eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sępólno Krajeńskie › "Remont drogi gminnej nr 020417C relacji Wysoka - droga nr 01113C od km 0+010,00 do km 1+044, na działkach nr 114/3, 86/3, 118, 59/4, 76/2 obr. 0020 Wysoka Krajeńska"



Ogłoszenie z dnia 2021-07-19

Ogłoszenie nr 2021/BZP 00119689 z dnia 2021-07-19

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Remont drogi gminnej nr 020417C relacji Wysoka - droga nr 01113C od km 0+010,00 do km 1+044, na działkach nr 114/3, 86/3, 118, 59/4, 76/2 obr. 0020 Wysoka Krajeńska”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350949

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 11

1.5.2.) Miejscowość: Sępólno Krajeńskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-400

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki

1.5.7.) Numer telefonu: + 48 52 389 42 00

1.5.8.) Numer faksu: + 48 52 389 42 20

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gmina-sepolno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.gmina-sepolno.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Remont drogi gminnej nr 020417C relacji Wysoka - droga nr 01113C od km 0+010,00 do km 1+044, na działkach nr 114/3, 86/3, 118, 59/4, 76/2 obr. 0020 Wysoka Krajeńska”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9a8c9d52-db38-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00119689

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004090/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Remont drogi gminnej nr 020417C relacji Wysoka - droga nr 01113C od km 0+010,00 do km 1+044, na działkach nr 114/3, 86/3, 118, 59/4, 76/2 obr. 0020 Wysoka Krajeńska

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00103371/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Podstawa prawna zastosowania trybu:art.305pkt1ustawy w zw.z art.214ust.1pkt11ustawyPzp.Podstawa faktyczna zastosowania trybu:Zgodnie z art.305pkt1:„Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie(…)”,w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zachodzi okoliczność określona w art.214 ust.1pkt11.a)W odniesieniu do art.214ust.1pkt11lit.a):Wymóg kontroli przewidziany w przepisach prawa polskiego ma na celu zagwarantowanie,że podmiot powierzający danemu podmiotowi zadanie sprawuje nad nim rzeczywistą kontrolę.Kontrola ta powinna się rozciągać zarówno na cele strategiczne podmiotu,jak i na ważne decyzje.Innymi słowy instytucja zamawiająca musi byś w stanie sprawować strukturalną i funkcjonalną kontrolę nad tą jednostką.Niezbędne jest również by kontrola ta była skuteczna(WyrokTrybunałuSprawiedliwości z29listopada2012r.w sprawie C-182/11 i C-183/11EconordSpA,ECLI:EU:C:2012:758,pkt 27).W oparciu o właściwe orzecznictwo Trybunał Sprawiedliwości Unii ...(c.d. w Sekcji IX)

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Irg.271.3.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1374782,07 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. W ramach realizacji niniejszego zamówienia przewiduje się do wykonania:
 roboty przygotowawcze,
 roboty nawierzchniowe.
Zakres robót:
a) zachowanie dotychczasowego przekroju poprzecznego drogi:
- poza obszarem zabudowanym: jezdnia o szerokości 4,50 m o nawierzchni z betonu asfaltowego, obustronne pobocza gruntowe szer. 0,75 m ulepszone kruszywem oraz rowy drogowe w miejscach ich występowania
- w obszarze zabudowanym: odtworzenie jezdni bitumicznej o szerokości 4,0 m wraz z ziemnymi poboczami
b) rozbiórka nawierzchni jezdni nad przepustem drogowym zlokalizowanym w km 0+279,23, usunięcie uszkodzonych rur, wykonanie ponownie ławy żwirowej na podłożu ustabilizowanym warstwą gruntocementu, ułożenie nowych rur tej samej średnicy, wykonanie zasypki piaskowej, odtworzenie konstrukcji nawierzchni, a ponadto: odtworzenie umocnień wlotu i wylotu przepustu brukiem kamiennym układanym na warstwie betonu klasy C12/15
c) wykonanie w-wy stabilizującej podłoże gruntowe z gruntocementu C5/6 gr. 15 cm; podbudowy z w-wy mieszanki kruszyw niezwiązanych C90/3 frakcji 0/31,5 mm; na w-wy bitumiczne składają się w-wa wiążąca gr. 5 cm i w-wa ścieralna gr. 4 cm – z betonu asfaltowego

Remont drogi gminnej ma na celu podniesienie jej parametrów użytkowych oraz nośności. Zaprojektowano przekrój drogowy, na który składa się jezdnia dwupasowa, dwukierunkowa szer. 4,50 - 4,00 m z obustronnymi poboczami szer. 0,75 m i rowami - tylko poza obszarem zabudowanym; w km 0+370,60 zaprojektowano lewostronnie jedną mijankę, jezdnia drogi i mijanki ma łącznie szer. 5,50 m. Ponadto planowane jest wykonanie jednego przejścia dla pieszych oznakowanego znakami aktywnymi zasilanymi z ogniw fotowoltaicznych.
Z uwagi na złożone warunki gruntowo-wodne klasyfikujące podłoże gruntowe do grupy nośności G3 przewidziano wykonanie w-wy stabilizującej to podłoże z gruntocementu C5/6 gr. 15 cm; podbudowę stanowi w-wa mieszanki kruszyw niezwiązanych frakcji 0/31,5 mm; na warstwy bitumiczne składają się w-wa wiążąca gr. 5 cm z i w-wa ścieralna gr. 4 cm, obie z bet. asfalt.
Przekroje konstrukcyjne:
jezdnia:
- w-wa ścieralna gr. 4 cm z bet. asfaltowego AC8S,
- w-wa wiążąca gr. 5 cm. z bet. asfaltowego AC11W,
- podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 mm gr. 20 cm,
- w-wa gruntocementu C5/6 gr. 15 cm,
mijanka:
- w-wa ścieralna gr. 4 cm z bet. asfaltowego AC8S,
- w-wa wiążąca gr. 5 cm. z bet. asfaltowego AC11W,
- podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 mm gr. 20 cm,
- w-wa gruntocementu C5/6 gr. 15 cm,
pobocza:
- umocnione pobocze mieszanką niezwiązaną 0/31,5 mm gr. 10 cm,
zjazdy z kostki betonowej:
- betonowa kostka brukowa gr. 8 cm na podsypce cem-piask. gr. 4, cm,
- podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 mm gr. 15 cm,
- w-wa gruntocementu C5/6 gr. 15 cm,
zjazdy bitumiczne:
- w-wa ścieralna gr. 4 cm z bet. asfaltowego AC8S,
- podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 mm gr. 15 cm,
- w-wa gruntocementu C5/6 gr. 15 cm.

Ilościowe zestawienie projektowanego zagospodarowania:
nawierzchnia jezdni z betonu asfaltowego 4 605,82 m2
nawierzchnia zjazdów z betonu asfaltowego 331,86 m2
nawierzchnia zjazdów z kostki betonowej 364,21 m2
pobocza umocnione mieszanką niezwiązaną 1 363,80 m2

Odwodnienie drogi
Odwodnienie pasa drogowego będzie realizowane jak dotychczas, projekt przewiduje odtworzenie rowów istniejących poprzez usunięcie z nich nadmiaru gruntu i ich reprofilację, w celu nadania odpowiednich spadków podłużnych.

Oznakowanie oraz elementy BRD:
- Oznakowanie pionowe – 8 szt.;
- Oznakowanie poziome;
- Elementy BRD – 2 szt.
2. Obowiązki Wykonawcy związane z wykonywanymi robotami budowlanymi:
1) zorganizowanie placu budowy z uwzględnieniem bezpieczeństwa przechodniów i pracowników,
2) uporządkowanie terenu i przywrócenie do stanu pierwotnego,
3) zapewnienie dozoru nad wszelkimi materiałami i urządzeniami, w tym zapewnienia dozoru przez pracownika dozoru,
4) ubezpieczenie terenu budowy od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz katastrof budowlanych,
5) usunięcie wszelkich szkód powstałych w wyniku prowadzonych prac,
6) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
7) pełna obsługa geodezyjna w trakcie realizacji zadania wraz z przedłożeniem Zamawiającemu 3 egz. inwentaryzacji powykonawczej zadania,
8) Wykonawca zobowiązany będzie do prezentacji postępów robót na forum rad technicznych zwoływanych przez Zamawiającego co najmniej raz na dwa tygodnie, a także do niezwłocznego zgłaszania na piśmie wszelkich problemów związanych z realizacją zamówienia, przy czym przedstawiciele Zamawiającego wymienieni w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz umowie będą mieli prawo do zapoznawania się z przebiegiem i postępem robót w każdym czasie ich realizacji.
9) Wykonawca odpowiedzialny jest za przedstawienie Zamawiającemu dokumentów dopuszczających do stosowania w budownictwie, zastosowanych do realizacji przedmiotu zamówienia materiały budowlane.
10) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
11) Projekt czasowej organizacji ruchu na czas wykonania robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zostanie opracowany staraniem i kosztem Wykonawcy. Na Wykonawcy spoczywać będzie również obowiązek jego wprowadzenia kosztem własnym w miejscu prowadzenia robót i utrzymania go również kosztem własnym przez cały czas ich trwania.
Termin realizacji: 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Projekt współfinansowany jest z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, o którym mowa w polu 3.1.1.) niniejszego ogłoszenia, w pełnym i czytelnym brzmieniu jego treści opublikowano w dniu 19.07.2021 r. na stronie internetowej Zamawiającego: http://www.bip.gmina-sepolno.pl/index.php?cid=1101&bip_id=14562

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233140-2 - Roboty drogowe

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1490784,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1490784,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1490784,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Transportu i Usług Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 340853529

7.3.3) Ulica: ul. Baczyńskiego 6

7.3.4) Miejscowość: Sępólno Krajeńskie

7.3.5) Kod pocztowy: 89-400

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1490784,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Europejskiej:Gmina posiada całość kapitału zakładowego spółki,której udzielona zamówienia(WyrokTrybunałuSprawiedliwościz11maja2006r.w sprawieC-340/04CarbotermoSpA,ECLI:EU:C:2006:308,pkt37),Zarząd Spółki składa się z osoby wyznaczonej przez Gminę działającą jako Zgromadzenie Wspólników(WyrokTrybunałuSprawiedliwościz13listopada2008r.w sprawieC-
324/07CoditelBrabant,ECLI:EU:C:2008:621,pkt 41.),Została dokonana zmiana aktu założycielskiego spółki oraz reorganizacja jej działalności w ten sposób, że obszar działania Spółki został ograniczony do obszaru Gminy,natomiast przedmiot działania został ograniczony co do zasady do zadań spoczywających na Gminie jako zadania własne(WyrokTrybunałuSprawiedliwościz10września2009r.w sprawieC-
573/07SeaSrl,ECLI:EU:C:2009:532,pkt73-76),Wysokość wynagrodzenia uiszczanego na rzecz Spółki z tytułu realizowanych przez nią zamówień został
ograniczony(WyrokTrybunałuSprawiedliwościz19kwietnia2009r.w sprawieC-
295/05Asemfo,ECLI:EU:C:2007:227,pkt50)Gmina działająca jako Zgromadzenie Wspólników posiada prawo do decydowania o zaciąganiu zobowiązań i rozporządzenia prawem o wartości powyżej500000zł,Dodatkowa działalność,wykraczająca poza usługi w interesie publicznym jest ograniczona i ma charakter akcesoryjny(WyrokTrybunałuSprawiedliwości z10września2009r.w sprawieC-573/07SeaSrl,ECLI:EU:C:2009:532,pkt79-80).Obowiązujące obecnie postanowienia aktu założycielskiego Spółki jasno wskazują,że z jednej strony Gmina posiada decydujący wpływ na całokształt jej działalności,a z drugiej strony,że działania Spółki nie są zorientowane na rynek,lecz na zaspokajanie potrzeb Gminy.b)W odniesieniu do art.214 ust.1pkt11lit.b):Wymóg by działalność danego podmiotu była skoncentrowana na realizacji zadań na rzecz podmiotu go kontrolującego tworzy więzi zależności ekonomicznej.Jest to o tyle istotne,że jak stwierdzono w doktrynie,cyt.:„przesłanka zależności ekonomicznej jest równie istotna jak możliwość sprawowania kontroli-prowadzenie działalności na rzecz zamawiającego powoduje,iż jednostka uzależnia swoje istnienie od realizacji umów świadczonych na rzecz zamawiającego i nie może poprzez zyski z rynku konkurencyjnego usamodzielnić się,ograniczając skutki kontroli organizacyjnej.Omawiana przesłanka potwierdza również,że dana jednostka została utworzona lub funkcjonuje faktycznie(niezależnie od nabytej osobowości prawnej)jako oddział lub jednostka organizacyjna zamawiającego,a jej celem nie jest prowadzenie działalności na rynku konkurencyjnym w sposób uprzywilejowany.Zależność ekonomiczna nie wyklucza działalności rynkowej w wąskim zakresie,co w przypadku funkcjonowania przedsiębiorstw nastawionych na realizację zadań gospodarczych może być nie do uniknięcia." (Sołtysińska,Aleksandra.Art.12.W:Komentarz do dyrektywy2014/24/UEw sprawie zamówień publicznych,uchylającej dyrektywę 2004/18/WE,[w:]Europejskie prawo zamówień publicznych.Komentarz,wyd.III.Wolters Kluwer,2016.)Z art.214ust.1pkt11lit.b)ustawyPzp wynika,że aby spełnić przedmiotową przesłankę:„ponad 90%(…)”.W dalszych przepisach ustawyPzp ustawodawca wyjaśnił,że do obliczenia procentu uwzględnia się średni przychód osiągnięty przez osobę prawną lub zamawiającego w odniesieniu do usług,dostaw lub robót budowlanych za 3lata poprzedzające udzielenie zamówienia–zgodnie z art.214pkt5ustawyPzp.Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym: za rok obrotowy 01.01.2018–31.12.2018 osiągnięty przez Spółkę przychód: 92,36%; za rok obrotowy 01.01.2019–31.12.2019:~93,17%; za rok obrotowy 01.01.2020–31.12.2020: 92,62%. Przesłanka określona w art.214ust.1pkt11lit.b)ustawyPzp została spełniona,dla Zakładu Transportu i Usług Sp. z o.o.,ul.Baczyńskiego 6,89-400 Sępólno Krajeńskie wartość spełniająca przesłankę wynosi 92,72%. c)W odniesieniu do warunku art.214 ust.1pkt11lit.c):Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w KRS Gmina Sępólno Krajeńskie posiada 1290 udziałów w Spółce o łącznej wartości 1 290 000,00zł. Cały kapitał Spółki jest w posiadaniu Gminy,brak możliwości udziału w nim kapitału prywatnego
2021-07-19 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.