eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Przebudowa i remont konserwatorski zachowanych części Fortu nr 52a "Łapianka" przy ul. Fortecznej 28 w Krakowie wraz z budową wewnętrznej instalacji elektrycznej



Ogłoszenie z dnia 2021-07-08

Ogłoszenie nr 2021/BZP 00108383 z dnia 2021-07-08

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i remont konserwatorski zachowanych części Fortu nr 52a „Łapianka” przy ul. Fortecznej 28 w Krakowie wraz z budową wewnętrznej instalacji elektrycznej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350768365

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bolesława Czerwieńskiego 16

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-319

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zbk.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbk-krakow.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i remont konserwatorski zachowanych części Fortu nr 52a „Łapianka” przy ul. Fortecznej 28 w Krakowie wraz z budową wewnętrznej instalacji elektrycznej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c094e357-dfcb-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00108383

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Rewitalizacja i adaptacja zachowanych zabytkowych części Fortu 52 A „Łapianka” wraz z rozbudową w celu utworzenia Muzeum i Centrum Ruchu Harcerskiego w Krakowie” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

art.214ust.1 pkt7 w zw. z art. 305 pkt 1 uPzp. Z uwagi na charakter i zakres opisanych robót,polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do umowy podstawowej,koniecznym staje się udzielenie zam. publ. zgodnie z art.214ust.1pkt7 tj.: w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zgodnie z ww. przepisem i ust.1pkt.7)Zam. może udzielić zamówienia z wolnej ręki,w przypadku udzielenia,w okresie 3 lat od dnia udzielenia zam.pod.,dotych. wykonawcy robót bud.,zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót bud.,jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zam.pod. i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości;W opisie zam.pod.,o którym mowa w ust. 1 pkt 7,należy wskazać ewentualny zakres tych usług lub robót bud. oraz warunki na jakich zostaną one udzielone. Mając na uwadze powyższe znajduje uzasadnienie udzielenie zamówienia w powyższym trybie wobec spełnienia wymaganych przesłanek

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 55/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 7873614,87 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 741594,77 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie robót budowlanych w zakresie oblachowania budynku koszar szyjowych, prac ślusarskich w zakresie krat, podestów i balustrad, rekonstrukcji kratek elewacyjnych. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu „Rewitalizacja i adaptacja zachowanych zabytkowych części Fortu 52 A „Łapianka” wraz z rozbudową w celu utworzenia Muzeum i Centrum Ruchu Harcerskiego w Krakowie” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 1

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 1

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 912037,89 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 912037,89 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 912037,89 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe „BUDMEX” Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7341002400

7.3.4) Miejscowość: Nowy Sącz

7.3.5) Kod pocztowy: 33-300

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 912037,89 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

1)możliwość udzielenia takiego zamówienia, została przewidziana przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego nr 2019/S127-309755 z dnia 04.07.19r.
2)nadto w ogłoszeniu o zamówieniu dokładnie w został określony zakres zamówień podobnych (robót różnych branż) do wartości 30% wartości zamówienia podstawowego, oraz zostały określone zasady na jakich zostaną udzielone zamówienia podobne („po wcześniejszych negocjacjach z Wykonawcą, ceny nie mogą przekroczyć średnich cen czynników produkcji SEKOCENBUD na dany kwartał”).
3)zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy tj.:PPH BUDMEX sp. z o.o.
4)zamówienie jest zgodne z przedmiotem umowy podstawowej, bowiem zachodzi związek funkcjonalny pomiędzy robotami wykonywanymi w ramach zamówienia podobnego i zamówienia podstawowego, gdyż dotyczą tego samego obiektu budowlanego tj. nieruchomości położonej przy ul. Fortecznej 28 w Krakowie oraz wspólnych zamierzeń inwestycyjnego tj. „Rozbudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku koszar szyjowych Fortu nr 52a ŁAPIANKA w Krakowie na potrzeby Muzeum i Centrum Ruchu Harcerskiego” oraz „Przebudowa i remont konserwatorski zachowanych części Fortu nr 52a Łapianka zlokalizowanego na dz. 576/4 obręb 68 Podgórze przy ul. Fortecznej 28 w Krakowie wraz z budową wewnętrznej instalacji elektrycznej”
5)Zamówienie zostanie udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego – umowa podstawowa została zawarta dnia 22.10.19 r.
6)Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w ogłoszeniu o zamówieniu podstawowym, zamówienia podobne nie mogą przekroczyć 30% wartości zamówienia podstawowego tj. 7.873.614,87 zł.
Zamawiający zamierza udzielić zamówienia na podobne roboty budowlane o wartości wynoszącej 741.594,77 zł netto, co stanowi 2,84 % wartości zamówienia całego.
Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia podobnego w trybie zamówienia z wolnej ręki, określone w art. 214 ust. 1 pkt 7 uPzp(art.67.ust. 1 pkt. 6 ustawy z 2004 roku). Istniejące uwarunkowania, jak obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jest możliwie i zasadne, a przy tym należy je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umowy. Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość udzielenia zamówienia powtarzającego wskazanemu Wykonawcy.
Na koniec dodać należy, że Wykonawca zamówienia podstawowego ma zorganizowany zespół pracowników, dysponuje na miejscu wykwalifikowaną kadrą kierowniczą, która zna przedmiot zamówienia oraz daje możliwości i gwarancję wykonania przedmiotu zamówienia w możliwie szybkim terminie. Organizacja pracy przez innego wykonawcę, organizacja zaplecza budowy, zgromadzenie odpowiednich materiałów wygenerowałaby dodatkowe koszty i czas, które nie zostaną poniesione w przypadku zlecenia prac budowlanych w trybie zamówienia podobnego dotychczasowemu wykonawcy. Ponadto, z przyczyn organizacyjnych, wykonywanie w tych samych miejscach robót przez dwóch różnych wykonawców byłoby utrudnione, gdyż w celu wykonania robót przez kolejnego wykonawcę następuje ingerencja w roboty poprzednio już wykonane przez wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe (konieczna stałaby się wówczas inwentaryzacja robót). Z uwagi na technologiczne powiązanie robót, sytuacja taka mogłaby również wywoływać wątpliwości co do zakresu odpowiedzialności poszczególnych wykonawców. Zlecenie zamówienia podobnego Wykonawcy zamówienia podstawowego umożliwi w szybkim tempie kontynuowanie robót budowlanych w zakresie zamówienia.
2021-07-08 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.