Ogłoszenie z dnia 2023-03-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00096314/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb 0008 Jurowlany w gminie Krynki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KRYNKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Krynki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659378
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Garbarska 16
1.5.2.) Miejscowość: Krynki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-120
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 85 7228550
1.5.8.) Numer faksu: 85 7228070
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@krynki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krynki.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2efadb0b-a93b-11ed-9236-36fed59ea7dd1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb 0008 Jurowlany w gminie Krynki2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2efadb0b-a93b-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00138760
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00020985/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb Jurowlany w gminie Krynki
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00096314
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RG.271.1.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Część 1 Zamówienia przewiduje:1) Opracowanie dokumentacji technicznej na przebudowę drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb 0008 Jurowlany w gminie Krynki o długości około 1200 mb.- realizacja projektu przeprowadzona zostanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.
2) Pozyskanie gruntów pod pas drogowy celem jej realizacji, jeśli wystąpi taka konieczność ze względu na koncepcję projektową przyjętą przez projektanta – inwestor na etapie zlecania robót nie widzi takiej potrzeby.
3) Przebudowę drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb 0008 Jurowlany w gminie Krynki o długości około 1200 mb, z wykonaniem zjazdów utwardzonych kostką brukową i poboczy gruntowych.
4) Wykonanie Inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
1.2. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU), stanowiącym załącznik do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71355000-1 - Usługi pomiarowe
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233223-8 - Wymiana nawierzchni drogowej
45233280-5 - Wznoszenie barier drogowych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.5.5.) Wartość części: 1966600 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 zamówienia - Prowadzenie nadzoru inwestorskiego inwestorskiego nad zadaniem: Przebudowa drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb 0008 Jurowlany w gminie Krynki.2.1 Zakres obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności:
1) Prowadzenie nadzoru inwestorskiego zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami Prawa budowlanego oraz przepisami wydanymi na jego podstawie,
2) koordynowanie i uzgadnianie szczegółów na etapie tworzenia dokumentacji projektowej,
3) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową i zgłoszeniem robót budowlanych, przepisami oraz posiadaną wiedzą,
4) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a szczególnie zapobieganie zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
5) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu budowlanego i przekazanie go do użytkowania,
6) uzyskiwanie od nadzoru autorskiego i projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań,
7) wydawanie poleceń kierownikowi robót dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób i badań oraz przedstawienia dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, wstrzymanie robót budowlanych w przypadku ich prowadzenia niezgodnie z dokumentacją projektową,
8) przedstawianie niezwłocznie Zamawiającemu informacji o wszelkich problemach i zagrożeniach istotnych z punktu widzenia zadania inwestycyjnego, które kierując się posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem zawodowym należy przewidywać,
9) sprawdzanie harmonogramu rzeczowo – finansowego Wykonawcy robót budowlanych
10) sprawdzenie kosztorysów inwentaryzacji robót w przypadku wypowiedzenia umowy z Wykonawcą robót budowlanych,
11) sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie potrzeby wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie,
12) weryfikacja i odbiór od wykonawcy dokumentacji projektowej robót budowlanych całej dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej, a także wszelkich dokumentów i oświadczeń właściwych dla eksploatacji obiektu, kompletowanie ich i przedkładanie na żądanie Zamawiającego.
Przyjęte obowiązki Wykonawca wykonywać będzie zgodnie z przepisami obowiązującymi w prawie budowlanym, w oparciu o posiadane kwalifikacje, uprawnienia oraz wiedzę.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.5.5.) Wartość części: 33400 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ww. ustawy, Zamawiający udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie 1 części zamówienia w wysokości: 1 966 600,00 zł brutto.
W postępowaniu została złożone 1 oferta dla 1 części zamówienia. Cena brutto najniższej oferty jaką zaproponował Wykonawca przewyższa kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie tego zadania i nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. W związku z powyższym Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu 1 części postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ww. ustawy.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy Pzp, ze względu na fakt, iż wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
W niniejszym postępowaniu w zakresie części 2 zamówienia, Zamawiający wskazał, iż Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach zamówienia pn. ,, Przebudowa drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb 0008 Jurowlany w gminie Krynki. .
Zamawiający w dniu 15 lutego 2023r. wszczął postepowanie o numerze referencyjnym RG. 721.1.2023, o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych pn: Przebudowa drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb 0008 Jurowlany w gminie Krynki , składające się z dwóch części, w tym części 1 - ,, Przebudowa drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb 0008 Jurowlany w gminie Krynki.” oraz 2 części zamówienia - Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Przebudowa drogi gminnej w przygranicznej miejscowości Jurowlany stanowiącej działkę nr 90/2 oraz 90/1 obręb 0008 Jurowlany w gminie Krynki.
W postępowaniu została złożone 1 oferta dla 1 części zamówienia. Cena brutto najniższej oferty jaką zaproponował Wykonawca przewyższyła kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie tego zadania i nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. W związku z powyższym Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu 1 części postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ww. ustawy.
Unieważnienie postępowania na wykonanie robót budowalnych, w zakresie 1 części zamówienia, ma istotny wpływ na realizację zadania dotyczącego części 2 zamówienia, bowiem powoduje, iż świadczenie przez Wykonawcę nadzoru inwestorskiego nad tymi robotami, stało się bezprzedmiotowe.
Okoliczności uzasadniające unieważnienie 2 części postępowania powstały dopiero po jego wszczęciu, a ich powstania nie dało się wcześniej przewidzieć.
W związku z powyższym, dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione i bezcelowe.
Biorąc pod uwagę wyżej przytoczone istotne zmiany okoliczności, których nie można było przewidzieć wcześniej, tj. przed wszczęciem niniejszego postępowania, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu 2 części postępowania na podstawie art. 255 pkt 5 ww. ustawy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utworzenie przedszkola ze żłobkiem w gminie Komarów-Osada - ETAP I
- Nadbudowa budynku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łomży Filii w Wysokiem Mazowieckiem o piętro oraz modernizacja (przebudowa) parteru
- Przebudowa oddziału przedszkolnego SP Jacków
- Poprawa dostępności komunikacyjnej - przebudowa DP 3021D Mikoszów - Karszów
- Budowa ścieżek rowerowych w ramach Trasy VIA REGIA na terenie miasta Złotoryja Nr projektu FEDS.05.02-IZ.00-0009/23
- Modernizacja Pałacu Męcińskich w Działoszynie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.