eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wejherowo › Bieżące utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta Wejherowa z opcją



Ogłoszenie z dnia 2023-03-07

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Bieżące utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta Wejherowa z opcją

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTA WEJHEROWA

1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675215

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Jakuba Wejhera 8

1.5.2.) Miejscowość: Wejherowo

1.5.3.) Kod pocztowy: 84-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański

1.5.7.) Numer telefonu: 58 677 70 09

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzpifz@um.wejherowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wejherowo.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Bieżące utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta Wejherowa z opcją

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-028f28f2-a78c-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00123993

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00038283/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Bieżące utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta Wejherowa z opcją.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00093275

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zgodnie z art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.,), zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli są spełnione są łącznie wszystkie warunki wynikające z przedmiotowego przepisu.
Przesłanki zastosowania instytucji in-house mają charakter podmiotowy, a krąg zamawiających, którzy mogą zastosować przesłanki wskazane w art. 214 ust. 1 pkt 11 Pzp jest ograniczony do podmiotów wskazanych m.in. w art. 4 Pzp, tj. jednostek sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, do których należy Gmina Miasta Wejherowa (Gmina). Gmina może skorzystać z instytucji in-house (po spełnieniu wskazanych w Pzp przesłanek) jeżeli udzieli zamówienia swojej spółce komunalnej – Zakładowi Usług Komunalnych w Wejherowie Sp. z o.o., ul. Obrońców Helu 1 w Wejherowie (Spółka). Ciąg dalszy uzasadnienia w SEKCJI IX

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZPiFZ.271.5.2023.KK

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 15312275,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta Wejherowa z opcją.
2. Zakres robót budowlanych i prac, przewidzianych do realizacji w ramach Zamówienia Podstawowego i Opcji:
1) remonty cząstkowe nawierzchni asfaltowych,
2) roboty ziemne, korytowanie, podbudowy, podsypki,
3) roboty brukarskie w nawierzchniach jezdni, chodnikach, poboczach z prefabrykatów betonowych (kostki betonowej, płyt betonowych, płyt drogowych) oraz kostki kamiennej wraz z ustawieniem krawężników, obrzeży betonowych, kamiennych.
4) utwardzanie i naprawa nawierzchni gruntowych,
5) wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego oraz utrzymywanie istniejącego oznakowania poziomego i pionowego
6) wykonanie nowych studni, studni teletechnicznych, wpustów, odwodnienia liniowego, przykanalików kanalizacji deszczowej wraz z ich regulacją pionową, wymianą na nowe,
7) inne roboty budowlane i prace, wymienione w Tabeli Jednostek Rozliczeniowych zawartej w Załączniku nr 1 do OPZ – Przedmiaru robót budowlanych/ Kosztorysu ofertowego.
3. Proponowane postanowienia, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego, zawiera Załącznik nr 1 do Zaproszenia. Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowi Załącznik nr 1 do Umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 19176095,75 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usług Komunalnych w Wejherowie Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5882398489

7.3.4) Miejscowość: Wejherowo

7.3.5) Kod pocztowy: 84-200

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 19176095,75 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-03-01 do 2027-02-28

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

1)Przesłanka z art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. a Pzp wskazuje, że możliwe będzie udzielenie zamówienia z wolnej ręki takiej
osobie prawnej, nad którą zamawiający sprawuje kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami,
polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby
prawnej. Jednostka kontrolowana przez zamawiającego to taka, której niezależność od zamawiającego ma charakter
formalny (jest to odrębna osoba prawna), ale pozostaje zamawiającemu ściśle podległa. Podległość wyraża się poprzez
pełną zależność organizacyjną i gospodarczą od instytucji zamawiającej. W szczególności może się to wyrażać poprzez:
-posiadanie przez instytucję zamawiającą całości kapitału zakładowego osoby prawnej i wykonywanie kompetencji
zgromadzenia wspólników;
-określanie przez instytucję zamawiającą celów osoby prawnej;
-możliwość zatwierdzania (i uchylania) przez instytucję zamawiającą celów projektowanych przez osobę prawną;
-brak konieczności uzyskania zgody innego organu na podejmowanie wszystkich lub niektórych strategicznych decyzji, w
tym zmiany zarządu.
Spółka, wpisana jest do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000444147, powstał
w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego Gminy Miasta Wejherowa, a Gmina posiada 100% udziałów w tej Spółce.
Funkcje Zgromadzenia wspólników na podstawie art 12 ust. 4 ustawy o gospodarce komunalnej pełni Prezydent Miasta
Wejherowa. Prawo Gminy do wykonywania prawa głosu jest nieograniczone. Zgromadzenie wspólników określa
samodzielnie cele zarządcze Spółki oraz sprawuje kontrolę nad Zarządem Spółki poprzez powoływaną przez Prezydenta
Radę Nadzorczą.
Tym samym można stwierdzić, że spełniona jest opisana w powyższym artykule przesłanka dla udzielenia zamówienia z
wolnej ręki przez Gminę.
2)Przesłanka z art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. b Pzp jest spełniona, jeśli ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej
dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną,
nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę.
Zgodnie z brzmieniem art. 214 ust. 5Pzp do obliczania procentu działalności, uwzględnia się średni przychód osiągnięty
przez osobę prawną lub zamawiającego w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych za 3 lata poprzedzające
udzielenie zamówienia.
Ponad 90% średniorocznej działalności Spółki, obliczanej na podstawie przychodów ze sprzedaży za trzy lata, wyznaczonej
na podstawie danych historycznych, osiągniętych zostało z działalności zleconej przez Gminę. Udział ten wynosi:
a)w latach 2019 - 2021, odpowiednio: 92,23%, 99,05%, 96,30%, co daje średnią wartość w wysokości 95,86%,
b)w okresie 2020 – 30.11.2022, odpowiednio 99,05%, 96,30%, 96,53%, co daje średnią wartość w wysokości 97,29%.
Spółka spełnia także definicję podmiotu wewnętrznego właściwą dla zamówienia z wolnej ręki uregulowanego w art. 12 ust.
5 Dyrektywy zamówieniowej 2014/24/UE, ponieważ spełniony jest warunek 80% udziału przychodów z działalności zleconej
przez Gminę w łącznych przychodach z działalności Spółki, obliczonego średniorocznie na podstawie przychodów ze
sprzedaży za trzy lata, wyznaczonego na podstawie danych historycznych, a także dwie pozostałe przesłanki (uregulowane
w Pzp analogicznie do przepisów Dyrektywy zamówieniowej). Co istotne, udział przychodów ze sprzedaży z działalności
zleconej przez Gminę w sumie przychodów ze sprzedaży będzie przekraczać 90% również w przyszłości – w całym okresie
obowiązywania umowy. Na podstawie uzyskanych danych można stwierdzić, iż Spółka osiągnie wskaźnik sprzedaży na
poziomie ponad 90% na rzecz Gminy.
3)Przesłanka z art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. c Pzp określa, że w kontrolowanej osobie prawnej nie może zaistnieć bezpośredni
udział kapitału prywatnego.
Udziały w Spółce, stanowią w 100% własność Gminy, co potwierdza spełnienie wskazanej przesłanki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.