej części Inwestycji obejmuje budowę drogi dojazdowej, budowę miejsc postojowych, budowę jezdni manewrowych, budowę odwodnienia, budowę zjazdu publicznego do działki, budowę skrzyżowania z drogą gminną klasy dojazdowej (ul. Piłsudskiego), budowę oświetlenia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45233300-2 - Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad

45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

4.5.5.) Wartość części: 511858,11 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Budowa chodnika, ścieżki pieszo - rowerowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 967 w miejscowości Stojowice, gmina Dobczyce od drogi powiatowej 1952K Brzączowice - Gorzków do energetyków”.
Zakres tej części Inwestycji obejmuje budowę kanalizacji opadowej, przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych, przebudowę przydrożnych rowów odwadniających, budowę kanału technologicznego, budowę chodnika, budowę ścieżki rowerowej, budowę ciągu pieszo-rowerowego, przebudowę wlotu skrzyżowania, wycinkę kolidujących drzew, wymianę wiat przystankowych, budowę oświetlenia ulicznego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233221-4 - Malowanie nawierzchi

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.5.5.) Wartość części: 1295449,19 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Przebudowa przepustu na potoku Brzeg w ciągu drogi gminnej w Kędzierzynce k/tartaku, gmina Dobczyce”.
Zakres tej części Inwestycji obejmuje budowę przepustu ramowego o wymiarach w świetle 3,00m x 1,5m i długości 5,60m. Konstrukcja przepustu monolityczna żelbetowa. Na przepuście należy wykonać nieprzepuszczalną nawierzchnie bitumiczną. Prawa i lewa skarpa potoku ubezpieczona narzutem z głazów kamiennych, od strony GW na długości 12 m i od strony DW na długości 10m. Prawa skarpa d strony DW umocniona koszami zgrzewanymi wypełnionymi kamieniem na długości 10m. Dno potoku umocnione narzutem z głazów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych

4.5.5.) Wartość części: 493721,81 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Przebudowa odcinka drogi gminnej wewnętrznej - ul. Ogrodowej w zakresie budowy chodnika, przebudowy istniejącej jezdni, budowy kanalizacji grawitacyjnej, rozbudowy sieci oświetlenia ulicznego”.
Zakres tej części Inwestycji obejmuje wykonanie jezdni bitumicznej o szer. 5,0m, jezdni żwirowej o szer. 3,0m, chodnika lewostronnego o szer. 1,5m, kanalizacji deszczowej, sieci oświetlenia ulicznego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45233140-2 - Roboty drogowe

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

4.5.5.) Wartość części: 565011,50 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Przebudowa parkingu przy ul. Armii Krajowej w Dobczycach”.
Zakres tej części Inwestycji obejmuje rozbiórkę istniejącej betonowej nawierzchni parkingu oraz wykonanie nowej nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

4.5.5.) Wartość części: 239827,79 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Przebudowa drogi gminnej nr K540080 w Brzączowicach wraz z budową miejsc postojowych na dz. nr 191/5”.
Zakres tej części Inwestycji obejmuje wykonanie jezdni z betonu asfaltowego o szer 4,50-5,40m obustronnie ograniczonej poboczami z kruszywa o szer 0,75m, budowę chodnika o szer. 2,00m, budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę drogi wewnętrznej szer 5,0m.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

4.5.5.) Wartość części: 1078941,16 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 664000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1020368,14 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 664000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe JANDA Janina Duda

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7370008167

7.3.4) Miejscowość: Łostówka 271

7.3.5) Kod pocztowy: 34-730

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 664000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-02-28

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z informacją udostępnianą na stronie internetowej prowadzonego postępowania (miniPortal oraz BIP Zamawiającego) przed otwarciem ofert, które miało miejsce w dniu 19.01.2023 r., na sfinansowanie realizacji zamówienia Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę 1.593 402,50 zł brutto. Cena potencjalnie najkorzystniejszej za razem jedynej oferty, złożonej na realizację części zamówienia nr 2 zamówienia wynosi 2.516.657,07 zł brutto, tak więc znacznie przekracza szacowana wartość zamówienia powiększoną o należny podatek VAT, w oparciu o którą Zamawiający ustalił kwotę jaką może przeznaczyć na realizację tej części zamówienia. Ponadto Zamawiający zaznacza, iż po przeanalizowaniu swoich możliwości finansowych, przed wszystkim ze względu na znaczną rozbieżność, nie jest w stanie zwiększyć tej kwoty do ceny oferty najkorzystniejszej. W związku z czym zachodzi konieczność unieważniania postępowania o udzielenie zamówienia

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2516657,07 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2516657,07 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert w niniejszym postępowaniu, do Zamawiającego nie wpłynęła żadna oferta na wykonanie tej części zamówienia.

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 724000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1089780,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 724000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe JANDA Janina Duda

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7370008167

7.3.4) Miejscowość: Łostówka

7.3.5) Kod pocztowy: 34-730

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 724000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-02-28

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 258307,58 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 258848,85 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 258307,58 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Ravtal Sp. Z o.o. Sp.K

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6762551701

7.3.3) Ulica: Prof. W. M. Bartla

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 30-389

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 258307,58 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-02-28

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1590000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2429931,96 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1590000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 6)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe JANDA Janina Duda

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7370008167

7.3.4) Miejscowość: Łostówka

7.3.5) Kod pocztowy: 34-730

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 6)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1590000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-02-28

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.