eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › ¦wiadczenie ca³odobowej ochrony fizycznej osób i mienia w bud. siedziby Muzeum Literatury oraz w bud. biurowo-magazynowych przy ul. Trawiastej 29 w W-wie z monitoringiem od 01.06.2022 do 01.06.2023



Og³oszenie z dnia 2022-04-22


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie ca³odobowej ochrony fizycznej osób i mienia w bud. siedziby Muzeum Literatury oraz w bud. biurowo-magazynowych przy ul. Trawiastej 29 w W-wie z monitoringiem od 01.06.2022 do 01.06.2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016294058

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Rynek Starego Miasta 20

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-272

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 226359652

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@muzeumliteratury.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.muzeumliteratury.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inny zamawiaj±cy

Instytucja kultury

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie ca³odobowej ochrony fizycznej osób i mienia w bud. siedziby Muzeum Literatury oraz w bud. biurowo-magazynowych przy ul. Trawiastej 29 w W-wie z monitoringiem od 01.06.2022 do 01.06.2023

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a845f239-c224-11ec-b879-9a86e5ac3946

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00132074

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-04-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00074912/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.1 ¦wiadczenie ca³odobowej us³ugi ochrony fizycznej osób i mienia w siedzibie Muzeum Literatury oraz w obiekcie przy ul. Trawiastej 29 w Warszawie od dnia 01.06.2022 r. do dnia 01.06.2023 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

http://archiwum.muzeumliteratury.pl/bip/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl/ , platformy ePUAP:
https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej - przy u¿yciu adresu e-mail: zamowienia@muzeumliteratury.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu, opisane zosta³y w „Instrukcji u¿ytkowania systemu miniPortal-ePUAP” oraz „Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP)”
Szczegó³owe uregulowania w tym zakresie zawiera Specyfikacja Warunków Zamówienia.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e Pañstwa dane przetwarzane bêd± w zgodzie z przepisami dotycz±cymi ochrony danych osobowych, w tym w szczególno¶ci Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO). Stosownie do wymogów tego aktu, Zamawiaj±cy informuje ¿e:
1) jest Administratorem danych osobowych przetwarzanych w zwi±zku z prowadzon± procedur± o udzielenie zamówieni1a publicznego;
2) przekazane dane bêd± przetwarzane w celu przeprowadzenia w/w postêpowania, wyboru najkorzystniejszej oferty w niniejszym postêpowaniu, w tym w zakresie obowi±zków o charterze ewidencyjnym i informacyjnym o wyborze oferty najkorzystniejszej – zgodnie z obowi±zkami ustawowymi Administratora, a w celu zabezpieczenia przed ewentualnymi roszczeniami zwi±zanymi z nieprawid³owym przeprowadzeniem procedury;
3) podstaw± prawn± przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b (czynno¶ci zmierzaj±ce do zawarcia umowy), lit. c (obowi±zki ustawowe Administratora) oraz lit. c (interes prawny Administratora polegaj±cy na ochronie przed ewentualnymi roszczeniami);
4) dane bêd± przetwarzane do czasu przedawnienia roszczeñ zwi±zanych z przeprowadzonym postêpowaniem;
5) dane osobowe nie s± przekazywane do Pañstw trzecich lub organizacji miêdzynarodowej;
6) osoba której dane dotycz± ma prawo dostêpu do swoich danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, jak równie¿ ich sprostowania, usuniêcia lub ograniczenia przetwarzania, a tak¿e prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, oraz prawo do przenoszenia danych;
7) Wykonawcy przys³uguje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - ustanowionego zgodnie z art. 51 RODO;
8) udostêpnienie danych przy sk³adaniu oferty jest wymogiem koniecznym do dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej i podpisania umowy;
9) Administrator nie prowadzi profilowania;
10) dane nie bêd± wykorzystywane w celu innym ni¿ opisane powy¿ej.
2. W razie jakichkolwiek pytañ odno¶nie przetwarzania danych osobowych, dodatkowe informacje mo¿na uzyskaæ poprzez kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Administratora: email: iod@muzeumliteratury.pl
3. Wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowi±zany do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu. Do obowi±zków tych nale¿± m.in. obowi±zki wynikaj±ce z RODO, w szczególno¶ci obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³. Jednak¿e obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 RODO nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje ju¿ tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). Ponadto Wykonawca bêdzie musia³ wype³niæ obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiaj±cemu i których dane po¶rednio pozyska³, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z w³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
4. W celu zapewnienia, ¿e Wykonawca wype³ni³ ww. obowi±zki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z udzia³em Wykonawcy w postêpowaniu, Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia w tre¶ci formularza oferty o¶wiadczenia o wype³nieniu przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
5. Do spraw nieuregulowanych w SWZ maj± zastosowanie przepisy ustawy oraz przepisy RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/1/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

¦wiadczenie ca³odobowej us³ugi ochrony fizycznej osób i mienia w budynkach siedziby Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie oraz ¶wiadczenie ca³odobowej us³ugi ochrony fizycznej osób i mienia oraz monitoringu systemów bezpieczeñstwa w budynkach biurowo-magazynowych wraz z przyleg³ym do nich terenem przy ul. Trawiastej 29 w Warszawie od dnia 01.06.2022 r. od godz. 12:00 do dnia 01.06.2023 r. do godz. 12:00. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji zamówienia zosta³y okre¶lone we wzorze umowy stanowi±cym Za³±cznik Nr 1 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-06-01 do 2023-06-01

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie pracowników ochrony fizycznej - „D-Siedziba"

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie pracownika ochrony fizycznej - „D-Trawiasta"

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1. Nie podlegaj± wykluczaniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7 ustawy Pzp. Wykluczeniu na podstawie jw. nie mo¿e podlegaæ tak¿e podmiot na zdolno¶ciach których polega Wykonawca oraz podwykonawca.
2. Spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp. dotycz±ce:
1) Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e posiada aktualn± koncesjê Ministerstwa Spraw Wewnêtrznych i Administracji na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydanej na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995);
2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Wykonawca spe³ni warunek je¶li wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 1.000.000 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych brutto);
3) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nale¿ycie, w tym tak¿e w ramach wykonywanych ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, co najmniej dwie us³ugi (tzn. dwa oddzielne kontrakty/umowy) ca³odobowej bezpo¶redniej ochrony fizycznej osób i mienia w instytucjach publicznych (rz±dowych lub samorz±dowych) o nastêpuj±cym minimalnym ³±cznym zakresie dla ka¿dej z us³ug:
- warto¶ci co najmniej 150.000 z³ brutto, s³ownie: sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych brutto (do przeliczenia na PLN warto¶ci wskazanej w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski dla tej waluty z dnia publikacji og³oszenia o zamówieniu),
- trwaj±c± nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesiêcy,
- zrealizowanej (zakoñczonej lub nadal realizowanej od co najmniej 6 miesiêcy przed dat± z³o¿enia oferty) w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy
– w tym okresie;
b) dysponuje zespo³em zdolnym do wykonania zamówienia tj. wyka¿e sze¶ciu pracowników ochrony wpisanych na listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, posiadaj±cych ukoñczone szkolenie dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadz±cych publiczne zbiory dóbr kultury przeprowadzone przez uprawnione w tym zakresie osoby lub instytucje;
c) dysponuje co najmniej dwoma grupami interwencyjnym – zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia z dnia 21 pa¼dziernika 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1714).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wraz z ofert± Wykonawca sk³ada o¶wiadczenie na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 4 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia sk³adaj± tak¿e podmioty na zasoby których Wykonawca powo³uje siê w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu (Za³±cznik nr 6 do SWZ). Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia Podwykonawcom (grupy interwencyjne), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacjê o podwykonawcach w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1 powy¿ej.
2. Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane na wezwanie Zamawiaj±cego: 1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia w oparciu o w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. W przypadku oferty wspólnej, odpis sk³ada ka¿dy z Wykonawców. Odpis sk³adaj± równie¿ podmioty na zasoby których Wykonawca powo³uje siê w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu oraz podwykonawcy; 2) Je¿eli Wykonawca/podmiot oddaj±cy zasoby/podwykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których w pkt 1) powy¿ej, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wraz z ofert± Wykonawca sk³ada o¶wiadczenie na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 5 do SWZ.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wype³niaj± i za³±czaj± do oferty o¶wiadczenie z którego bêdzie wynikaæ, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3a do SWZ.
3. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu i podmiotach trzecich sk³ada co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (Pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie).
4. Potencja³ podmiotu trzeciego (wzór zobowi±zanie podmiotu trzeciego) - Za³±cznik nr 6 do SWZ (je¿eli dotyczy).
5. Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane na wezwanie Zamawiaj±cego: 1)Aktualna koncesja na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia wydana przez Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji zgodnie z ustaw± z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995); 2)2) Op³acona polisa lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 1.000.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych). W sytuacji, gdy fakt op³acenia sk³adek nie wynika z samej tre¶ci polisy, Wykonawca powinien za³±czyæ do polisy inny dokument potwierdzaj±cy odprowadzanie stosownych sk³adek; 3)Wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy. Wykaz us³ug nale¿y sporz±dziæ wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 7 do SWZ; 4)Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnieñ oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, potwierdzaj±cego spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 8 do SWZ, tj.: - numer za¶wiadczenia o wpisie na listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, - informacjê czy dana osoba posiada ukoñczone szkolenie dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadz±cych publiczne zbiory dóbr kultury przeprowadzone przez uprawnione w tym zakresie osoby lub instytucje, - informacjê o podstawie Wykonawcy do dysponowania dan± osob±; 5)O¶wiadczenie Wykonawcy, ¿e dysponuje dwoma grupami interwencyjnymi wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 9 do SWZ;

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru.
2. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa powy¿ej, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów w Formularzu ofertowym (Za³±cznik Nr 3 do SWZ). 3. Je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa powy¿ej, Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
Regulacje powy¿sze stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert, okre¶lonego w Og³oszeniu o zamówieniu oraz SWZ. Wysoko¶æ wadium wynosi: 3 000,00 z³ (s³ownie: trzy tysi±ce z³otych).
2. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert±.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione wg wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp tj.: 1) pieni±dzu; 2) gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r., poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê wy³±cznie przelewem na rachunek bankowy Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, Rynek Starego Miasta 20, 00-272 Warszawa: Bank Polska Kasa Opieki Spó³ka Akcyjna z siedzib± w Warszawie, ul. Grzybowska 53/57, 00-950 Warszawa, Numer konta: PL 03 1240 1138 1111 0000 0209 6454 , w takim terminie, aby najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert, ¶rodki finansowe z tytu³u wadium znajdowa³y siê na wskazanym wy¿ej rachunku Zamawiaj±cego.
5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej przyjmuje siê termin uznania na rachunku bankowym Zamawiaj±cego.
6. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu w Formularzu ofertowym nale¿y wpisaæ numer konta i adres na który nale¿y dokonaæ zwrotu wadium – druk o¶wiadczenia znajduje siê w Formularzu ofertowym, bêd±cego Za³±cznikiem Nr 3 do SIWZ.
7. Wnoszone wadium musi byæ oznaczone dopiskiem: „Wadium / Ochrona dla Muzeum Literatury”.
8. Je¿eli wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub porêczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu otrzymany od wystawcy dokumentu: orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
9. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach powinno zawieraæ nastêpuj±ce elementy: 1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawca/-cy), beneficjenta gwarancji (Zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub porêczeniu musi byæ Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, Rynek Starego Miasta 20, 00-272 Warszawa, 2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem, 3) kwotê gwarancji/porêczenia,
4) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia, 5) zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego (beneficjenta gwarancji), w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. 10. Je¿eli dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium bêdzie sporz±dzony w innym jêzyku ni¿ jêzyk polski, Wykonawca z³o¿y t³umaczenie, sporz±dzone przez t³umacza tego dokumentu na jêzyk polski, w postaci po¶wiadczonego za zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci oryginalnej.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wype³niaj± i za³±czaj± do oferty o¶wiadczenie z którego bêdzie wynikaæ, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3a do SWZ. 2. O¶wiadczenie na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia (Za³±cznik nr 4 do SWZ) - w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. 3. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu i podmiotach trzecich sk³ada co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (Pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie).
4. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia: a) s± zobowi±zani ustanowiæ Pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i do zawarcia umowy. Wszelka korespondencja kierowana bêdzie wy³±cznie do podmiotu wystêpuj±cego jako pe³nomocnik, b) s± zobowi±zani do z³o¿enia razem z ofert± Pe³nomocnictwa zawieraj±cego umocowanie do reprezentowania w postêpowaniu lub do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy.
Informacja dotycz±ca dokumentów: 1) Aktualna koncesja na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia wydana przez Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji zgodnie z ustaw± z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia. W przypadku oferty wspólnej, równie¿ w odniesieniu do innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w wykonywaniu zamówienia i/lub Podwykonawców – Zamawiaj±cy wymaga posiadania koncesji od ka¿dego podmiotu, który bêdzie wykonywa³ czynno¶ci co do których wykonywania, zgodnie z prawem, konieczna jest koncesja (art. 117 ust. 2 ustawy Pzp.); 2) Op³acona polisa lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 1.000.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek dotycz±cy sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj. posiadania wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia - musi byæ spe³niony w ca³o¶ci przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie; 3) Wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat. W przypadku oferty wspólnej Wykonawcy sk³adaj± jeden dokument, przy czym w przypadku oferty wspólnej jeden z Wykonawców musi spe³niaæ ten warunek w ca³o¶ci; 4) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia. W przypadku oferty wspólnej Wykonawcy sk³adaj± jeden dokument, przy czym warunek dotycz±cy dysponowania zespo³em zdolnym do wykonania zamówienia - mo¿e byæ spe³niony ³±cznie przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie; 5) O¶wiadczenie Wykonawcy, ¿e dysponuje dwoma grupami interwencyjnymi. W przypadku oferty wspólnej Wykonawcy sk³adaj± jeden dokument, przy czym warunek dotycz±cy dysponowania co najmniej dwoma grupami interwencyjnym - mo¿e byæ spe³niony ³±cznie przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie;

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wykonawca, który przedstawi³ najkorzystniejsz± ofertê, bêdzie zobowi±zany do podpisania umowy zgodnie z za³±czonym wzorem umowy - stanowi±cym Za³±cznik Nr 1 do SWZ.
2. Z³o¿enie oferty jest równoznaczne z pe³n± akceptacj± wzoru umowy przez Wykonawcê.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy oraz w zakresie wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych Za³±cznik Nr 1 do SWZ:
1) zmiany terminu rozpoczêcia i zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, w sytuacji gdy w czasie postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego nast±pi przed³u¿enie procedury udzielenia zamówienia, tak aby czas realizacji zamówienia pozosta³ niezmienny tzn. 12 miesiêcy,
2) zmiany odpowiednich zapisów Umowy, w sytuacji gdy w czasie trwania Umowy konieczne bêdzie dostosowanie tre¶ci Umowy do aktualnego stanu prawnego,
3) zmiany odpowiednich zapisów Umowy, w sytuacji gdy w czasie trwania Umowy wyst±pi± zdarzenia si³y wy¿szej rozumianej jako zewnêtrzne, nieprzewidziane zdarzenia pozostaj±ce poza kontrol± Stron, w szczególno¶ci wojny i innego dzia³ania o charakterze zbrojnym, dzia³ania si³y przyrody, akty terroru, zamieszki, rozruchy, strajki i inne dzia³ania zagra¿aj±ce porz±dkowi publicznemu, decyzje lub dzia³ania w³adz publicznych, a tak¿e klêski ¿ywio³owe,
4) zmiany Podwykonawcy w przypadku, gdy wprowadzenie nowego Podwykonawcy zapewni lepsz± realizacjê us³ug ¶wiadczonych przez Podwykonawcê (grupy interwencyjne),
5) w sytuacji zmiany stawki podatku VAT w czasie trwania realizacji zamówienia Strony dokonuj± stosownej korekty ceny, po powstaniu obowi±zku ustawowego ze skutkiem na ten dzieñ,
6) Zamawiaj±cy po 1 stycznia 2023 roku, na wniosek Wykonawcy, dokona waloryzacji ceny wymienionej w § 12 ust. 3 - za jedn± godzinê pracy pracownika ochrony (na podstawie kalkulacji oferty Wykonawcy) o kwotê brakuj±c± do wynagrodzenia minimalnego za pracê ustalonego na dany rok, wyliczon± zgodnie ze wska¼nikiem wzrostu minimalnej p³acy krajowej oraz z tym zwi±zanej zmiany stawki ubezpieczenia spo³ecznego lub ubezpieczenia zdrowotnego lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, a tak¿e zmiany wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, wobec osób wskazanych w z³o¿onej ofercie lub zmienionych za zgod± Zamawiaj±cego i ¶wiadcz±cych na rzecz Wykonawcy swoje us³ugi, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. Waloryzacja bêdzie dokonana tylko wobec osób które posiada³y wynagrodzenie minimalne, w tym celu Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu umowy o pracê z tym osobami.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-05-12 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Funkcjonalno¶æ do zaszyfrowania oferty na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-12 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-06-10

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.