eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Przystosowanie budynku głównego Centrum Ustawicznego(filia Politechniki Śląskiej w Rybniku) do wymagań przeciwpożarowych oraz planowanych funkcji wraz z remontem łącznika na II piętrze.IA1/B/21/55/TB



Ogłoszenie z dnia 2021-07-16


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00117604 z dnia 2021-07-16

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przystosowanie budynku głównego Centrum Ustawicznego(filia Politechniki Śląskiej w Rybniku) do wymagań przeciwpożarowych oraz planowanych funkcji wraz z remontem łącznika na II piętrze.IA1/B/21/55/TB

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001637

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Akademicka 2A

1.5.2.) Miejscowość: Gliwice

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: (32) 237-13-34; 237-13-35

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: IA1@polsl.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polsl.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przystosowanie budynku głównego Centrum Ustawicznego(filia Politechniki Śląskiej w Rybniku) do wymagań przeciwpożarowych oraz planowanych funkcji wraz z remontem łącznika na II piętrze.IA1/B/21/55/TB

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e959a078-e4c4-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00117604

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000229/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.57 IA1/B/21/40 Przystosowanie budynku głównego Centrum Kształcenia Ustawicznego (filia Politechniki Śl. w Rybniku) do wymagań przeciwpożarowych oraz planowanych funkcji wraz z remontem ł..

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://www.administracja.polsl.pl/zamowienia

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://polsl.logintrade.net/rejestracja/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a)Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Przetargowej Politechniki
Śląskiej: https://polsl.logintrade.net/rejestracja/ oraz poczty lektronicznej:IA1@polsl.pl.Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne. b) Do połączenia używany jest szyfrowany
protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej ma dostęp do możliwości złożenia i wycofania oferty, a także funkcjonalności
pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach. c) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w zakładce „Instrukcje” na Platformie Przetargowej. d)Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy Przetargowej wynosi 150 MB. e)Czas zapisywany
jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych na Platformę Przetargową jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, zawiadomienia, dokumentu lub oświadczenia przez Wykonawcę. f) Wykonawca może również przekazać ww. zawiadomienie, dokument lub
oświadczenie (nie dotyczy oferty) na adres poczty elektronicznej Zamawiającego. Wykonawca, przekazując ww. zawiadomienie, dokument lub oświadczenie, żąda potwierdzenia dostarczenia wiadomości. Za datę przekazania zawiadomienia, dokumentu lub oświadczenia przyjmuje się datę
otrzymania potwierdzenia dostarczenia wiadomości zawierającej ww. pliki/ załączniki z serwera pocztowego Zamawiającego. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego wynosi 10 MB.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IA1/B/21/55/TB

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące:
A) Przystosowanie budynku głównego Centrum, Kształcenia Ustawicznego (filia Politechniki
Śląskiej w Rybniku) do wymagań przeciwpożarowych oraz planowanych funkcji.
B) Remont łącznika korytarzy na II piętrze pod kątem dostosowania do potrzeb Akademickiego
Liceum Ogólnokształcącego.
Zakres robót objętych przedmiotem zamówienia:
• wydzielenie pożarowe klatek schodowych
• montaż układu oddymiania klatek schodowych
• montaż hydroforni i przebudowa instalacji hydrantowej
• budowa instalacji wentylacji wywiewnej na II piętrze i w pomieszczeniach wc
• przystosowanie pomieszczeń na toalety dla niepełnosprawnych
• wykonanie oświetlenia ewakuacyjnego
• montaż instalacji zasilania urządzeń p-poż., wentylacji, oświetlenia i gniazd
w toaletach, przeniesienie układu pomiarowego i głównego wyłącznika p-poż.
• remont łącznika na II piętrze (remont ścian, sufitów i posadzki)
• wykonanie drogi pożarowej
• opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego.
2. Termin wykonania zamówienia: do 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy z tym, że zakres robót dotyczący instalacji hydrantowej oraz drogi pożarowej musi być zrealizowany do 31.12.2021 r. - zgodnie z Decyzją nr 38/2020 z dn. 20.03.2020 r. KM PSP w Rybniku.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: W okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia podstawowego, Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy robót budowlanych, zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do tych ujętych w zamówieniu podstawowym i zgodnych z jego przedmiotem, w sytuacji gdy wystąpi potrzeba ich wykonania, a Zamawiający będzie dysponował
odpowiednimi środkami finansowymi. Zamówienia w łącznej wysokości maksymalnie do 20% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego będą każdorazowo udzielane w trybie z wolnej ręki, na warunkach ustalanych indywidualnie dla każdego zamówienia w zaproszeniu do negocjacji. Udzielanie
zamówień następować będzie z uwzględnieniem poniższych zasad i czynników cenotwórczych:
a) wielkości nakładów rzeczowych, tj. robocizny, materiałów i pracy sprzętu, wynikać będą z załączonego do zaproszenia do negocjacji przedmiaru robót,
b) wskaźniki cenotwórcze, ceny materiałów i najmu sprzętu nie będą mogły być wyższe niż te występujące w kosztorysie ofertowym dotyczącym zamówienia podstawowego,
c) ceny materiałów i najmu sprzętu niewystępujące w kosztorysie ofertowym dotyczącym zamówienia podstawowego, nie będą mogły przekraczać poziomu średniego cen według cenników Sekocenbudu za kwartał poprzedzający wystosowanie zaproszenia do negocjacji lub faktur/ ofert handlowych
dotyczących sprzedaży materiałów i wykonania usług niewystępujących w ww. cenniku Sekocenbudu,
d) w przypadku zamówienia udzielanego w terminie co najmniej 12 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dopuszcza się akceptację wyższych wskaźników cenotwórczych, cen materiałów i najmu sprzętu w stosunku do tych występujących w kosztorysie ofertowym zamówienia podstawowego, pod warunkiem udowodnienia przez Wykonawcę zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1.1. ZDOLNOŚĆ TECHNICZNA
Wykonanie przez Wykonawcę (zakończenie) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed
upływem terminu składania ofert, co najmniej:
a) 2 robót budowlanych z czego każda o wartości ogółem min. 1.000.000,00 zł brutto,
obejmujących budowę lub przebudowę lub remont obiektu wraz z instalacjami elektrycznymi i
sanitarnymi (w tym instalację hydrantową i wentylacyjną)
b) 1 roboty budowlanej o wartości min. 120.000 zł brutto, polegającej na wykonaniu instalacji
elektrycznych i niskoprądowych (w tym oświetlenia ewakuacyjnego).
Uwaga: Jeśli zamówienie o charakterze opisanym w punkcie a) zawiera roboty opisane
w zamówieniu o charakterze opisanym w punkcie b), to Zamawiający nie wymaga dodatkowego
wykazania wykonania zamówienia opisanego w punkcie b).
1.2. ZDOLNOŚĆ ZAWODOWA
Dysponowanie przez Wykonawcę osobami (minimum 1 osobą z każdej branży) posiadającymi:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności:
- konstrukcyjno-budowlanej,
- instalacyjnej w zakresie:
• sieci wodociągowych i kanalizacyjnych,
• instalacji wentylacyjnych
• instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych,
- instalacyjnej w zakresie:
• instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych
i wpisanymi do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa – jeżeli odrębne przepisy nakładają
obowiązek takiego wpisu;
b) kwalifikacje do wykonywania prac w zakresie urządzeń i instalacji na stanowiskach
eksploatacji (E) - urządzenia i instalacje elektryczne o napięciu do 1 kV,
potwierdzone przez uprawnioną instytucję;
c) kwalifikacje do wykonywania prac w zakresie urządzeń i instalacji na stanowiskach dozoru (D)
urządzenia i instalacje elektryczne o napięciu do 1 kV,
potwierdzone przez uprawnioną instytucję;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku
dotyczącego ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ, o której mowa powyżej w pkt 5.4.) niniejszego ogłoszenia,
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia WYKAZU
ROBÓTBUDOWLANYCH wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem DOWODÓW określających, czy te roboty budowlane zostały
wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli
Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku dotyczącego
ZDOLNOŚCI
ZAWODOWEJ, o której mowa powyżej w pkt 5.4.) niniejszego ogłoszenia, Zamawiający wezwie
Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia WYKAZU OSÓB, skierowanych
przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu,
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia odpisu lub
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące
przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Zgodnie z art.
127 ust. 2 ustawy Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych,
które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i
aktualność. Zgodnie z art. 274 ust. 4 ustawy Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych
środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych,
w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o
którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia
upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2
i 3 oraz ust. 2 ustawy.
Wysokość wadium: 20.000,00 zł

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania ww. wykonawców,
które powinno być przez nich udzielone (podpisane). Jeżeli została wybrana oferta wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy
w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W odniesieniu do warunków
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców,
którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W
takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do
oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika, które roboty
budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Każdy z wykonawców
występujących wspólnie musi z osobna wykazać brak podstaw wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 5.5.) niniejszego ogłoszenia, składa każdy z
wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdzać ma
spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w
którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak
podstaw wykluczenia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Na mocy art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Zamawiający przewiduje następujące zmiany
postanowień zawartej umowy:
1) zmiany strony umowy w przypadku następstwa prawnego wynikającego z odrębnych
przepisów,
2) zmiany terminu wykonania umowy w przypadku:
a) wystąpienia zdarzeń siły wyższej – o czas trwania przeszkody; w rozumieniu niniejszej umowy
„siła wyższa” jest to zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne wobec stron i niemożliwe do
zapobieżenia, którego nie udało się uniknąć nawet w wypadku maksymalnej staranności stron;
strona powołująca się na stan siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego
powiadomienia drugiej strony, a następnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu; obie
strony będą zwolnione od odpowiedzialności za niewykonanie umowy w takim zakresie, w jakim
nastąpiło to na skutek zdarzeń siły wyższej,
b) wystąpienia robót zamiennych lub dodatkowych, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu
umowy w terminie umownym,
c) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych – o czas trwania przeszkody;
wydłużenie terminu wykonania umowy może nastąpić maksymalnie o tyle dni, ile było dni, w
których wystąpiły niekorzystne warunki atmosferyczne wraz z czasem potrzebnym na usunięcie
skutków zaistnienia niekorzystnych warunków i dotyczy wyłącznie robót, co do których wystąpiła
konieczność wstrzymania spowodowana danymi warunkami. Niekorzystne warunki
atmosferyczne oznaczają warunki, w których niemożliwe jest prowadzenie robót bezpiecznie
pod względem przepisów i zasad BiHP, w sposób prawidłowy, zgodny z umówioną technologią
lub zasadami sztuki budowlanej. Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się między
innym nadzwyczajne zjawiska pogodowe takie jak: nawałnice, ulewne deszcze, bardzo silne
wiatry – uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych w ogóle, bądź bez niewspółmiernych nakładów.
W przypadku prowadzenia robót budowlanych wymagających zachowania określonego reżimu
temperaturowego, wartość (lub wartości) dziennej temperatury, która uznana będzie za
niekorzystne warunki atmosferyczne ustalana będzie indywidualnie na podstawie dokumentów
technicznych dla realizowanej technologii robót. Wykazanie zaistnienia okoliczności
uniemożliwiających prowadzenia prac, a tym samym umożliwiających zmianę terminu realizacji
umowy leży po stronie Wykonawcy. W okresie wystąpienia niekorzystnych warunków
atmosferycznych, Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania ich zaistnienia poprzez
przedłożenie Zamawiającemu danych publikowanych na stronie IMGW.
O wystąpieniu zjawiska uznanego za niekorzystne warunki atmosferyczne Wykonawca
niezwłocznie poinformuje Zamawiającego i dokona wpisu w dzienniku budowy. Zamawiający ma
prawo weryfikacji ustaleń nt. zjawisk uznanych za niekorzystne warunki atmosferyczne na
podstawie danych z IMGW (właściwych dla miejsca budowy), w szczególności średniej
temperatury dziennej,
d) wydania decyzji przez służby konserwatorskie lub nadzoru budowlanego, mające wpływ na
wykonanie przedmiotu umowy,
e) wycofania z rynku lub zakończenia produkcji materiałów lub urządzeń, których użycie
przewidziano w toku realizacji przedmiotu umowy i konieczności zastąpienia ich innymi, o ile
mają wpływ na wykonanie przedmiotu umowy,
f) wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub niezawinionych przez
Wykonawcę, uniemożliwiających rozpoczęcie, wykonanie w terminie lub kontynuowanie
wykonywania przedmiotu umowy,
3) zmiany w kolejności i terminach płatności, w przypadku zmian w w harmonogramie
prowadzonych prac (...). UWAGA! Ze względu na ograniczoną liczbę znaków możliwych do
wpisania w niniejszym polu, pełny zakres zmian zawarty jest w SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-03 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę w postępowaniu wyłącznie za pośrednictwem Platformy Przetargowej: https://polsl.logintrade.net/rejestracja/, zgodnie z treścią instrukcji pn. Udział w trybie podstawowym bez negocjacji, znajdującą się w zakładce „Instrukcje” na ww. Platformie. Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-03 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-01

2021-07-16 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.