eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowskie Góry › Zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem dla Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach



Ogłoszenie z dnia 2024-02-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem dla Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Tarnogórski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255170

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Karłuszowiec 5

1.5.2.) Miejscowość: Tarnowskie Góry

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-600

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.7.) Numer telefonu: 0323813786

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@tarnogorski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnogorski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/tarnogorski

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem dla Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-314ec16c-baac-11ee-9897-f6855eb846c0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00104852

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00023951/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Zakup sprzętu i oprogramowania

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00063789

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: AZ.272.4.2.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia stanowi zakup i dostawa fabrycznie nowego sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: komputery z oprogramowaniem – 25 szt., mysz komputerowa – 35 szt., klawiatura przewodowa – 25 szt., dyski – 33 szt., switch - 15 szt., zasilacze do komputera– 5 szt., monitory – 12 szt., przełącznik KVM – 1 szt., adapter KVM – 16 szt., serwer – 1 szt.
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
1) opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 2 do SWZ
2) projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
4. Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot umowy wynosi minimum 24 miesiące od daty podpisania bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30211000-1 - Komputery wysokowydajne

30230000-0 - Sprzęt związany z komputerami

30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy

30237200-1 - Akcesoria komputerowe

30237410-6 - Myszka komputerowa

30237460-1 - Klawiatury komputerowe

48822000-6 - Serwery komputerowe

30231300-0 - Monitory ekranowe

33195100-4 - Monitory

30233132-5 - Napędy dyskowe

37453300-1 - Dyski

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W trakcie otwarcia ofert Zamawiający stwierdził, że w postępowaniu zostało złożonych i odszyfrowanych 20 ofert. Jednakże oferta nr 20 nie zawierała plików. Zamawiający wystąpił do operatora udostępniającego platformę zakupową z prośbą o weryfikację, czy oferta nr 20 została złożona. W odpowiedzi Open Nexus Sp. z o.o. poinformował, że dnia 02.02.2024r. w godzinach 9:52-9:57 system platformazakupowa.pl uległ awarii. W tym czasie mogły występować utrudnienia w korzystaniu ze strony https://platformazakupowa.pl, w tym w składaniu ofert przez wykonawców.
Z tej przyczyny Wykonawca, którego adres mailowy udało nam się zidentyfikować jako biuro@itness.pl, złożył w niniejszym postępowaniu ofertę bez załączników dnia 02.02.2024r. o godzinie 09:53:15. Dział techniczny przeanalizował sytuację i niestety nie jest w stanie przywrócić zawartości oferty. Uniemożliwienie poprawnego złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia z uwagi na fakt, że brak jest możliwości naprawienia błędu zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy. Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie skutecznego złożenia oferty wykonawcy ubiegającemu się o udzielenie zamówienia publicznego wywołuje nieodwracalny skutek. W takim przypadku żadne przewidziane przez ustawę czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert. Oznacza to, że Zamawiający nie posiada żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania. Wada ta jest trwała, uniemożliwia dokonanie oceny ofert oraz wyklucza wybór wykonawcy
i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego z zachowaniem podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych.
W wyroku KIO z dnia 2 sierpnia 2021r. sygn. akt KIO 1905/21 Izba wskazała, że natura możliwych okoliczności unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy wskazuje na konieczność ich odniesienia do istotnych elementów postępowania o udzielenie zamówienia, wpływających na przestrzeganie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, tj. jawności, przejrzystości, uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, związanych z wyborem najkorzystniejszej oferty.
W przedmiotowej sprawie wystąpił brak możliwości złożenia poprawnej oferty spowodowany problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej. Uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy powoduje dyskryminację wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, gdyby awarii nie było, ponieważ ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. W takim wypadku zostaje ograniczona wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania. Uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (wyrok z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). Uniemożliwienie - wskutek problemów technicznych związanych z platformą zakupową udostępnioną przez Zamawiającego - złożenia oferty zainteresowanemu wykonawcy, którego oferta mogła potencjalnie zostać wybrana jako najkorzystniejsza, powoduje obarczenie postępowania niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (wyrok KIO z dn. 18.04.2023 r., sygn. akt KIO 893/23).

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 20

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 20

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.