eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sępólno Krajeńskie › Udzielenie kredytu długoterminowego



Ogłoszenie z dnia 2021-07-16


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00118372 z dnia 2021-07-16

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350949

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 11

1.5.2.) Miejscowość: Sępólno Krajeńskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-400

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki

1.5.7.) Numer telefonu: + 48 52 389 42 00

1.5.8.) Numer faksu: + 48 52 389 42 20

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: j.tryk@gmina-sepolno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.gmina-sepolno.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1dfb70b6-c2ec-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00118372

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004090/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Udzielenie kredytu długoterminowego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00071257/03

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Irg.271.2.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 883696,52 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 4 700 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie na podstawie Uchwały Nr XXX/283/2021 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 31 marca 2021 r.
3.1. Wysokość kredytu: 4 700 000,00 zł (Słownie: Cztery miliony siedemset tysięcy 00/100).
3.2. Kredyt uruchomiony zostanie po podpisaniu umowy. Zamawiający ustala, iż wypłata kredytu będzie następowała w transzach, na wniosek Zamawiającego w terminie wskazanym przez Wykonawcę w złożonej ofercie, z zastrzeżeniem, iż minimalny termin wypłaty każdej transzy kredytu wynosi 2 dni robocze, a maksymalny termin wypłaty każdej transzy kredytu 5 dni roboczych zgodnie z przyjętym kryterium oceny ofert „Termin uruchomienia kredytu”. Dopuszcza się możliwość przesłania dyspozycji o uruchomieniu kredytu podpisanej przez osoby upoważnione do reprezentacji – drogą elektroniczną.
3.3. Spłata kredytu następowała będzie po okresie karencji do 30.03.2022 r. w latach 2022-2031 według poniższego harmonogramu:
1. 31-03-2022 27 500,00
2. 30-06-2022 27 500,00
3. 30-09-2022 27 500,00
4. 31-12-2022 27 500,00
5. 31-03-2023 35 000,00
6. 30-06-2023 35 000,00
7. 30-09-2023 35 000,00
8. 31-12-2023 35 000,00
9. 31-03-2024 37 500,00
10. 30-06-2024 37 500,00
11. 30-09-2024 37 500,00
12. 31-12-2024 37 500,00
13. 31-03-2025 87 500,00
14. 30-06-2025 87 500,00
15. 30-09-2025 87 500,00
16. 31-12-2025 87 500,00
17. 31-03-2026 87 500,00
18. 30-06-2026 87 500,00
19. 30-09-2026 87 500,00
20. 31-12-2026 87 500,00
21. 31-03-2027 87 500,00
22. 30-06-2027 87 500,00
23. 30-09-2027 87 500,00
24. 31-12-2027 87 500,00
25. 31-03-2028 150 000,00
26. 30-06-2028 150 000,00
27. 30-09-2028 150 000,00
28. 31-12-2028 150 000,00
29. 31-03-2029 150 000,00
30. 30-06-2029 150 000,00
31. 30-09-2029 150 000,00
32. 31-12-2029 150 000,00
33. 31-03-2030 162 500,00
34. 30-06-2030 162 500,00
35. 30-09-2030 162 500,00
36. 31-12-2030 162 500,00
37. 31-03-2031 350 000,00
38. 30-06-2031 350 000,00
39. 30-09-2031 350 000,00
40. 31-12-2031 350 000,00
x 4 700 000,00
3.4. Spłata kredytu i odsetek następować będzie kwartalnie, z uwzględnieniem następujących warunków:
a) Karencja w spłacie odsetek do 30.12.2021 roku (pierwsza wpłata odsetek nastąpi 31.12.2021r.),
b) Karencja w spłacie kapitału do 30.03.2022 roku (pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 31.03.2022 r.).
3.5. Raty kredytu i odsetek będą płatne kwartalnie, w terminie do ostatniego dnia danego miesiąca. Jeżeli ostatni dzień w miesiącu przypadnie na sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został dotrzymany jeśli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po tym dniu.
3.6. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 3M i powiększoną, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku.
3.7. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z dnia 31 marca 2021 r. w wysokości 0,21% i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 31.05.2021 r., która stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich wykonawców.
3.8. W przypadku, gdy stawka WIBOR 3M osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka WIBOR 3M równa 0.
3.9. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów, prowizji i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.
3.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania części lub całości kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.
3.11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu.
3.12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy o zamiarze takiej spłaty w terminie 15 dni przed jej realizacją.
3.13. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
3.14. Zabezpieczenie kredytu - weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający potwierdza, iż kontrasygnata skarbnika zostanie złożona na deklaracji wekslowej.
3.15. Wszystkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
3.16. Oferta nie może zawierać zapisów warunkowych, uzależniających wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy od jakichkolwiek zdarzeń.
3.17. Zamawiający nie realizuje postępowania naprawczego ani nie ma zamiaru przystąpić do jego realizacji.
3.18. Zamawiający nie korzysta z leasingu, emisji papierów dłużnych, nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.
3.19. Na rachunkach bankowych Gminy nie występują/występowały zajęcia egzekucyjne.
3.20. Gmina oświadcza, iż nie posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec instytucji finansowych (ZUS, US).
4. Wymogi zatrudnienia na podstawie stosunku pracy:
1) Zamawiający, stosownie do art. 95 ustawy – Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywane przez nie czynności polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 – 5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.
2) Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni na okres realizacji niniejszego zamówienia osobę/osoby wykonujące czynności wymienione w pkt 1), polegające na wykonywaniu czynności techniczno-formalnych związanych z udzieleniem i obsługą kredytu, stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, m.in.:
- przyjmowanie dyspozycji Zamawiającego odnośnie transz kredytu,
- prowadzenie rachunku kredytobiorcy,
- naliczanie odsetek,
- ustalanie bieżących sald.
3) W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem okresu realizacji niniejszej umowy, Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w pkt 1) oraz niezwłocznego złożenia oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie osoby na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie winno zawierać informacje, o których mowa w pkt 4).
4) Wykonawca lub Podwykonawca jest zobowiązany do złożenia najpóźniej w dniu zawarcia umowy oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie osoby/osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1)-2), na podstawie umowy o pracę, oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że ww. czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy.
5) W trakcie realizacji umowy, w przypadku pojawienia się wątpliwości, czy osoby, o których mowa w pkt 1), 2), 3), zatrudnione są na podstawie umowy o pracę co najmniej na czas realizacji umowy, na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
a) aktualne oświadczenie potwierdzające powyższe bądź
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia w/w czynności. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlegają anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę powinny być możliwe do zidentyfikowania bądź
c) oświadczenie zatrudnionego pracownika bądź
d) inne dokumenty,
- zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
6) Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego w terminie żądanych oświadczeń bądź dokumentów, o których mowa w pkt 4) i 5), będzie traktowane jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności.
7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
5. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z postanowieniami niniejszej SWZ, zapisami złożonej oferty oraz dokumentami postępowania.
Przewidywany termin realizacji zamówienia: 127 miesięcy, tj. od dnia zawarcia umowy kredytowej do dnia 31.12.2031 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 355835,16 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 467070,07 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 355835,16 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Więcborku

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5580001377

7.3.3) Ulica: ul. Plac Wolności 21

7.3.4) Miejscowość: Sępólno Krajeńskie

7.3.5) Kod pocztowy: 89-400

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-06-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 355835,16 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 127 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Okres realizacji zamówienia wynosi 127 miesięcy, tj. od dnia zawarcia umowy kredytowej do dnia 31.12.2031 r.
2021-07-16 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.