eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sieradz › Utrzymanie i zapewnienie opieki weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom odłowionym z terenu gminy Sieradz

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-03-16

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Utrzymanie i zapewnienie opieki weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom odłowionym z terenu gminy Sieradz

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SIERADZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934520

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 5

1.5.2.) Miejscowość: Sieradz

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 43 827 55 50

1.5.8.) Numer faksu: 43 822 32 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugsieradz.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugsieradz.finn.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utrzymanie i zapewnienie opieki weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom odłowionym z terenu gminy Sieradz

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-12cd3cb8-c23c-11ed-b311-9aae6ad31be8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00138320

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00134201

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

WSA w Łodzi uchylił decyzję Wójta Gminy Brąszewice -zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami i prowadzenia schroniska dotychczasowemu Wykonawcy. Utrzymanie i zapewnienie opieki weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom jest usługą, która musi być świadczona w sposób ciągły i niezakłócony. Przerwa w świadczeniu usługi spowoduje naruszenie przepisów prawa, stworzy zagrożenie dla życia i bezpieczeństwa ludzi. Natychmiastowe wykonanie zamówienia leży w interesie publicznym. W schroniskach odbywają się obowiązkowe szczepienia przeciwko wściekliźnie co pozwala na walkę z tą chorobą. Zamawiający nie mógł przewidzieć utraty przez Wykonawcę wymaganych prawem zezwoleń. Znalazł się w sytuacji wyjątkowej niewynikającej z przyczyn leżących po jego stronie. Konieczne jest natychmiastowe wykonanie zamówienia z innym Wykonawcą, który posiada zezwolenia, co nie pozwala zachować terminów określonych dla innych trybów.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZFZ.271.1.6.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie i zapewnienie opieki weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom (psom i kotom) odłowionym lub odebranym z terenu Gminy Sieradz wraz z prowadzeniem akcji pro adopcyjnej.
2. Zamówienie obejmuje świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na wykonaniu następujących czynności:
a) zapewnienia pomieszczeń do przetrzymywania bezdomnych zwierząt spełniających warunki określone w obowiązujących przepisach prawa, w tym:
- zabezpieczenie przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych tj. deszcz, śnieg, wiatr, szkodliwe działanie słońca,
- zapewnienia zwierzętom odpowiedniego oświetlenia,
- oddzieleniem zwierząt agresywnych od zwierząt nieprzejawiających takie cechy,
- w jednym pomieszczeniu mogą zostać umieszczone maksymalnie dwa osobniki przeciwnej płci w przypadku dużych zwierząt, a do trzech w przypadku małych zwierząt;
b) zapewnienie, aby teren, na którym przebywają zwierzęta z obszaru Gminy Sieradz był oddzielony od terenu, na którym przebywają inne zwierzęta, w tym zwierzęta z obszarów innych gmin;
c) zapewnienia wyżywienia bezdomnym zwierzętom w sposób polegający na dostarczeniu im codziennej porcji wody pitnej i żywności przeznaczonej dla danego zwierzęcia, zgodnie z obowiązującymi w tej materii zasadami;
d) zapewnienia opieki lekarza weterynarii bezdomnym zwierzętom polegającej na:
- 15-dniowej kwarantannie,
- podanie środków farmaceutycznych w celu usunięcia pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych,
- podanie środków farmaceutycznych w celu prowadzenia leczenia i przeciwdziałania chorobom zgodnie z obowiązującym prawem, wiedzą i etyką lekarza weterynarii,
- dokonania obowiązkowej sterylizacji i kastracji,
- usypiania ślepych miotów,
- w uzasadnionych przypadkach poddanie zwierząt eutanazji;
e) trwałego oznakowania, poprzez wszczepienie elektronicznego mikroprocesora (chip) pod skórę zwierzęcia (pod warunkiem jeżeli nie zostało już wcześniej oznakowane) w terminie nieprzekraczającym 24 godzin od momentu dostarczenia go do miejsca realizacji zamówienia przez Wykonawcę;
f) wprowadzenia do międzynarodowej bazy danych Safe-Animal numeru chip, którym zostało oznakowane zwierzę;
g) prowadzenie i przekazywanie na każde żądanie Zamawiającego ewidencji bezdomnych zwierząt (księga pobytu) zawierająca:
- datę i miejsce odłowu lub odbioru zwierzęcia,
- opis wyglądu zwierzęcia (rasa, płeć, wielkość, umaszczenie),
- zdjęcie odłowionego lub odebranego zwierzęcia,
- numer wszczepionego mikrochipu,
- numer boksu, klatki lub innego miejsca przechowywania zwierzęcia,
- historię pobytu bezdomnego zwierzęcia (przeprowadzone zabiegi, szczepienia),
- datę wydania zwierzęcia do adopcji wraz z danymi osoby adoptującej (umowa adopcyjna),
- datę i przyczynę upadku zwierzęcia lub dokonania eutanazji (oświadczenie lekarza);
h) oswajania i przygotowywania bezdomnych zwierząt do adopcji;
i) weryfikowanie odłowionych lub odebranych zwierząt z terenu gminy Sieradz, w sposób polegający na sprawdzeniu, czy dane zwierzę posiada mikrochip, a jeżeli tak to odszukanie i powiadomienie właściciela o odnalezieniu zwierzęcia i sposobie jego odbioru od Wykonawcy.
3. Jeżeli w związku z udzieleniem zamówienia Wykonawcy, zaistnieje konieczność przetransportowania zwierząt z dotychczasowego miejsca, w którym się znajdują, do miejsca, w którym zostaną umieszczone w związku z realizacją usługi, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał transport na własny koszt, według wskazań i terminów ustalonych przez Zamawiającego. Transport zwierząt musi spełniać wymogi obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie.
Obecnie zwierzęta należące do Zamawiającego w liczbie 17 psów przebywają w Hotel dla Zwierząt i Ptactwa Domowego Longin Siemiński, Gabinet Weterynaryjny, Schronisko, Centrum Rehabilitacyjno-Szkoleniowo-Adopcyjne w spadku, Wojtyszki 18, 98-277 Brąszewice. Liczba zwierząt, do dnia przekazania ich Wykonawcy w celu wypełnienia zapisów zamówienia może ulec zmianie.
Podczas odbioru zwierząt, Zamawiający wraz z Wykonawcą ma obowiązek sprawdzić czy wszystkie zwierzęta są zachipowane. Przejęcie zwierząt, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązuje się wykonać w terminie wskazanym przez Zamawiającego i nastąpi w formie protokołu zdawczo-odbiorczego.
4. Wyłapywanie, odbiór oraz przewóz bezdomnych zwierząt (psów i kotów) z terenu gminy Sieradz do schroniska Wykonawcy, będzie odbywać się w okresie stałym (przez 7 dniu w tygodniu 24 h/dobę) i wyłącznie na żądanie osoby upoważnionej przez Zamawiającego, osobę przez niego upoważnioną lub Policję oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi odłowu i transportu zwierząt. W razie zgłoszenia zlecenia wyłapania zwierzęcia przez Policję, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o zaistniałej sytuacji Zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną w celu uzyskania zgody na wykonanie usługi. Zlecenie nastąpi w formie telefonicznej na numer Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi wyłapania bezdomnych zwierząt niezwłocznie od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej, lecz w czasie nie dłuższym niż 4 godziny. Wyłapane zwierzę ma być niezwłocznie przetransportowane do miejsca wykonywania zamówienia przez Wykonawcę i zachipowane. Przez odłowienie zwierzęcia rozumieć należy odłowienie jednej sztuki zwierzęcia, z zastrzeżeniem, że suka ze szczeniakami lub kotka z kociętami traktowana są jako jedna sztuka.
Informację o odłowionym lub oddanym zwierzęciu, Wykonawca zobowiązuje się podać do publicznej wiadomości w czasie maksymalnie 8 godzin od zabezpieczenia zwierzęcia. Przekazywanie informacji o odłowionym zwierzęciu będzie odbywać się od poniedziałku do piątku przez cały okres realizacji zamówienia przez Wykonawcę (nie dotyczy dni ustawowo wolnych od pracy).
Po wykonaniu zlecenia wyłapania lub odbioru zwierzęcia, Wykonawca zobowiązany będzie każdorazowo sporządzić protokołu z wykonania usługi, który zostanie przekazany osobiście do siedziby Zamawiającego lub na adres poczty elektronicznej Zamawiającego. Protokół ma zawierać zdjęcia odłowionych lub odebranych zwierząt, datę i miejsce wykonania czynności.
Na podstawie danych z lat poprzednich, szacuje się, że w okresie trwania umowy, do wyłapania będzie około 30 sztuk zwierząt, z czego mogą zdarzyć się sporadyczne przypadki braku możliwości wykonania zlecenia. Za taki przypadek uznaje się sytuację, w której Wykonawca po upływie co najmniej 2 godz. od rozpoczęcia poszukiwań w okolicy przekazanego zgłoszenia nie zlokalizuje zwierzęcia.
W sytuacji, gdy po odłowione zwierzę zgłosi się jego właściciel i przedstawi wystarczające dowody stwierdzające przynależność zwierzęcia do zgłaszającego, Wykonawca wyda właścicielowi to zwierzę. O wszelkich okolicznościach i czynnościach podejmowanych w w/w sprawie, Wykonawca zobowiązany będzie powiadomić Zamawiającego.
5. Wykonawca ma obowiązek poszukiwania i pozyskiwania osób chętnych do zaopiekowania się bezdomnymi zwierzętami. W szczególności oceniać nowe miejsca pobyt zwierzęcia, predyspozycje osób chętnych do adopcji, udzielić osobom adoptującym informacje o danym zwierzęciu, zasadach opieki, jego potrzebach, nawykach i zwyczajach. Zamawiający wymaga by Wykonawca w całym okresie realizacji zamówienia prowadził własną stronę internetową oraz konta społecznościowe na przynajmniej dwóch popularnych portalach społecznościowych, na których odbywać się będzie prezentacja zwierząt należących do Zamawiającego. Promowanie polegać będzie na udostępnianiu zdjęć przedstawiających całe zwierzę w ujęciu bocznym (prawa i lewa strona ciała) oraz popiersia, wraz z opisem zawierającym w szczególności:
a) wiek, rasę i płeć,
b) umaszczenie i wielkość,
c) numer identyfikacyjny chip,
d) charakterystykę zwierzęcia.
W ramach promowania adopcji, Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenie na żądanie Zamawiającego, lekcji edukacyjnych we wskazanych szkołach na terenie gminy Sieradz oraz przygotowania warunków do przyjęcia wycieczek edukacyjnych na terenie schroniska.
Wykonawca jest zobowiązany wydać zwierzę osobie, która okaże się dokumentem pochodzącym od Zamawiającego, że jest uprawniona do jego odbioru.
6. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia procesu adopcyjnego, w tym przygotowanie ankiety przed adopcyjnej i umowy adopcyjnej. Zamawiający upoważni stosownym pismem Wykonawcę do zawierania w imieniu Gminy Sieradz umów dotyczących adopcji bezdomnych zwierząt z osobami zainteresowanymi.
7. Wykonawca zobowiązuje się do utylizacji padłych zwierząt lub ich części, które w ramach realizacji zamówienia przebywały w schronisku Wykonawcy.
Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania aktualnej umowy na odbiór i utylizację zwłok zwierzęcych lub ich części z podmiotem posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
8. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących czynności związane z opieką nad zwierzętami w schronisku, w tym:
a) czynności związane z wyłapaniem zwierząt,
b) Opieka i transport zwierząt,
c) przyjmowanie zwierząt do schroniska (w tym nadzór lekarsko-weterynaryjny).

4.5.3.) Główny kod CPV: 85210000-3 - Ośrodki pielęgnowania zwierząt domowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85200000-1 - Usługi weterynaryjne

98380000-0 - Usługi psiarni

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 485910,72 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Marta Szturma Przytulisko i hotel dla zwierząt domowych "Funny Pets"

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8272255379

7.3.4) Miejscowość: Czartki

7.3.5) Kod pocztowy: 98-200

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 485910,72 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.