eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przystajń › Dostawa i montaż instalacji z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii w Gminach Przystajń i Miedźno



Ogłoszenie z dnia 2022-04-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa i montaż instalacji z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii w Gminach Przystajń i Miedźno

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Przystajń

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398379

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Częstochowska 5

1.4.2.) Miejscowość: Przystajń

1.4.3.) Kod pocztowy: 42-141

1.4.4.) Województwo: śląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.4.7.) Numer telefonu: 34/3191153

1.4.8.) Numer faksu: 34/3191732

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@gminaprzystajn.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminaprzystajn.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00114631

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-04-07

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00089433/02

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 02

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej
i finansowej, jeżeli posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na kwotę min.:
- W Części I: 1 100 000,00 zł;
- W Części II: 700 000,00 zł;
- W Części III: 600 000,00 zł;
- W Części IV: 800 000,00 zł;
Jeżeli Wykonawca składa ofertę w 2 lub więcej częściach, musi posiadać odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w wysokości minimalnej równiej sumie kwot wymaganych w poszczególnych częściach, w których składa ofertę.
np. kiedy wykonawca składa ofertę w części I i II, wartość ubezpieczenia powinna wynosić 1 800 000,00 zł, a w przypadku składania oferty we wszystkich częściach, kwota ubezpieczenia powinna wynosić 3 200 000,00 zł.
(W przypadku wykonawców składających ofertę wspólnie lub poleganiu na zasobach innych podmiotów w/w wymaganie musi spełnić jeden z wykonawców)
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej i zawodowej, jeżeli:
- w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na:
- W Części I: montażu co najmniej 80 instalacji solarnych na potrzeby budynków mieszkalnych
- W Części II: montażu co najmniej 30 instalacji fotowoltaicznych na potrzeby budynków mieszkalnych
- W Części III: montażu co najmniej 30 kotłów na biomasę na potrzeby budynków mieszkalnych
- W Części IV: budowie, przebudowie/modernizacji kotłowni lub montażu/ wymianie kotła co, w ramach której zamontowano kocioł na biomasę o mocy co najmniej 150 kW; Warunek zostanie spełniony również, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał inną robotę budowlaną, o szerszym zakresie, w ramach której wykonano montaż kotła co na pellet o mocy min. 150 kW.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.

Po zmianie:
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej
i finansowej, jeżeli posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na kwotę min.:
- W Części I: 1 100 000,00 zł;
- W Części II: 700 000,00 zł;
- W Części III: 600 000,00 zł;
- W Części IV: 800 000,00 zł;
Jeżeli Wykonawca składa ofertę w 2 lub więcej częściach, musi posiadać odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w wysokości minimalnej równiej sumie kwot wymaganych w poszczególnych częściach, w których składa ofertę.
np. kiedy wykonawca składa ofertę w części I i II, wartość ubezpieczenia powinna wynosić 1 800 000,00 zł, a w przypadku składania oferty we wszystkich częściach, kwota ubezpieczenia powinna wynosić 3 200 000,00 zł.
(W przypadku wykonawców składających ofertę wspólnie lub poleganiu na zasobach innych podmiotów w/w wymaganie musi spełnić jeden z wykonawców)
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej i zawodowej, jeżeli:
- w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na:
- W Części I: montażu co najmniej 80 instalacji solarnych na potrzeby budynków mieszkalnych
- W Części II: montażu co najmniej 30 instalacji fotowoltaicznych na potrzeby budynków mieszkalnych
- W Części III: montażu co najmniej 30 kotłów na biomasę na potrzeby budynków mieszkalnych
Wymagania dla części I, II i III określają konieczność wykazania się jedną robotą polegającą na montażu min. ilości instalacji - w ramach jednego zamówienia, nie na montażu indywidualnych instalacji w ramach odrębnych zamówień.
- W Części IV: budowie, przebudowie/modernizacji kotłowni lub montażu/ wymianie kotła co, w ramach której zamontowano kocioł na biomasę o mocy co najmniej 150 kW; Warunek zostanie spełniony również, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał inną robotę budowlaną, o szerszym zakresie, w ramach której wykonano montaż kotła co na pellet o mocy min. 150 kW.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) przedłużenie terminu wykonania zamówienia, w przypadkach:
a) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót objętych umową, potwierdzonych danymi publikowanymi przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej,
b) przerwy w prowadzeniu robót z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
c) decyzji służb, inspekcji i straży, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia,
d) wystąpienie przypadków siły wyższej, na które strony nie maja wpływu, a które utrudniają bądź uniemożliwiają całkowicie lub częściowo realizację zadania albo zmieniają w istotny sposób warunki jego realizacji i których nie da się uniknąć nawet przy zachowaniu należytej staranności.
2) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron umowy,
3) w przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 118 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 118 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez przedstawienie w tym celu odpowiednich dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
4) przedłużenia terminu realizacji umowy w przypadku ujawnienia podczas wykonywania robót stanowisk archeologicznych, zabytków ruchomych i nieruchomych wymagających zabezpieczenia – o czas niezbędny na ich zabezpieczenie lub przeniesienie, o ile przerwa ta będzie miała wpływ na dotrzymanie terminu końcowego realizacji umowy;
5) zmiany osoby pełniącej funkcję kierownika budowy/robót;
6) stawki podatku od towarów i usług VAT. Stawka i kwota podatku VAT oraz wynagrodzenie brutto ulegną zmianie odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku VAT, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia i zwiększenia wynagrodzenia brutto o kwotę równą różnicy wynikającej ze zmienionej stawki podatku - dotyczy to części wynagrodzenia za roboty, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano;
Ze względu na ograniczona ilość znaków, szczegółowy opis warunków wprowadzania zmian do Umowy z Wykonawcą określa Załącznik nr 10 do SWZ - wzór umowy.

Po zmianie:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) przedłużenie terminu wykonania zamówienia, w przypadkach:
a) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót objętych umową, potwierdzonych danymi publikowanymi przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej,
b) przerwy w prowadzeniu robót z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
c) decyzji służb, inspekcji i straży, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia,
d) wystąpienie przypadków siły wyższej, na które strony nie maja wpływu, a które utrudniają bądź uniemożliwiają całkowicie lub częściowo realizację zadania albo zmieniają w istotny sposób warunki jego realizacji i których nie da się uniknąć nawet przy zachowaniu należytej staranności.
e) braku dostępności urządzeń, jeśli bark dostępności zostanie odpowiednio potwierdzony i nie był do przewidzenia na etapie składania oferty oraz podpisywania umowy, pod warunkiem uzyskania zgody Instytucji Zarządzającej, a także po zmianach w Budżecie Gminy, oraz pod warunkiem zgłoszenia przedmiotowej sytuacji przez Wykonawcę na co najmniej 3-miesiące przed datą zakończenia realizacji umowy.
2) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron umowy,
3) w przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 118 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 118 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez przedstawienie w tym celu odpowiednich dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
4) przedłużenia terminu realizacji umowy w przypadku ujawnienia podczas wykonywania robót stanowisk archeologicznych, zabytków ruchomych i nieruchomych wymagających zabezpieczenia – o czas niezbędny na ich zabezpieczenie lub przeniesienie, o ile przerwa ta będzie miała wpływ na dotrzymanie terminu końcowego realizacji umowy;
5) zmiany osoby pełniącej funkcję kierownika budowy/robót;
6) stawki podatku od towarów i usług VAT. Stawka i kwota podatku VAT oraz wynagrodzenie brutto ulegną zmianie odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku VAT, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia i zwiększenia wynagrodzenia brutto o kwotę równą różnicy wynikającej ze zmienionej stawki podatku - dotyczy to części wynagrodzenia za roboty, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano;
Ze względu na ograniczona ilość znaków, szczegółowy opis warunków wprowadzania zmian do Umowy z Wykonawcą określa Załącznik nr 10 do SWZ - wzór umowy.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-04-11 14:00

Po zmianie:
2022-04-15 12:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-04-11 14:05

Po zmianie:
2022-04-15 12:05

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2022-05-10

Po zmianie:
2022-05-14

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.