eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Wypas zwierząt



Ogłoszenie z dnia 2022-03-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wypas zwierząt

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 300975927

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Henryka Dąbrowskiego 79

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 60-529

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.poznan@rdos.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.poznan.rdos.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://poznan.rdos.gov.pl; https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wypas zwierząt

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c415bb2-842b-11ec-beb3-a2bfa38226ab

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00103728

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00012872/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.15 Wypas zwierząt

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

„Chelonia – Program ochrony żółwia błotnego w Wielkopolsce” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 pod nr POIS.02.04.00-00-0022/18

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00045227/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WOP.261.4.2022.DU

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na prowadzeniu wypasu zwierząt. na działkach o numerach ewidencyjnych 192/1,193, 194, obręb Drzeczkowo, gmina Osieczna, powiat leszczyński.
2. Zadanie wynika z realizacji projektu „Chelonia – Program ochrony żółwia błotnego
w Wielkopolsce” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 pod nr POIS.02.04.00-00-0022/18
II. Szczegółowe zasady prowadzenia wypasu zwierząt:
1. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania własnym stadem zwierząt w obsadzie nie mniejszej niż 1 DJP i nie większej niż 1,5 DJP przypadającej na 1 ha powierzchni pastwiska. Z uwagi na konstrukcję ogrodzenia (o którym mowa w cz.II, pkt. 2 OPZ), Zamawiający dopuszcza prowadzenie wypasu z wykorzystaniem zwierząt kopytnych m.in.: owce, kozy, konie, bydło.
2. Zamawiający zapewnia infrastrukturę niezbędną do prowadzenia wypasu tj. stałe ogrodzenie elektryczne zewnętrzne o długości 2 500 m i wewnętrzne o długości 1 400 m wraz z urządzeniami zapewniającymi jego prawidłowe funkcjonowanie. Przedmiotowa infrastruktura zostanie zapewniona od maja 2022 r. Lokalizacja ogrodzeń została wskazana w załączniku nr 1 do niniejszego OPZ. Zamawiający zastrzega, iż
w zapewnionym przez niego ogrodzeniu zewnętrznym i wewnętrznym najwyższa poprzeczka zamontowana będzie na wysokości 135-150 cm, natomiast najniższa poprzeczka/linka na wysokości 25 cm (licząc od powierzchni gruntu). W ramach infrastruktury wypasowej Zamawiający zaplanował także budowę odłowni oraz drewnianej wiaty. Obiekty mają powstać najpóźniej do połowy 2023 roku.
3. Powierzchnia założonego pastwiska wynosi 31,46 ha. Obowiązkowo wypas zwierząt należy zapewnić na całej powierzchni pastwiska wyznaczonej ogrodzeniem zewnętrznym i wewnętrznym, tj. na ok. 23,5 ha .
4. Dopuszcza się możliwość prowadzenia wypasu poza obszarem pastwiska objętym ogrodzeniem zewnętrznym, a także dodatkowego kwaterowania wyznaczonej ogrodzeniami powierzchni, z zastrzeżeniem że dodatkową infrastrukturę zapewnia Wykonawca. W przypadku wykorzystania dodatkowej infrastruktury Zamawiający zastrzega iż najniższa linka/poprzeczka nie może być zamontowana na wysokości (licząc od powierzchni gruntu) niższej niż 20 cm.
5. Wypas należy rozpocząć od fragmentu pastwiska objętego ogrodzeniem wewnętrznym.
6. W granicach powierzchni wypasowej wypas musi być prowadzony w tzw. systemie ciągłym, a wypasane zwierzęta powinny przebywać na pastwisku całodobowo tj. przez 24 godz.
7. Czas wypasu prowadzony na określonej powierzchni pastwiska powinien zależeć od stopnia zgryzienia roślinności przez zwierzęta, z zastrzeżeniem iż na powierzchni objętej ogrodzeniem wewnętrznym oraz w ewentualnie innych miejscach wskazanych przez Zamawiającego wysokość runi w trakcie realizacji każdego z etapów Zamówienia musi zostać utrzymana na wysokości nie przekraczającej 15 cm. Zamawiający zastrzega sobie prawo stałej kontroli nad wypasanymi powierzchniami i może żądać przedłużenia wypasu na danej powierzchni.
8. Wykonawca zobowiązany jest do transportowania zwierząt na miejsce prowadzonego wypasu oraz po zakończeniu wypasu (w tym załadunek i rozładunek zwierząt do środków transportu). Ze względu na dobrostan zwierząt Wykonawca powinien ograniczyć do minimum czas transportu zwierząt.
9. O terminie wprowadzenia/wyprowadzenia stada na/z terenu wypasu Wykonawca poinformuje Zamawiającego minimum 7 dni przed planowanym terminem.
10. Do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie dozoru zwierząt przez cały okres wypasu. Wymagane jest aby Wykonawca (lub osoba przez niego upoważniona/zatrudniona) kontrolował stado na pastwisku min. raz na dobę.
11. Podstawą utrzymania zwierząt w trakcie wypasu ma być zapewnienie im warunków ogólnego dobrostanu, to jest takiego systemu chowu, który zaspokaja ich podstawowe wymagania. Do wymagań tych zalicza się;
 zapewnienie zwierzętom prawidłowej opieki weterynaryjnej i pielęgnacyjnej w trakcie wypasu;
 zapewnienie zwierzętom wody przez cały okres wypasu, w ilości niezbędnej do zapewnienia dobrostanu zwierząt (w tym: kontrola zasobu wody w poidłach oraz ich bieżące uzupełnianie);
 zapewnienie odpowiedniej dostępności bazy pokarmowej w przypadku braku wystarczającej ilości pokarmu na pastwisku, (zwłaszcza w okresie jesienno–zimowym);
 zapewnienie minimalnej przestrzeni życiowej.
Wszystkie wyżej wymienione warunki (do realizacji których zobowiązany jest Wykonawca na własny koszt), muszą być zgodne z krajowymi normami chowu zwierząt gospodarskich i przepisami ogólnymi w tym zakresie.
12. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wypasane stado.
Za wszelkiego rodzaju szkody wyrządzone przez wypasane zwierzęta odpowiada Wykonawca. W przypadku zbiegnięcia zwierząt z pastwiska, kradzieży lub innego typu zdarzeń losowych dotyczących wypasanych zwierząt, wszelkie koszty związane ze stratami zwierząt w stadzie oraz akcją ratowniczą / poszukiwawczą ponosi Wykonawca.
III. Wymagania dodatkowe:
1. Pod koniec każdego roku prowadzenia wypasu (tj. w okresie październik – listopad) Wykonawca zobowiązany jest do wykoszenia z powierzchni pastwiska niedojadów (tj. niezgryzionych pędów odroślowych drzew i krzewów, traw i innych roślin naczyniowych) oraz usunięcia biomasy poza teren pastwiska.
2. Rozliczenie danego Etapu realizacji zamówienia nastąpi na podstawie protokołu odbioru sporządzonego nie wcześniej niż po wykoszeniu przez Wykonawcę niedojadów i usunięciu biomasy poza teren pastwiska oraz przekazaniu Dziennika wypasu, o którym mowa w pkt. 8.
3. Wykonawca w trakcie trwania wypasu zobowiązany jest do kontroli funkcjonowania ogrodzenia zewnętrznego i wewnętrznego.
4. W przypadku ewentualnie zaistniałych problemów z funkcjonowaniem infrastruktury wypasowej Wykonawca powinien niezwłocznie (w ciągu 24 godzin) powiadomić osoby wskazane do kontaktu przez Zamawiającego.
5. Przed wprowadzeniem zwierząt na pastwisko Wykonawca ma obowiązek uzgodnić
z Zamawiającym:
 wszystkie miejsca lokalizacji poideł/ paśników,
 drogę dojazdową oraz miejsce rozładunku/załadunku zwierząt do środków transportu,
 drogę dojazdową do miejsc lokalizacji poideł/paśników,
 sposób dostarczenia wody do poideł/paszy do paśników.
6. Wykonawca ma obowiązek montowania poideł/paśników w miejscach uzgodnionych
z Zamawiającym, a także poruszania się po drogach/ścieżkach wyznaczonych przez Zamawiającego.
7. Wykonawca zobowiązany jest do konsultowania wszystkich ewentualnych zmian
w wykonaniu wypasu z osobą upoważnioną przez Zamawiającego
8. Usuwanie ewentualnych padłych sztuk zwierząt z terenu wypasu. Zwłoki zwierzęcia powinny zostać usunięte w ciągu 24 godzin. Koszt utylizacji ponosi Wykonawca.
9. Prowadzenie przez Wykonawcę Dziennika wypasu, w każdym roku jego realizacji (Etap 1, Etap 2). Dziennik powinien uwzględniać każdy miesiąc prowadzonego wypasu oraz załącznik graficzny określający miejsce prowadzonego w danym miesiącu wypasu. Dziennik ten będzie stanowił podstawę do sporządzenia protokołu odbioru. Wzór dziennika wypasu zostanie przekazany przez Zamawiającego po podpisaniu umowy.
10. Wykonawca odpowiada za usunięcie odpadów (śmieci) mogących powstać w trakcie wykonywania usługi.
11. Część obszaru pastwiska nie objętego ogrodzeniem może być wykorzystywana przez Wykonawcę do celów paszowych po uzgodnieniu z Zamawiającym szczegółowych warunków korzystania z terenu.
12. Poruszanie się po terenie pastwiska sprzętem mechanicznym jest dopuszczone jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu z Zamawiającym
13. Przed złożeniem oferty zaleca się sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia

4.5.3.) Główny kod CPV: 77500000-5 - Usługi hodowli zwierząt

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77314000-4 - Usługi utrzymania gruntów

77400000-4 - Usługi zoologiczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 130000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 130000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 130000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Szymon Kupś

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 86070605114

7.3.3) Ulica: Żytowiecko 28A

7.3.4) Miejscowość: Łęka Mała

7.3.5) Kod pocztowy: 63-805

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 130000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.