eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ornontowice › Modernizacja dróg gminnych



Ogłoszenie z dnia 2023-03-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja dróg gminnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ornontowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257759

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zwycięstwa 26a

1.5.2.) Miejscowość: Ornontowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-178

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@ornontowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ornontowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja dróg gminnych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed9c6283-bdc1-11ed-8261-62cbbe4d0ca4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00126957

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00015880/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Modernizacja dróg gminnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://e-zp.ornontowice.pl/procurements/91/procurement

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-zp.ornontowice.pl/procurements/91/procurement

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Systemu E-Zamówienia Publiczne Gminy Ornontowice (zwanego
w niniejszej SWZ „Systemem E-ZP”) dostępnego pod adresem: https://e-zp.ornontowice.pl oraz przy użyciu poczty elektronicznej zp@ornontowice.pl.
Szczegóły opisano w rozdziale VIII SWZ. Ofertę, oświadczenie, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegóły opisano w rozdziale VI SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisano w Rozdziale I SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisano w Rozdziale I SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZWRZP.271.00011.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
1.1. Zakres zadania przewidziany do realizacji w ramach zamówienia podstawowego obejmuje:
Etap I – „Przebudowa ulicy Okrężnej oraz budowa parkingu wraz z odwodnieniem”
Przebudowa odcinka ul. Okrężnej od zjazdu z ul. Zwycięstwa do wjazdu na teren boiska.
Poszerzenie ul. Okrężnej (wykonanie poszerzenia istniejącej nawierzchni asfaltowej o szerokości ok. 3m do szerokości jezdni 5m) :
- frezowanie istniejących warstw asfaltowych, uzupełnienie istniejącej podbudowy,
- zabudowa krawężników na ławie betonowej – droga,
- korytowanie, uzupełnienie istniejącej podbudowy i wykonanie nowej podbudowy na poszerzeniu
ul. Okrężnej,
- wykonanie warstwy 4cm wiążącej z betonu asfaltowego,
- wykonanie warstwy 4cm ścieralnej z betonu asfaltowego,
- niwelacja i utwardzenie wjazdów do posesji betonem asfaltowym,
- wyrównanie tłuczniem i obsianie trawą terenów przyległych.
Parking (10 miejsc parkingowych, w tym jedno dla niepełnosprawnych)
- korytowanie,
- ułożenie krawężników na ławie betonowej,
- wykonanie podbudowy z kruszywa kamiennego
- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej grubości 8cm,
- wyrównanie i obsianie trawą terenów przyległych,
- oznakowanie miejsc dla niepełnosprawnych i wymalowanie farbą koloru niebieskiego do nawierzchni betonowych (należy wykonać projekt organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem),
Na działce nr 2226/33 na odcinku od zjazdu z ul. Okrężnej - budowa parkingu na 10 miejsc postojowych w tym jedno dla niepełnosprawnych (należy wykonać projekt organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem), ulokowanych prostopadle do osi działki 2226/33. Wzdłuż parkingu ma zostać usytuowana nowa droga dojazdowa i manewrowa o szer. 5m. Jezdnia dojazdowa obustronnie ograniczona krawężnikiem najazdowym na ławie betonowej, jezdnia manewrowa ograniczona z jednej strony krawężnikiem najazdowym na ławie, z drugiej strony połączona ma zostać z miejscami parkingowymi.
Nawierzchnie: drogi oraz parkingu na działce 2226/33 należy wykonać z kostki betonowej. Odwodnienie nawierzchni włączyć do projektowanej kanalizacji deszczowej w ul. Okrężnej.
Kanalizacja deszczowa:
- wytyczenie geodezyjnie tras zaprojektowanej kanalizacji,
- wykopy pod zaprojektowane urządzenie kanalizacyjne,
- zabudowa studni kanalizacyjnych DN1000,
- zabudowa wpustów ulicznych DN500,
- ułożenie przewodów kanalizacyjnych DN250 na podsypce piaskowej,
- ułożenie przewodów kanalizacyjnych DN200 na podsypce piaskowej,
- wykonanie zasypki i ułożenie taśmy ostrzegawczej,
- inwentaryzacja geodezyjna,
- zasypanie warstwami z zagęszczeniem i ułożeniem taśmy lokalizacyjnej koloru brazowego.
Wykonanie odwodnienia nawierzchni poprzez zaprojektowane wpusty uliczne włączane do zaprojektowanej kanalizacji deszczowej.
Wybudowaną kanalizację deszczową włączyć do istniejącej studni kanalizacji deszczowej w ul. Okrężnej.
Etap II - „Przebudowa sięgacza drogi gminnej ulicy Tartacznej w Ornontowicach”
Budowa sieci oświetleniowej:
- budowa kablowej sieci oświetleniowej o długości 326 m, składającej się z dziesięciu latarni na słupach aluminiowych o wysokości 5m, z ledowymi źródłami światła w pasie drogowym ulicy Tartacznej,
- wybudowany odcinek sieci oświetleniowej zostanie włączony do istniejącej sieci oświetleniowej ulicy Tartacznej (usytuowany na słupie przy budynku o numerze 4)
- oprawa oświetleniowa LED o mocy 36W z neutralną barwą światła 3500K- 4000K, strumień świetlny źródeł światła : 4300lm,
- słup oświetleniowy aluminiowy w kolorze czarnym o wysokości 5m,
- wybudowaną sieć należy zasilić trzema fazami.
Budowa przykanalików do wpustów kanalizacji deszczowej:
- budowa studni wpustowych i włączenie ich do istniejących studni rewizyjnych za pomocą przykanalików.
Budowa nawierzchni jezdni głównej i zjazdów.
- budowa jezdni na szerokości 3,5 m dla ciągu głównego na odcinku 98,71 m wraz z odcinkiem dojazdu
do posesji o nr ew. dz. 2707/200,
- odcinek główny ograniczy od strony zachodniej krawężnikiem betonowym najazdowym osadzonym
na ławie betonowej, po stronie przeciwnej zabudować obrzeże betonowe na ławie z betonu,
- nawierzchnia jezdni z kostki betonowej 8cm w kolorze szarym, podbudowa z kruszywa łamanego, podsypka,
- nawierzchnia zjazdów do posesji, dojść pieszych do posesji w granicach pasa drogowego oraz wyspy
z kostki betonowej 8cm w kolorze grafitowym, podbudowa z kruszywa łamanego, podsypka.
- w rejonie wyspy zastosować oznakowanie ostrzegawcze,
Etap III - Remont cząstkowy nawierzchni: „Modernizacja dróg gminnych”
a) ul. Marzankowice od nr 29 do nr 44 na długości 180 mb (wykonanie podbudowy z kruszywa, nawierzchnia górna kruszywo, dostosowanie istniejących wjazdów),
b) ul. Polna - wzdłuż nr 29 na długości 70 mb (frezowanie nawierzchni bitumicznej, wykonanie nawierzchni
z warstwy bitumiczno - asfaltowej, pobocze utwardzone z nawierzchnią z frezu, dostosowanie istniejących wjazdów),
c) ul. Nowa od oczyszczalni do nr 3 na długości 200 mb (frezowanie nawierzchni bitumicznej, wykonanie nawierzchni z warstwy bitumiczno - asfaltowej, ułożenie krawężników na ławie betonowej, pobocze utwardzone z nawierzchnią z frezu, dostosowanie istniejących wjazdów),
d) ul. Polna – próg zwalniający z kostki 3m x 6 m w ilości 2 szt. (wykonanie projektu organizacji ruchu drogowego, zatwierdzenie go przez Powiatowy Zarząd Dróg, budowa progów wraz z oznakowaniem poziomym i pionowym),
e) ul. Nowa – próg wyspowy w ilości 2 szt. (budowa wraz z oznakowaniem poziomym i pionowym).
1.2. Zakres zadania przewidziany do realizacji w ramach zamówienia zgodnie z prawem opcji obejmuje:
Etap IV - ul. Graniczna - nowy dojazd do posesji nr 7-9 na odcinku ok. 220 m (wykonanie podbudowy z kruszywa, nawierzchnia górna – kruszywo, dostosowanie istniejących wjazdów),
Etap V - ul. Polna - wzdłuż nr 12 - 16 b na odcinku ok. 160 m (frezowanie nawierzchni bitumicznej, wykonanie nawierzchni z warstwy bitumiczno - asfaltowej, pobocze utwardzone
z nawierzchnią z frezu, dostosowanie istniejących wjazdów, regulacja wysokościowa istniejących urządzeń obcych),
Etap VI - ul. Grabowa wzdłuż nr 4a – 4c na odcinku ok. 75 m (frezowanie nawierzchni bitumicznej, wykonanie nawierzchni z warstwy bitumiczno – asfaltowej),
Etap VII - droga dojazdowa za budynkiem ARTerii Centrum Kultury i Promocji w Ornontowicach oraz dodatkowe miejsca postojowe na odcinku ok. 50 m (podbudowa z kruszywa, wykonanie nawierzchni z kostki betonowej o grubości 8cm, ułożenie krawężników na ławie betonowej, dodatkowe miejsca parkingowe, zabudowa barierki U12).
Wartość zamówienia opcjonalnego (suma etapów: IV, V, VI, VII) nie może przekroczyć łącznie 30% wartości zamówienia podstawowego.
Zamawiający zastrzega, iż wykonanie zamówienia w ramach prawa opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji, skorzystać z niego w mniejszym zakresie (wybór jednego lub kilku z etapów w ramach prawa opcji: IV-VII) niż został określony w Opisie przedmiotu zamówienia pkt 2, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia. Warunkiem udzielenia zamówienia opcjonalnego jest posiadanie przez Zamawiającego środków finansowych. Zamawiający podejmie decyzję o skorzystaniu z prawa opcji i określi jego zakres do dnia zawarcia umowy z Wykonawcą.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ– Opis przedmiotu zamówienia, STWiOR, przedmiar i obmiar robót.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zakres zadania przewidziany do realizacji w ramach zamówienia zgodnie z prawem opcji obejmuje:
Etap IV - ul. Graniczna - nowy dojazd do posesji nr 7-9 na odcinku ok. 220 m (wykonanie podbudowy z kruszywa, nawierzchnia górna – kruszywo, dostosowanie istniejących wjazdów),
Etap V - ul. Polna - wzdłuż nr 12 - 16 b na odcinku ok. 160 m (frezowanie nawierzchni bitumicznej, wykonanie nawierzchni z warstwy bitumiczno - asfaltowej, pobocze utwardzone
z nawierzchnią z frezu, dostosowanie istniejących wjazdów, regulacja wysokościowa istniejących urządzeń obcych),
Etap VI - ul. Grabowa wzdłuż nr 4a – 4c na odcinku ok. 75 m (frezowanie nawierzchni bitumicznej, wykonanie nawierzchni z warstwy bitumiczno – asfaltowej),
Etap VII - droga dojazdowa za budynkiem ARTerii Centrum Kultury i Promocji w Ornontowicach oraz dodatkowe miejsca postojowe na odcinku ok. 50 m (podbudowa z kruszywa, wykonanie nawierzchni z kostki betonowej o grubości 8cm, ułożenie krawężników na ławie betonowej, dodatkowe miejsca parkingowe, zabudowa barierki U12).
Wartość zamówienia opcjonalnego (suma etapów: IV, V, VI, VII) nie może przekroczyć łącznie 30% wartości zamówienia podstawowego.
Zamawiający zastrzega, iż wykonanie zamówienia w ramach prawa opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji, skorzystać z niego w mniejszym zakresie (wybór jednego lub kilku z etapów w ramach prawa opcji: IV-VII) niż został określony w Opisie przedmiotu zamówienia pkt 2, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia. Warunkiem udzielenia zamówienia opcjonalnego jest posiadanie przez Zamawiającego środków finansowych. Zamawiający podejmie decyzję o skorzystaniu z prawa opcji i określi jego zakres do dnia zawarcia umowy z Wykonawcą.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 210 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W trakcie oceny ofert Zamawiający może żądać udzielania przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.
2. Zamawiający poprawi w ofertach omyłki zgodnie z art. 223 ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
a) cena ofertowa – 60 %
b) okres gwarancji i rękojmi – 40 %.
Szczegóły opisano w rozdziale XII SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Informacje o warunkach udziału w postępowaniu
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1 Nie podlegają wykluczeniu;
1.2 Spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 112 „ustawy pzp”:
1) W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
2) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
3) W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej:
1. dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego – 200 000,00 zł (Załącznik nr 5)
4) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej
lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
- wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat minimum 1 robotę budowlaną polegającą
na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto.
b) Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia:
- minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351, ze zmianami) i Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta będzie pełnić funkcję Kierownika budowy.
c) minimum 1 osobę – posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacji w zakresie sieci instalacji urządzeń elektrycznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zmianami) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoba ta będzie pełnić funkcję Kierownika robót.
U Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2021 poz. 1646, ze zmianami).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ
1.1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym. Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
1.2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale IV SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale V sekcja 2 ust. 2.1 SWZ. Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
1.3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1.2 składają odrębnie:
1) Wykonawca/każdy spośród Wykonawców Wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy.
1.4. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów opisanych w rozdziale V ust. 1 ppkt 1.4. 1),
3) zobowiązanie, o którym mowa w rozdziale I, sekcja 5 ust. 5.3 oraz 5.4 SWZ w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasób Wykonawcy,
4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) pełnomocnictwo, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania zamówienia publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego pełnomocnictwa,
b) oświadczenie, o którym mowa w rozdziale I sekcja 4 ust. 4.4 SWZ (Zamawiający dopuszcza złożenie tego oświadczenia na formularzu ofertowym);
1.5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w rozdziale V ust. 1 ppkt 1.4. 1), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
1.6. Zapisy rozdziału V ust. 1 ppkt 1.4. pkt 2) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
1.7. Zapisy rozdziału V ust. 1 ppkt 1.4. pkt 1) i pkt 2), ust. 1.5 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE
2.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
2.1.1. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Ww. wykaz stanowi załącznik nr 3 do SWZ;
2.1.2. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Ww. wykaz stanowi załącznik nr 6 do SWZ;
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2.1.3. dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawcę wadium w kwocie 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych i 00/100), Urząd Gminy w Ornontowicach, ul. Zwycięstwa 26a, 43-178 Ornontowice, http://e-zp.ornontowice.pl.
2. Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert, to jest do dnia 24.03.2023 roku, do godz. 11:00.
3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść do upływu terminu składania ofert przy czym powyższe oznacza, że kwota wadium do godz. 11:00 dnia 24.03.2023 r. musi znajdować się na rachunku Zamawiającego: Gmina Ornontowice Nr rachunku: 28 8454 1053 2001 0011 0695 0009
z podaniem w tytule wpłaty: Modernizacja dróg gminnych, nr referencyjny: ZWRZP.271.00011.2023.
Szczegóły opisano w rozdziale VII SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego
4.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
4.2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4.4. W przypadku, o którym mowa w ust. 4.2 i 4.3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający dopuszcza udzielenie na poczet realizacji zamówienia zaliczki w wysokości 5% wynagrodzenia. Szczegóły opisano w Załączniku nr 5 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do złożonej oferty w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 455 ust. 1 pkt 2 do 4 oraz art. 455 ust. 2 ustawy albo okoliczności przewidzianych zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy i w § 17 umowy. Szczegóły opisano w załączniku nr 5 Projektowane postanowienia umowy do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-03-24 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: System e-ZP Gminy Ornontowice

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-24 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-04-22

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie. Szczegóły opisano w załączniku nr 5 - Projektowane postanowienia umowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.