Ogłoszenie z dnia 2024-02-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00063789/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem dla Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Tarnogórski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255170
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Karłuszowiec 5
1.5.2.) Miejscowość: Tarnowskie Góry
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-600
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 0323813786
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@tarnogorski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnogorski.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/tarnogorski1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem dla Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-314ec16c-baac-11ee-9897-f6855eb846c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00104852
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00023951/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup sprzętu i oprogramowania
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00063789
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: AZ.272.4.2.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia stanowi zakup i dostawa fabrycznie nowego sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: komputery z oprogramowaniem – 25 szt., mysz komputerowa – 35 szt., klawiatura przewodowa – 25 szt., dyski – 33 szt., switch - 15 szt., zasilacze do komputera– 5 szt., monitory – 12 szt., przełącznik KVM – 1 szt., adapter KVM – 16 szt., serwer – 1 szt.
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
1) opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 2 do SWZ
2) projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
4. Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot umowy wynosi minimum 24 miesiące od daty podpisania bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30211000-1 - Komputery wysokowydajne
30230000-0 - Sprzęt związany z komputerami
30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
30237200-1 - Akcesoria komputerowe
30237410-6 - Myszka komputerowa
30237460-1 - Klawiatury komputerowe
48822000-6 - Serwery komputerowe
30231300-0 - Monitory ekranowe
33195100-4 - Monitory
30233132-5 - Napędy dyskowe
37453300-1 - Dyski
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W trakcie otwarcia ofert Zamawiający stwierdził, że w postępowaniu zostało złożonych i odszyfrowanych 20 ofert. Jednakże oferta nr 20 nie zawierała plików. Zamawiający wystąpił do operatora udostępniającego platformę zakupową z prośbą o weryfikację, czy oferta nr 20 została złożona. W odpowiedzi Open Nexus Sp. z o.o. poinformował, że dnia 02.02.2024r. w godzinach 9:52-9:57 system platformazakupowa.pl uległ awarii. W tym czasie mogły występować utrudnienia w korzystaniu ze strony https://platformazakupowa.pl, w tym w składaniu ofert przez wykonawców.Z tej przyczyny Wykonawca, którego adres mailowy udało nam się zidentyfikować jako biuro@itness.pl, złożył w niniejszym postępowaniu ofertę bez załączników dnia 02.02.2024r. o godzinie 09:53:15. Dział techniczny przeanalizował sytuację i niestety nie jest w stanie przywrócić zawartości oferty. Uniemożliwienie poprawnego złożenia oferty wskutek awarii platformy stanowi wadę niemożliwą do usunięcia z uwagi na fakt, że brak jest możliwości naprawienia błędu zamawiającego przy użyciu przepisów ustawy. Po upływie terminu składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie skutecznego złożenia oferty wykonawcy ubiegającemu się o udzielenie zamówienia publicznego wywołuje nieodwracalny skutek. W takim przypadku żadne przewidziane przez ustawę czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert. Oznacza to, że Zamawiający nie posiada żadnej możliwości naprawienia stwierdzonej wady postępowania. Wada ta jest trwała, uniemożliwia dokonanie oceny ofert oraz wyklucza wybór wykonawcy
i zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego z zachowaniem podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych.
W wyroku KIO z dnia 2 sierpnia 2021r. sygn. akt KIO 1905/21 Izba wskazała, że natura możliwych okoliczności unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy wskazuje na konieczność ich odniesienia do istotnych elementów postępowania o udzielenie zamówienia, wpływających na przestrzeganie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, tj. jawności, przejrzystości, uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, związanych z wyborem najkorzystniejszej oferty.
W przedmiotowej sprawie wystąpił brak możliwości złożenia poprawnej oferty spowodowany problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej. Uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy powoduje dyskryminację wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, gdyby awarii nie było, ponieważ ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. W takim wypadku zostaje ograniczona wykonawcy możliwość ubiegania się o udzielenie zamówienia, ponieważ czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty wskutek awarii platformy może mieć wpływ na wynik postępowania. Uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty nie musi być okolicznością zależną od zamawiającego albo działaniem celowym, może wynikać z powodów technicznych, w tym również z awarii platformy, błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników korzystających z platformy elektronicznej, istotny jest tu efekt w postaci braku możliwości złożenia oferty (wyrok z dnia 2 sierpnia 2019 r., KIO 268/19). Uniemożliwienie - wskutek problemów technicznych związanych z platformą zakupową udostępnioną przez Zamawiającego - złożenia oferty zainteresowanemu wykonawcy, którego oferta mogła potencjalnie zostać wybrana jako najkorzystniejsza, powoduje obarczenie postępowania niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (wyrok KIO z dn. 18.04.2023 r., sygn. akt KIO 893/23).
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 20
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 20
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
INNE PRZETARGI Z TARNOWSKICH GÓR
- "Poprawa bezpieczeństwa ruchu w ciągu dróg powiatowych na terenie gminy Krupski Młyn budżet partycypacyjny"
- "Rozbudowa układu drogowego w rejonie ulic: Królika, Szymały, Dolna, Lewka w Tarnowskich Górach"
- Przebudowa i remont lokali mieszkalnych przy ul. Opolskiej 26A/6 i 26B/3 w Tarnowskich Górach na potrzeby mieszkań chronionych/treningowych
- Rozbiórka budynków gospodarczych na terenie DPS w Łubiu - etap I
- "Rozbudowa układu drogowego w rejonie ulic Wajdy, Stalmacha, Łukowej i Opolskiej w Tarnowskich Górach"
- (BZP.271.8.2024) Zarurowanie rzeki Stoły na odcinku przebiegającym w rejonie ulicy Parkowej wraz z odwodnieniem terenów przyległych
więcej: przetargi w Tarnowskich Górach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa i modernizacja pomieszczeń Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w budynku Głównym Szpitala w Myślenicach wraz z zakupem sprzętu i aparatury medycznej
- Dostawa komputerów, monitorów oraz urządzeń drukujących
- Dostawa sprzętu informatycznego
- Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania I, 18/ZP/2024
- Zakup sprzętu informatycznego dla Starostwa Powiatowego w Bielsku-Białej
- Dostawa sprzętu komputerowego
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.