eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Druk książek i broszur wraz z dostawą

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-03-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Druk książek i broszur wraz z dostawą

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 120848102

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Vetulaniego 1A

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-227

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zpkwm.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zpkwm.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Druk książek i broszur wraz z dostawą

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-79b6b594-bc0c-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00122860

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00059165/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługa druku i dostawy dla ZPKWM

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-79b6b594-bc0c-11ed-9236-36fed59ea7dd

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-79b6b594-bc0c-11ed-9236-36fed59ea7dd

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-79b6b594-bc0c-11ed-9236-36fed59ea7dd
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia oraz nadane odpowiednie uprawnienia do komunikacji w postępowaniu oraz do przygotowania, złożenia, wycofania oferty. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
• Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
• Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
• Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz posiadania przez użytkownika uprawnienia do komunikacji. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści SWZ wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
• Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
• Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
• Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
• W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 32 7788999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w kafelku „Moje zgłoszenia w Centrum pomocy” – „Nowe zgłoszenie" lub w kafelku "FAQ" - "Nie znalazłem rozwiązania, chcę zgłosić problem".
• W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: uzp.zamowienia@uzp.gov.pl (nie dotyczy składania ofert).
• Pozostałe wymagania w zakresie komunikacji zostały wskazane w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzule informacyjne z art. 13 i 14 RODO ujęte są w załącznikach nr 8 i nr 9 do SWZ.
2. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 oraz jeśli dotyczy art. 14 RODO – oświadczenie jest ujęte w Formularzu oferty.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZFK.261.1.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 7

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ I – PRZEWODNIK PO ŚCIEŻKACH EDUKACYJNYCH
1. Rogasiowy szlak - 3000 szt.

Specyfikacja:
 Nakład: 3000 szt.
 Format: 130 x 205 mm, pionowy
 Druk offsetowy, pełen kolor 4+4
 Oprawa miękka zeszytowa, szyta -2 zszywki
 Papier okładka: matowy powlekany papier z certyfikatem FSC® – znak odpowiedzialnej gospodarki leśnej. www.fsc.org. FSC lub certyfikatem PEFC™; 170 [g/m2]
 Papier środek: matowy powlekany papier z certyfikatem FSC® – znak odpowiedzialnej gospodarki leśnej. www.fsc.org. FSC lub certyfikatem PEFC™; 130 [g/m2]
 Ilość stron: 32 + 4
 Zamawiający posiada nadane numery ISBN
 Projekty zostaną przesłane do Wykonawcy przez Zamawiającego
 Termin wykonania: 30 dni od przekazania materiałów
 Miejsce dostawy: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego Oddział Wola Krogulecka 82; 33-342 Barcice

4.2.6.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

22100000-1 - Drukowane książki, broszury i ulotki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów (cena + jakość wydruku)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: jakość wydruku

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ II – POMYSŁ NA WYCIECZKĘ – WERSJA SKŁADANA
1. Pomysł na wycieczkę PKBM – 1000 szt.
2. Pomysł na wycieczkę PPK – 1000 szt.
3. Dolina Będkowska – 1000 szt.
4. Między Bukowicą a Lipowcem – 1000 szt.
5. Pustynia Błędowska – 1000 szt.
6. Rezerwat Pazurek – 1000 szt.
7. Wokół Tyńca – 1000 szt.

Specyfikacja:
Nakład: łączny nakład - 7000 szt.
 Wymiary zgodne z poniższym szkicem:
• element zaznaczony na niebiesko, kolor 4+0,
• element zaznaczony na czerwono, kolor 4+4
 Papier okładka: (na szkicu zaznaczona obrysem czerwonym): matowy powlekany papier z certyfikatem FSC® – znak odpowiedzialnej gospodarki leśnej. www.fsc.org. FSC lub certyfikatem PEFC™; 170 [g/m2]
 format: 297 x 210 mm (A4)
 Papier środek (na szkicu zaznaczona obrysem niebieskim): matowy powlekany papier z certyfikatem FSC® – znak odpowiedzialnej gospodarki leśnej. www.fsc.org. FSC lub certyfikatem PEFC™; 115 [g/m2]
 format: 594 x 140 mm (1/3 A2)
 Szraf niebieski oznacza powierzchnię sklejenia.
Zamawiający posiada nadane numery ISBN
Projekty zostaną przesłane do Wykonawcy przez Zamawiającego
Termin wykonania: 30 dni od przekazania materiałów przez Zamawiającego
Miejsce dostawy: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego Oddział Kraków ul. Vetulaniego 1a, Kraków

4.2.6.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

22100000-1 - Drukowane książki, broszury i ulotki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów (cena + jakość wydruku)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: jakość wydruku

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ – III INFORMATORY O PK

1. Informator PPK – 2000 szt.
2. Informator PKDK - 2000 szt.
3. Informator TPK - 2000 szt.

Specyfikacja:
Nakład: łączy nakład - 6000 szt.
Format: DL
Druk offsetowy, pełen kolor 4+4
Oprawa miękka zeszytowa, szyta -2 zszywki
Papier okładka: matowy powlekany papier z certyfikatem FSC® – znak odpowiedzialnej gospodarki leśnej. www.fsc.org. FSC lub certyfikatem PEFC™; 200 [g/m2]
Papier środek: matowy powlekany papier z certyfikatem FSC® – znak odpowiedzialnej gospodarki leśnej. www.fsc.org. FSC lub certyfikatem PEFC™; 150 [g/m2]
Ilość stron okładka: 4
Ilość stron środek: 24
Zamawiający posiada nadany numer ISBN
Projekt zostanie przesłany do Wykonawcy przez Zamawiającego
Termin wykonania: 30 dni od przekazania materiałów
Miejsce dostawy: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego Oddział Kraków ul. Vetulaniego 1a, Kraków

4.2.6.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

22100000-1 - Drukowane książki, broszury i ulotki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów (cena + jakość wydruku)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: jakość wydruku

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część IV – SPACEROWNIKI
1. Spacerownik WLPK – 1000 szt.
2. Spacerownik PKPB – 1000 szt.
3. Spacerownik PKDK – 1000 szt.

Specyfikacja:
Nakład: łączny nakład - 3000 szt.
Format: A5, pionowy
Druk offsetowy, pełen kolor 4+4
Oprawa miękka zeszytowa, szyta -2 zszywki
Papier okładka: offsetowy 170 [g/m2]
Papier środek: offsetowy 130 [g/m2]
Ilość stron okładka: 4
Ilość stron środek: 32
Zamawiający posiada nadany numer ISBN
Projekty zostaną przesłane do Wykonawcy przez Zamawiającego
Termin wykonania: 30 dni od przekazania materiałów
Miejsce dostawy: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego Oddział w Tarnowie - Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jastrzębi, Jastrzębia 309A, 33-191 Jastrzębia

4.2.6.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

22100000-1 - Drukowane książki, broszury i ulotki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów (cena + jakość wydruku)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: jakość wydruku

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ V - PRZEWODNIK

1. Przewodnik turystyczny po RPK -2000 szt.

Specyfikacja:
Nakład: 2000 szt.
Format: 130 x 205 mm, pionowy
Druk offsetowy, pełen kolor 4+4
Oprawa: twarda flexi z kartonem 300 gram/m2, zewnętrzna oklejka 130 g/m2, szyta, zaokrąglone brzegi, grzbiet zaokrąglony, folia mat 1+0. Wewnętrzna strona okładki (wklejki) z nadrukiem 4+0.
Papier środek: matowy powlekany papier z certyfikatem FSC® – znak odpowiedzialnej gospodarki leśnej, 130 [g/m2], zaokrąglenie bloku.
Ilość stron środek: 384
Obwoluta na książkę: szerokość 6 cm, długość 42 cm, papier taki jak środek książki, druk 4+0
2 zakładki w postaci wstążki szer. 5 mm i długości 225 mm, w kolorze brązowym, wszyte w oprawę książki
Książka posiada nadany numer ISBN.
Projekt zostaną przesłane do Wykonawcy przez Zamawiającego
Termin realizacji: 45 dni od przekazania materiałów do druku
Miejsce dostawy: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego, Ul. A. Vetulaniego 1a, 31-227 Kraków.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

22100000-1 - Drukowane książki, broszury i ulotki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów (cena + jakość wydruku)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: jakość wydruku

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część VI – PORADNIKI

1. Ogrody przyjazne naturze - 3000 szt.
2. Zadrzewienia – 3000 szt.
3. Ostańce – 1000 szt.

Specyfikacja:
Nakład: łączny nakład - 7000 szt.
Format: A5, pionowy
Druk offsetowy, pełen kolor 4+4
Oprawa miękka zeszytowa, szyta -2 zszywki
Papier okładka: matowy powlekany papier z certyfikatem FSC® – znak odpowiedzialnej gospodarki leśnej. www.fsc.org. FSC lub certyfikatem PEFC™; 170 [g/m2]
Papier środek: matowy powlekany papier z certyfikatem FSC® – znak odpowiedzialnej gospodarki leśnej. www.fsc.org. FSC lub certyfikatem PEFC™; 130 [g/m2]
Ilość stron środek: 40
Zamawiający posiada nadany numer ISBN
Projekt zostaną przesłane do Wykonawcy przez Zamawiającego
Termin wykonania: 30 dni od przekazania materiałów
Miejsce dostawy: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego Oddział w Tarnowie - Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jastrzębi, Jastrzębia 309A, 33-191 Jastrzębia

4.2.6.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

22100000-1 - Drukowane książki, broszury i ulotki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów (cena + jakość wydruku)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: jakość wydruku

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ VII - BAJKI

1. Baśń o prawdziwej nocy – 2000 szt.
2. Baśń o Ostoi w Jastrzębi - 2000 szt.
3. Baśń o lipie w Falkowej - 2000 szt.

Specyfikacja:
Nakład: łączny nakład - 6000 szt.
Format: 148 X148 mm.
Druk offsetowy, pełen kolor 4+4
Oprawa miękka zeszytowa, szyta -2 zszywki
Papier okładka: offsetowy 180 [g/m2]
Papier środek: offsetowy 130 [g/m2]
Ilość stron środek: 32
Ilość stron okładki: 4
Zamawiający posiada nadany numer ISBN
Projekt zostaną przesłane do Wykonawcy przez Zamawiającego
Termin wykonania: 30 dni od przekazania materiałów
Miejsce dostawy: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego Oddział w Tarnowie - Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jastrzębi, Jastrzębia 309A, 33-191 Jastrzębia

4.2.6.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów (cena + jakość wydruku)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: jakośc wydruku

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 3, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów.
6. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ. 2.Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3.Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych: 1)Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 6 do SWZ; 2)Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 3)Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 3 ppkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4)Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3 ppkt 2, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. 5)Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków. 6)Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. 7)
8)Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp stanowiące Załącznik nr 10 do SWZ.
9)Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w zakresie i w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 70 ustawy Pzp.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający w celu umożliwienia dokonania oceny we wskazanym w Rozdziale XXIII kryterium „Jakość wydruku” Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia jednej próbki produktu przedstawiającego wykonane usługi w zakresie zamówień dotyczących druku książek lub broszur o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem przedmiotu niniejszego SWZ, dla każdej Części osobno. Jeżeli Wykonawca wykonywał na rzecz Zamawiającego podobne zlecenia należy wskazać jedynie tytuły publikacji oraz rok wydania. Próbki należy przesłać do Zamawiającego przed terminem otwarcia ofert tj. do dnia 15.03.2023 r. do godziny 10:00 na adres: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego, ul. Ostrogskich 5, 33-100 Tarnów
Koszt próbek, o których mowa powyżej, Wykonawca ponosi we własnym zakresie. Zwrot próbek jest możliwy na zasadach określonych w art. 77 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Ocena próbek pod względem spełniania każdego wymagania zostanie dokonana zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale XX pkt. 2 SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający żąda wniesienia wadium.
1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: (odrębnie dla każdej części):

- dla części I 60,00 zł (słownie: sześćdziesiąt złotych 00/100)
- dla części II 390,00 zł (słownie: trzysta dziewięćdziesiąt złotych 00/100)
- dla części III 160,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt złotych 00/100)
- dla części IV 130,00 zł (słownie: sto trzydzieści złotych 00/100)
- dla części V 800,00 zł (słownie: osiemset złotych 00/100)
- dla części VI 290,00 zł (słownie: dwieście dziewięćdziesiąt złotych 00/100)
- dla części VII 180,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt złotych 00/100)
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
2. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 97 ust. 7 Pzp.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego w PKO Banku Polskim SA, o numerze
82 1020 2906 0000 1802 0404 9623 z zaznaczeniem, że dotyczy postępowania na „Druk książek i broszur wraz z dostawą”, tak aby znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu należy wraz z ofertą przedłożyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium.
5. UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Dlatego też Zamawiający zaleca wniesienie wadium w formie pieniądza nie później niż na jeden dzień przed upływem terminu składania ofert.
6. Zamawiający zastrzega, że w razie składania gwarancji lub poręczeń jako wadium przetargowego:
a) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania wraz z ofertą oryginału gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do ich wystawienia tj. wystawcę dokumentu;
b) gwarancje oraz poręczenia muszą mieć datę początkową ważności równą co najmniej ostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą;
c) gwarancje oraz poręczenia muszą obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium określone w ustawie;
d) gwarancje oraz poręczenia powinny być wystawione na Województwo Małopolskie – Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego, a z ich treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
e) gwarancje oraz poręczenia muszą określać bezwarunkowe i nieodwołalne prawo Zamawiającego do ich realizacji, na pierwsze żądanie Zamawiającego;
f) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
g) gwarancje oraz poręczenia, w których ograniczono prawa Zamawiającego, lub w których uzależniono realizację od spełnienia jakichkolwiek warunków przez Zamawiającego do wykonania których Zamawiający nie wyraził zgody na piśmie, uznane zostaną jako nie spełniające warunków.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
2. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji.
Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za
pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem
umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty
i podpisania umowy.
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są do
ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania
w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców należy załączyć do oferty.
Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
● nazwę i numer postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
● wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy
z określeniem adresu siedziby,
● ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Wymagana forma:
Pełnomocnictwo przekazuje się w formie lub postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy inne dokumenty zostały sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym
podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie, rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w
postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu
do oryginału.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio
Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub
podwykonawca, w zakresie dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą
lub notariusz.
3. Wykonawcy składający ofertę wspólną wraz z ofertą składają stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonania
określonych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wzór pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 7
do SWZ.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia,
o których mowa w Rozdziale VIII pkt 3 ppkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy
z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zmiana umowy podlega unieważnieniu, jeżeli została dokonana z naruszeniem art. 455 Pzp.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SWZ.
5. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-03-15 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-79b6b594-bc0c-11ed-9236-36fed59ea7dd

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-15 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-04-13

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

Część 3 : Tak

Część 4 : Tak

Część 5 : Tak

Część 6 : Tak

Część 7 : Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.