eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Zapewnienie tymczasowego schronienia w schronisku osobom bezdomnym (kobietom i mężczyznom) kierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach



Ogłoszenie z dnia 2022-04-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zapewnienie tymczasowego schronienia w schronisku osobom bezdomnym (kobietom i mężczyznom) kierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GLIWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003451973

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Górnych Wałów 9

1.5.2.) Miejscowość: Gliwice

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 335 97 00

1.5.8.) Numer faksu: 32 230 80 27

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@ops.gliwice.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://opsgliwice.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ops.bip.gliwice.eu/zamowieniaPubliczne

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zapewnienie tymczasowego schronienia w schronisku osobom bezdomnym (kobietom i mężczyznom) kierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b8939f6b-9b94-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00122274

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00018662/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Zapewnienie tymczasowego schronienia w schronisku osobom bezdomnym

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00078656/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OPS-ZP.321.5.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 770379,60 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ I - Schronienie dla kobiet
1. Przedmiotem umowy jest zapewnienie tymczasowego schronienia w schronisku osobom bezdomnym - kobietom kierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach w okresie od dnia podpisania umowy (nie wcześniej niż od 01.04.2022r.) do 31.03.2023r. na podstawie:
b) art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2021 poz. 2268 z późn. zm.)
c) art. 34 ustawy o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych
w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U.2020 poz . 875)
d) Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896)
2. Maksymalna ilość osobodni wynosi 4020 osobodni a po ich wykorzystaniu umowa wygasa.
3. W okresie obowiązywania umowy Zamawiający zapewnia, że minimalna liczba osobodni wynosi 2520. Ilość wykorzystanych osobodni i liczba osób korzystających ze schronienia w skali miesiąca jest uzależniona od bezpośrednich potrzeb Zamawiającego, który zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby osobodni.
4. Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną ilość osobodni świadczonych przez schronisko dla osób bezdomnych nie mniej niż 2520 osobodni. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie finansowe z tytułu niewykorzystania wskazanej w pkt 2 maksymalnej liczby osobodni.
5. Placówka powinna spełniać wymagania sanitarno – epidemiologiczne, przeciwpożarowe oraz inne do prowadzenia wskazanej działalności.
1) Dla podmiotów, które w dniu wejścia w życie przepisów art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej nie prowadziły schroniska dla osób bezdomnych szczegółowy zakres i standard usług świadczonych w ramach pobytu w placówce, standard obiektu oraz kwalifikacje osób świadczących usługi w schronisku powinny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896) oraz z art. 48a ustawy
z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2021 poz. 2268 z późn. zm.)
2) Dla podmiotów, które w dniu wejścia w życie przepisów art. 48a ustawy z 12 marca 2004r.
o pomocy społecznej prowadziły schronisko dla osób bezdomnych szczegółowy zakres usług świadczonych w ramach pobytu w placówce to:
a) możliwość całodobowego przebywania w schronisku,
b) miejsce noclegowe w pokoju wieloosobowym (nie więcej niż 10 osób w jednym pomieszczeniu), w którym temperatura nie jest niższa niż 20°C.
c) swobodny dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło i pokrycie na koc) oraz dostęp do szafy,
d) dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku
i gorącego napoju oraz jego spożycia, wyposażone w co najmniej jedną kuchenkę i lodówkę oraz szafki kuchenne
e) dostęp do toalety, prysznica z dostępem do bieżącej ciepłej i zimnej wody,
f) możliwość prania i suszenia odzieży a w przypadku braku możliwości jej wymiany – dezynfekcję i dezynsekcję,
g) informację o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu,
h) zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności,
i) zapewnienie opieki przez opiekunów posiadających wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy (co najmniej 1 opiekun na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku, w porze nocnej powinna być w schronisku zapewniona opieka przez co najmniej 1 opiekuna). Nie dopuszcza się do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia na stanowisku opiekuna osób korzystających z ww. usługi. W przypadku zatrudnienia na innych stanowiskach wymaganą formą zatrudnienia jest umowa o pracę w minimalnym wymiarze czasu pracy odpowiadającym ½ etatu.
j) zatrudnienie w schronisku pracownika socjalnego i ścisła współpraca z pracownikami socjalnymi OPS Gliwice
3) Podmioty, które w dniu wejścia w życie przepisów art. 48a ustawy z 12 marca 2004r.
o pomocy społecznej prowadziły schronisko dla osób bezdomnych powinny do dnia wskazanego w art. 34 ustawy o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych
w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U.2020 poz. 875) dostosować szczegółowy zakres i standard usług świadczonych w ramach pobytu w placówce, standard obiektu oraz kwalifikacje osób świadczących usługi w schronisku do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896) oraz z art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2021 poz. 2268 z późn. zm.)
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.5.5.) Wartość części: 105726,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ II - Schronienie dla mężczyzn
1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie na podstawie:
a) art. 48 a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2021 poz. 2268 z późn. zm.)
b) art. 34 ustawy o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku
z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U.2020 poz . 875)
c) Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896)
tymczasowego schronienia w schronisku osobom bezdomnym - mężczyznom kierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach w okresie od dnia podpisania umowy (nie wcześniej niż od 01.04.2022r.) do 31.03.2023r. w maksymalnej liczbie 25272 osobodni.
2. Minimalna liczba osobodni wynosi 14400 Liczba osobodni uzależniona będzie od potrzeb Zamawiającego.
3. Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną ilość osobodni świadczonych przez schronisko dla osób bezdomnych nie mniej niż 14400 osobodni. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie finansowe z tytułu niewykorzystania maksymalnej liczby osobodni.
4. Placówka powinna spełniać wymagania sanitarno – epidemiologiczne, przeciwpożarowe oraz inne do prowadzenia wskazanej działalności.
1) Dla podmiotów, które w dniu wejścia w życie przepisów art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej nie prowadziły schroniska dla osób bezdomnych szczegółowy zakres i standard usług świadczonych w ramach pobytu w placówce, standard obiektu oraz kwalifikacje osób świadczących usługi w schronisku powinny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896) oraz z art. 48a ustawy
z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2021 poz. 2268 z późn. zm.)
2) Dla podmiotów, które w dniu wejścia w życie przepisów art. 48a ustawy z 12 marca 2004r.
o pomocy społecznej prowadziły schronisko dla osób bezdomnych szczegółowy zakres usług świadczonych w ramach pobytu w placówce to:
a) możliwość całodobowego przebywania w schronisku,
b) miejsce noclegowe w pokoju wieloosobowym (nie więcej niż 10 osób w jednym pomieszczeniu), w którym temperatura nie jest niższa niż 20°C.
c) swobodny dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło i pokrycie na koc) oraz dostęp do szafy,
d) dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku
i gorącego napoju oraz jego spożycia, wyposażone w co najmniej jedną kuchenkę i lodówkę oraz szafki kuchenne
e) dostęp do toalety, prysznica z dostępem do bieżącej ciepłej i zimnej wody,
f) możliwość prania i suszenia odzieży a w przypadku braku możliwości jej wymiany – dezynfekcję i dezynsekcję,
g) informację o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu,
h) zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności,
i) zapewnienie opieki przez opiekunów posiadających wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy (co najmniej 1 opiekun na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku, w porze nocnej powinna być w schronisku zapewniona opieka przez co najmniej 1 opiekuna). Nie dopuszcza się do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia na stanowisku opiekuna osób korzystających z ww. usługi. W przypadku zatrudnienia na innych stanowiskach wymaganą formą zatrudnienia jest umowa o pracę w minimalnym wymiarze czasu pracy odpowiadającym ½ etatu.
j) zatrudnienie w schronisku pracownika socjalnego i ścisła współpraca z pracownikami socjalnymi OPS Gliwice
3) Podmioty, które w dniu wejścia w życie przepisów art. 48a ustawy z 12 marca 2004r.
o pomocy społecznej prowadziły schronisko dla osób bezdomnych powinny do dnia wskazanego w art. 34 ustawy o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U.2020 poz. 875) dostosować szczegółowy zakres i standard usług świadczonych w ramach pobytu w placówce, standard obiektu oraz kwalifikacje osób świadczących usługi w schronisku do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018 poz. 896) oraz z art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2021 poz. 2268 z późn. zm.)
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.5.5.) Wartość części: 664653,60 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 96480,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 96480,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 96480,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Fundacja Zacisze Grażyny

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9691612011

7.3.3) Ulica: ul. Leśna 4

7.3.4) Miejscowość: Niewiesze

7.3.5) Kod pocztowy: 44-172

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 96480,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-04-08 do 2023-03-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z pózn. zm.) (zwanej dalej ustawa Pzp) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na zrealizowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

Uzasadnienie faktyczne:
Cena najkorzystniejszej oferty przewyższała zabezpieczoną kwotę na zrealizowanie zamówienia (jej części), a zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 859248,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 859248,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.